Extremely Loud and Incredibly Close (2011)

Εξαιρετικά Δυνατά κι Απίστευτα Κοντά
Extremely Loud and Incredibly Close, Poster

Σκηνοθεσία: Stephen Daldry
Σενάριο: Eric Roth, Jonathan Safran Foer (νουβέλα)
Παίζουν: Thomas Horn, Sandra Bullock, Tom Hanks


Δες/Κρύψε το trailer

Πιτσιρικάς χάνει τον πατέρα του στους Δίδυμους Πύργους κι ένα χρόνο μετά ξεκινά ταξίδι (αυτο)εξερεύνησης στη σοκαρισμένη Νέα Υόρκη, ψάχνοντας το πολυπόθητο closure.Extremely Loud and Incredibly Close, PhotographΈνα υψηλού επιπέδου call girl, μια συνοδός πολυτελείας ας το πούμε, όπως θα ξέρεις απ’ τις εγκυκλοπαιδικές σου γνώσεις, φαντάζομαι, δεν προσφέρει απλώς άμεσο, ωμό πληρωμένο σεξ –-αυτό μπορείς να το βρεις και στο δρόμο, αν ξέρεις σε ποιές γειτονιές να κυκλοφορήσεις. Μια καλοπληρωμένη πόρνη δεν συναρμολογείται μονάχα απ’ τα υψηλής αισθητικής μοδάτα αξεσουάρ, ούτε αρκούν οι εξελίξεις της ιατρικής κοπτοραπτικής, για να την φτάσουν στα υψηλότερα κλιμάκια της πληρωμένης ηδονής. Ο πιο καλά προσποιημένος οργασμός, μπορεί να της χαρίσει βραβείο ερμηνείας και να προσφέρει στην εμπειρία σου μια δόση τεχνητής αληθοφάνειας, αλλά αυτό που την κάνει πραγματικά να σε πιάνει απ’ τα μπαλάκια και να σε δένει στο βρακί της, είναι να ξέρει να παίζει με τον ψυχισμό, τον εγκέφαλο και την καρδιά σου, για να σε κάνει να είσαι πέρα από κάθε αμφιβολία σίγουρος, ότι που ξερνάς πάνω της τις ανεπάρκειες και τις ανάγκες σου κι ύστερα κατεβάζεις τα βρακιά σου, ακόμη κι αν της το πληρώνεις, όχι μόνο χάρη σου κάνει που το ανέχεται, αλλά είσαι και τυχερός που την εντόπισες, μια γυναίκα τόσο κομψή και καλλιεργημένη, που ρίχνει το επίπεδό της για να περάσει χρόνο μαζί σου. Ο όγκος της πειθαρχίας, η ποσότητα της θέλησης, τα χρόνια πείρας και κοπιαστικής εκπαίδευσης που απαιτούνται για να δημιουργήσουν ένα τέτοιο ουτοπικό κομψοτέχνημα, μπορεί να είναι αξιοθαύμαστα, όμως σε τελική ανάλυση, μια καλοσυναρμολογημένη πόρνη παραμένει.

