The Bourne Legacy (2012): Trailer κληρονομικού χαρίσματος
Την εποχή που ο Matt Damon καθάριζε τη μισή CIA στο Bourne Ultimatum (2007), η άλλη μισή κυνηγούσε τον Jeremy Renner για να τον ξυρίσει, απ' ότι τουλάχιστο καταλαβαίνεις στο τρέιλερ του Bourne Legacy (2012) το οποίο προβάλλεται στα διαδίχτυα προτού συνοδεύσει από σήμερα την Αλίκη και τον Κυνηγό (2012) της Universal στις αμερικάνικες αίθουσες. Το τρέιλερ ενισχύει και όλες τις υπόνοιες που είχε αφήσει τον Φεβρουάριο το αντίστοιχό του τίζερ, το "πρόγραμμα" ποτέ δεν είχε μόνο ένα "κεφάλαιο", και άρχισε να τα "ρευστοποιεί" (όλα τα "κεφάλαια") από τη στιγμή που.. ερρρ.. έπιασε πανικός τις αγορές.
Ή αλλιώς ο Aaron Cross, ο διάδοχος του Bourne, βρίσκεται στο στόχαστρο απλά επειδή ανήκει στην ίδια οικογένεια υπερκατασκόπων, μια αιτιολογία περισσότερη από καλή για να συνεχιστεί το franchise επ' άπειρο (όταν τελειώσουν τα "κεφάλαια" θα αρχίσουν τα "δανεικά", όσοι επιστρατεύτηκαν για τη ρευστοποίηση), χωρίς να χάσει πολλή από τη δυναμική του.
Απ' ότι δήλωσε ο Tony Gilroy στο MTV, η ιδέα διαχέεται σε όσους συμμετείχαν στις συζητήσεις για τη συνέχιση του τίτλου, αλλά αν όχι τιποτάλλο αυτός επένδυσε περισσότερο από κάθε άλλον στην ανάπτυξη των Bourne, πάνω από δέκα χρόνια, και έτσι χρεώνεται και το credit. Ο ίδιος ανέλαβε για πρώτη φορά (στο franchise) και τη σκηνοθεσία, έχοντας πρόθεση να επανακαθορίσει και το υπερκαταχιλιοαντιγραμμένο πια στιλ φωτογραφίας της (το shaky-cam των δραμαμινών), τα αποτελέσματα φαίνονται όλο και περισσότερο ικανοποιητικά, τα πιο μεσαία από μεσαία και τα πιο κοντινά από κοντινά πλάνα του δε χρειάζεται να κοιτάξεις πέρα από αυτή τη σελίδα για να διαπιστώσεις ότι αντανακλούν μια αισθητική νέας δεκαετίας, ενώ από την άλλη το να βλέπεις ένα φιλμ που μοιάζει με.. φιλμ (μέσα στον ωκεανό ψηφιακούρας των μπλοκμπαστεριών) είναι όλο και πιο ευπρόσδεκτο, ευχαριστούμε Robert Elswit. Από το αρκετά δημόσιο σχίσμα στη παραγωγή του Bourne 4, έμεινε βέβαια και ένα συμπέρασμα πως ο Gilroy δεν ήταν ακριβώς αυτός που απογείωσε το εμπορικό προνόμιο της Universal (i.e. τα περισσότερα εύσημα πάνε φυσικά στον Paul Greengrass), αυτή η επιλογή των γενετικά μεταλλαγμένων υπερκατάσκοπων (που αποκαλύπτεται όλο και περισσότερο στις σκηνές της προώθησης) μένει να αποδειχτεί ότι δεν υποβαθμίζει το ρεαλισμό της σειράς, και γενικότερα ο σκηνοθέτης έχει μια τάση για.. πομπώδη παπάρα που δεν αφήνει πολλά περιθώρια για διατήρηση του επιπέδου της σημαντικότερης μεγαλοκατασκοπικής τριλογίας του αιώνα (αν κάτι καταλήγει να λέει αυτό). Αν ψάχνεις για σπόιλερς σημείωσε πως η ταινία δανείστηκε μόνο τον τίτλο από το αντίστοιχο τέταρτο βιβλίο του Bourne, άλλωστε η τριλογία είχε προοδευτικά και ελαχιστότερη σχέση με τις νουβέλες.