Mongol (2007)

Mongol, Poster

Σκηνοθεσία: Sergei Bodrov
Σενάριο: Arif Aliyev, Sergei Bodrov
Παίζουν: Tadanobu Asano, Khulan Chuluun, κ.ά.


Δες/Κρύψε το trailer

The younger years of the conqueror formerly known as Temüjin.Mongol, PhotographΟ Mongol (2007) του Sergei Bodrov κατά κύριο λόγο σε κάνει να εκτιμάς απεριόριστα τον Alexander (2004) του Oliver Stone, όντας ακραία αποσπασματικός και ανεξέλεγκτα campy, όσο περνάει η ώρα. Στα χαρτιά, το πρώτο μέρος μιας φιλόδοξης τριλογίας για τον ιδρυτή της δεύτερης μεγαλύτερης αυτοκρατορίας που γνώρισε ποτέ ο πλανήτης, ψάχνει μια σχετική ιστορική ακρίβεια, και σχηματίζει τον χαρακτήρα μέσα από διαδοχικούς κύκλους αντίδρασης στην επαναλαμβανόμενη βαρβαρότητα της εποχής και της περιοχής. Στη πραγματικότητα, οι κύκλοι χτίζονται αργοπορημένα και κλείνουν απότομα, καταφεύγοντας σε θεϊκές παρεμβάσεις (χωρίς πλάκα) αδιευκρίνιστης πίστης και υπεράνθρωπες δυνάμεις αδιευκρίνιστης προέλευσης. Κι εκεί που με τα πολλά πας για ζήσαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα, ο Genghis Khan παρατάει γυναίκα και παιδιά που έφαγε όλη τη ταινία για να μαζέψει, σε μηδέν χρόνο (κυριολεκτικά) ενώνει τους μισούς Μογγόλους απέναντι στους άλλους μισούς, στέλνει καμιά κατοστή να σφαχτούν για το trailer, και κατακεραυνώνει (κυριολεκτικά) τους υπόλοιπους. Το ότι αυτή η ιμπρεσιονιστική παραγγελιά Καζάκων και Μογγόλων μεγαλοχρηματοδοτών βλέπεται και με το παραπάνω, στα σοβαρά αντί σα συνέχεια του Borat (2006), μάλλον αποδίδεται στον (κληθέντα να σώσει και το ακόμα καζακστανικότερο Nomad (2005)) σκηνοθέτη και τους διευθυντές φωτογραφίας του, οι οποίοι μαζί και συγκριτικά κάνουν τον Sir David Lean να μοιάζει Roland Emmerich. Και στον υπεράνετο, ως.. Γιαπωνέζο, πρωταγωνιστή, και στην υπερανετότερη, ως.. Μογγόλα, πρωταγωνίστρια.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΙΝΤΕΑΛ
Πανεπιστημίου 46 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3826720.
Πεμ. - Τετ.: 17.20/ 19.50/ 22.20

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΝΔΟΡΑ
Σεβαστουπόλεως 117, Ερ. Σταυρός (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου), 210-6980796, 2106998631.
Πεμ. - Τετ.: 18.40/ 20.45/ 23.00

Λ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ
ΟΣΚΑΡ
Αχαρνών 330 (ΗΣΑΠ Κάτω Πατήσια), 210-2234130, 2102234226.
Πεμ. - Τετ.: 17.40/ 20.00

2 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Είναι κοινό μυστικό ότι έχω καταρρεύσει από τη κούραση εδώ και μήνες, οπότε τη κριτική την ανέβασα με δυο μέρες καθυστέρηση, μόνο και μόνο επειδή για τη πρεμιέρα της ταινίας μοιράσαμε προσκλήσεις.

  2. cheaptalk said

    Και μια άλλη άποψη, από την elmord2, που παρακολούθησε τη προβολή στη πρεμιέρα χωρίς να έχει προηγουμένως κάτσει μισή ώρα στην είσοδο χωρίς λίστες να αντιμετωπίζει προσερχόμενους που ισχυρίζονταν ότι τους έστειλε πρόσκληση το internet:

    Μια επική ιστορία αγάπης, ειλικρινής και απέριττη, με φόντο τον ανοιχτό ορίζοντα των Μογγολικών στεπών. Η ταινία μας αφηγείται τα πρώτα χρόνια ζωής του Temujin («αυτός που δουλεύει το σίδερο), πριν αποκτήσει την απόλυτη εξουσία του λαού του, γίνει khagan (αυτοκράτορας) και εδραιώσει τη μογγολική κυριαρχία στο μεγαλύτερο τμήμα της ασιατικής ηπείρου, μέσα από μια μακροχρόνια σειρά κατακτητικών εκστρατειών. Ο κρυφός πρωταγωνιστής της ταινίας είναι τα άγριας ομορφιάς τοπία της (καταπληκτική η καλλιτεχνική διεύθυνση των Valdis Oskarsdottir και Zach Staenberg). Κάθε εικόνα είναι εξαιρετική στη σύνθεσή της και εξυπηρετεί άμεσα το σκοπό της, να δείξει πως το πνεύμα και ο χαρακτήρας του πρωταγωνιστή (και του λαού του) χτίζεται κάτω από τον ατέλειωτο γαλάζιο ασιατικό ουρανό, κάτω από σκληρές συνθήκες ζωής, όπου η καθημερινότητα είναι μια συνεχής μάχη επιβίωσης για όλους. Ο Genghis Khan σε αυτή την ταινία δεν είναι ο δεινός στρατηγός και απόλυτος άρχοντας που γνωρίζουμε από την ιστορία (παρά μόνο στο τελευταίο τέταρτο της ταινίας), αλλά ένα παιδί (καταπληκτική η στωική φατσούλα του Odnyam Odsuren) που έρχεται αντιμέτωπος με την αγριότητα της ζωής από νωρίς και παλεύει να επιβιώσει, παραμένοντας πιστός στην ακεραιότητα του χαρακτήρα του, στα αισθήματά του και σε έναν δικό του κώδικα τιμής που είναι και αυτός που τελικά θα τον ανεβάσει ψηλά και όχι μόνο η πολεμική του δεινότητα. Για αυτό και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει κατά τη διάρκεια του έργου, αυτό που τον βοηθάει συχνά δεν είναι η ικανότητά του στο σπαθί αλλά η πίστη των γύρω του (μελών της φυλής του, των Borjigin, και μη) σε αυτόν. Αν και το σενάριο δεν ακολουθεί κατά γράμμα τις ιστορικές πηγές, η ραχοκοκαλιά της ταινίας βασίζεται στην πραγματικότητα, δηλαδή στην καταγεγραμμένη αγάπη του για την Borte και τη φιλία του με τον Τζαμούκα. Ο Sergei Bordov έφτιαξε μια ταινία όχι απλά για τον Genghis Khan αλλά για κάθε Μογγόλο πολεμιστή, σύντροφο, σύζυγο, πατέρα στην ιστορία της χώρας. Και ελπίζουμε να συνεχίσει με την ίδια επιτυχία και στα άλλα δύο μέρη της τριλογίας του, με πρώτο το The Great Khan, που θα αρχίσει να γυρίζεται μέσα στο 2009.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.