Τέτοια επίπεδα κομψού ραφιναρίσματος φτάνει και ξεπερνάει το νέο απαύγασμα συναισθηματικής πορνείας του Stephen Daldry, ο οποίος σ’ ετούτο το τέταρτο στη σειρά, προκάτ οσκαρικών προδιαγραφών crowd pleaser με ψευδοαφορμές κοινωνιολογικού προβληματισμού και άλοθι διανοητικού χαϊδολογήματος, πηγαίνει τη χειραγώγηση ένα άλμα παραπέρα απ’ οτιδήποτε έχεις μέχρι σήμερα βιώσει. Δεν το κάνει, βέβαια, μόνος του, μιας και το πάστωμα με υψηλής γυαλάδας αισθητική διαφημιστικού, η σκηνογραφία φωτογράφησης για κατάλογο εταιρείας πλαστικών χρωμάτων, ασορταρισμένη με κοστούμια για βιτρίνες αθεράπευτου shopping therapy, τα οσκαρικά ονόματα για καλλιτεχνικό άλοθι στους πλευρικούς ρόλους και η φάτσα με μαγουλάκια για τσίμπημα στον κεντρικό, μαζί με το καμουφλάρισμα του μονταρίσματος και της μουσικής επένδυσης που επιτήνουν την ψευδαίσθηση του ψυχοσπαρακτικού και του σημαντικού, δεν θα ήταν τίποτα παρά σιλικονάτα βυζιά και ακριβά χρυσαφικά, αν ο Daldry δεν είχε βρει τον ιδανικό συνεργό στο κείμενο του Jonathan Safran Foer. Αυτού του νέου Paulo Coelho του αστικού ψευτοσοφιστικέ αναγνωστικού λαού, που έβαλε για ήρωά του πιτσιρίκι του δημοτικού, για να έχει απ’ το καλησπέρα το γούτσου-γούτσου με το μέρος του, του έδωσε νοητική διαταραχή για να το λυπηθείς, αλλά αδιευκρίνιστη για να μην προκαλέσει καμιά τυχόν ανακλαστική σου άρνηση να μάθεις τίποτα για υπαρκτή ασθένεια, τον προίκισε με την συναισθηματική σοφία άφθαρτου 70χρονου, του έδωσε φθαρμένο 70χρονο sidekick με ωριμότητα παιδιού, τον έβαλε στη μέση της τραγωδίας με τον μέγιστο οικουμενικό αντίκτυπο των τελευταίων αιώνων, του στέρησε τον σημαντικότερο άνθρωπο της ζωής του, και τον ξαμόλησε σε ένα κυνήγι χαμένου θησαυρού που δεν έχει καμία απολύτως λογική βάση, αλλά ένα σκασμό από αφορμές για συναισθηματικές κενώσεις και βαρύγδουπες φιλοσοφικές αποκαλύψεις, απ’ αυτές που βρίσκεις στο πίσω μέρος της κάθε μέρας των ημερολογίων τοίχου. Ιδανική βάση για την φθηνή συνταγή που ξέρει να ντύνει σα γκουρμέ πιάτο ο Daldry, το εξαιρετικά κάλπικο και απίστευτα θρασύ του κατασκεύασμα, δεν παίζει απλώς με την ανάγκη σου για θώπευμα των ευαίσθητων σωθικών σου, τα βγάζει και τα βράζει στο καζάνι της μελούρας, κι όταν ύστερα σ’ τα δίνει να τα φας, σ’ έχει κάνει να θαμπώνεσαι απ’ το σερβίτσιο που κρατάς. Αλλά όπως και με την πανέμορφη πόρνη που αγαπάς, πάλι ένα ηθικό κουφάρι κοιτάς.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
Έμπασσυ Nova Odeon
Πέμ.-Τετ.: 17.00/ 19.45/ 22.30

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
Αθηναιον 3D Digital
Αίθουσα 2
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.30/ 23.00

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
Κηφισιά Cinemax-Cyta
Αίθουσα 1
Πέμ.-Τετ.: 22.45
Αίθουσα 2
Πέμ.-Τετ.: 17.15/ 19.45

ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ
Αίθουσα 9 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 17.40/ 20.20/ 23.00, Σάβ.-Δευτ. & 12.20/ 15.00

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
Αίθουσα 10
Πέμ.-Τετ.: 16.30/ 19.15/ 22.00, Σάβ.-Δευτ. & 11.00/ 13.45, Παρ.-Κυρ., Τετ. & 00.45
Αίθουσα 13 Village Cinemas Gold Class
Πέμ.-Τετ.: 19.15/ 22.00, Σάβ.-Δευτ. & 16.30

ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
Αίθουσα 3
Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.30, Σάβ.-Δευτ. & 12.30/ 15.00

