Ιστορία 52 (2007)

Tale 52
Ιστορία 52, Poster

Σκηνοθεσία: Αλέξης Αλεξίου
Σενάριο: Αλέξης Αλεξίου
Παίζουν: Γιώργος Κακανάκης, Σεραφίτα Γρηγοριάδου


Δες/Κρύψε το trailer

Εγκαστρίμυθο μικρό ψυχάκι που φοβάται ότι μπορεί μια μέρα να θυμηθεί όλα του τα όνειρα μαζί και να μπερδευτεί και να τρελαθεί, το παθαίνει.Ιστορία 52, PhotographΜε εύκολα το πιο ψαρωτικό trailer που έχει κυκλοφορήσει ίσως και ever για ελληνική ταινία, η Ιστορία 52 έχει πιάσει από καιρό το βασικότερο ατού για να σε φτάσει ως την αίθουσα, πείθοντας ότι αυτό που διαφημίζει είναι σχεδόν μη ελληνικό, κι αν τύχαινε κι ευρύτερου, πιο επιθετικού ανοίγματος, θα μπορούσε να κάνει και αντίστοιχη μη ελληνική αρπαχτή. Στην πραγματικότητα όμως, πάσχει απ' τα κλασικά προβλήματα ελληνικής ταινίας, και δη πρώτης ελληνικής ταινίας, με την ιντριγκαδόρικη κρυπτικότητα του διαφημιστικού, στο τελικό προϊόν να μεταφράζεται σε υπερφολόδοξο μείγμα ψυχολογικού δράματος και θρίλερ μυστηρίου με μετα-sci-fi κοινωνιολογικές αναζητήσεις δωματίου, που τελικά μπορείς να δεις να λειτουργεί πετυχημένα μόνο σα διεστραμμένη (με την καλή έννοια) σάτιρα των μοντέρνων σχέσεων (ή της κλασικής ανδρικής δεσμοφοβίας, ό,τι προτιμάς), που εξερευνά τον πανικό και την παράνοια της συνειδητοποίησης ότι ο άνθρωπος που κάλεσες να μοιραστεί τη ζωή σου επειδή βαρέθηκες να την περνάς μόνος σου, πιθανότατα θα φέρει μαζί μπάστακα και τη δική του να τη μοιραστείς εσύ, και θα θέλει χώρο στη ντουλάπα, κορνίζα στον τοίχο, μπράτσο στα πάρτι και να παίρνεις τα χάπια σου πριν κοιμηθείς. Και ενδεχομένως να μην τον πνίξεις στον ύπνο του.

Το ευπρόσδεκτο σασπένς που δημιουργεί με υστερική επιμέλεια ο Αλεξίου πίσω απ' την κάμερα, ανεβάζει τον πήχη ανυπέρβλητα ψηλά για τον Αλεξίου πίσω απ' τη γραφομηχανή, κι οι χωροχρονικές λούπες που μένουν πεισματικά ανεξήγητες, γίνονται σύντομα κουραστικά επαναλαμβανόμενες, με την απόσταση του σεναρίου απ' τη σκηνοθεσία να μεγαλώνει ολοένα, ώσπου να φτάσει στο χάσμα που μετατρέπει τις επιβλητικές κι εντυπωσιακές εικόνες, σε επιδειξιομανία δίχως αντίκρισμα. Αλλά εδώ που τα λέμε, παίζει να μην το πάρεις καν χαμπάρι, αφού όταν ο μπερδεμένος ήρωας αρχίσει να μονολογεί ότι πρέπει να μείνει ξύπνιος για να βρει την άκρη, δεν είναι καθόλου απίθανο να τελειώνεις ήδη το τρίτο όνειρο. Όπως και να'χει, το οπτικό στυλ του Αλεξίου δεν είναι κάτι που το προσπερνάς εύκολα, και θα το πάρεις μαζί σου και μετά την προβολή, αλλά είναι κρίμα που δεν θα'χεις και κάτι απ' το στόρι της Ιστορίας του για να το συνδέεις.

Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΙΝΤΕΑΛ
Πανεπιστημίου 46 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3826720.
Πεμ. - Τετ.: 17.40/ 20.00/ 22.20

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΔΑΝΑΟΣ 1
Λ. Κηφισίας 109 (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου), 2106922655.
Πεμ. - Τετ.: 18.20/ 20.40/ 23.00

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX 2
Λ. Κηφισίας 245, Ζηρίνειο, Κηφισιά (ΗΣΑΠ Κηφισιά), 2106233567, 2106232808.
Πεμ. - Τετ.: 17.45/ 20.15/ 22.30


6 Responses so far.

  1. Anonymous said

    pragmatika tha perimena mia pio ousiastiki kritiki
    i tainia den einai oti dimiourgei prosdokies (apo to trailer) tis opies den eklpironei ala ehei kai tos vasika elatomata kai stin domi alla kai sto periehomeno tis pou pragmatika meno anavdos me tis kritikes pou diavazo
    1-to sceanrio einai poli cliche (kai gia na min asholithoume kai edo me singriseis me to lynch(loed help me)....thelo na po oti o alexiou einai cliche...telei kai pavla...o lynch hrisimopoiei ta cliche metarepontas ta/diladi metatopizontas ta sto simeologika simpan tou scenariou)
    ego den to vrisko katholou prototipo. elikrina. kai den nomizo oti ehei noima na sizitisoume leptomeros to scenario (arkei na sas po oti i "omadikes skines" me to small talk tis pareas einai toulahiston teleoptikou epipedou grafis.
    2-e fotografia einai simpathitiki alla horis na einai kati original kai se simeia ....diafimistiki. sorry, alla afta to sapio sta prasina kai kafe to ehoume faei me to koutali.
    3-ti na po gia ton skinotheti kai tin douleia tou me tous ithopoious. katarhin lipame tous 2 protagonistes epidi den eihan patimata scenariaka. meta, mpenoume se ena zitima to opio pragmatika me ekplisei pou den ehei asholithei kaneis me afto. to ntoumplaz, tou ipotithemono protagonisti. sorry, alla den to katalaveno. elikrina. den mporo na fao tin exigisei tou skinotheti oti e foni einai e foni tou "allou". gia na eimai elikrineis, mou fenete(toulahiston) asteia. den eho xana dei kai den thimame tainia opou horis na iparhei anagi os pros tin domi i pros to periehomeno...na ehei ginei toso kakis poioitas ntoublaz. pragmatika aporo. gia ton deftero rolo den mporo na miliso giati kai edo pistevo oti gia akoma mia fora ehoume to sinithismeno "ginekeio" rolo se mia sinithismeni grafi...ena antikeimeno pou exipeiretei tin afigisi, kai tipota parapano. kai gia afo ton logo den mporo na miliso kai gia tin ipokritiki ikanotita tis simprotagonistrias.
    4- thelo na po oti to montaz tha prepei na to hrisimopoioisei o monter os ena full length show reel. ego den vreika kanena logo gia afto to montaz. ektos apo elahistes stigmes/skines, to iopoloipo itan apla ena diafimistiko gia tis ikanotites tou kiriou monter
    5-i skinothesia
    kai tora ti na pei kaneis?
    thelo na po edo oti vlepo mia tainia kai VLEPO MIA TAINIA. den me endiaferi an o skinothetis einai 60 i 20. den me endiaferi apo pou proerhete. opote den aspazome to: einai kali e skinothesi gia protoemfanizomenou ellina skinotheti. sorry alla akiro. episis oloi ehoume epiroes alla fisika opos oloi gnorizoume , to thema einai ti tis kaneis aftes. einai themito (an ohi) zitoumeno na kleveis. alla kleveis kai meta to kaneis diko sou, diladi to ensomatoneis mesa se ena diko sou prosopiko mihanismo. i anaparagogei einai steri pragma. kai edo ehoume afti tin periptosi kai malista me poli kako tropo. den mporo kan na xestomiso afta pou diavazo se alla blogs kai sites kai efimerides.
    lynch? cronenberg? philip. k . dick?
    pou ? pos ? pote?
    pou ta vlepte afta re paidia? as milisei kapoios na mas pei. an thelete as me paei kapoios na tin do tin tainia kai na mou ta exigisei afta kathos tin vlepoume giati ego den ta eida afta. oute lynch, oute cronenberg, oute dick kai fisika oute chris marker(edo prepei na po oti e sinentefxi opou o k. alexiou anaferi tou marker itan a bullet in the head)

