Green Lantern (2011): Trailer σύγχρονων ανατροπών
Ακόμα σε τροχιά μεγαλύτερου υπερηρωϊκού φιλμ του καλοκαιριού, και πεντέξι βδομάδες πριν ανοίξει στις αμερικάνικες αίθουσες, το Green Lantern (2011) έχει από τα μέσα της βδομάδας και το τελικό, θεατρικό του trailer να πρασινίζει τα διαδίχτυα, προσθέτοντας αρκετές καινούριες σκηνές, στις πολλές που αποκάλυψε πρόσφατα η σε φουλ ρυθμούς προώθησης παραγωγή. Το φως του πράσινου φαναριού άρχισε να διαχέεται όταν η Warner συμπύκνωσε για ιντερνετική κατανάλωση το footage που έδειξε στη Cinemacon, και συνεχίστηκε με δυο εκτεταμένα τηλεοπτικά σποτάκια, ενώ το trailer θα φωτίσει φυσικά και καμιά σκοτεινή αίθουσα, πριν τις κόπιες του Thor (2011) που ανοίγει αυτό το σαββατοκύριακο επίσημα τη μπλοκμπαστερική περίοδο στην από κει πλευρά του Ατλαντικού. Ο Thor έχει ήδη δείξει, για λογαριασμό της Marvel, σε ντομάτες και δολάρια, πως οι υπερήρωες μπορούν να ταξιδεύουν πια και επί της οθόνης στα ουράνια σύμπαντα, και έτσι ο διαστασιοναύτης της Warner κουβαλάει ένα βάρος λιγότερο. Και το χρειάζονταν ο τελευταίος αυτό το ένα κάποιο ξεφόρτωμα, αφού εδώ και καιρό οι αμφιβολίες για την επιτυχία του είναι αρκετές, και η αποστολή του διαγράφεται όλο και πιο.. διαγαλαξιακότερη.
Πιάνοντας τα πράγματα από τη βάση τους, οι συντελεστές της ταινίας εδώ και καιρό βλεφαρίζουν στις δηλώσεις τους προς Πόλεμο των Άστρων, και εύκολα καταλαβαίνεις πως η Warner ψάχνει στον πράσινο πρωταθλητή του υπερφυσικού fisting, κάτι προς διάδοχη κατάσταση του μικρού μάγου με το αστροπελέκι, ένα franchise που θα σιγοντάρει τον Σκοτεινό Ιππότη στη συντριβή των ταμείων με λιγότερες φιλοδοξίες σοβαρότητας. Η σύλληψη έχει αρκετή λογική πίσω της, ο Geoff Johns έφερε τη πράσινη κομικο-οικογένεια στη κορυφή των πωλήσεων με τη σειρά Blackest Night, ο ήρωας με το δαχτυλίδι δεν είναι μόνο ένας ούτε καν στη Γη (χαρακτηριστικά, ο Πράσινος Φανάρης είναι μαύρος για πολλούς όπως καταλαβαίνεις και από το σχετικό FAQ στο IMDb), και σχετική μυθολογία που απευθύνεται σε ηλικίες 12-18 αναπτύσσεται για πολλές δεκαετίες. Έτσι το studio έκανε φανερά την ανάπτυξη του έργου με.. ατελείωτη προοπτική, μέχρι και η Blake Lively φαίνεται να προσλήφθηκε σα μελλοντική Star Sapphire, κυριότερα τη σκηνοθεσία ανέλαβε ο Martin Campbell (που ανανέωσε αποφασιστικά το Bond franchise αν ακόμα βλέπεις τον Pierce Brosnan στα όνειρά σου), και η έμφαση πήγε, σωστά, στο σχεδιασμό αυτού του υπερηρωικά υπερψηφιακού σύμπαντος στο οποίο θα ξετυλίγονταν διαστημόπερα του 21ου αιώνα. Και με θετική διάθεση βλέπεις ότι ο σχεδιασμός είχε αρκετά ξεχωριστό στιλ, κάπως.. deviantART ένα πράμα, η παραγωγή πολύ Campbell-ικά αποφασιστικά έψαξε μια εμφάνιση που να σέβεται όλη τη μαγική πρασινίλα των κόμικ και την πλαστική μοντελίλα της σχετικά πιο προχωρημένης τέχνης της εποχής, δημιούργησε χαρακτήρες χωρίς γήινο βάρος, έδωσε μέχρι και στο σήμα καταταθέν της σειράς (i.e. τη φανάρα) ένα εξωγήινο look πολύ ενταγμένο σε μια μελετημένη καταγωγή, ξόδεψε πολύ παραπάνω από τα 0.002¢ της Fox για τον Galactus, ώστε να κάνει αυτή την οντότητα που λέγεται Parallax να φαίνεται πραγματικά απειλητικά πλανητοκαταβροχθιστική.
