Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2006: K. Evangelakou interview




Αγχωμένη για την πρώτη επαφή της ταινίας Ώρες Κοινής Ησυχίας με το αγαπημένο της κοινό, έφτασε σήμερα στη Θεσσαλονίκη η Κατερίνα Ευαγγελάκου. Αν και ο συναγωνισμός για τα βραβεία είναι σκληρός, με το Eduart να ψιθυρίζεται αρκετά, αυτή δε χάνει το κέφι της. Και γιατί άλλωστε; Έχει να παρουσιάσει μια απ’ τις πιο απολαυστικές, ολοκληρωμένες δουλειές της φετινής ελληνικής παραγωγής. Κι αυτό από μόνο του, με τις ταινίες που κυκλοφορούν εδώ στις αίθουσες, είναι μεγάλη κατάκτηση.


2 Responses so far.

  1. Anonymous said

    Είπε η συμπαθέστατη κ. Ευαγγελάκου πως "είναι κακός οδηγός για το σινεμά το να σκέφτεται ο κατασκευαστής τι μπορεί να αρέσει". Και θα συμφωνήσω, όχι ωστόσο μόνο για να υπερασπιστώ την "ελευθερία του καλλιτέχνη". Αλλά γιατί αυτή η φράση έχει ένα επιπλέον ειδικό βάρος στην περίπτωση του (πρωτίστως)κρατικοδίαιτου ελληνικού σινεμά και της πλειοψηφίας των ελλήνων θεατών, με (πρωτίστως) τηλεοπτική κατά κεφαλήν ..καλλιέργεια. Κι αυτό γιατί υποτίθεται πως το κράτος χρηματοδοτεί ταινίες με συγκεκριμένα κριτήρια, θεωρητικά αντιστρόφως ανάλογα της παιδαγωγικής στάθμης του κοινού, αλλά στην πράξη έχει φτάσει να χρηματοδοτεί τουλάχιστον 6 στα 10 σενάρια βάσει αποκλειστικά κομματικών και άλλων ευνοιοκρατικών κριτηρίων - συνεπώς ανεξάρτητα από τις ανάγκες του κοινού που καλείται πάντα να πληρώσει αρκετά περισσότερα από ένα απλό εισιτήριο.

    Και στο ενδιάμεσο χρηματοδοτεί με καθαρά καιροσκοπικές προθέσεις άλλα 3 (στα 10) σενάρια που υπακούν στις πρωτόγονες ανάγκες της πλέμπας, προκειμένου να αντισταθμίσει κάπως το υπερ-αρνητικό ισοζύγιο. Κι αν αποφασίσουν πως πρέπει να μείνουν στην άκρη λίγα λεφτά, αυτά ίσως να δοθούν και σε ένα αξιόλογο σενάριο (όπως ελπίζω να είναι αυτό των Ωρών Κοινής Ησυχίας -- και εμπιστεύομαι τον verbal σ' αυτό), το οποίο βέβαια καλό είναι να έχει πάντα κάποιον Παναγιωτόπουλο από πίσω που είναι και "μέσα στα πράγματα".

    Ο χάρτης του προβλήματος φυσικά είναι αρκετά μεγαλύτερος και η κινηματογραφική χρηματοδότηση είναι απλά μια πινέζα πάνω του. Αλλά οκ, σε κουβέντα να βρισκόμαστε.

  2. Anonymous said

    Α ναι, κάτι ακόμα σημαντικότερο: το ελληνικό κράτος, ακολουθώντας πιστά τους μαφιόζικους κανόνες, έχει ελαχιστοποιήσει την ιδιωτική πρωτοβουλία στις χρηματοδοτήσεις, μέσω υψηλών φόρων. Και υποτίθεται πως κάποιο ποσοστό των εσόδων της κρατικής τηλεόρασης προβλέπεται θεσμικά να επενδύεται υπέρ του εγχώριου κινηματογράφου - μόνο που τα λεφτά είναι ακόμα στο δρόμο.

    Τέτοιο κρατικό μονοπώλιο ούτε στα πρώην κομμουνιστικά κράτη δεν είδαμε.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.