The Tree of Life (2011): Sélection officielle trailer

The Tree of Life - Trailer

Με διαφορά ο πλέον πολυαναμενόμενος τίτλος όχι μόνο των φετινών Κανών, αλλά και των περσινών και όσων άλλων φεστιβάλ παρεμβλήθηκαν έκτοτε, το The Tree of Life (2011) θα κάνει απόψε τα επίσημα αποκαλυπτήριά του με τον Brad Pitt στο κόκκινο χαλί, ίσως και με τον Sean Penn να είναι εκεί, αλλά πιθανότατα όμως χωρίς την παρουσία του Terrence Malick, που σνόμπαρε και τη συνέντευξη Τύπου, επιβαρύνοντας ακόμα περισσότερο την ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα που ακολούθησε την πρωινή δημοσιογραφική προβολή, με τη μισή αίθουσα να χειροκροτεί χλιαρά και την άλλη να γιουχάρει φανατικά. Αναμενόμενη αντίδραση μπορείς να πεις, στην μετά από έξι χρόνια επιστροφή στη μεγάλη οθόνη, ενός σκηνοθέτη που από την αρχή της καριέρας του πασχίζει να αναδιαμορφώσει την κινηματογραφική γλώσσα, αναδεικνύοντας την εικόνα ως κυρίαρχο όπλο στην αφηγηματική αποστολή της, έναντι του ίδιου του στόρι που προσφέρει την γραμμική ασφάλεια στην μυθιστορηματική πτυχή της.

Την ίδια σταυροφορία συνεχίζει και με το The Tree of Life, που σε προετοιμάζει για τις απαιτήσεις του ανοίγοντας με παραπομπή στον Ιώβ και τη στωικότητά του, πριν ξεκινήσει με χερουβείμ, καναρίνια και βαθιές φιλοσοφίες περιπτέρου για τους δρόμους της ζωής, να σε βυθίζει στην αναζήτηση του Θεού και της πρόνοιάς του, αλλά και της πατρικής σχέσης του με τον άνθρωπο, μέσα από την χρονικά άναρχη και κατακερματισμένη ιστορία μιας πενταμελούς οικογένειας που χάνει το ένα της παιδί στα 19 του χρόνια. Κι ύστερα, σε μια απ’ αυτές τις δραματικές δομικές συμβάσεις τις πολύ κλασικές, πιάνει τα πράγματα απ’ την αρχή. Την πολύ αρχή. Με ένα σχεδόν ημίωρο μοντάζ που θα μπορούσε να έχει βγει απ’ τα best-of του National Geographic, σου ξεδιπλώνει στην οθόνη το χρονικό του Χρόνου απ’ το Big Bang και δώθε, κι απ’ τους δεινοσαύρους σε περνάει στο παρόν του αδερφού του χαμένου γιου, σου επιτίθεται με συνεχείς αντιπαραθέσεις του πόνου της μάνας με εικόνες απίστευτης φυσικής ομορφιάς κι αγριότητας, σε ξαναγυρίζει στη γέννηση του ατυχούς νεογνού, σε μεταφέρει στη στιγμή του χαμού, κι εν τέλει αποφασίζει να επιστρέψει για τα καλά στα '50s, για να ασχοληθεί κυρίως με την σχέση του μεγάλου γιου με τον πατέρα του. Να απλώσει δραματικά δολώματα λαχταριστά, και να υποχωρήσει σε ό,τι κοντινότερο στην στρωτή αφήγηση μπορεί να πλησιάσει ο Malick. Αλλά στο τέλος τα κάνει όλα αχταρμά, αποφασίζοντας να απεικονίσει ρεαλιστικά τα μεταφυσικά και να απλώσει αμηχανία ακόμα και σε όσους τον παρακολουθούσαν μέχρι τότε από κοντά κι υπομονετικά. Βέβαια, τίποτε απ’ όλα αυτά δεν πτόησε τους φουκαράδες που παραμένουν κρεμασμένοι στα κάγκελα που φυλάνε τα κόκκινα χαλιά, προσφέροντας το βασίλειό τους για ένα απ’ τα πιο περιζήτητα εισιτήρια, μπας και δουν από κοντά την ταινία που, μετά την προβολή της, θα συγκεντρώσει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον αύριο, για το προς τα που θα πάνε τα αστέρια της στους πίνακες των κριτικών.



