Masses v5: Στη φωτεινή εποχή του διχτύου

Journal στα Αγγλικά, από τα Γαλλικά με λατινική ρίζα, σημαίνει daily record, ημερήσιο αρχείο. Blog είναι web journal, διχτυακό ημερήσιο αρχείο. Η ερώτηση της δεκαετίας στα naughties, αν είναι οι bloggers journalists, είναι λοιπόν εξ ορισμού πανηλίθια, ένα αποτέλεσμα-συνδυασμός της αναλυτικότητας (ή πραγματικής κινεζικότητας) της αγγλικής γλώσσας και της αγωνίας των παλιών media να διατηρήσουν το καθεστώς τους σε ένα κόσμο που τα ξεπέρναγε. Journal από τη πιο συνηθισμένη χρήση έγινε (στη σημασία) σταδιακά η εφημερίδα, journalist ο δημοσιογράφος, και χωρίς να πιάνεις και τις ελληνικές ρίζες των λέξεων για να μη πάθεις καμιά ημικρανία, όταν καταργήθηκαν τα μονοπώλια της ενημέρωσης (από τη χρήση της λέξης με τέτοια έννοια στα παραδοσιακά μέσα) journalist έγινε ο.. Joseph Pulitzer, ο υπερπρότυπος και υπερπροικισμένος δημοσιογράφος. Ξεκινώντας τα 10s και με τους εκδοτικούς οργανισμούς να έχουν μεταφερθεί μέχρι και αποκλειστικά στο δίχτυο, ο διαχωρισμός μεταξύ (ουσιαστικά) ημερησιοαρχειάκια και ημερησιοαρχειάκια έγινε ακόμα πιο μπερδεμένος για τον μέσο Αμερικάνο και κατ' επέκταση για τον μέσο πολίτη του διχτύου και του κόσμου, όπως διαπίστωσα συζητώντας κάτι μέρες την υπόθεση του Jason Chen με το κινητό της Apple. Ξεκάθαρα όμως, από τη πολλή πιπίλα των παλιών εκδοτικών οργανισμών, journalist είναι απλά όποιος δουλεύει σε αυτούς και είναι αυτόματα και ο Pulitzer φυσικά. Ενώ blogger είναι όποιος δημοσιογραφεί ανεξάρτητα, και αυτός είναι αυτόματα η κυρά Κατίνα φυσικά.

Σημείωσε σαν παρένθεση ότι η αμερικάνικη δικαιοσύνη έχει καταργήσει ουσιαστικά κάθε διάκριση στην αντίληψη περί "τύπου" στα Ελληνικά ή "journalism" στα Αγγλικά εδώ και δεκαετίες˙ κάθε "person that disseminates information" προστατεύεται χωρίς χρήση λέξεων βαρυφορτωμένων με σημασίες. Παρολαυτά, χρησιμοποιήθηκε (η αμερικάνικη δικαιοσύνη) τερατολογικά και κατά κόρο στην ενίσχυση των διακρίσεων από αμέτρητα διαστρεβλωτικά δημοσιεύματα. Η πιο χαρακτηριστική υπόθεση είναι αυτή του καλιφορνέζικου ανώτατου δικαστηρίου (O'Grady v. Superior Court) που "αποφάσισε" ότι "οι bloggers είναι journalists" όταν ρητά η απόφαση (επαναξαναματα)αρνήθηκε να κάνει διακρίσεις στο τι είναι "legitimate journalis[m]". Για χρόνια μέχρι τον Απρίλη, έπαιζε και η υπόθεση του New Jersey (Too Much Media v. Hale) που "κοντρα-αποφάσισε" πως "οι bloggers δεν είναι journalists", όταν το καημένο το δικαστήριο έγραψε ολόκληρα υπέροχα κατεβατά για να δικαιολογήσει ιστορικά την άρνησή του να αναγνωρίσει πως είναι δημοσιογράφος κάποια που, ανάμεσα σε άλλα λαμπρά, ισχυρίζονταν ότι θα ξεκίναγε blog.

Οι Μάζες πέρασαν τόσα χρόνια από αυτά τα παλιρροϊκά κύματα παπάρας σα ναυαγοί ανάμεσα σε καρχαρίες. Είμαστε bloggers και όχι σοβαροί για τους παραδοσιακούς πουλιτζεράδες, δεν είμαστε bloggers είμαστε αλήτες ρουφιάνοι δημοσιογράφοι για το κάποτε ελληνικό μπλογκοχώρι που ευτυχώς πια μεγάλωσε και πολη-τίστηκε. Έτσι, ψάχνοντας καμιά καλή ιδέα να φρεσκάρω το σχεδιασμό στις μαζοσελίδες, είπα να παίξω με τα καλύτερα και τα χειρότερα όλων, μπας και φανεί ότι διαφορά δεν υπάρχει, η διαφορά είναι στο περιεχόμενο, στις πράξεις και όχι στις δηλώσεις.

