Βενετία 2010: Το line-up
Όπως λέγαμε και απ’ την Croisette πριν κάνα δίμηνο, το line-up που δεν κατάφερε να προλάβει ο Terry Frémaux στις Κάνες τον περασμένο Μάη, το μάζεψε όλο ο Marco Müller για τη φετινή κινηματογραφική Μόστρα της Βενετίας, που ακολουθώντας την «εγκρατή προσέγγιση» που επιβάλλουν οι καιροί, θα γιορτάσει τα 67α γενέθλιά της με ένα ελαφρώς περιορισμένο budget, έστω κι αν αυτό σημαίνει απλώς ότι το παραδοσιακό δείπνο της βραδιάς της έναρξης στην παραλία του Lido, θα αντικατασταθεί από φτωχικό μπουφέ στο χαμόσπιτο του Excelsior για φέτος.
Την αίγλη και τις αστραπές θα τις φέρουν πάντως οι τίτλοι, που ολοκλήρωσαν την απόκαλυψή τους το μεσημέρι της Πέμπτης, επιβεβαιώνοντας σχεδόν όλα τα αναμενόμενα ονόματα, με μόνο πραγματικό απόντα (ξανά) τον Terrence Mallick και το The Tree of Life του (αν και οι διοργανωτές κρατάνε μια ταινία του διαγωνιστικού για έκπληξη που θα αποκαλυφθεί στις 6 Σεπτέμβρη), από μια λίστα με 79 παγκόσμιες πρεμιέρες, και 13 ολόκληρες αμερικάνικες παραγωγές στο διαγωνιστικό και μόνο, που μετράει 22 τίτλους συνολικά. Ο βραβευμένος πρόπερσι (για τον The Wrestler) Darren Aronofsky, θα ανοίξει το φεστιβάλ με τον πολυαναμενόμενο Black Swan του, διαγωνιζόμενος σε ένα διαγωνιστικό που θα πρεμιερίσει ταινίες από δημιουργούς όπως η Sofia Coppola, ο Vincent Gallo, ο Francois Ozon, ο Tom Tykwer, o Julian Schnabel και ο Takashi Miike. Ε, κι ανάμεσα σ’ όλους αυτούς, μια κάποια Athina Rachel Tsangari, από μια μικρή μεσογειακήμαύρη τρύπα χώρα, στο μαύρο κατάστιχο νοτιοανατολικό άκρο της Ευρώπης, θα παρατάξει απένατι στα θηρία το Attenberg. Ένα «σύγχρονο αστικό western», όπως λέει η Feelgood που έχει αναλάβει την ελληνική διανομή του, που αποτέλεσε μια κάποια έκπληξη για τα διεθνή Μέσα σήμερα, αν και ψιθυριζόταν στα ελληνικά εδώ και μιάμιση βδομάδα περίπου.
Αυτή η δεύτερη ταινία της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη (η οποία με το ντεμπούτο της, το The Slow Business of Going, είχε φτάσει στη λίστα των επιλογών των κριτικών της Village Voice το 2002), δεν θα είναι η μόνη συμμετοχή της χώρας μας στο φεστιβάλ, που μετράει άλλες τρεις (!) όπως θα 'χεις μάθει. Ο Σύλλας Τζουμέρκας με τη Χώρα Προέλευσης (που περιμέναμε στις Κάνες), θα δει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο να ντεμπουτάρει στην Εβδομάδα Κριτικής, ο Γιώργος Ζώης θα βρίσκεται στο τμήμα Orizzonti με τη μικρού μήκους του Casus Belli, ενώ η Ακαδημία Πλάτωνος του Φίλιππου Τσίτου θα προσπαθήσει να κορυφώσει την πορεία που είχε ξεκινήσει κερδίζοντας το βραβείο ερμηνείας για τον Αντώνη Καφετζόπουλο στο περασμένο Locarno, φτάνοντας στο Venice Days ως μέρος της τελικής τριάδας για το βραβείο Lux του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, κόντρα στο βραβευμένο στα παράπλευρα της Berlinale γερμανικό Die Fremde, αλλά και στο βραβευμένο στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών των Κανών, βέλγικο Illegal.
