Σκλάβοι στα Δεσμά τους (2008)

Slaves in their Bonds
Οι Σκλάβοι στα Δεσμά τους, Poster

Σκηνοθεσία: Τώνης Λυκουρέσης
Σενάριο: Τ. Λυκουρέσης, Γ. Μαρούδας, Μ. Βαρδάκα (απ’ το βιβλίο)
Παίζουν: Γιάννης Φέρτης, Δήμητρα Ματσούκα, Χρήστος Λούλης κ.ά.


Δες/Κρύψε το trailer

Το τέλος των κόντηδων κι η αρχή των οπορτουνιστών, στην Κέρκυρα των αρχών του προηγούμενου αιώνα.Σκλάβοι στα Δεσμά τους, PhotographΕίναι πάρα πολλά αυτά που θα μπορούσε να πει κανείς γι’ αυτήν την ταινία, ούτε ξεκινώντας, ούτε τελειώνοντας με το ότι "δεν πρέπει να έχουν ξαναϋπάρξει τόσοι πολλοί ηθοποιοί να παίζουν όλοι τόσο υπερβολικά, σε τόσο διαφορετικές ταινίες και σε τόσο διαφορετικές εποχές ο ένας απ’ τον άλλο, όσο στους Σκλάβους στα Δεσμά τους", ή ότι ο Γιάννης Φέρτης "δίνει τον ορισμό της εκτός τόπου και χρόνου ερμηνείας, ηγούμενος του εξωφρενικού ερμηνευτικού συνόλου", τα οποία έγραφα πριν μερικούς μήνες.

Θα μπορούσε να πει ότι η ταινία πατάει πάνω σ’ ένα σενάριο που, με την παντελή του κενότητα σε διαλόγους που θα μπορούσαν να εκφέρουν έλλογα όντα, υπογραμμίζει την ανικανότητά του να αναδείξει τη λεπτοδουλεμένη δαντέλα του κοινωνικού ιστού που μελετούσε όλη του τη ζωή ο Θεοτόκης, για να τον φιτιλιάσει στο κύκνειο άσμα του. Αλλά ακόμα κι ότι, αυτή η σαπουνοπερατική του ακράτεια, γιγαντώνεται χάρη στη φτηνιάρικα ερασιτεχνική εκτέλεση απ’ την παραγωγή (που στήνει διαδηλώσεις εξοργισμένων μαζών με πέντε-δέκα κομπάρσους όλους κι όλους να κάνουν γύρους για να φανούν πολλοί), και την απαρχαιωμένα, αφόρητα μελοδραματική σκηνοθεσία του, εγκληματικά ανίκανου να καθοδηγήσει τους ηθοποιούς του, Τώνη Λυκουρέση (που, αν δεν κάνω λάθος, έχει να κάνει μυθοπλασία από τότε που ο Ανδρέας Παπανδρέου ξεκινούσε τη δεύτερη πρωθυπουργική του θητεία), φτιάχνοντας ένα σύνολο που, χωρίς να λογαριάζει ούτε την κοινή λογική, ούτε την αισθητική σου, σου τρίβει αλύπητα στη μούρη το βάρος και τη σημαντικότητα της κούφιας δηθενιάς τους.Θα μπορούσε κανείς ακόμα, να σημειώσει ότι οι Σκλάβοι στα Δεσμά τους είναι η τελευταία εμφάνιση του τόσο άδικα χαμένου Κωνσταντίνου Παπαχρόνη, προσπαθώντας, λόγω του μακάβριου της περίστασης, να αποφύγει να αναφέρει ότι η συγκεκριμένη μπορεί να ήταν κι η πιο αχρείαστη επιλογή της σύντομης, αλλά πλούσιας καριέρας του. Θα όφειλε σίγουρα να πει, ότι ανάμεσα σε ηθοποιούς όπως τον Γιάννη Φέρτη, την Ειρήνη Ιγγλέση, ακόμα και τον Άκη Σακελαρίου και τη Λένα Παπαληγούρα (και τα βυζάκια της), η Δήμητρα Ματσούκα είναι το καλύτερο πράγμα που συμβαίνει στην ταινία, κι ότι σ’ αυτήν την ταινία, η Δήμητρα Ματσούκα δίνει το καλύτερο πράγμα που έχει κάνει στην καριέρα της. Ίσως να έλεγε και για τα σύνθια του Μίνου Μάτσα και τα αποκριάτικα κοστούμια και τα μουστάκια που ξεκολλάνε και τα σκηνικά που στάζουν μπογιές... Είναι πάρα πολλά αυτά που θα μπορούσε κανείς να πει.

