Watchmen (2009): No saviours trailer
Δες/Κρύψε το Scream Awards teaser
Μετά από δυο μουσικομονταζοτηζεράκια, ένα μάτσο character posters και μια σειρά από βαρετοσυναρπαστικά video diaries από τα γυρίσματα, η Warner έβγαλε σήμερα στο Yahoo!, λίγο πριν το ξαμολύσει στις αίθουσες μπροστά απ’ το Quantum of Solace (2008) που καθυστέρησε στην Αμερική για να τελειώσουν οι εκλογές, το theatrical trailer της μάλλον πιο πολυαναμενόμενης απ’ όλες τις ταινίες της ερχόμενης σαιζόν και θα ’ταν και της προηγούμενης αν δεν υπήρχε ο Σκοτεινός Ιππότης (2008).
Με μια καλή ματιά στη δολοφονία του ανθρώπου που σκότωσε τον JFK για όσους έχουν διαβάσει το κόμικ, το trailer ξεκινά περίπου όπως και η ταινία, σύμφωνα με τις αναφορές απ’ το sneak preview σκόρπιου υλικού που είχε παρουσιάσει ο Zack Snyder πριν κάνα μήνα και συνεχίζει με την πρώτη σοβαρή αναφορά στην πλοκή, που εκτυλίσσεται στην Αμερική των mid ‘80s, γύρω από την ύποπτη σειρά δολοφονιών των παρηκμασμένων κοστουμαρισμένων ηρώων που είχαν μεσουρανήσει την εποχή του πολέμου του Βιετνάμ και του Richard Nixon και είχαν ωθηθεί σε αναγκαστική απόσυρση μετά από λαϊκή κατακραυγή, για όποιον δεν έχει επαφή με το σημαντικότερο, αν όχι καλύτερο, graphic novel που έχει ζωγραφιστεί ποτέ.
Με σενάριο του Alan Moore και πενάκια του Dave Gibbons, το Watchmen πρωτοχτύπησε τα ράφια το 1986 ως η υλοποίηση της πρόθεσης του Moore να δημιουργήσει τον Moby Dick των κόμικς και παρ’ ότι βασιζόταν σε μια σειρά ανύπαρκτων, generic χαρακτήρων, ενδεικτικών της στόφας και της γκάμας όλων των υπερηρώων, το Watchmen έφερε την εκδότρια DC Comics μπροστά από την Marvel στις πωλήσεις της εποχής και η κριτική αναγνώριση που συνάντησε απ’ την αρχή χάρη στην ιδιαίτερη αισθητική, το ανανεωτικό αυτάρκες σενάριο, τους πολιτικούς και σατιρικούς υπαινιγμούς και τη βαθιά φιλοσοφική του διάθεση, με την πάροδο των χρόνων το ανέβασε στο ψηλότερο ράφι του hall of fame των graphic novels, με αποκορύφωση να είναι το μόνο κόμικ στη λίστα των 100 καλύτερων αγγλόγλωσσων βιβλίων απ’ το 1923 ως το 2005, για το περιοδικό Time.
Οπότε καταλαβαίνεις γιατί μπορεί να έχει μια απ' τις μεγαλύτερες στρατιές φανατικών αγνικιστών, που παραφύλαγαν γύρω απ’ το λαιμό του Snyder τα τελευταία τρία χρόνια να βρουν ευκαιρία να του τον δαγκάσουν αν τους πείραζε τη βίβλο τους, κι έπαθαν την αναμενόμενη κρίση τους πριν μερικές βδομάδες, όταν κυκλοφόρησε ότι τους άλλαξε το φινάλε, κόβοντας ένα γιγαντιαίο καλαμάρι και ρίχνοντάς το στο τηγάνι. Το αληθινό θέμα με τη μεταφορά του βέβαια, που έρχεται μετά από αποτυχημένες αντίστοιχες απόπειρες, τόσων χρόνων όσων είναι και το ίδιο το κόμικ (ο Terry Gilliam, ο Daren Aronofksy κι ο Paul Greengrass έχουν περάσει απ’ την καρέκλα του υποψήφιου σκηνοθέτη τις τελευταίες δυο δεκαετίες), περισσότερο απ’ το αν θα καταφέρει να περάσει το πνεύμα του κόμικ στην οθόνη (για το ύφος και την υφή, είναι προφανές ότι ξέρει τί κάνει), είναι το πώς θα σε πείσει να πάρεις στα σοβαρά, ανθρώπους που φορούν στολές που ήταν ηθελημένα παρωχημένες ακόμα και στα 80s και φλερτάρουν με την κιτσερέλα σήμερα. Και δεν ξέρω για σένα, αλλά σ’ αυτό εμένα το trailer δεν με πείθει, και όλη αυτή η οπερατικίλα με τα slow motion που μας κοπανάει απ’ την αρχή του promotion, ελπίζω να μην είναι ενδεικτική της ταινίας που μας ετοιμάζει, παρά μονάχα τα χειρότερα απ’ το υλικό του, που αποφάσισε ν’ αποκαλύψει για να κρατήσει τα καλύτερα για μέσα στην αίθουσα, το Μάρτη που θα κάνει πρεμιέρα.
