Sleuth (2007)

Παιχνίδια Μυαλού
Sleuth, Poster

Σκηνοθεσία: Kenneth Branagh
Σενάριο: Harold Pinter, Anthony Shaffer (θεατρικό)
Παίζουν: Michael Caine, Jude Law


Δες/Κρύψε το trailer

Πλούσιος ηλικιωμένος καταξιωμένος συγγραφέας προσκαλεί τον νεαρό φιλόδοξο ηθοποιό εραστή της γυναίκας του να.. τα πούνε στην έρημη βίλα του.Sleuth, PhotographΤο Sleuth (2007) είναι μια απόπειρα του Kenneth Branagh και του Harold Pinter να ξαναμεταφέρουν στην οθόνη το θεατρικό του Anthony Shaffer, 25 35 χρόνια μετά από αυτή του συγγραφέα και του Joseph L. Mankiewicz που είχε πρωταγωνιστές τον Laurence Olivier και τον Michael Caine. Ο τελευταίος αναλαμβάνει τώρα το ρόλο του γεροντότερου, ενώ τον δικό του, ακόμα μια φορά μετά το Alfie (2004), ο Jude Law.

Αν προσπαθούσα να χωρέσω ακόμα και τα βασικά πίσω από τα ονόματα και τους τίτλους στη παραπάνω παράγραφο θα χρειαζόσουνα οθόνη ορατή από το διάστημα, όμως το συμπέρασμα θα ήταν και πάλι ότι το κοινό του φιλμ είναι περιορισμένο και απαιτείται και ιδιαίτερα προετοιμασμένο. Και επιπλέον και ιδιαίτερα περίεργο, αφού ο σεναριογράφος αποφάσισε να αντιμετωπίσει θανατηφόρα πιντερικά σοβαρά μια ιστορία τόσο τραβηγμένη από τα μαλλιά όσο μεγάλο είναι το μέτωπο του Law, ο σκηνοθέτης να βυθίσει στον αυτοϊκανοποιούμενο μινιμαλισμό ένα.. θεατρικό δυο χαρακτήρων, τόσο επιδεικτικά όσο φανερή είναι η ειρωνεία στο casting, και η χημεία μεταξύ των πρωταγωνιστών δε πλησιάζει καν pokes στο Facebook (αντί έστω του, ειρωνικού όπως είπαμε, αλληλοσπαραγμού που θα περίμενες). Έτσι όσο περίεργος Σκορπιός και να 'σαι, το ενδιαφέρον σου σκοτώνεται το πολύ στη δολοφονία στο τέλος της πρώτης πράξης. Και τα 45 λεπτά λιγότερα από τη διάρκεια της προηγούμενης μεταφοράς σου φαίνονται τόσο παράδοξα υπόγεια ελαχιστοποιημένα όσο προσπαθεί να είναι η καινούρια.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα
και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΑΤΤΙΚΟΝ CINEMAX CLASS
Σταδίου 19 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3228821.
Πεμ. - Τετ.: 18.10/ 20.10/ 22.20. Δευτ. μόνο στις 18.10

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΣΤΡΟΝ
Λ. Κηφισίας 37 (ΜΕΤΡΟ Αμπελόκηποι), 210-6922614.
Πεμ. - Τετ.: 18.50/ 20.40/ 22.40

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX 3 Class
Δροσίνη 16 (απέναντι στο Βάρσο), Κηφισιά, 210-6231601, 2106231933.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.30. Κυρ. & 16.45

ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 19.10/ 21.10/ 23.10

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL ΑΙΘΟΥΣΑ 6 VILLAGE CINEMA EUROPA
Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι, 2106104100.
Πεμ. - Τετ.: Πέμ.-Κυρ. 19.45/ 21.45/ 23.45. Δευτ.-Τετ. 19.45/ 21.45/ 00.00

3 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Να σημειώσω επειδή δε γίνεται να τα χωράμε και όλα στο κυρίως κείμενο, ειδικά για τέτοιες ταινίες, ότι η συγκεκριμένη έχει και κάποιες εξαιρετικές στιγμές, όπως άλλωστε υποδηλώνει και το 2άρι (και όχι κουλούρι) της βαθμολογίας. Ελάχιστες μεν, όταν ο Caine θυμάται ποιος είναι και αποφασίζει να κάνει και τίποτα που δε του ζητήθηκε για να περάσει η ώρα, εξαιρετικές δε.