Αλλά αυτό που μετράει, τελικά, είναι ότι η ταινία, η ψηφισμένη ως δεύτερη καλύτερη ελληνική της χρονιάς (με μία ψήφο διαφορά από την πρώτη, το Without, που δεν πρόκειται να φανεί στις αίθουσες, απ’ ότι φαίνεται), σε όλες αυτές τις αφόρητες αδυναμίες της, αρίστευσε. Και ότι τα 10 κρατικά βραβεία που πήρε στη σαρωτική της βραδιά τον περασμένο Νοέμβρη στη Θεσσαλονίκη, είναι περισσότερα απ’ τα 8 Όσκαρ που πήρε το Slumdog Millionaire τον περασμένο Φλεβάρη στο Los Angeles. Οι δυο ταινίες, βγαίνουν στις αίθουσες την ίδια μέρα: τιτανομαχία;


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΙΝΤΕΑΛ
Πανεπιστημίου 46 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3826720.
Πεμ. - Τετ.: 17.00/ 19.40/ 22.20

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΝΔΟΡΑ
Σεβαστουπόλεως 117, Ερ. Σταυρός (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου), 210-6980796, 2106998631.
Πεμ. - Τετ.: 18.10/ 20.30/ 23.00

Λ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ
ΟΣΚΑΡ
Αχαρνών 330 (ΗΣΑΠ Κάτω Πατήσια), 210-2234130, 2102234226.
Πεμ. - Τετ.: 17.15/ 19.40/ 22.10

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX 2
Λ. Κηφισίας 245, Ζηρίνειο, Κηφισιά (ΗΣΑΠ Κηφισιά), 2106233567, 2106232808.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.30/ 23.00

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ΑΙΓΑΛΕΩ - ΧΑΪΔΑΡΙ
ΦΟΙΒΟΣ
Εθν. Αντιστάσεως 1, Περιστέρι, 210-5711105.
Πεμ. - Τετ.: 18.00/ 20.30/ 22.50

ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
ΖΕΑ
Χ. Τρικούπη 39, Πασαλιμάνι, 210-4521388.
Πεμ. - Τετ.: 17.45/ 20.05/ 22.15

ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
CINERAMA
Αγ. Κυριακής 30, Π. Φάληρο, 210-9403593, 2109403595.
Πεμ. - Τετ.: 18.15/ 20.30/ 23.00

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 8
Αχαρνών 373-375. (ΗΣΑΠ Αγ. Ελευθέριος), 2102371000. Τηλ. κρατ. 2102371000, 8018017837.
Πεμ. - Τετ.: 20.00/ 22.30. Σάβ., Κυρ. & 17.20

10 Responses so far.

  1. verbal said

    Πέρασα ένα καλύτερης ποιότητας trailer, φρεσκαρισμένο κι ενημερωμένο με τα βραβεία της ταινίας, απ' τη Seven Films που κάνει τη διανομή.

  2. cheaptalk said

    Απ' την επίσημη σελίδα τσίμπησα και τις φωτογραφίες για το κολάζ που πέρασα στο θέμα αντί για τη δεύτερη φωτογραφία που υπήρχε πριν.

