The Road (2009): Παραπλανητικό trailer


Αν δεν ανήκεις στη μερίδα των αναγνωστών που έχουν κολλήσει στην πέμπτη παράγραφο του βραβευμένου με Pulitzer βιβλίου του Cormac McCarthy το 2006, τότε πιθανότατα η πρώτη σου αντίδραση απ’ το trailer της ταινίας που ετοιμάζεται από τότε κι έχει φάει και κάτι μήνες καθυστερήσεων για να γυαλιστούν τα εφέ, είναι πως δεν έχει καμία σχέση με το βιβλίο. Αλλά αυτό περνάει όταν τελειώσουν τα αποσπάσματα των πρώτων τριάντα δευτερολέπτων, απ’ τα δελτία ειδήσεων με τις σκηνές των καταστροφών που φέρνουν τον πλανήτη στην μετα-Αποκαλυπτική κατάσταση που τον βρίσκεις στις σελίδες του βιβλίου δίχως καμία εξήγηση, αιτία κι αφορμή και κανέναν άλλον οδηγό μέσα στις στάχτες που μπουχτίζουν τον αέρα του, πέρα από έναν αποφασισμένο πατέρα και τον θαρραλέο γιο του, που δρόμο παίρνουν, δρόμο αφήνουν, προσπαθώντας να φτάσουν «στην Ακτή».

Έχω περάσει περίπου έναν μήνα διαβάζοντας και προσπαθώντας να καταλάβω πώς διάολο μπορεί να καταφέρει ο John Hillcoat (που είχε δώσει κάτι οργασμούς στον cheaplog με το The Proposition (2005) του), να βγάλει ταινία από μια ιστορία όπου πρακτικά δεν γίνεται τίποτα, ή τουλάχιστον τίποτα ιδιαίτερα κινηματογραφήσιμο, αφού η δράση του βιβλίου είναι σχεδόν αποκλειστικά συναισθηματική και αλλόκοτα εθιστική χάρη στη λυρική αναπαράσταση μιας απόκοσμης υπαρξιακής αναζήτησης μέσα σε ένα τοπίο όπου ό,τι δεν είναι νεκρό οργανικά, φαίνεται να είναι τουλάχιστον πνευματικά, εκτός απ’ τους δύο ήρωες, που κι αυτοί προς τα ‘κεί οδεύουν. Η λίγη σωματική δράση που υπάρχει στο μισό που έχω διαβάσει, η πλάκα είναι πως ολόκληρη έχει περάσει στο trailer. Πράγμα που είναι ή κακό για ‘μένα που δεν είχε τίποτ’ άλλο στο δεύτερο μισό του βιβλίου, ή καλό για την ταινία που έχει πολλά να δείξει στην υπόλοιπη διάρκειά της.

Πριν τρεις-τέσσερις μέρες, πάντως, το Esquire δεν φοβήθηκε να τιτλοφορήσει το The Road ως την «πιο σημαντική ταινία της χρονιάς» που έρχεται, διαβεβαιώνοντας με ύποπτη επιμονή πως η κινηματογραφική εκδοχή αντιστέκεται άκαμπτα στις ευκολίες των συμβάσεων των μετα-Αποκαλυπτικών ταινιών, μένοντας θρησκευτικά αφοσιωμένη στο πνεύμα του βιβλίου, πράγμα που, αν σκεφτείς την επιτυχία της μεταφοράς του No Country for Old Men του McCarthy, μολονότι είχε και τις διεστραμμένες ιδιοφυΐες των αδερφών Coen από πίσω της, μπορείς να το θεωρήσεις ανακουφιστικά υποσχόμενο και για τη δουλειά του Hillcoat, ενώ το ξεμπρόστιασμα της διαδικασίας επιλογής του trailer και του ύφους του απ’ τον Bob Weinstein, όπως σε κάνει να τρίζεις τα δόντια σου με το τελικό αποτέλεσμα, άλλο τόσο σε κάνει να πιστεύεις κι ότι όντως μπορεί να μην έχει καμία σχέση με την ταινία του Αυστραλού, που δεν φαινόταν ποτέ να έχει σκοπό να αφήσει να τον κάνουν να το παίξει καινούριος Emmerich.


Previously on Movies for the Masses: Brüno (2009): Trailer Französisch

3 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Το τρέιλερ δεν είναι τρέιλερ πλοκής, τίζερ είναι ουσιαστικά, λογικότατο για τόσους μήνες νωρίτερα από το άνοιγμα της ταινίας, που βγαίνει στις αίθουσες στα μέσα Οκτωβρίου. Οπότε το να ασχολείσαι με τη νουβέλα όπως κάναν και οι υπόλοιποι, απλά και κλασικά μεταφέροντας τις αντιδράσεις όσων φωνάζουν δυνατότερα, δε βλέπω τι εξυπηρετεί, και ότι οι σκηνές δράσης είναι λιγοστές, κάνει καραμπάμ από το ότι.. παίζουν δυο φορές στη διάρκεια.

    Το νέο είναι ότι οι Weinsteins βρήκαν ευκαιρία με τη πιο ενήλικη μπλοκμαστεριά της θερινής σεζόν, και ανοίγουν την οσκαρική από τώρα, προφανώς για να αποσπάσουν τη προσοχή από την άδεια τσέπη τους και να καταφέρουν να φτάσουν όντως και μέχρι το χειμώνα. Την ίδια μέρα, χτες, κυκλοφόρησε και το τιζεροτρέιλερ του Nine (2009), μεταφορά του μιούζικαλ του Broadway από τον Rob Marshall που μάζεψε ήδη γύρω στα 80 βραβεία από το κοινό που το περίμενε.

