Drag me to Hell (2009): Get-out-of-hell card trailer
Την ώρα που τα παιδάκια κι οι συνοδοί τους θα είναι ασφαλείς, κλεισμένοι στις αίθουσες του πολύχρωμου Up (2009) στις 29 του Μάη, τα βαριεστημένα μεγαλύτερα αδέρφια πιθανότατα θα γεμίζουν τις δίπλα καρέκλες για την μεγάλη, πολυαναμενόμενη επιστροφή του Sam Raimi στο είδος που τον δημιούργησε και με το οποίο έχτισε το geek God status που κατασπατάλησε αρκετά αργότερα με μια χούφτα παπαρίτσες απ’ την Ghost House Pictures του (The Grudge (2004), The Messengers (2006) κλπ) και το πιο φρικαλέο κλείσιμο της πιο πετυχημένης (μέχρι τότε) τριλογίας μεταφοράς κόμικ ήρωα.
Αν και μετά το μακελάρισμα του Spider Man 3 (2007), το «σκηνοθέτης του Spider Man» στα credits είναι αρκετό από μόνο του για να προκαλέσει τρόμο, το μεγαλύτερο spook factor του πρώτου trailer (που βγήκε προχθές, στο Yahoo!) της επιστροφής του Raimi στον τρόμο με το Drag me to Hell (2009), είναι ότι ο #23 ισχυρότερος άνθρωπος του Hollywood για το Premiere του 2006, μοιράζεται το credit σεναρίου με τον αδερφό του, Ivan, συνυπεύθυνότητα που έχουν μοιραστεί δυο φορές στο παρελθόν: για το αδιαμφισβήτης εισπρακτικής αποτυχίας και τουλάχιστον αμφισβητήσιμης επιτυχίας σε όλους τους άλλους τομείς, Army of Darkness (1992) και δεκαπέντε χρόνια αργότερα για το αδιαμφισβήτης εισπρακτικής επιτυχίας κι αδιαμφισβήτης μαλακίας σε όλα τα άλλα, Spider Man 3 (2007). Το σενάριο του Drag me to Hell, το είχαν γράψει, λέει, αμέσως μετά το Army of Darkness και το είχαν βάλει στο ψυγείο γιατί ο Raimi είχε βαρεθεί να του σκάνε στη μάπα τα ματωμένα έπη του, προφανώς, αλλά είπε να το ξαναπιάσει για να καθαρίσει το μυαλό του, όσο άφηναν το high των fans του αραχνάνθρωπου να λασκάρει.
Προς μεγάλη απογοήτευση των fans του ίδιου βέβαια, που περίμεναν πως και πως ένα Evil Dead 4 (ή Army of Darkness II) που τους έχει επίσης υποσχεθεί εδώ και χρόνια και φιγουράριζε στο IMDB με ελπίδες εξόδου μέσα στο 2009. Μπορείς να υποθέσεις ότι ο Raimi άφησε τον Ash στην άκρη για να δει πρώτα αν έχει ακόμα τον τρόμο μέσα του (βέβαια, οι τακτικές δηλώσεις του Bruce Campbell, ότι η επιστροφή στην τριλογία δεν είναι καθόλου καλή ιδέα, δεν βοήθησαν κανέναν) κι όταν ξεκίνησε γυρίσματα χωρίς την Ellen Page που ήταν κλεισμένη στον πρωταγωνιστικό ρόλο, αλλά με την Alison Lohman στη θέση της, που σου τη θυμίζει υπερβολικά, κανείς δεν ασχολήθηκε ιδιαίτερα και οι αναφορές στην παραγωγή ήταν μικρές, σπάνιες κι ελεγχόμενες, μ’ ένα πνεύμα ομόνοιας κι ηρεμίας να μεταφράζεται ως ησυχία ευτυχίας. Το αληθινό buzz ξεκίνησε προς το τέλος του Γενάρη, με test screenings για ηγέτες των fan boys, που έτρεξαν να φύγουν απ’ την αίθουσα για να χύσουν τον ενθουσιασμό τους στα πληκτρολόγια και να μουσκέψουν τα δίκτυα με ατάκες του στυλ «προορισμένο για άμεσο status κλασικού» και «ο Raimi το έχει ακόμα», ενθουσιασμός που κόπηκε λίγο όταν έμαθαν πως παράλληλα με την R-rated κόπια εργασίας που τους πρόβαλαν, έπαιζε και μια για PG-13. Τώρα, όλοι περιμένουν το SXSW, όπου θα κάνει πρεμιέρα άλλη μια, πιο προχωρημένη κόπια, πάλι εργασίας, μπας και καταλάβουν τί ακριβώς θα βγει τελικά στις αίθουσες, από την ιστορία μιας τραπεζικής υπαλλήλου, η οποία αρνείται ανανέωση δανείου σε τρελαμένη τσιγγάνα και μπλέκει με δαίμονα που έχει σκοπό να τη βασανίσει για τρεις μέρες πριν την τραβήξει στην κόλαση να καεί, όπως αξίζει γενικότερα, σε τραπεζοϋπαλλήλους που αρνούνται ανανεώσεις δανείων και ξεσπιτώνουν κόσμο.