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
Αίθουσα 1 (DOLBY SRD)
Πέμ.-Τετ.: 18.50/ 21.30/ 00.10, Σάβ.-Δευτ., Τετ. & 16.10

NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ 3D
Αίθουσα 2
Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.30, Σάβ.-Δευτ. & 12.30/ 15.00

VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL - AG.DIMITRIOS
Αίθουσα 4
Πέμ.-Τετ.: 17.10/ 19.50/ 22.30

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
Αίθουσα 1
Πέμ.-Τετ.: 18.50/ 21.40/ 00.30
Αίθουσα 3 Cinema Ing
Σάβ.-Δευτ.: 15.30
Αίθουσα 8 Gold Glass
Πέμ.-Τετ.: 20.10/ 23.00

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
Αίθουσα 10 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 17.40/ 20.20/ 23.00, Κυρ. & 12.10/ 14.50

VILLAGE SHOPPING AND MORE
Αίθουσα 15
Πέμ.-Τετ.: 18.45/ 21.30/ 00.15, Σάβ.-Δευτ. & 13.15/ 16.00

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
Αίθουσα 6
Πέμ.-Τετ.: 18.40/ 21.20/ 00.00

ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 3D DIGITAL
Αίθουσα 2
Πέμ.-Τετ.: 20.10/ 22.40


11 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Για να παραφράσω τον Kirk Lazarus, o Daldry απλά δεν καταλαβαίνει τι σημαίνει "never go full kitsch", το σκηνοθετικό του στιλ είναι ο ορισμός αυτού που λέμε "προετοιμασία για τη κάμερα", της θείτσας που οδύρεται για τη τηλεοπτική κάμερα όπως έχει δει στη τηλεόραση να οδύρονται άλλες για τη κάμερα -- για παράδειγμα σχεδόν τον ακούς σε κάθε σκηνή να δίνει οδηγίες στον πιτσιρικά "κάνε τώρα όπως σου 'δειξα ότι κάνουνε τα quirky πιτισιρίκια στις indie ταινίες που πήγανε στα όσκαρ". Το κιτς μπορείς να πεις πως είναι το αρνητικό της τέχνης, τόσο εκφυλισμένη απομίμηση που θεωρεί τέχνη την φτηνή υποκριτική απομίμηση, και αυτή είναι η.. τέχνη του Daldry. Άμα προσθέσεις και το κακό γούστο της νουβέλας, και την.. τέχνη του Eric Roth στη φορεστγκαμποποίηση, έχεις φυσιολογικά το πιο αποκρουστικό οσκαρικό κατασκεύασμα ever.

  2. spiral said

    για την ταινία δεν μπορώ να πω κάτι, αφού δεν την έχω δει. το βιβλίο όμως καλό θα ήταν (από τη στιγμή που δεν το έχεις διαβάσει) να το αφήσεις στην ησυχία του. το αδικείς και αυτό, αλλά και (κυρίως) τον εαυτό σου.
    φιλικά πάντα.

  3. cheaptalk said

    Το βιβλίο πήρε χειρότερες κριτικές από τη ταινία --σαν "extremely cloying and incredibly false" πέρασε στην ιστορία-- όπως είχε γράψει ο verbal στο σχετικό θέμα για το τρέιλερ που μάλλον δε μπήκες στο κόπο να διαβάσεις. Δεν αμφιβάλλει κανένας πως άμα η τέχνη ήτανε "δημοκρατική" το κιτς θα αναγνωρίζονταν ως τέτοια, το Νησί και τα τούρκικα σίριαλ, αλλά προς το παρόν τουλάχιστο οι ατεκμηρίωτες προσωπικές απόψεις του καθενός δε μετράνε και ιδιαίτερα σε τέτοιες συζητήσεις.

