45 Τετραγωνικά (2010): Trailer πρεμιέρας

45 Τετραγωνικά - Trailer

Στα 45 Τετραγωνικά κατέληξα μέσα από ανάλογα προσωπικά βιώματα με αυτά της πρωταγωνίστριας. Σαν άτομο πάλευα από μικρός με την οικονομική ανέχεια, ενώ, σαν δημιουργός έπρεπε να κάνω ταινίες με ελάχιστους, έως ανύπαρκτους πόρους. Αυτό το οικονομικό βάσανο - το οποίο ζει πολύς κόσμος - αποφάσισα να το κάνω θέμα του ίδιου του έργου μου.

Εστίασα στο ζήτημα της στέγης, που είναι κρίσιμο, ειδικά για τους νέους που θέλουν να φύγουν από το σπίτι τους και δεν μπορούν γιατί δεν τους φτάνουν τα λεφτά. Αυτή η αδυναμία μπορεί να τους τσακίσει. Ανάλογη αδυναμία μπορεί να ματαιώσει μία ταινία εν τη γενέσει της, όπως μου έχει συμβεί επανειλημμένα. Σαν κινηματογραφιστής στην Ελλάδα – με την κοροϊδία της κινηματογραφικής πολιτικής που ζούμε όσοι κάνουμε σινεμά - αισθανόμουν μεγάλη αναλογία με την κατάσταση των νέων της σημερινής γενιάς (των 700, ή τώρα πια 600 ευρώ). Το αίσθημα της συγγένειάς μου μαζί τους με έφερε κοντά τους και με έβαλε στον κόσμο τους.

Έκανα έρευνα για να δω πως ζουν οι νέοι στα δυτικά προάστια, από τα οποία εννοείται ότι προέρχεται η «Χριστίνα» της ταινίας. Με την Έφη Λογγίνου πηγαίναμε σε μέρη που συχνάζουν, και με την Ιωάννα Τιμοθεάδου, την ενδυματολόγο, παρακολουθούσαμε τον τρόπο που ντύνονται. Έγινε προσεκτική δουλειά από όλη τη δημιουργική ομάδα να μείνουμε πιστοί στην πραγματικότητα που ζουν αυτά τα παιδιά και να μην την ωραιοποιήσουμε, αλλά ούτε να την υπερδραματοποιήσουμε.

Η γραμμή του ρεαλισμού ακολουθήθηκε με συνέπεια τόσο από τους ηθοποιούς, όσο και από τη σκηνοθεσία και την κάμερα. Απέφυγα κάθε επιτήδευση και επέμεινα στην απλότητα της αφήγησης, προτιμώντας το γύρισμα των σκηνών με μονοπλάνα, παρά με κοντινά που υπερτονίζουν τα αισθήματα. Για τον ίδιο λόγο, δεν χρησιμοποίησα μουσική επένδυση. Φωτογραφικά, μείναμε σε ένα ουδέτερο φως και υπογάλανο χρωματισμό, αποφεύγοντας τα ζεστά φώτα και τα έντονα χρώματα, για να αποδώσουμε το θέμα στις αδρές του γραμμές, χωρίς καμία περιττή αισθησιακότητα.

Αυτό που προείχε ήταν να βγει το θέμα της ταινίας, που δεν ήταν άλλο από την ανάγκη να υπερβούμε τους οικονομικούς μας περιορισμούς για να υπάρξουμε.

Η ίδια η ύπαρξη της ταινίας οφείλεται σε μια τέτοια υπέρβαση.



Previously on Movies for the Masses: Χάρισμα (2010): Trailer πρεμιέρας

Απόψε στις 20:15 στο ΑΠΟΛΛΩΝ Cinemax Class 3D,
παρουσία του σκηνοθέτη, Στράτου Τζίτζη, που υπογράφει και το κείμενο

3 Responses so far.

  1. Anonymous said

    Σορυ ρε παιδιά , τι εννοείς έκανες έρευνα για το πως ντύνονται και που συχνάζουν. Ντύνονται όπως η συντριπτική πλειψηφία του κόσμου που ανήκει άλλωστε σε αυτή την τάξη. Μάλλον ζεις άλλου ...

  2. cheaptalk said

    Τώρα ο κάθε ανώνυμος που ψάχνει ευκαιρία να προσβληθεί έχει διαφορετική άποψη, αλλά διαφορετική από τη διαφορετική έχει και όποιος όντως δε ζει στα δυτικά προάστια. Εγώ μένω Εξάρχεια, άμα μου βάλεις μαύρη κουκούλα σα ταλιμπάνο και μου τη βγάλεις στο Μπουρνάζι, θα ξέρω ότι είμαι στο Μπουρνάζι. Και το ίδιο και στη παραλιακή, και στη Κηφισιά, και στη Θεσσαλονίκη, παραπέρα. Στον Πειραιά, στη Πάτρα, σε τέτοια μέρη δε καταλαβαίνω, ίσως και γιατί είναι λιμάνια και δε νομίζουν ότι ο κόσμος τελειώνει στο επόμενο τετράγωνο.

  3. cheaptalk said

    Και η Θεσσαλονίκη λιμάνι είναι to ξέρω, αλλά.. Βαλκανικό, κάνει μια διαφορά. Και δεν έχω όρεξη να προσβάλλω κανέναν, απλά αποκατάσταση της πραγματικότητας προσπαθώ να κάνω.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.