Το περιεχόμενο ήταν πάντα και το θέμα στις Μάσες, στο προηγούμενο template, το πρώτο για 1024+ πλάτος, πολύ συνειδητά φάρδυνε το κάδρο των θεμάτων αντί να πλατύνουν καθόλου οι επιλογές δεξιά και αριστερά. Το περιεχόμενο ήταν όμως και πονοκέφαλος στη σχεδίαση τώρα, γράφουμε σταδιακά όλο και περισσότερα, κυρίως γιατί υπάρχει μια ανάγκη να αναλύουμε όσα λέμε ώστε να φαίνεται περισσότερο η λογική και η έρευνα από πίσω όσο περισσότεροι γράφουν αέρα κοπανιστό και ανακρίβειες με το ίδιο ύφος. Οπότε, αφού μεγάλωσε το περιεχόμενο.. μίκρυνε η γραμματοσειρά, προσωπικά έτσι κι αλλιώς αντιπαθώ όλες τις τάσεις να απλώνονται το chrome (που λέει και η Google) και το κείμενο όσο μεγαλώνουν τα monitor, δεν είμαι γκαβός, έχω 24άρι εδώ και χρόονια για να βλέπω πιο πολλά και όχι για να μεγενθύνω το κινητό μου. Για να φαίνεται το περιεχόμενο έγιναν minimal οι επιλογές, και καλύτερα νομίζω, πια το μόνο που χρειάζεται και ο τελευταίος στο δίχτυο είναι τα labels και το κουτάκι με το search, τη ροή της πληροφορίας του έχει μάθει να τη καθορίζει ο καθένας ακόμα κι αν δε ξέρει από feeds και λοιπά τεχνικά.

Το no logo (που για την ακρίβεια είναι ένα άσπρο κουτάκι 2x2) προέκυψε όσο περίμενα τον rotweiler να φτιάξει logo που να λέει ότι είμαστε οι μεγαλύτεροι και καλύτεροι αλήτες ρουφιάνοι bloggers. Είπε και ο Citizen Mac ότι του φαίνονταν πολύ generic entertainment blog το όλο στιλ, μια καλή αφορμή για μένα για να το κάνω ακόμα genericότερο.


8 Responses so far.

  1. stormy said

    A m'aresei!!! Oxi pia skoteinia :p

  2. cheaptalk said

    Όπως λέει και στον πάτο πάτο της σελίδας, τα εμφανή glitches στο template (κάτι ασπρίλες στο transparency ή το "unrelated posts" για παράδειγμα) είναι ηθελημένα. Άλλα τα.. συνήθισα να τα βλέπω μέχρι να τα διορθώσω και άλλα μου φαίνονταν ότι είχαν πολλή πλάκα για να τα αλλάξω :p

  3. cheaptalk said

    Δε ξέρω αν είναι πρόβλημα για κανέναν αλλά το κουμπάκι του Facebook μερικές φορές δε θα εμφανίζεται. Με refresh της σελίδας το πιο πιθανό είναι να εμφανιστεί ξανά. Η διαφορετική επιλογή, το να περιμένω να εμφανιστεί, σήμαινε μεγάλες καθυστερήσεις ειδικά στις σελίδες με περισσότερα από ένα θέματα, αφού η όλη φάση δεν είναι και τόσο γρήγορη όσο φαίνεται στο μάτι.

    Σα παρενέργεια, όλα τα μηνύματα θα εμφανίζονται στα Αγγλικά νομίζω, και καλύτερα, γιατί είχα βαρεθεί να διορθώνω το πλάτος και το alignment ώστε να βγαίνουν καλύτερα τα Ιταλικά και τα Εβραϊκά που μου 'βγαιναν τυχαία σε κάτι φάσεις.

  4. Stelios.Koukouvitakis said

    Μεγιές αλλά κρίμα ο δίχρωμος τίτλος νάναι χαμένος στον πάτο...
    δε χώραγε εκεί πάνω απ την κόκκινη κορδέλα με τα tabs του home?

  5. cheaptalk said

    Ε φυσικά χώραγε και είχα σκοπό και να μεγαλώσω το χώρο. Αλλά το θέμα είναι να βλέπεις τον τίτλο αφού δεις το περιεχόμενο όπως είπα, και είναι και.. κινηματογραφικό να βγαίνουν όλα τα credits στο τέλος. Ε και πως θα κάναμε και challenge το common sense πάλι? :p

  6. cheaptalk said

    Από σήμερα οι Μάζες έχουν (ψιλο)νέο video player.