Και κάπως έτσι, θα συγκεντρωθεί ασυνήθιστα φορτισμένο ελληνικό ενδιαφέρον, σ’ ένα φεστιβάλ που κατά τα άλλα επιβεβαιώνει και την παραδοσιακή αδυναμία του στην ασιατική παραγωγή με John Woo να ανταλλάσσει την πρεμιέρα του Reign of Assassins με Χρυσό Λέοντα συνολική συνεισφοράς και τον Tsui Hark, τα αδέρφια Pang και τον Takashi Shimizu να φέρνουν πιο μοβόρικο άρωμα Ανατολής στο πρόγραμμα, απ’ τα συνήθη ομοφυλικά υγρά, για να μην αγριευτεί κι ο προεδρεύων την κριτική επιτροπή Quentin Tarantino. Το αποκαλυπτικό πρόγραμμα συμπληρώνεται με αποκαλυπτήρια τίτλων όπως το The Town του Ben Affleck, το mockumentary του Casey Affleck για την «πτώση» του Joaquin Phoenix στο I’m Still Here και το Machete του Robert Rodriguez που θα φέρει και τον Steven Seagal στα κόκκινα χαλιά. Παράλληλα, 42 ντόπιοι τίτλοι θα παίζουν στα διάφορα τμήματα ενός φεστιβάλ, που πρέπει να γυρίσει ο πλανήτης ανάποδα για να κερδίσουν ποτέ.
Την αίγλη και τις αστραπές θα τις φέρουν πάντως οι τίτλοι, που ολοκλήρωσαν την απόκαλυψή τους το μεσημέρι της Πέμπτης, επιβεβαιώνοντας σχεδόν όλα τα αναμενόμενα ονόματα, με μόνο πραγματικό απόντα (ξανά) τον Terrence Mallick και το The Tree of Life του (αν και οι διοργανωτές κρατάνε μια ταινία του διαγωνιστικού για έκπληξη που θα αποκαλυφθεί στις 6 Σεπτέμβρη), από μια λίστα με 79 παγκόσμιες πρεμιέρες, και 13 ολόκληρες αμερικάνικες παραγωγές στο διαγωνιστικό και μόνο, που μετράει 22 τίτλους συνολικά. Ο βραβευμένος πρόπερσι (για τον The Wrestler) Darren Aronofsky, θα ανοίξει το φεστιβάλ με τον πολυαναμενόμενο Black Swan του, διαγωνιζόμενος σε ένα διαγωνιστικό που θα πρεμιερίσει ταινίες από δημιουργούς όπως η Sofia Coppola, ο Vincent Gallo, ο Francois Ozon, ο Tom Tykwer, o Julian Schnabel και ο Takashi Miike. Ε, κι ανάμεσα σ’ όλους αυτούς, μια κάποια Athina Rachel Tsangari, από μια μικρή μεσογειακή
Αυτή η δεύτερη ταινία της Αθηνάς Ραχήλ Τσαγγάρη (η οποία με το ντεμπούτο της, το The Slow Business of Going, είχε φτάσει στη λίστα των επιλογών των κριτικών της Village Voice το 2002), δεν θα είναι η μόνη συμμετοχή της χώρας μας στο φεστιβάλ, που μετράει άλλες τρεις (!) όπως θα 'χεις μάθει. Ο Σύλλας Τζουμέρκας με τη Χώρα Προέλευσης (που περιμέναμε στις Κάνες), θα δει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο να ντεμπουτάρει στην Εβδομάδα Κριτικής, ο Γιώργος Ζώης θα βρίσκεται στο τμήμα Orizzonti με τη μικρού μήκους του Casus Belli, ενώ η Ακαδημία Πλάτωνος του Φίλιππου Τσίτου θα προσπαθήσει να κορυφώσει την πορεία που είχε ξεκινήσει κερδίζοντας το βραβείο ερμηνείας για τον Αντώνη Καφετζόπουλο στο περασμένο Locarno, φτάνοντας στο Venice Days ως μέρος της τελικής τριάδας για το βραβείο Lux του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, κόντρα στο βραβευμένο στα παράπλευρα της Berlinale γερμανικό Die Fremde, αλλά και στο βραβευμένο στο Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών των Κανών, βέλγικο Illegal.
Και κάπως έτσι, θα συγκεντρωθεί ασυνήθιστα φορτισμένο ελληνικό ενδιαφέρον, σ’ ένα φεστιβάλ που κατά τα άλλα επιβεβαιώνει και την παραδοσιακή αδυναμία του στην ασιατική παραγωγή με John Woo να ανταλλάσσει την πρεμιέρα του Reign of Assassins με Χρυσό Λέοντα συνολική συνεισφοράς και τον Tsui Hark, τα αδέρφια Pang και τον Takashi Shimizu να φέρνουν πιο μοβόρικο άρωμα Ανατολής στο πρόγραμμα, απ’ τα συνήθη ομοφυλικά υγρά, για να μην αγριευτεί κι ο προεδρεύων την κριτική επιτροπή Quentin Tarantino. Το αποκαλυπτικό πρόγραμμα συμπληρώνεται με αποκαλυπτήρια τίτλων όπως το The Town του Ben Affleck, το mockumentary του Casey Affleck για την «πτώση» του Joaquin Phoenix στο I’m Still Here και το Machete του Robert Rodriguez που θα φέρει και τον Steven Seagal στα κόκκινα χαλιά. Παράλληλα, 42 ντόπιοι τίτλοι θα παίζουν στα διάφορα τμήματα ενός φεστιβάλ, που πρέπει να γυρίσει ο πλανήτης ανάποδα για να κερδίσουν ποτέ.