    Το τρέιλερ του Nine δεν αναφέρει καστ, και το ίδιο κάνει και αυτό του Road, δίνοντας το μεν βάρος στον Marshall και το δε στον McCarthy, οπότε ανεξάρτητα από το ότι κόπηκαν και τα δυο για συγκεκριμένο κοινό, είναι φανερό τι θεωρεί το μεγάλο W κέντρο βάρους της κάθε παραγωγής. Η πιστή προσαρμογή του Road έχει ήδη δώσει ευρύ κύρος στη ταινία του Hillcoat, αλλά με το να δείχνεις ανθρώπους να περπατάνε σε δρόμο, το πολύ να μαζέψεις τίποτα ξέμπαρκους Trekkies που ψάχνουν ησυχία να εξασκήσουν τα Klingon τους.

    Πέρα από το ότι ο Harvey τζόγαρε χοντρά, και πετυχημένα, με τον Reader (2008) πέρσι, η επίσημη δικαιολογία για τη καθυστέρηση του Road για τα επόμενα Oscar, λέει ότι τα εφέ θέλαν χρόνο και μετά ο Hillcoat ήθελε να προσθέσει κι άλλα, πράγμα που στέκει αν σκεφτείς ότι πρέπει να εξαφανίσει κάθε ζωή και πρασινάδα και ο προϋπολογισμός του ήταν το 1/3 με 1/4 των φημολογούμενων $80Μ για το Nine.

    Στο βίντεο δεν έχει και πολύ χρόνο αλλά οι αναφορές για τον Kodi Smit-McPhee είναι μέχρι τώρα υπερθετικές. Η παραγωγή φαίνεται να έψαξε καιρό να βρει παιδί του νηπιαγωγείου που να έχει καλή σχεση με την υποκριτική ώστε να κάνει παρέα στις βόλτες του Mortensen, τελικά μεγάλωσε την ηλικία του με τη σύμφωνη γνώμη του McCarthy, και αν το φιλμ φτάσει μέχρι τα βραβεία του χειμώνα ο πιτσιρικάς μάλλον θα μαζέψει και το περισσότερο φως.

    Αυτά σα γρήγορη σύνοψη του κειμένου που ήμουνα έτοιμος να ανεβάσω χτες, για να διαπιστώσω ότι ξαφνικά έπιασε συγγραφικός οίστρος τον verbal.

  2. cheaptalk said

    Η ενήλικη μπλοκμπαστεριά είναι φυσικά το Angels & Demons (2009) το οποίο άνοιξε και στην Ελλάδα τη Τετάρτη, δυο μέρες νωρίτερα από την Αμερική, κι εκεί τουλάχιστο φαίνεται με τις πρώτες ενδείξεις να βρίσκει γερό αντίπαλο στο δεύτερο σ/κ του Star Trek.

  3. verbal said

    Ένας δρόμος που οδηγεί στο πουθενά φαίνεται πως είναι το The Road (2009) του John Hillcoat και αυτό, μαζί με τα εξαιρετικά, οσκαρικής αξίας σκηνικά που ντύνουν τη διαδρομή, φαίνεται πως είναι τα μόνα που βρήκαν να συμφωνήσουν οι κριτικοί μετά την χθεσινοβραδινή πρεμιέρα της ταινίας στη Βενετία. Ως όφειλε η μεταφορά ενός βιβλίου τόσο ανοιχτού σε ερμηνείες φαντασιακές και συμβολιστικές εξίσου, η ταινία του σκηνοθέτη του The Proposition (2005), χώρισε τους θεατές της στα στρατόπεδα των Βρετανών, που μέσω του Guardian και του Independent αποθεώνουν "μια στοιχειωτική, βασανιστική, παντοδύμανη ταινία" που "σε απορροφά και σε αγγίζει", και τους Αμερικάνους που, με την εξαίρεση του The Hollywood Reporter, o οποίος αναγνωρίζει ότι "ο Hillcoat έκανε αξιοθαύμαστη δουλειά μεταφέροντας τη βραβευμένη με Pulitzer νουβέλα του Cormac McCarthy ως ατόφια στοιχειωτική ιστορία", οι υπόλοιποι (παρόντες στη Βενετία) δεν πείθονται ούτε από τον Viggo Mortensen και (ακόμα λιγότερο) τον Kodi Smit-McPhee που παίζει τον γιο του, ούτε από τα πατήματα της δραματοποίησης, ούτε βέβαια, Θεός φυλάξει, από τις προοπτικές του εκτός φεστιβαλικού κυκλώματος.

    Η ταινία, που πέρασε κάνα χρόνο στο post-production ξεσηκώνοντας ένα σωρό φήμες, για να χαιρετηθεί τον περασμένο Μάη ως η πιο σημαντική κινηματογραφική δουλειά της χρονιάς απ' το Esquire, ετοιμάζεται για έξοδο στην Αμερική στα μέσα του Οκτώβρη, οπότε θα'χει παίξει και στο Telluride που οι Weinsteins υπολογίζουν ότι θα τους συμπληρώσει το αρχικό οσκαρικό boostάρισμα.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.