    Όχι ότι είχε κανένα πρόβλημα τεχνικό ή αισθητικό ο προηγούμενος -- παρά τα πολλά χρονάκια του μια χαρά κόλλαγε με όλες τις αλλαγές στο σχεδιασμό. Όμως στο γενικότερο τωρινό τετραγωνισμένο, μαυροκόκκινο, επίπεδο και μίνιμαλ στιλ κολλάει καλύτερα ο καινούριος που σχεδιάστηκε ακριβώς γι' αυτό. Τεχνικά, οι απαιτήσεις πήγαν σε Flash 9, όχι για τιποτάλλο αλλά για να χρησιμοποιείται και η κάρτα γραφικών, minimally επίσης αλλά σημαντικά για παλιότερα συστήματα.

    Οι αλλαγές φυσιολογικά μπορεί να δημιούργησαν προβλήματα σε παλιές σελίδες, αν παρατηρήσεις κανένα άσε κανένα σχόλιο στο σχετικό θέμα ή στείλε μας mail στη γνωστή διεύθυνση.

  7. cheaptalk said

    Όσο αφορά τις Μάζες, ο ανασχεδιασμός που ήταν σε εξέλιξη τις τελευταίες βδομάδες, λίγο πολύ τελείωσε. Δεν είναι και πολύ πιθανό πια να βλέπεις εικονίδια και τίτλους να χοροπηδάνε.

    Αν συνεχίζεις να έχεις προβλήματα, καιρός να κάνεις καμιά ενημέρωση της έκδοσης του browser που χρησιμοποιείς. Όλες οι σχετικά πρόσφατες εκδόσεις Firefox, Internet Explorer, Chrome, Safari και Opera υποστηρίζονται. Ο IE 6 δεν υποστηρίζεται, πάνω από ένα χρόνο υπήρχε σχετική προειδοποίηση στις Μάζες, δε τον υποστηρίζει πια κανένας. Ο Chrome έχει ένα bug που δεν επιτρέπει να εμφανίζονται οι διαχωριστικές τελίτσες ανάμεσα στις στήλες αν έχουν πάνω από 4098px ύψος. Ο Firefox αντίθετα, έχει κάποιους καλύτερους τόνους στα χρώματα και κάποιες καλύτερες σκιάσεις στα headlines, σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους. Ο IE είναι πάντα σε IE 7 compatibility mode και έχει φυσικά τα περισσότερα μικροπροβληματάκια απ' όλους.

    Για τα βίντεο χρειάζεται πια Flash 9 όπως είπαμε. Ο μαζο-player είναι όσο πιο άφαντος, ελαφρύς και γρήγορος γίνεται, σε Mac μπορεί να έχεις προβλήματα με το maximize και το stop, δοκίμασε καμιά πιο καινούρια έκδοση του Flash.

  8. cheaptalk said

    Δοκιμαστικά, και για να αντιμετωπιστεί η μεγάλη ροή θεμάτων του verbal από τις Νύχτες, τα θέματα στη πρώτη σελίδα των Μαζών συντομεύτηκαν.

    Άμα ρίξεις μια ματιά στο θέμα που ανακοίνωνε τη πιο πρόσφατη αλλαγή μαζοτεμπλέιτ, και χωρίς να το διαβάσεις καταλαβαίνεις ότι από τους βασικούς στόχους ήταν ο σχεδιασμός να σηκώνει περισσότερο κείμενο. Άμα ρίξεις και μια ματιά στο.. βάθος του χρόνου (i.e. στην Αρχειοθήκη στον πάτο της σελίδας), θα βρεις χίλιους και έναν λόγους για τους οποίους αντιπαθούμε τα πειράγματα και τα clicks. Από την άλλη, οι περισσότεροι προτιμάνε μεγάλους τίτλους, μεγάλες φωτογραφίες και μηδέν περιεχόμενο, και το περιεχόμενο actually τους εμποδίζει στο να σκανάρουν μια σελίδα. Και οι περισσότερες προτιμάνε βέβαια.. το παιχνίδι της αποπλάνησης, μια μεγάλη κόκκινη κουμπάρα "read more" κάνει από μόνη της πιο προκλητικό και απολαυστικό το περιεχόμενο που κρύβει. Και αυτές τις τάσεις τις γαργαλάνε βέβαια παντού και χρόνια στα δίχτυα όσοι κοιτάνε να τις εκμεταλλευτούν.

    Οπότε η αντίσταση είναι πια μάταιη, ανάλογα με το πως θα πάει η δοκιμή, περίμενε κι άλλες σχετικές αλλαγές στη πρώτη σελίδα. Αν τη διαβάζεις ακόμα και δε μαζεύεις συνδρομή με Feed, Facebook ή E-mail βέβαια.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.