13 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Μιας και η καινούρια αφίσα της παραγωγής είναι λίγο χάλια, πέρασα στο θέμα τη πρώτη, με το ποδάρι της ζωής, σα μασκαρεμένη παραπομπή στην επίσημη σελίδα.

  2. verbal said

    Η τελευταία αφίσα πάντως, είναι και πιο αντιπροσωπευτική του all-over-the-place χαρακτήρα της ταινίας :P

  3. cheaptalk said

    Έριξα γενικότερο σουλούπωμα στο θέμα να δείχνει καλύτερα το ποδάρι και από άλλη γωνία, πάτα άφοβα μέχρι και play αν δεν έχεις δει ακόμα το trailer που κυκλοφόρησε το Δεκέμβριο αλλά ακόμα νέο θεωρείται στη ζωή να χει της παραγωγής.

  4. cheaptalk said

    Εντελώς άσχετα με το θέμα της ζωής, έκανα το σαββατοκύριακο κάποιες τεχνικές αλλαγές στην ενσωμάτωση του μαζοplayer στις μαζοσελίδες, κυρίως για να παίζει καλύτερα στην Opera, αλλά ας δοκιμάσουν και όσοι είχαν προβλήματα σε Mac, μήπως τους λύθηκε κανένα στο ξώφαλτσο.

  5. verbal said

    Έτσι εξηγείται το ότι ξαφνικά παίζουν άψογα σε Chrome for Mac :P

  6. cheaptalk said

    Στο κανομπλόγκ του Guardian εμφανίζονταν όλες αυτές τις μέρες μια αφίσα "Have you seen this man?" με τη φάτσα του Terrence Malick. Με την ίδια αφίσα γέμισαν, ή κάναν μια προσπάθεια τελοσπάντων, και τη Croisette. Σήμερα δημοσιεύτηκε και το βίντεο με τα, αναμενόμενα πενιχρά, αποτελέσματα της αναζήτησης.

  7. Θανάσης said

    Έχεις τελειώσει με το template Cheaplog? Δε θα μπει background? Δε θα αλλάξει το χρώμα των fonts στη sidebar? Δεν είναι ευανάγνωστα.

  8. cheaptalk said

    Είχα βάλει ένα σκριπτάκι στις δοκιμές, για να μαυρίζετε όσοι θέλετε το background μόνοι σας, αλλά πιο σοβαρά, αυτό είναι το background του.. web, ουσιαστικά δεν υπάρχει, πουθενά στο style της μαζοσελίδας δε καθορίζεται χρώμα φόντου, όποιος θέλει να το αλλάξει ας κοιτάξει καμιά ρύθμιση στον browser στη τελική. Και κυριότερα το web έχει.. πλάτος, για κάπου εκεί στα 1000 pixel είναι η τεράστια πλειοψηφία των σχεδιασμών. Τα περισσότερα λειτουργικά έχουν τρόπους για να κάνεις "maximize" ένα παράθυρο μόνο κατά μία διάσταση (στα Windows 7 κάνεις διπλό κλικ στις αντίστοιχες πλευρές, πάνω ή κάτω και δεξιά ή αριστερά στο παράθυρο), όσοι έχετε μεγάλες και πλατιές οθόνες, συνηθίστε να μεγαλώνετε μόνο το ύψος του παραθύρου αντί να πατάτε maximize σε ότι παράθυρο βρείτε μπροστά σας και να βλέπετε περισσότερο άσπρο ασπρίλικο φόντο από περιεχόμενο. Εγώ αυτό κάνω, οι περισσότεροι, από την εποχή που τα X Window terminals είχαν κάτι τεράστιες οθονάρες και τα PC 320x200 CGA, το ίδιο κάνουν.

