L (2012): Teaser για την ελληνική συμμετοχή στο Sundance
Συμμετέχοντας στο διεθνές διαγωνιστικό, το World Cinema Dramatic Competition του Sundance, το L (2012) του Μπάμπη Μακρίδη προβάλλεται τα ξημερώματα στο Egyptian Theatre στο Park City, ρίχνοντας ένα από τα μικρά κάστρα που δεν έχει ακόμα παρασύρει το κύμα του δημιουργικού ελληνικού κινηματογράφου των τελευταίων χρόνων. Κλασικά, η παραγωγή κρατάει ένα τόνο μυστικοπάθειας, μπορείς και να αμφιβάλλεις αν έχει δει κανένας ολοκληρωμένη τη ταινία, ακόμη και ο John Nein που φαίνεται ο πιο ύποπτος να την έχει εντάξει στο πρόγραμμα. Το κειμενάκι του Nein, που έκανε το γύρο των διαδιχτύων σε θέματα του στιλ δείτε τι εκκεντρικότητα κατεβάσανε πάλι οι Έλληνες, περιγράφει το φιλμ σαν ένα από τα πιο πρωτότυπα και συνειδητά αλλόκοτα της χρονιάς, πράγμα που δε προξενεί και καμιά έκπληξη, ο Μακρίδης είναι ο υπεύθυνος για τον παλαβό Τελευταίο Φακίρη (2005), τον Αλί Καζάμ που κατάπινε τα σπαθιά με όχι και τόσο μεγάλη ευκολία, και βραβεύτηκε (σαν πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης) στο φεστιβάλ μικρού μήκους της Δράμας. Ο Μακρίδης έγραψε το L σε συνεργασία με τον Ευθύμη Φιλίππου, τον άνθρωπο που πέρασε ένα χεράκι και τον Κυνόδοντα (2009) και τις Άλπεις (2011) του Γιώργου Λάνθιμου, όμως αυτό το θέατρο του ανέκφραστου παραλόγου που αναφέρει η Nein-εια επιφοίτηση μπορείς προφανώς να στοιχηματίσεις το ινδικό μουστάκι του Αλί πως δε θα είναι και κλινικά ψυχρό -- άλλωστε ο σκηνοθέτης λέει πως προσπάθησε να αποφύγει να παρακολουθήσει ταινίες που "μπορεί να έχουνε ομοιότητες".
Πριν καναδυό μήνες, όταν είχε ανακοινωθεί η συμμετοχή του L στο Sundance, ρεπορτάζ της Ελευθεροτυπίας έλεγε πως η παραγωγή, από τον σκηνοθέτη και την Αμάντα Λιβανού, βρίσκονταν ακόμα στο περίμενε για να πάρει 250 χιλιάδες ευρώ από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, αλλά τα work-in-progress ταξίδια της (της παραγωγής) στις Κάνες και στο Karlovy Vary έφεραν απέξω την αναγνώριση. Με εξαιρέσεις βαριά ονόματα, το World Dramatic είναι περίεργη και συνήθως άνιση φάση στο Park City, οι αγοραστές και το γενικότερο ενδιαφέρον επικεντρώνονται φυσικά στο εγχώριο διαγωνιστικό, στις πρεμιέρες και στο μεταμεσονύχτιο τμήμα, άντε και στο Spotlight όπου έπαιξε πέρσι το Attenberg (2010) και έχει πιο εγγυημένο περιεχόμενο. Παρολαυτά το ελληνικό σινεμά πλέον "πουλάει", έστω και στο φεστιβαλικό κοινό, το L θα παίξει και στο φιλελληνικό Rotterdam, και έχει εξασφαλισμένη τουλάχιστο μια αξιοπρεπή ελληνική διανομή, στη συμπαραγωγή μπλέχτηκαν η NOVA και η Feelgood.