    Από κει και πέρα και στην Ελλάδα, όπως και αλλού, οι περισσότεροι ψάρωσαν από τα ονόματα των συντελεστών, όπως περίπου ψαρώνει (σαφώς πιο δικαιολογημένα) και μεγάλη μερίδα του κοινού όπου δει πολλά αστεράκια. Το ίδιο δεν έγινε βέβαια στη Βρετανία, όπου κάτι παραπάνω ξέρουν για όλους (τους συντελεστές) και η νέα μεταφορά θάφτηκε ενώ ο Pinter ανακηρύχτηκε λίγο πολύ ξεμωραμένος. Το σενάριό του μετασχημάτισε ένα έργο όπου δυο χαρακτήρες παίζουν παιχνίδια, σε κάτι που παίζει με (διάβαζε κοροϊδεύει) τον θεατή. Μια ευκολία που άμα είσαι λιγάκι εύπιστος μπορείς να τη διαβάσεις και σαν ηθελημένη αφού διαποτίζει συνολικά τη προσπάθεια (για παράδειγμα, ποτέ δεν είσαι σίγουρος αν η εξώφθαλμη διαφορά στο επίπεδο κάθε σκηνής είναι αθέλητη). Μια ευκολία που τελικά κάνει μπαμ όσο βλέπεις το Apple remote, κομπλέ με μοστραρισμένο μαυροδιαφημιστικό logo, να γίνεται το μαγικό μηχανάκι που όλα τα ανοιγοκλείνει και πάντα λειτουργεί όταν όλα κολλάνε. Μια ευκολία που κάνει μπαμ κυριολεκτικά όταν βλέπεις άσφαιρα, σεναριακά άσφαιρα, επισημασμένα καμιά κατοστή φορές από τους πρωταγωνιστές, να κάνουν ανθρώπους να πετάγονται μερικά μέτρα πίσω, κομπλέ με ριπλέι για να μη το χάσεις (άσε που ανοίγουν και τρύπες στους τοίχους).

    Η δικιά μου θεωρία, που δικαιούμαι (ως blogger) να την αφήσω ατεκμηρίωτη, είναι ότι ο Pinter προσβλήθηκε όταν ο Law (ως παραγωγός) του ζήτησε να γράψει το σενάριο, και πήρε τα φράγκα, του 'δωσε μια μαλακία και μισή, και πρόσθεσε και όλα τα γκέικα από το πουθενά για να τον κάνει ρόμπα. Και ο Branagh (ως σκηνοθέτης) βρήκε μια ευκαιρία να απαντήσει σε όσους τον πρήζανε για τις βαρυφορτωμένες μιζενσίνες του, ενώ έψησε και πεντέξι σπόνσορες για να μη χρειαστεί να την πληρώσει (την απάντηση) από την τσέπη του (ως συμπαραγωγός). Και ο Caine (ως γενικά γαμάτος) ήξερε ότι οι συγκρίσεις θα τον ευνοούσαν ακόμα κι αν είχε πιει το γαλατάκι του και πάει για ύπνο πριν αρχίσει να γράφει η κάμερα.

  2. cheaptalk said

    Να σημειώσω επίσης ότι το 25 το διόρθωσα σε 35 στο κείμενο, σήμερα που έμαθα ότι άμα είσαι σκράπας στη αφαίρεση υπάρχει κι ένα μαγικό μηχανάκι που σε βοηθάει.

  3. cheaptalk said

    Να σημειώσω τέλος και μια πιο φερέγγυα άποψη, από τον φερέγγυο Guardian:

    In its own way, this film is an awesome, even terrifying demonstration of star power. If really, really big names are involved, they can get anything made. Even this. And this is a Dead Film Walking, a zombie of a film, a shuffling Frankenstein's monster of a film, leaking electricity from its badly-fitting neck bolts, tragically whimpering at the pointless agony of its own brief existence. Whose idea was it to zap this raddled corpse with electrodes and make it jolt and reel and stagger around for 88 impossibly painful minutes? The culpable white-coated scientists are its stars, Michael Caine and Jude Law, whose conceit the idea appears to have tickled; its screenwriter, Nobel laureate Harold Pinter, and its director, Kenneth Branagh. This formidable quartet's very worst aspects have here come together in a perfect storm of rubbishness.

    Και αυτή είναι μόνο η εισαγωγική παράγραφος.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.