    malon sas kourazo
    den rithela na grapso tosa polla
    apla vlepo mia poli megali proheirotita stin kritiki gia afti tin tainia kai anarotieme giati
    einai para polla ta themata...o rithmos tis tainias, to oti den "anapnei", to ipervolika kai horis logo camera angles...tosa polla themata
    kai den ta sizitame
    giati?
    giati einai mia axioprepestati prospatheia enos anerhomenou blah blah blah

  2. cheaptalk said

    Χωρίς να έχω δει τη ταινία, και χωρίς να έχω ενθουσιαστεί με το τρέιλερ, σημειώνω ότι, όπως και σε πάρα πολλά άλλα, και στη βαθμολογία έχουμε συγκεκριμένη άποψη (και.. ερμμμ.. δε την έχουμε, κι αυτή, πια μόνο εμείς). Και χοντρικά για μας καμία ταινία δεν είναι μόνο μια ταινία. Σίγουρα πρέπει να μετρήσεις κι άλλα πράγματα, όπως κατηγορία, είδος, παρελθόν, κτλ. (και σίγουρα δε πρέπει να βαθμολογήσεις κατηγορία, είδος, παρελθόν, κτλ.) για να μη φαίνονται οι αριθμοί σου στημένο αμπεμπαμπλόμ. Ή διαφορετικά, 10 παίρνει στην αριθμητική το παιδί του νηπιαγωγείου, 10 και όσοι κάνουν ντοκτορά στο MIT, χωρίς να έχει κανείς τους απαραίτητα σχέση με Αρχαία Ελληνικά και Λατινικά.

    Γενικά πάντως και τις ελληνικές, ειδικά όσες πάνε και προς τα έξω, τις βαθμολογούμε πια σα να παίζουν μπάλα με τα μεγάλα παιδιά, και το 2άρι σημαίνει περίπου ότι είναι από τις αξιόλογες.. κακές (δε φτάνει τις μέτριες του είδους).

    Από κει και πέρα, η άποψή σου φαίνεται μελετημένη, η άποψή μου είναι ανύπαρκτη όπως είπα, και οι δυο δε φαίνεται να διαφωνούμε και πολύ με αυτά που γράφει ο verbal ;-)

  3. cheaptalk said

    Αποδεικνύοντας για μια ακόμα φορά ότι και από την Ελλάδα μπορείς να μπεις στο χώρο του τρομοφανταστικού που ούτε σνομπάρει ούτε πανυβλακώνει, ο Αλέξης Αλεξίου κέρδισε και το βραβείο σεναρίου στο φετινό Sitges για την Ιστορία 52 (2007) του. Τα βαρύτερα βραβεία που απονεμήθηκαν στη καταλανική πόλη το σαββατοκύριακο ήταν τα Méliès της ευρωπαϊκής ένωσης των φεστιβάλ φανταστικού και πήγαν στις διαπλανητικά καλύτερες φετινές παραγωγές: χρυσάφι στο μάλλον με διαφορά ανωτερότατο Låt den Rätte Komma in (2008) που πρόσφατα ανακάλυψαν εν μέσω εκσπερματώσεων και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ασήμι στους κάπου κατατρεγμένους και τελικά δικαιωμένους Martyrs (2008). Στη σκιά τους, η επιτροπή του φεστιβάλ βράβευσε, λίγο κουφά, το Surveillance (2008) της κόρης του David Lynch, με ειδική μνεία στο Eden Lake (2008). Πολύ σχέση δεν έχει το The Good, The Bad, The Weird (2008) αλλά βραβείο σκηνοθεσίας στον Kim Jee-woon δεν είναι ποτέ άσχετο, το βραβείο κοινού στο Blindness (2008) αντανακλά και τη πιο ανοιχτομάτικη υποδοχή από τον χώρο.

