Robot & Frank (2012): Sundance Premiere clips
Παππούς με αλτσχάιμερ μαθαίνει κόλπα στο ρομπότ που τον φροντίζει, στη πρώτη μεγάλη από άποψη εμπορικού ενδιαφέροντος πρεμιέρα του Sundance, το Robot & Frank (2012) που προβάλλεται αυτό το σαββατοκύριακο στο Park City, μέσα στη παραδοσιακή αγοραστική φρενίτιδα που συνοδεύει κάθε πιθανή ακροατηριο-φιλική ταινία στο μεγαλύτερο ανεξάρτητο φεστιβάλ του πλανήτη. Στο οποίο δεν έχει σημειωθεί καμιά μεγάλη συμφωνία ακόμα φέτος βέβαια, τρία ντοκιμαντέρ φύγανε εύκολα και με το καλημέρα προοριζόμενα κυρίως για διανομή σε.. κλειστό κύκλωμα, αλλά κατά τα άλλα οι αγοραστές φαίνεται να γυροφέρνουνε τις ταινίες με σκοπό να.. ρίξουνε τις τιμές τους μιας και κάνας πλειστηριασμός δεν έχει ακουστεί.
Διακεκριμένος θεράπων του Θέσπιδος, το ρομπότ ο Frank Langella ήτανε εξ αρχής καλό στοίχημα να αποτελέσει τον Alan Arkin της παραγωγής, μπορεί να έχουνε περάσει χρόνια από τότε που όλοι ψάχνανε στο Sundance την επόμενη Little Miss Sunshine (2006) αλλά η ιδιότροπη κωμωδία παραμένει από τους κύριους στυλοβάτες του φεστιβάλ, πέρσι για παράδειγμα οι Weinsteins ποντάρανε στο My Idiot Brother (2011), πολύ μακριά από τον δραματικό τόνο και τις καλές κριτικές της τότε διοργάνωσης, αλλά μάζεψαν $25 εκατομμυριάκια στα ταμεία επενδύοντας αρκετά και στη προώθηση, όπως θυμίζει τώρα ο Mike Fleming. Και όπως τονίζει τώρα το review του Hollywood Reporter, όποιος διανομέας δεν μπορεί να πουλήσει το Robot & Frank καλύτερα να αλλάξει δουλειά, η ταινία είναι "κωμωδία λεπτών αποχρώσεων του είδους για το οποίο προσεύχονται οι Sundancers", πράγμα που επιβεβαιώνει και η τετρασέλιδη σπονδή του κινηματογραφικού blog του Entertainment Weekly, η οποία σπονδή επισημαίνει και το βασικότερο συστατικό της καρδιο-ευφραντικής συνταγής, την ειλικρίνεια στην ερμηνεία του Langella: ο πρωταγωνιστής έπιασε το σκηνοθέτη του καμιά βδομάδα πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα και του είπε πως δεν ήθελε να προσποιηθεί τον ρόλο, ήθελε να τον παίξει από καρδιάς. Στο πρώτο κλιπάκι για τον τύπο, που το είχε διαθέσει η παραγωγή μέσω του Wired πριν κάτι μέρες, βλέπεις και τι εννοούσε ο Langella, έναν άνθρωπο σε φανερή.. δυσαρμονία με ένα κόσμο που δε καταλαβαίνει πια, αλλά παριστάνει άλλοτε αμήχανα και άλλοτε επιθετικά ότι το κάνει -- ο πρωταγωνιστής προσποιείται για τον περίγυρό του στη ταινία, όπως περίπου κάνει κάθε ηλικιωμένος, και όχι για τη κάμερα.
Η ταινία είναι η πρώτη κινηματογραφική παραγωγή της Park Pictures, μιας εταιρείας που είχε στήσει το 1998 ο Lance Acord με τη παραγωγό Jacqueline Kelman Bisbee, και επεκτάθηκε σε έργα μεγάλης διάρκειας, έχοντας φτιάξει ατζέντα ανερχόμενων δημιουργών, με τη προσθήκη της Galt Niederhoffer που έχει φάει καμιά δεκαετία τουλάχιστο να φέρνει τίτλους στο Sundance. Στοιχεία αρκετά για να καταλάβεις πως το Robot & Frank είναι τοποθετημένο στο εξυπηρετικό "κοντινό μέλλον", εισάγει κάποια στοιχεία επιστημονικής φαντασίας χωρίς να δημιουργεί και έναν ολόκληρο καινούριο κόσμο γύρω τους, ώστε να μην αποσπούν τη προσοχή σου λεπτομέρειες που δεν υπήρχε ο προϋπολογισμός για να υπάρχουνε στο σκηνικό έτσι κι αλλιώς. Σε μικρό μήκος η ιστορία ήτανε θέμα της διατριβής του Chris Ford στην οποία είχε κάνει τη παραγωγή ο Jake Schreier, οι δυo τους υπογράφουνε σα πρωτοεμφανιζόμενοι και σα σεναριογράφος και σκηνοθέτης τη ταινία και χρεώνονται βέβαια και την όχι και τόσο ζεστή ψηφιακή αισθητική της.