Κατά τα άλλα, είναι ένα θέμα αν το Drag me to Hell θα καταφέρει να ξαναφέρει λίγη αξιοπιστία στην Ghost House Pictures που ετοιμάζεται να ξαναχτυπήσει με remakes δύο ευρωπαϊκών ταινιών ηλικίας μερικών δεκαετιών, αλλά σίγουρα θα ζωντανέψει ορέξεις για την επιστροφή του Evil Dead, που για την ώρα φαίνεται να προορίζεται για reboot via prequel, όπως λέει η μόδα.
Αν και μετά το μακελάρισμα του Spider Man 3 (2007), το «σκηνοθέτης του Spider Man» στα credits είναι αρκετό από μόνο του για να προκαλέσει τρόμο, το μεγαλύτερο spook factor του πρώτου trailer (που βγήκε προχθές, στο Yahoo!) της επιστροφής του Raimi στον τρόμο με το Drag me to Hell (2009), είναι ότι ο #23 ισχυρότερος άνθρωπος του Hollywood για το Premiere του 2006, μοιράζεται το credit σεναρίου με τον αδερφό του, Ivan, συνυπεύθυνότητα που έχουν μοιραστεί δυο φορές στο παρελθόν: για το αδιαμφισβήτης εισπρακτικής αποτυχίας και τουλάχιστον αμφισβητήσιμης επιτυχίας σε όλους τους άλλους τομείς, Army of Darkness (1992) και δεκαπέντε χρόνια αργότερα για το αδιαμφισβήτης εισπρακτικής επιτυχίας κι αδιαμφισβήτης μαλακίας σε όλα τα άλλα, Spider Man 3 (2007). Το σενάριο του Drag me to Hell, το είχαν γράψει, λέει, αμέσως μετά το Army of Darkness και το είχαν βάλει στο ψυγείο γιατί ο Raimi είχε βαρεθεί να του σκάνε στη μάπα τα ματωμένα έπη του, προφανώς, αλλά είπε να το ξαναπιάσει για να καθαρίσει το μυαλό του, όσο άφηναν το high των fans του αραχνάνθρωπου να λασκάρει.
Προς μεγάλη απογοήτευση των fans του ίδιου βέβαια, που περίμεναν πως και πως ένα Evil Dead 4 (ή Army of Darkness II) που τους έχει επίσης υποσχεθεί εδώ και χρόνια και φιγουράριζε στο IMDB με ελπίδες εξόδου μέσα στο 2009. Μπορείς να υποθέσεις ότι ο Raimi άφησε τον Ash στην άκρη για να δει πρώτα αν έχει ακόμα τον τρόμο μέσα του (βέβαια, οι τακτικές δηλώσεις του Bruce Campbell, ότι η επιστροφή στην τριλογία δεν είναι καθόλου καλή ιδέα, δεν βοήθησαν κανέναν) κι όταν ξεκίνησε γυρίσματα χωρίς την Ellen Page που ήταν κλεισμένη στον πρωταγωνιστικό ρόλο, αλλά με την Alison Lohman στη θέση της, που σου τη θυμίζει υπερβολικά, κανείς δεν ασχολήθηκε ιδιαίτερα και οι αναφορές στην παραγωγή ήταν μικρές, σπάνιες κι ελεγχόμενες, μ’ ένα πνεύμα ομόνοιας κι ηρεμίας να μεταφράζεται ως ησυχία ευτυχίας. Το αληθινό buzz ξεκίνησε προς το τέλος του Γενάρη, με test screenings για ηγέτες των fan boys, που έτρεξαν να φύγουν απ’ την αίθουσα για να χύσουν τον ενθουσιασμό τους στα πληκτρολόγια και να μουσκέψουν τα δίκτυα με ατάκες του στυλ «προορισμένο για άμεσο status κλασικού» και «ο Raimi το έχει ακόμα», ενθουσιασμός που κόπηκε λίγο όταν έμαθαν πως παράλληλα με την R-rated κόπια εργασίας που τους πρόβαλαν, έπαιζε και μια για PG-13. Τώρα, όλοι περιμένουν το SXSW, όπου θα κάνει πρεμιέρα άλλη μια, πιο προχωρημένη κόπια, πάλι εργασίας, μπας και καταλάβουν τί ακριβώς θα βγει τελικά στις αίθουσες, από την ιστορία μιας τραπεζικής υπαλλήλου, η οποία αρνείται ανανέωση δανείου σε τρελαμένη τσιγγάνα και μπλέκει με δαίμονα που έχει σκοπό να τη βασανίσει για τρεις μέρες πριν την τραβήξει στην κόλαση να καεί, όπως αξίζει γενικότερα, σε τραπεζοϋπαλλήλους που αρνούνται ανανεώσεις δανείων και ξεσπιτώνουν κόσμο.
Κατά τα άλλα, είναι ένα θέμα αν το Drag me to Hell θα καταφέρει να ξαναφέρει λίγη αξιοπιστία στην Ghost House Pictures που ετοιμάζεται να ξαναχτυπήσει με remakes δύο ευρωπαϊκών ταινιών ηλικίας μερικών δεκαετιών, αλλά σίγουρα θα ζωντανέψει ορέξεις για την επιστροφή του Evil Dead, που για την ώρα φαίνεται να προορίζεται για reboot via prequel, όπως λέει η μόδα.
Previously on Movies for the Masses: In the Loop (2009): Ραδιούργο trailer