  9. cheaptalk said

    Στις sidebars ποτέ δεν έδινα και ιδιαίτερη σημασία σε κανένα design, και τόσα χρόνια οι χρήστες (που έτσι κι αλλιώς σε συγκεκριμένα σημεία της οθόνης δίνουν σημασία) έχουν μάθει να τις αγνοοούν. Το πρόβλημα με τις Μάζες είναι ότι έχουν τεράστιο κληρονομημένο περιεχόμενο συγκεκριμένου πλάτους, και έτσι παραχώνω και μπάρες για να γεμίζουν το υπόλοιπο (πλάτος), επειδή βαριέμαι να γράψω τεράστιες ποσότητες javascript για να το επαναμορφοποιούν on the fly (το παλιό περιεχόμενο). Εδώ υπάρχει ακόμα σχεδιασμός που είχα προ πενταετίας για μια πρώην μου, χωρίς μπάρες και παπάρες, και εποχές που κάτι τέτοια ήταν cutting edge ακόμα.

    Γενικά, όποιος ενδιαφέρεται πραγματικά να διαβάσει τι έχει η sidebar, το κοίταξα να μπορεί να τη διακρίνει άμα επικεντρώσει εκεί τη προσοχή του. Αλλά δε ξέρω και τι ρυθμίσεις φωτεινότητας και κοντράστ έχει ο καθένας στο μόνιτόρ του (και μπαζοτέτοιες έχετε όλοι και με πρήξατε :p), οπότε το έχω στα υπόψη να φωτίζω περισσότερο τη sidebar (και τη footerbar) άμα πηγαίνει από πάνω ο κέρσορας του ποντικιού.

  10. cheaptalk said

    Τέλος να σημειώσω ότι και το συγκεκριμένο πλάτος (570px) του περιεχομένου στα πρώτα templates, συνειδητά το είχα κρατήσει, είναι trade-offs αυτά, οι "jack of all trades" σχεδιασμοί, όπου ανεβάζεις ότι να 'ναι κείμενο και ότι να να ναι φωτογραφίες και ότι να ναι βίντεο, ποτέ φυσικά δε δείχνουν ούτε στο 50% επαγγελματικοί όσο οι προσεκτικά σχεδιασμένοι. Και γι' αυτό κάθομαι και σουλουπώνω και τα ότι να 'ναι θέματα του verbal συνέχεια, φυσικά :p

  11. cheaptalk said

    Τέλος τέλος, υπάρχει και το πρόβλημα της καθυστέρησης των καθυστερημένων που κρατάνε και όλους τους υπόλοιπους πίσω. Για παράδειγμα, σε CSS3 είναι θέμα 2 λεπτών να φωτίζεται η sidebar από το ποντίκι και με smooth transitions και με τα όλα της. Αλλά ο IE9 δεν υποστηρίζει transitions, ο IE8 δεν υποστηρίζει CSS3, στον IE7 άμα βάλεις hover σε elements που δεν είναι links κάνει 63 χιλιάδες χρόνια να ανοίξει η σελίδα, και τον IE6 που βγήκε πριν ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ και ΑΚΟΜΑ τον χρησιμοποιούν κάποιοι, τον ακούς και σε πιάνουν τα κλάματα.

  12. mpekzz said

    Απλά να σχολιάσω οτι με την διόρθωση του Cheaplog, το Mac μου παίζει πλέον τα videos κανονικότατα! Ακόμα και το maximize του player λειτουργεί.

    Respect! ;)

  13. cheaptalk said

    Όπως περίμενε ο περιπτεράς σου και όλα τα γραφεία στοιχημάτων πριν καν ξεκινήσει το φεστιβάλ, το Tree of Life (2011) του Terrence Malick πήρε το Χρυσό Φοίνικα των φετινών Κανών. Όπως κάνει συνήθως το φεστιβάλ, αγνόησε εντελώς την επιλογή των κριτικών, τον Havre (2011) του Aki Kaurismäki που έμεινε στο χτεσινό βραβείο FIPRESCI. Η, στιγμιαία, μεγάλη φόρα του Bir Zamanlar Anadolu'da (2011), κράτησε αρκετά για να μοιραστεί ο Nuri Bilge Ceylan το Μεγάλο (αλλά δεύτερο) Βραβείο με τους αδερφούς Dardenne, και το βραβείο σκηνοθεσίας πήγε, μάλλον αναμενόμενα αυτό, στον Nicolas Winding Refn του οποίου το Drive (2011) μπορείς να κρατήσεις σα το πραγματικό νέο του δεκαήμερου διαγωνιστικού. Αναλυτικά τα βραβεία σε δικό τους θέμα σε λίγο.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.