  4. spiral said

    το κείμενο του verbal το είχα διαβάσει, απλά προτίμησα να μην σχολιάσω κάτι εκεί. τις αρνητικές κριτικές που λες τις έχω υπόψη μου, όπως έχω υπόψη μου και άλλες, θετικές. πρόκειται για βιβλίο με 3 παράλληλες ιστορίες και πολλά αφηγηματικά τρικ, το οποίο αποφάσισε για δικούς της λόγους να θάψει η κακουτάνι (για το ποιόν της κυρίας, δες εδώ: http://en.wikipedia.org/wiki/Kakutani_Michiko#Criticism), παίρνοντας στο λαιμό της και τον υπόλοιπο βιβλιοκριτικό κόσμο.
    όσον αφορά την ταινία, αν κρίνω από το τρέηλερ, ο daldry μοιάζει να πετσόκοψε την ιστορία κατά το δοκούν, αφαιρώντας ίσως τον πιο σημαντικό από τους ήρωες του βιβλίου κι αφήνοντας απ' έξω οτιδήποτε το έκανε ενδιαφέρον. άρα, ΔΕΝ μπορείς να καταλάβεις αν το βιβλίο είναι καλό ή όχι, παρακολουθώντας την.
    τέλος, αυτό περί δημοκρατικής τέχνης, κιτς και ατεκμηρίωτων προσωπικών απόψεων δεν το καταλαβαίνω. σε τελική, εσύ εξέφρασες άποψη για ένα βιβλίο που δεν έχεις διαβάσει, όχι εγώ.
    ξέρεις, δεν είναι κακό καμιά φορά να λέμε "οκ, σόρι, γράψε λάθος".

  5. cheaptalk said

    Μάλιστα, θα πρέπει να ζητήσω συγγνώμη γιατί σύμφωνα με τη προσωπική σου γνώμη το βιβλίο είναι καλό και όσοι το θάψανε δεν μπορούνε καν να σχηματίσουνε προσωπική γνώμη, σύμφωνα με τη προσωπική σου γνώμη. Όταν δεις και την ταινία ενημέρωσέ μας για τις συγγνώμες που πρέπει να ζητήσουμε σχετικά.

  6. spiral said

    οκ, δες το λίγο έτσι:
    διαβάζεις μια βιβλιοκριτική, όπου ο τύπος που τη γράφει θάβει την ταινία η οποία βασίστηκε στο εν λόγω βιβλίο. το πρόβλημα είναι ότι ο τύπος καταφανώς ΔΕΝ έχει δει την ταινία. κι όταν του επισημαίνεις το αυτονόητο (ότι ρε φίλε, αφού δεν την έχεις δει τη ρημάδα, τι τη θάβεις;), σου ζητάει και τα ρέστα!
    δεν είναι λίγο μαλακία;

  7. verbal said

    Ας το αφήσουμε λοιπόν στο ότι ο Daldry, εκτός από το σινεμά, προσβάλει και τη λογοτεχνία.

  8. cheaptalk said

    Έγραψα πως η νουβέλα είναι κακόγουστη, επειδή διάβασα τις κριτικές και την επιχειρηματολογία τους και έκρινα πως δε χρειάζεται να μπω καν στο κόπο να ασχοληθώ περισσότερο. Άμα είχα αμφιβολίες θα έγραφα ότι φαίνεται κακόγουστη ή ότι τη λένε κάποιοι κακόγουστη ή ότι είναι αμφιλεγόμενη ή ότι οι θετικές της κριτικές δε με πείσανε, θα χρησιμοποιούσα κάποια έκφραση που να δείχνει ότι διατηρώ αμφιβολίες. Κάποια πράγματα μυρίζουνε από μακριά, δε χρειάζεται να είσαι μύγα και να τα τρως, και έχω αίσθηση του βάρους όσων γράφω.

    Τώρα, τιποτάλλο δεν έγραψα για τη νουβέλα, άρα προφανώς συμπεράσματα βγάζεις με μόνη λογική την άποψή σου. Άμα την είχα χαρακτηρίσει καλόγουστη τη νουβέλα, άμα συμφωνούσα με την άποψή σου, θα είχα δικαίωμα να έχω άποψη. Και εφόσον τη χαρακτήρισα κακόγουστη οφείλω να ζητήσω συγγνώμη βέβαια, προσβάλλει τη λογική γενικά αυτός ο χαρακτηρισμός, εφόσον προσβάλλει τη λογική ότι μόνο η άποψή σου υπάρχει.

