Agora (2009): Ζόρικο trailer
Μετά την χλιαρόθερμη υποδοχή του απ’ τους κριτικούς στα εκτός συναγωνισμού των Κανών και τη διανομή της όχι μόνο στην Αμερική, αλλά ακόμα και στην Ισπανία, να ρεμβάζει το κενό περιμένοντας να πιάσει Οκτώβρης, η χλαμυδοπεριπέτεια του Amenábar για τη ζωή και τα μαρτύρια της Υπατίας στην Αλεξάνδρεια λίγο πριν την εισβολή της χριστιανοσύνης, είχε βγει απ’ τα ραντάρ για διακοπές, μέχρι να επιστρέψει πριν μερικές μέρες με καινούριο, διεθνούς προσανατολισμού trailer και καινούρια, ψαλιδισμένη κατά κάνα εικοσάλεπτο διάρκεια, ψάχνοντας καλύτερη τύχη στο Toronto και το πιο σταθερό του έδαφος για εκτόξευση στην αμερικάνικη αγορά.
Τα $70+ εκατομμύρια που είχε μπάνκα ο Amenábar να επενδύσει κατά το δοκούν, πρέπει να είναι μεγαλύτερη κασαδούρα απ’ όση έχει δει και με όλα τα budget των προηγούμενων ταινιών του μαζί αν τη συγκρίνει, και με τα ψηφιακά του αεροπλανικά και τα τεράστια σκηνικά να μοστράρουν περήφανα απ’ το teaser ακόμα και τη Rachel Weisz να κουβαλάει τον κεντρικό ρόλο, όπως φροντίζει να κάνει σαφές το trailer αφήνοντάς τη να μιλήσει κιόλας αυτή τη φορά, δεν είναι δύσκολο να εντοπίσεις πού ξόδεψε το κομπόδεμά του ο Ισπανός. Το αν θα μπορέσει να το μαζέψει και πίσω όμως, είναι άλλο θέμα, με την ταινία του να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο μόνο γυναικείο, με τις κριτικές να μιλάνε για θέματα (πνευματικών αναζητήσεων, αντιθρησκευτικών κι άρα αντιχριστιανικών θέσεων, παραλληλισμών με σύγχρονους φονταμενταλιστές) ενήλικα και ζόρικα για τον ευρύ ποπκορνοπνίχτη, που περιορίζουν τη δράση στα βασικά και με το ιστορικό του να μετράει πλαφόν στα $200 εκατομμύρια πριν οκτώ χρόνια με τους The Others που ήταν και θριλεράκι πιασάρικο και με πρωταγωνίστρια στα ντουζένια της, και στα $38 εκατομμύρια με το οσκαρικό ισπανόφωνο Mar Adentro (2004), $36 εκατομμύρια απ’ τα οποία, τα μάζεψε απ’ τους Ευρωπαίους, και μάλιστα καμιά δεκαριά μονάχα απ’ τους μη Ισπανόφωνους. Για την πρώτη του ταινία μετά από μια πενταετία, τα πράγματα δείχνουν ζόρικα οικονομικά, ακόμα κι αν καταφέρει η Focus να τη σπρώξει στα οσκαρικά, αλλά απ’ ότι λένε τα προγνωστικά, τουλάχιστον για όσους μας τη δούμε, μπορεί τα αποτελέσματα να είναι και μαγευτικά.
Τα $70+ εκατομμύρια που είχε μπάνκα ο Amenábar να επενδύσει κατά το δοκούν, πρέπει να είναι μεγαλύτερη κασαδούρα απ’ όση έχει δει και με όλα τα budget των προηγούμενων ταινιών του μαζί αν τη συγκρίνει, και με τα ψηφιακά του αεροπλανικά και τα τεράστια σκηνικά να μοστράρουν περήφανα απ’ το teaser ακόμα και τη Rachel Weisz να κουβαλάει τον κεντρικό ρόλο, όπως φροντίζει να κάνει σαφές το trailer αφήνοντάς τη να μιλήσει κιόλας αυτή τη φορά, δεν είναι δύσκολο να εντοπίσεις πού ξόδεψε το κομπόδεμά του ο Ισπανός. Το αν θα μπορέσει να το μαζέψει και πίσω όμως, είναι άλλο θέμα, με την ταινία του να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο μόνο γυναικείο, με τις κριτικές να μιλάνε για θέματα (πνευματικών αναζητήσεων, αντιθρησκευτικών κι άρα αντιχριστιανικών θέσεων, παραλληλισμών με σύγχρονους φονταμενταλιστές) ενήλικα και ζόρικα για τον ευρύ ποπκορνοπνίχτη, που περιορίζουν τη δράση στα βασικά και με το ιστορικό του να μετράει πλαφόν στα $200 εκατομμύρια πριν οκτώ χρόνια με τους The Others που ήταν και θριλεράκι πιασάρικο και με πρωταγωνίστρια στα ντουζένια της, και στα $38 εκατομμύρια με το οσκαρικό ισπανόφωνο Mar Adentro (2004), $36 εκατομμύρια απ’ τα οποία, τα μάζεψε απ’ τους Ευρωπαίους, και μάλιστα καμιά δεκαριά μονάχα απ’ τους μη Ισπανόφωνους. Για την πρώτη του ταινία μετά από μια πενταετία, τα πράγματα δείχνουν ζόρικα οικονομικά, ακόμα κι αν καταφέρει η Focus να τη σπρώξει στα οσκαρικά, αλλά απ’ ότι λένε τα προγνωστικά, τουλάχιστον για όσους μας τη δούμε, μπορεί τα αποτελέσματα να είναι και μαγευτικά.
Previously on Movies for the Masses: Inception (2010): Κινηματογραφικό teaser