Ακόμα πιο αποφασιστικά, όπως φαίνεται μέχρι τώρα, το Green Lantern πάει κόντρα στην τυπική παπούδικη σουπερηρωική αφήγηση, από την οποία ξέφυγαν τα κόμικ στο τέλος της τρελής Χρυσής Εποχής τους αλλά συνεχίζει να την ακολουθεί γενικά το Hollywood --ο ήρωας είναι εκεί ένας, βρίσκει κάτι δυνάμεις, σώζει τον κόσμο, τίτλοι τέλους. Μάλλον στρατηγικά (γιατί σμπρώχνει σύμπαν και όχι ήρωα, όπως λέγαμε πριν καναδυο μεγάλες προτάσεις), η παραγωγή βάζει με συνοπτικές διαδικασίες τον Hal Jordan στη διαστρική αστυνομία των φαναριών, του αναθέτει καθήκον να κάνει το καλό, τον περνάει από εκπαίδευση, και του βρίσκει μετά και αποστολές. Κάπου εδώ, και όσο το studio φαίνεται ικανοποιημένο με το προϊόν του, έρχεται το πρώτο trailer μαζί με το πρώτο μέρος των Κλήρων του Θανάτου, και.. πλακώνουν τα διαδίχτυα το γέλιο. Όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια, το πρόβλημα ήταν και σε αυτή τη περίπτωση τόνου, από τον Thor μέχρι τους Cowboys and Aliens (2011) οι μπλοκμπαστεριές χωρίς ενσωματωμένο κοινό (i.e. τα μη sequels) στη σφαγή του φετινού καλοκαιριού, ψάχνουν κοινό 21ου αιώνα με μια αλυσίδα παραγωγής που δεν έχει περάσει ακόμα ολοκληρωτικά σε αυτόν, το teaser έψαχνε τυφλά κάτι σε κοινό του Iron Man (2008), προσπαθούσε να κρύψει κάτω από το χαλάκι τις πολλές και ουσιαστικές διαφοροποιήσεις. Μετά τις αρνητικές αντιδράσεις, η Warner το έψαξε πάντως, έκανε επαναληπτικά γυρίσματα, πήγε στις geek-ο-συνάξεις της άνοιξης (Cinemacon, WonderCon) με αποκαλυπτικό υλικό και όλο το cast & crew να το παρουσιάσει μετά εξηγήσεων, έκανε και μια επίσημη απολογία που τα έριχνε όλα στα πρόχειρα ψηφιακά εφέ, πρόσθεσε και άλλα $9 εκατομμύρια στον προϋπολογισμό για αυτά (τα εφέ), έφαγε μήνες να κόβει trailer μέχρι να βγει αυτό που βλέπεις ραμμένο στη σελίδα. Εκτός από έξτρα κεφάλες τους Guardians of the Universe, και ακόμα περισσότερη διαστημική μυθολογία, το trailer προλαβαίνει να παρουσιάσει και τους γήινους πρωταγωνιστές, και να δώσει και μια εικόνα διαστημικά όμορφης γλάστρας στη Lively, που η ξύλινη υποτιθέμενα Gwyneth Paltrow ξαφνιασμένη σνομπαριστική εκφορά της στο teaser, έγινε στόχος των ιντερνετικών μυδράλιων. Το teaser μπορείς να πεις ότι έδινε καλύτερη εικόνα των εφέ, όπως θα τα βλέπεις μέσα από τη θολούρα και τη μαυρίλα στα τρισδιάστατα ματογυάλια, και το πόσο μπορούν να ταιριάξουν τα πραγματικά τριδιάστατα ψηφιακά με το μάλλον 2D και σίγουρα μη Avatar-ισμένο (i.e. υποβαθμισμένο σε ποιότητα) footage, είναι ένα θέμα ακόμα, αλλά η παραγωγή έχει σίγουρα αντιστρέψει ολοκληρωτικά το κλίμα πια, τουλάχιστο στο κοινό που την ενδιαφέρει.