Το Πέταγμα του Κύκνου (2010)

The Flight of the Swan
Το Πέταγμα του Κύκνου, Poster

Σκηνοθεσία: Νίκος Τζίμας
Σενάριο: Νίκος Τζίμας
Παίζουν: James D’ Arcy, Alicia Witt, Colm Meaney κ.ά.


Δες/Κρύψε το trailer

Αγωνιστής του Πολυτεχνείου πάει στην Αμερική για μεταπτυχιακό, γυρίζει με τη γυναίκα της ζωής του, την αφήνει στην Ελλάδα για να γίνει υπερατλαντικός γιάπης και είκοσι χρόνια μετά μπλέκεται σε καπιταλιστικό σκάνδαλο.Το Πέταγμα του Κύκνου, PhotographΓια τον Νίκο Τζίμα, δεν χρειάζεται να πει κανείς πολλά, μιας και τόσο ο Άνθρωπος με το Γαρύφαλλο (1980), όσο και ο Αστραπόγιαννος (1970) σε διαφορετικό επίπεδο, μιλούν από μόνα τους για τον τρόπο που έχει αφήσει το στίγμα του στην ντόπια κινηματογραφική ιστορία, ένας άνθρωπος που έχει σιγήσει τις τελευταίες τρεις σχεδόν δεκαετίες. Η καινούρια του δουλειά, στο σενάριο της οποίας μπλέχτηκε πλειάδα συνεργατών και συμβούλων, θα έπρεπε κανονικά να αποτελεί έναν καινούριο σταθμό, για έναν δημιουργό που θα έπρεπε να έχει ωριμάσει, αν όχι στη γραφή του, τουλάχιστον στο βλέμμα του. Φευ.

Αν υπήρχε στα ελληνικά όρος αντίστοιχος του αμερικάνικου cheesy, θα έβγαζε νόημα να διαβάσεις ότι, απ’ την ταινία του Τζίμα, το φαστφουντάδικο της γειτονιάς σου θα μπορούσε να βγάλει τα cheeseburgers της χρονιάς τουλάχιστον, αλλά για να μην μπλέκουμε αμερικάνικα κι ελληνικά σε τουρλομπούκι αντίστοιχο δημιουργού που δεν μπορεί ν’ αποφασίσει αν θέλει ν’ απευθυνθεί σε αγγλόφωνο ακροατήριο, ή σε βλέμματα ελληνικά, ας πούμε απλώς ότι το Πέταγμα του Κύκνου, με την πιασάρικη πολιτική αιχμή του και την αντικαπιταλιστική οργή του, αναβιώνει φωσκολικά πρότυπα σε μεγαλοσχημοσύνη και βαρύγδουπο μελοδραματισμό, παντρεύοντάς τα με αναχρονιστική σκηνοθετική ματιά ανθρώπου που μοιάζει να μην έχει δει καν ταινία τα τελευταία 30 χρόνια, πόσο μάλλον να 'χει σκηνοθετήσει κιόλας. Η λυπηρή βιντεοαισθητική και η φτώχεια η οικονομική, είναι το περιτύλιγμα μονάχα μιας δουλειάς φιλόδοξης στην στρατευμένη της ρητορική, αλλά πλήρως αφοπλισμένης σε τέχνη και τεχνική, στη θύελλα της οποίας παρελαύνουν τραγελαφικές εμφανίσεις σπουδαίων και μη ερμηνευτικών προσώπων της παλιότερης ελληνικής κινηματογραφίας, υπογράφοντας τον ευτελισμό του κύρους τους, στο όνομα μιας κάποτε σημαντικής σκηνοθετικής προσωπικότητας, που όχι μόνο έχει ξεχάσει πώς να κάνει σινεμά, αλλά δεν το έχει καταλάβει κιόλας, όπως υποδεικνύει η θολωμένη του αίσθηση για τον σωστότερο τρόπο διανομής και προβολής της ταινίας του.



Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ODEON ΟΠΕΡΑ
ODEON ΟΠΕΡΑ 2 (DOLBY SR)
Πέμ.-Τετ.: 17.50/ 20.10/ 22.30, Τετ. 20.10/ 22.30

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΓΑΛΑΞΙΑΣ
ΓΑΛΑΞΙΑΣ 1
Πέμ.-Τετ.: 18.20/ 20.30/ 22.40

ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 6 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 17.50/ 20.10/ 22.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 10 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 18.40/ 21.10/ 23.30, Σάβ., Κυρ. & 13.10/ 16.10

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Πέμ.-Τετ.: 18.15/ 20.30/ 22.45/ 01.00, Πέμ., Παρ., Δευτ.-Τετ. & 13.30/ 16.00

ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.20/ 22.40

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 16.45/ 19.15/ 21.45, Παρ., Σάβ. & 00.20

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 3 COSMOTE (DOLBY SRD)
Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.20

NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ 3D
ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Πέμ.-Τετ.: 18.15/ 20.30/ 22.45

VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL - AG.DIMITRIOS
ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέμ.-Τετ.: 20.10/ 22.30/ 00.50

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
ΑΙΘΟΥΣΑ 3 CINEMA ING
Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 21.15/ 23.30

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 17.50/ 20.10/ 22.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 3 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 18.15/ 21.10/ 23.30

VILLAGE SHOPPING AND MORE
ΑΙΘΟΥΣΑ 5 (DOLBY SRD, DTS)
Πέμ.-Τετ.: 14.45/ 17.00/ 19.15/ 21.30/ 23.45, Σάβ., Κυρ. & 12.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 12 (DOLBY SRD, DTS)
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30/ 00.45

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ΑΙΓΑΛΕΩ - ΧΑΪΔΑΡΙ
CINE CITY
CINE CITY 2
Πέμ.-Τετ.: 18.10/ 20.30/ 22.50

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Πέμ.-Τετ.: 20.20/ 22.30, Παρ., Σάβ. & 00.40

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ
ΒΑΡΚΙΖΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.40/ 22.40

2 Responses so far.

  1. verbal said

    Καθυστερημένο σχόλιο, αλλά διευκρινιστικά προς το κλείσιμο του κειμένου περί αίσθησης σωστής διανομής, σημείωσε το όχι ιδιαίτερα γνωστό γεγονός, ότι στην τελική ευθεία προς τις οθόνες (λίγους μήνες πριν την έξοδο), ο Τζίμας άλλαξε εταιρεία διανομής (από την Audio Visual στην Odeon), λόγω της απροθυμίας της πρώτης να προσφέρει στην ταινία το ευρύτατο επιθετικό άνοιγμα που οραματιζόταν ο δημιουργός της. Έτσι κατέληξε στην δεύτερη, που την απέσυρε τελευταία στιγμή απ' τη δημόσια προβολή του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και την έβγαλε σε πάνω από 50 οθόνες πανελλαδικά, έχοντας παράλληλα ακολουθήσει τις συνήθεις ανορθόδοξες μεθόδους της, ως προς την προβολή της ταινίας στους δημοσιογράφους.

  2. Anonymous said

    Ο ΚΡΙΤΙΚΟΣ ΜΑΛΛΟΝ ΚΟΙΤΑΖΕ ΤΟ ΧΟΡΤΟ ΚΙ ΕΧΑΣΕ ΤΟ ΔΑΣΟΣ!!!!!!!!!!

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.