Red Road (2006)

(2/5)

Σκηνοθεσία: Andrea Arnold
Σενάριο: Andrea Arnold (από χαρακτήρες των A.T. Jensen και Lone Scherfig)
Παίζουν: Kate Dickie, Tony Curran, Martin Compston, Natalie Press


Δες/Κρύψε το trailer

Χειρίστρια καμερών ασφαλείας που βλέπουν παρηκμασμένη γειτονιά της Γλασκόβης, αναστατώνεται όταν στην οθόνη της εμφανίζεται γνώριμος απ' τα παλιά, υπεύθυνος για το βαθύ τραύμα που την έχει οδηγήσει να βλέπει όλη της ζωή σαν σε γυάλα. Ξαφνικά η μιζέρια της αποκτά νόημα, αφού αποφασίζει να τον παρακολουθήσει, και, ίσως, να πάρει και την εκδίκησή της. Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της οσκαρούχου (για τη μικρόμηκη Wasp το 2005) σκηνοθέτιδας, κουβαλάει ένα σωρό βραβεία πάνω της, με αυτά της κριτικής επιτροπής των Κανών και του ανερχόμενου ταλέντου στα BAFTA να ξεχωρίζουν, ως επιβεβαιώσεις της αντανακλαστικής κριτικής λατρείας στην αντικινηματογραφική κινηματογράφηση. Ακυρώνοντας τη δυνατότητα ταύτισης μέσω της στρυφνής, στεγνής της αφήγησης, και καθυστερώντας εξαντλητικά να του ανοίξει χαραμάδα να μπει στην ιστορία, η Arnold κάνει τον θεατή να νιώθει εξαιρετικά άβολα στον κόκκινο δρόμο της, και στη συνέχεια προσφέρει μια μάλλον επώδυνη κινηματογραφική εμπειρία σε όποιον δεν έχει χάσει την υπομονή του κι αρχίσει τις μαντεψιές για το τι γίνεται στο στόρι που περιμένει ν' αρχίσει. Αποτέλεσμα μάλλον αναμενόμενο από ταινία που προέκυψε απ' τα πειραγμένα μυαλά των Δογματιστών, οι οποίοι με το Red Road ξεκινούν ένα καινούριο κινηματογραφικό πείραμα με τίτλο Advance Party, που ξεπήδηξε από workshop σεναρίου του Sundance. Το Red Road αναμένεται να ακολουθήσουν άλλες δύο ταινίες, που θα έχουν τους ίδιους επτά χαρακτήρες, να περιφέρονται στην ίδια πόλη, αλλά να κάνουν διαφορετικά πράγματα, που θα σκεφτούν οι άλλοι δύο σκηνοθέτες. Καλά κουράγια.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για τη πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ΙΝΤΕΑΛ
Πανεπιστημίου 46 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 2103826720.
Πεμ. - Τετ.: 17.50/ 20.10/ 22.30. Τετ. μόνο 20.10/ 22.30

2 Responses so far.

  1. europanos said

    Όντως η ταινία είναι λίγο αργή και η Αρνολντ δεν κάνει κανένα σχόλιο για τις κάμερες παρόλο που ο θεατής βρίσκεται στη διαρκώς δυσάρεστη θέση να κοιτά μέσα από αυτές τους πάντες ως υποψήφιους παρανομούντες. (ή μήπως αυτό είναι το σχόλιο της, don't think so)

    Αλλά αντίθετα με αυτά που γράφεις το αποτέλεσμα δεν είναι αναμενόμενο! Δεν είχα ιδέα τι είχε στο μυαλό της η πρωταγωνίστρια μέχρι που το είδα να ξετυλίγεται μπροστά μου. Με σόκαρε και με κέρδισε στο τέλος. Την είδα στις Νύχτες Πρεμιέρας και δεν την ξέχασα από τότε έχοντας την συμπεριλάβει ανάμεσα στις καλύτερες ταινίες της χρονιάς έτσι με το καλημέρα της σεζόν!

    Επίσης έκανε νομίζω ένα σχόλιο πολύ επιτυχημένο η σκηνοθέτης για την αδυναμία μας να βρούμε λύτρωση από τα φαντάσματα που μας κυνηγούν αλλά και σχόλιο για την ηλιθιότητα (ματαιότητα καλύτερα) της εκδίκησης ως μέσο λύτρωσης.

    Θα της έβαζα 3,5 στα 5!

  2. verbal said

    Αναμενόμενο αποτέλεσμα το επώδυνο του πράγματος, όχι η εξέλιξη και η κατάληξη της ιστορίας. Κοίτα να δεις όμως που μιλάς για εκδίκηση, την οποία η Arnold είχε απορρίψει σαν κίνητρο, σε μια συνέντευξη με άτυχο μέλλον...

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.