Δες/Κρύψε το επίσημο πρόγραμμα
67TH ANNUAL VENICE FILM FESTIVAL LINEUP
COMPETITION
Opening Film “Black Swan,” Darren Aronofsky (U.S.)
“La Pecora Nera,” Ascanio Celestini (Italy)
“Somewhere,” Sofia Coppola (U.S.)
“Happy Few,” Antony Cordier (France)
“The Solitude of Prime Numbers,” Saverio Costanzo (Italy, Germany, France)
“Silent Souls,” Aleksei Fedorchenko (Russia)
“Promises Written in Water,” Vincent Gallo (U.S.)
“Road to Nowhere,” Monte Hellman (U.S.)
“Balada Triste de Trompeta,” Alex de la Iglesia (Spain, France)
“Venus Noir,” Abdellatif Kechiche (France)
“Post Mortem,” Pablo Larrain (Chile, Mexico, Germany)
“Barney’s Version,” Richard J. Lewis (Canada, Italy)
“We Believed,” Mario Martone (Italy, France)
“La Passione,” Carlo Mazzacurati (Italy)
“13 Assassins,” Takashi Miike (Japan)
“Potiche,” Francois Ozon (France)
“Meek’s Cutoff,” Kelly Reichardt (U.S.)
“Miral,” Julian Schnabel (U.S., France, Italy, Israel)
“Norwegian Wood,” Tran Anh Hung (Japan)
“Attenberg,” Athina Rachel Tsangari (Greece)
“Detective Dee and the Mystery of Phantom Flame,” Tsui Hark (China)
“Three,” Tom Tykwer (Germany)
OUT OF COMPETITION
Opening Night Tribute to Bruce Lee “The Return of Chen Zhen,” Andrew Lau (China, Hong Kong)
Opening Night Midnight Movie “Machete,” Robert Rodriguez (U.S.)
Closer “The Tempest,” Julie Taymor (U.S.)
Homage to Vittorio Gassman “Vittorio racconta—Una vita da Mattatore,” Giancarlo Scarchilli (Italy)
“The Town,” Ben Affleck (U.S.) “I’m Still Here: the Lost Year of Joaquin Phoenix,” Casey Affleck (U.S.)
“Sorelle Mai,” Marco Bellocchio (Italy)
“Niente Paura—Come siamo come eravamo e le canzoni di Luciano Ligabue,” Piergiorgio Gay (Italy)
“Dante Ferretti—Production Designer,” Gianfranco Giagni (Italy)
“Notizie degli Scavi,” Emidio Greco (Italy)
“The Last Movie” (1971), Dennis Hopper
“Gorbaciof,” Stefano Incerti (Italy)
“That Girl in Yellow Boots,” Anurag Kashyap (India)
“Showtime,” Stanley Kwan (China)
“Sei Venezia,” Carlo Mazzacurati (Italy)
“Zebraman” (2004), Takashi Miike (Japan)
“Zebraman 2: Attack on Zebra City,” Takashi Miike (Japan)
“The Child’s Eye 3D,” Oxide Pang and Danny Pang (China, Hong Kong)
“Vallanzasca – Gli angeli del male,” Michele Placido (Italy)
“All Inclusive 3D,” Nadia Ranocchi and David Zamagni (Italy, Austria)
“Raavan” (Tamil version), Mani Ratnam (India)
“1960,” Gabriele Salvatores (Italy)
“La prima volta a Venezia,” Antonello Sarno (Italy)
“A Letter to Elia,” Martin Scorsese and Kent Jones (U.S.)
“Shock Labyrinth 3D,” Takashi Shimizu (Japan)
“L’ultimo Gattopardo: Ritratto di Goffredo Lombardo,” Giuseppe Tornatore (Italy)
“Passione,” John Turturro (Italy)
“Lope,” Andrucha Waddington (Spain, Brazil)
“Space Guy,” Zhang Yuan (China)
Golden Lion For Lifetime Achievement 2010
John Woo “Reign of Assassins,” John Woo and Su Chao-Pin (China, Taiwan, Hong Kong)
SPECIAL EVENT OUT OF COMPETITION
Jaeger-LeCoultre Glory to the Filmmaker Award—Mani Ratnam “Raavan” (Hindi Version) (India)
Previously on Movies for the Masses: 2010 MTV Movie Awards: Ο κώλος ξαναεκδικείται