  3. cheaptalk said

    (κι αφού έκανα την αρχή, διόρθωσα και ότι πήρε το μάτι μου απ' τα ως συνήθως άπειρα ορθογραφικά του verbal :p)

  4. Anonymous said

    Οπότε να περιμένουμε όπου να 'ναι το cinemad (ή κάνα άλλο guest) να 'ρθει να διορθώσει τα κλασσικά λανθασμένα/ελλιπή σου λήγοντα 'ν' :p? Σόρρυ για το σαρκαστικό remark αλλά το σχόλιό σου προκαλεί κομματάκι... Τέσπα, τπτ που να βλέπεται πλην (κατεβασμένου) Slumdog (ας πρόσεχες, Audio Visual) υπάρχει ή μπα, γιατί ως τώρα μας έχει κάνει την ψυχή περιβόλι αυτή τη βδομάδα το Φτυάρι for the Masses :/.

    PS: Τα αμερικανάκια, πάντως, μαθαίνω ότι έχουν Watchmen στο μενού.

  5. cheaptalk said

    Ο Σαραντάκος είσαι ρε ανώνυμε? :p

    Τα τελικά νι φυσικά και τα παραλείπω εκτός άμα είναι εντελώς απαραίτητα για το γένος (και δεν εννοώ των Ελλήνων). Γενικά γράφω όπως μιλάω, όπως ξέρουν οι περισσότεροι κι άμα έλεγα "το μπαπά" θα έγραφα "το μπαπά". Πάντως "τον παπά" δε λέω, όποιος το λέει μπορεί και να το γράφει, δημοκρατία έχουμε. Τώρα που το σκέφτομαι βέβαια τον Παπαχρόνη μπορεί να τον φώναζε Κωσνσαντίνο ο verbal :p

  6. cheaptalk said

    Και το φτυάρι είναι πολύ άδικο. Κάποτε βάζαμε κανά τριάρι σε καμιά "αμερικανιά" και γίνονταν θέμα, τώρα που ξεκόμπλαραν όλοι και βάζουν κάνα αστεράκι σε καμιά ταινία προτού τα κακαρώσει ο σκηνοθέτης γίναμε τσιγκούνηδες? Η υπερπόντια μπαζοπαραγωγή θα συνεχίζεται μέχρι το καλοκαίρι, δε την είχα κάνει τυχαία θέμα την απεργία της WGA πολύ προτού ξεκινήσει ούτε το γυρίσαμε ξαφνικά στην ευρωκουλτούρα. Μέχρι τότε, υπάρχουν και οι κριτικές (άμα δε τις έχει αντικαταστήσει όλες με τα πεντάρια πάλι ο verbal :p), όλο και κάποια θα σου 'χει ξεφύγει από τις περσινές και τις προπέρσινες.

    Και Movies for the Masses λέει ο τίτλος, όχι Movies for Complete and Utter Idiots. Ταινίες για μύγες, σα το Sex and the City και τους Watchmen, μόνο περισσότερα σκατά βάζουν στο μενού στη συνέχεια, ειδικά άμα τις ψηφίζεις με τη τσέπη σου, οπότε δε βλέπω το λόγο να τις αντιμετωπίζουμε με επιείκεια. Ίσα ίσα σε κάτι τέτοιες φάσεις, που γκρεμίζουν κάθε λιθαράκι σοβαρής προηγούμενης δουλειάς, χρειάζεται αρνητική βαθμολογία μέχρι το -100 :p

  7. cheaptalk said

    Λάθος το 'γραψα το χαιδευτικό, Κωνσνταντίνος ήταν.

    Έχω γράψει πολλές φορές ότι η τάση στο δίκτυο είναι όσοι γράφουν πολλά να μην ασχολούνται με λάθη που είναι φανερό ότι γίναν από απροσεξία. Αλλά η υπερβολική απροσεξία δε δίνει καμία φορά καλή εικόνα, και τόσα χρόνια από τη μια να μας τη πέφτουν οι πανηλίθιοι από την άλλη οι κουλτουριάρηδες (και συνηθέστερα η μεγάλη κατηγορία των αγράμματων κουλτουριάρηδων :p) δεν έχουμε πολλά περιθώρια να δίνουμε εύκολες αφορμές.