Με μια καλή ματιά στη δολοφονία του ανθρώπου που σκότωσε τον JFK για όσους έχουν διαβάσει το κόμικ, το trailer ξεκινά περίπου όπως και η ταινία, σύμφωνα με τις αναφορές απ’ το sneak preview σκόρπιου υλικού που είχε παρουσιάσει ο Zack Snyder πριν κάνα μήνα και συνεχίζει με την πρώτη σοβαρή αναφορά στην πλοκή, που εκτυλίσσεται στην Αμερική των mid ‘80s, γύρω από την ύποπτη σειρά δολοφονιών των παρηκμασμένων κοστουμαρισμένων ηρώων που είχαν μεσουρανήσει την εποχή του πολέμου του Βιετνάμ και του Richard Nixon και είχαν ωθηθεί σε αναγκαστική απόσυρση μετά από λαϊκή κατακραυγή, για όποιον δεν έχει επαφή με το σημαντικότερο, αν όχι καλύτερο, graphic novel που έχει ζωγραφιστεί ποτέ.
Με σενάριο του Alan Moore και πενάκια του Dave Gibbons, το Watchmen πρωτοχτύπησε τα ράφια το 1986 ως η υλοποίηση της πρόθεσης του Moore να δημιουργήσει τον Moby Dick των κόμικς και παρ’ ότι βασιζόταν σε μια σειρά ανύπαρκτων, generic χαρακτήρων, ενδεικτικών της στόφας και της γκάμας όλων των υπερηρώων, το Watchmen έφερε την εκδότρια DC Comics μπροστά από την Marvel στις πωλήσεις της εποχής και η κριτική αναγνώριση που συνάντησε απ’ την αρχή χάρη στην ιδιαίτερη αισθητική, το ανανεωτικό αυτάρκες σενάριο, τους πολιτικούς και σατιρικούς υπαινιγμούς και τη βαθιά φιλοσοφική του διάθεση, με την πάροδο των χρόνων το ανέβασε στο ψηλότερο ράφι του hall of fame των graphic novels, με αποκορύφωση να είναι το μόνο κόμικ στη λίστα των 100 καλύτερων αγγλόγλωσσων βιβλίων απ’ το 1923 ως το 2005, για το περιοδικό Time.
Οπότε καταλαβαίνεις γιατί μπορεί να έχει μια απ' τις μεγαλύτερες στρατιές φανατικών αγνικιστών, που παραφύλαγαν γύρω απ’ το λαιμό του Snyder τα τελευταία τρία χρόνια να βρουν ευκαιρία να του τον δαγκάσουν αν τους πείραζε τη βίβλο τους, κι έπαθαν την αναμενόμενη κρίση τους πριν μερικές βδομάδες, όταν κυκλοφόρησε ότι τους άλλαξε το φινάλε, κόβοντας ένα γιγαντιαίο καλαμάρι και ρίχνοντάς το στο τηγάνι. Το αληθινό θέμα με τη μεταφορά του βέβαια, που έρχεται μετά από αποτυχημένες αντίστοιχες απόπειρες, τόσων χρόνων όσων είναι και το ίδιο το κόμικ (ο Terry Gilliam, ο Daren Aronofksy κι ο Paul Greengrass έχουν περάσει απ’ την καρέκλα του υποψήφιου σκηνοθέτη τις τελευταίες δυο δεκαετίες), περισσότερο απ’ το αν θα καταφέρει να περάσει το πνεύμα του κόμικ στην οθόνη (για το ύφος και την υφή, είναι προφανές ότι ξέρει τί κάνει), είναι το πώς θα σε πείσει να πάρεις στα σοβαρά, ανθρώπους που φορούν στολές που ήταν ηθελημένα παρωχημένες ακόμα και στα 80s και φλερτάρουν με την κιτσερέλα σήμερα. Και δεν ξέρω για σένα, αλλά σ’ αυτό εμένα το trailer δεν με πείθει, και όλη αυτή η οπερατικίλα με τα slow motion που μας κοπανάει απ’ την αρχή του promotion, ελπίζω να μην είναι ενδεικτική της ταινίας που μας ετοιμάζει, παρά μονάχα τα χειρότερα απ’ το υλικό του, που αποφάσισε ν’ αποκαλύψει για να κρατήσει τα καλύτερα για μέσα στην αίθουσα, το Μάρτη που θα κάνει πρεμιέρα.
Previously on Movies for the Masses: Up (2009): Ταξιδιάρικο teaser