    Και να έχει διαβάσει κάποιος τη νουβέλα, πάλι συγγνώμη πρέπει να ζητήσει εφόσον δε συμφωνεί με την άποψή σου. Διαφωνεί η κριτική των NY Times με την άποψή σου, ε είναι τρελή για δέσιμο, δε λέγεται ad hominem επίθεση αυτό, λέγεται επιχειρηματολογία σύμφωνα με τη μία και μοναδική και πανίσχυρη άποψή σου. Ε και δε νομίζω να χρειάζεται άλλη αφορμή για να επεκτείνεις το ad hominem και σε όλους τους κριτικούς που είχανε διαφορετική άποψη από τη δικιά σου -- είναι άτομα που δεν έχουνε καν γνώμη, ότι λέει η τρελή Kakutani γράφουνε όσοι δε συμφωνούνε μαζί σου. Ακόμα παραπέρα, από τις τρεις μόνο ενδεικτικές κριτικές που αναφέρει ο verbal η μια (στον New Yorker) δημοσιεύτηκε μια βδομάδα νωρίτερα από αυτή των NY Times, οπότε η προσωπική σου άποψη έχει προφανώς τη δύναμη όχι μόνο να εκμηδενίζει μέχρι θλιβερής ανυπαρξίας κάθε άλλη, αλλά και να αντιστρέφει τη ροή του χρόνου.

  9. cheaptalk said

    Όσο για τον verbal, ας του χρεώσει όποιος θέλει κρέμασμα από τη Kakutani, προφανώς με ότι άποψη βλέπει συμφωνεί :p

  10. spiral said

    @verbal: ok, σ' αυτό μάλλον μπορούμε να συμφωνήσουμε.

    @cheaplog: η προσωπική μου άποψη περιορίζεται στο ότι μου φαίνεται μαλακία να γράφει κάποιος πως ένα βιβλίο είναι άθλιο και ο συγγραφέας του σκιτζής ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΕΧΕΙ ΔΙΑΒΑΣΕΙ. τα υπόλοιπα είναι δικό σου τζαζ σόλο και τάχαμου δικές μου προθέσεις που υπάρχουν μόνο στο κεφάλι σου. κι επειδή βαρέθηκα να προσπαθώ να φερθώ σαν άνθρωπος και να μου απαντάνε λες και τους έχω σκοτώσει τη μάνα, χαιρετώ.

  11. cheaptalk said

    Ρε φίλε μας είπες ή όχι ότι το βιβλίο το έθαψε η Kakutani γιατί έχει αυτή.. κακό ποιόν? Επιχειρηματολογία λέγεται αυτό ή προσωπική επίθεση? Μας είπες ή όχι ότι όλος ο υπόλοιπος βιβλιοκριτικός κόσμος.. παρασύρθηκε από τη Kakutani? Λογική λέγεται αυτό ή φαυλότητα? Γράφτηκαν ή δε γράφτηκαν θαψίματα πριν καν δημοσιεύσει το δικό της η Κakutani? Δεδομένα έχεις ή αντιστρέφεις τη ροή του χρόνου?

    Και ο Foer και η συγκεκριμένη νουβέλα του, έχουνε φάει το θάψιμο της αρκούδας, με χοντρές πρωτοσέλιδες επιθέσεις. Άμα έχεις κάτι να απαντήσεις σε αυτές απάντησε. Με επιχειρηματολογία νηπιαγωγείου, "α πρέπει να τα φας τα σκατά πρώτα", δεν μπορείς να απαιτείς από κανέναν να ζητήσει συγγνώμη γιατί.. έχει διαμορφωμένη άποψη.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.