  8. Anonymous said

    Η ταινία δεν ήταν τόσο χάλια όπως την περιγράφεις. Ένα αστεράκι αξίζουν κάτι ελεεινές χαζοκωμωδίες που σε κάνουν να κλαις τα λεφτά σου! Αυτή εδώ η ταινία όμως νομίζω είναι 3/5. Το δεύτερο μισό της είναι κάπως πιο αργό και βαρετό ας πούμε, αλλά γενικά σε κρατάει. Ο Φέρτης κατά την γνώμη μου ήταν πολύ καλός στον ρόλο του και η υπερβολή ήταν μόνο εκεί που χρειαζόταν. Παπαχρόνη R.I.P. ...

  9. verbal said

    Για την ιστορία, οι Σκλάβοι στα Δεσμά τους έγιναν κι η επίσημη πρόταση της Ελλάδας για την κατηγορία των ερχόμενων ξενόγλωσσων Όσκαρ, παίρνοντας τη θέση του Without στην εκπροσώπηση της χώρας στην Ακαδημία, ως η καλύτερη ταινία μας για το 2008-2009.

    Συνήθως, ως καλύτερη ταινία και πρόταση για τα Όσκαρ, αποστέλλεται η βραβευμένη με το Α' Κρατικό Βραβείο Ποιότητας, εκτός κι αν αποσυρθεί για οποιοδήποτε λόγο, οπότε τη θέση της παίρνει η ταινία με το Β' Κρατικό, εκτός κι αν αποσυρθεί, οπότε πάει αυτή με το Γ'.

    Στην προκειμένη, το αυτό έχει γίνει και σε άλλες διοργανώσεις, προφανώς γιατί ο παραγωγός και των δύο πρώτων ταινιών, Νίκος Σέκερης, έκρινε ότι οι Σκλάβοι του βετεράνου Τώνη Λυκουρέση με τα πλούσια κοστούμια, το πληθωρικό cast, τα μεγάλα σκηνικά, τη βαριά μουσική και τη Δήμητρα Ματσούκα, είναι πιο εύπεπτο απ' το Without του πρωτοεμφανιζόμενου Αλέξη Αβρανά, με την λιτή σκηνογραφία, την αφαιρετική μουσική και το αντικινηματογραφικό, αβανγκαρντίστικο στήσιμο, που δεν έχει πουθενά τη Δήμητρα Ματσούκα, λόγος ικανός για αποκλεισμό από μόνος του, αν ρωτάς εμάς.

    Κάπως έτσι, πάντως, είχαμε φέτος το μαγευτικό φαινόμενο τα Κρατικά Βραβεία να ακυρώνονται και τη βραδιά της απονομής τους, πηγαίνοντας αποκλειστικά σε δύο και μόνο ταινίες, αλλά και σε όλη την υπόλοιπη σαιζόν, με την ταινία που πήρε το πρώτο και καλύτερο βραβείο, να γνωρίζει έκτοτε, ως μόνη σκοτεινή αίθουσα, την αποθήκη που φιλοξενεί τις σκονισμένες κόπιες της.

  10. Anonymous said

    Παιδιά η κριτικη 1/5 ειναι πολύ άδικη.. ειναι σαν να λέτε ο,τι ειναι ισάξια με το twilight. Εντάξει μπορει να μην είναι αριστούργημα, όμως οι ερμηνέιες των περισσότερων ηθόποιων ειναι αρκετά καλή, τα σκηνικά και τα κοστούμια σε μεταφέρουν στο κλίμα της εποχής, και γενικά το σύνολικο αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον αξιοπρεπές.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.