  4. cheaptalk said

    Για την ιστορία, και για συνέπεια με την εικόνα του 2008 που βλέπεις σε κάθε κριτική (κάνοντας κλικ στο "more"), ελληνική ταινία μιας χρονιάς για πολλές ελληνικές ταινίες (που τη διαδέχεται, παρεμπιπτόντως, μια χρονιά για ακόμα περισσότερες) αναδείχτηκε, σε μίνι σύσκεψη των Μαζών, η Ιστορία 52 του Αλέξη Αλεξίου.

    Από τις λίγες εθνικές βιομηχανίες με πραγματικά θετικό απολογισμό τη χρονιά που πέρασε, η δικιά μας έχει ήδη ξεφύγει, αμερικάνικα, από τα σύνορά της. Και από την όποια μιζέρια, σου και μας, κληροδότησε ο προηγούμενος αιώνας, οπότε κράτα μόνο το καλωσόρισμα στον 21ο. Καθόλου άσχημα, ε?

  5. Anonymous said

    1on grafw ligo arga bebaia se sxesh me ta alla sxolia,alla sugxwreste me....emena to stul ths tainias kai o tropos parousiashs m aresan...to ntoumplaz htan exupnh idea kata th gnwmh mou alla tha mporouse na ginei kalutera...epishs to mpros-pisw tou prwtagwnisth tha eprepe na'nai ligo pio grhgoro h' tlxstn na diarkoun ligo ligotero ta "mh shmantika" shmeia kathe epistrofhs gt ontws htan arketa kourastiko...skhnothesia polu kalh kata th gnwmh mou kai epishs polu kalos kai o protagwnisths-me thn aparaitht trela sto mati fusika....exw na rwthsw ton prwto filo pou egrapse sxolio...Den brhke tipota kalo sthn tainia?>???ma tipota???ELEOS!!!!!!!fantazomai an htan kanas xenos skhnotheths tha ton apothewne...

  6. Anonymous said

    Εγω πιστευω πως ειναι αδικη η κριτικη...

    Καποιες φορες σκοπος μιας ταινιας δεν ειναι να σε πεισει με το σεναριο να ταυτιστεις με τον ηρωα και να τα βαλεις ολα σε παρομοιωση με το πραγματικο. Καποιες φορες απλα αρκει να σου δημιουργησει συναισθηματα.

    Δεν θελω να πω πολλα πραγματα, θα σχολιασω ομως τη σκηνοθεσια που χρονια εχω να δω τοσο καλη και ειδικα σε ελληνικο εργο. Σαν πακετο σιγουρα δεν ειναι η ταινια που θα αφησει ιστορια, αλλα εγω χωρις να την ξερω και χωρις να μαι στο mood για ψυχοπλακωτικα πραγματα με καθηλωσε σημερα που το πετυχα στην ετ1...

    Επισης πολυ καλη μουσικη και πολυ καλη χρηση της! Οι ηθοποιοι ηταν επαρκεις στους ρολους τους και πιστευω αν ηταν ξενη ευρωπαικη παραγωγη σιγουρα θα βλεπαμε αλλου ειδους ριβιου.. Κατανοω παντως το οτι οταν καποια ελληνικη προσπαθεια φορτωθει περισσοτερα απο οσα εχει σκοπο να προσφερει, ευκολα ξενερωνει το διψασμενο κοινο. Κ ετσι θεωρω καλο το οτι αγνοουσα την υπαρξη της και το δα τυχαια.

    Συγχαρητηρια στον Αλεξιου και, επιτελους, βρηκα εναν σκηνοθετη που θα ακολουθω την πορεια του στην ελλαδα.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.