Μαχαιροβγάλτης (2010): Set visit
Η πρώτη του, ανεπίσημη προβολή πριν μερικούς μήνες, έχει ήδη ενθουσιάσει τα κινηματογραφικά κυκλώματα, που μιλούν για την καλύτερη, και σαφώς απομακρυσμένη απ’ τις μανιέρες του, ταινία του Γιάννη Οικονομίδη, ο οποίος γύρισε, σε ασπρόμαυρο παρακαλώ, μια ανεπίσημη εκδοχή του The Postman Always Rings Twice (1946), στη σύγχρονη Ελλάδα. Και μέσα στην ιστορία ενός αχαΐρευτου χαραμοφάη, που κατεβάζει ο θείος του στην Αθήνα για να του φυλάει τα σκυλιά και καταλήγει να παίρνει τη ζωή και τη γυναίκα του ευεργέτη του, κατάφερε να χώσει όλες τις συνήθεις του αγωνίες για τη μαυρίλα της ζωής της μέσο-μικροαστικής τάξης, και των κανονικών ανθρώπων που ζουν έξω κι απ' τα περιθώρια των γυαλιστερών σελίδων των περιοδικών, κομπλέ με τον αδυσώπητο ρεαλισμό με τον οποίο απεικονίζει την αηδιαστική έλλειψη μπέσας και ανθρωπιάς του εξαγριωμένου ανθρώπου.
Μιας και το trailer της ταινίας θα κυκλοφορήσει στα δίχτυα σε κάτι πάνω από 24 ώρες, προετοιμάζοντας το έδαφος για την πρεμιέρα της στο Πανόραμα στις 20 Οκτώβρη, ξεθάψαμε το υλικό απ’ τη βόλτα που είχαμε κάνει, στα γυρίσματα της σκηνής που εισάγει το θεατή στην πιο ανατρεπτική στιγμή της ταινίας. Το set visit είχε γίνει στις αρχές του 2009, μήνες ολόκληρους πριν οι ελληνικές ταινίες αρχίσουν να διαπρέπουν στο εξωτερικό και πριν η Ομίχλη σκεπάσει την ντόπια κινηματογραφία, κάνοντας τα σήματα κινδύνου να μοιάζουν με αχτίδες ελπίδας για την ελληνική παραγωγή. Σήμερα, με τη σκόνη να ’χει κάτσει, όλα αυτά να ’χουν περάσει και μια οικονομική κρίση να κοντεύει να μας ξεκάνει, τα λόγια του Οικονομίδη για το χοντρό ζόφο που μας περιμένει και την απελπιστική αδιαφορία των εμπλεκόμενων στην κινηματογραφική κατάσταση του τόπου, ακούγονται εντελώς ανεπηρέαστα και εξίσου επίκαιρα, και προς τα ‘κει που πάνε τα πράγματα έξω στους δρόμους γύρω σου, η ταινία του, ως καθρέπτης μιας πραγματικότητας που δεν έχει βρεθεί άλλος δημιουργός να αντικρίζει πιο ασυμβίβαστα και τολμηρά, μπορεί να σχηματίζει είδωλο πιο ταιριαστό κι από τότε που ο σκηνοθέτης τη συνελάμβανε. Πράγμα που μένει να επιβεβαιωθεί, με την έξοδο της ταινίας στις αίθουσες τον ερχόμενο Νοέμβρη, με χορηγία επικοινωνίας απ’ το Movies for the Masses μάλιστα.
Μιας και το trailer της ταινίας θα κυκλοφορήσει στα δίχτυα σε κάτι πάνω από 24 ώρες, προετοιμάζοντας το έδαφος για την πρεμιέρα της στο Πανόραμα στις 20 Οκτώβρη, ξεθάψαμε το υλικό απ’ τη βόλτα που είχαμε κάνει, στα γυρίσματα της σκηνής που εισάγει το θεατή στην πιο ανατρεπτική στιγμή της ταινίας. Το set visit είχε γίνει στις αρχές του 2009, μήνες ολόκληρους πριν οι ελληνικές ταινίες αρχίσουν να διαπρέπουν στο εξωτερικό και πριν η Ομίχλη σκεπάσει την ντόπια κινηματογραφία, κάνοντας τα σήματα κινδύνου να μοιάζουν με αχτίδες ελπίδας για την ελληνική παραγωγή. Σήμερα, με τη σκόνη να ’χει κάτσει, όλα αυτά να ’χουν περάσει και μια οικονομική κρίση να κοντεύει να μας ξεκάνει, τα λόγια του Οικονομίδη για το χοντρό ζόφο που μας περιμένει και την απελπιστική αδιαφορία των εμπλεκόμενων στην κινηματογραφική κατάσταση του τόπου, ακούγονται εντελώς ανεπηρέαστα και εξίσου επίκαιρα, και προς τα ‘κει που πάνε τα πράγματα έξω στους δρόμους γύρω σου, η ταινία του, ως καθρέπτης μιας πραγματικότητας που δεν έχει βρεθεί άλλος δημιουργός να αντικρίζει πιο ασυμβίβαστα και τολμηρά, μπορεί να σχηματίζει είδωλο πιο ταιριαστό κι από τότε που ο σκηνοθέτης τη συνελάμβανε. Πράγμα που μένει να επιβεβαιωθεί, με την έξοδο της ταινίας στις αίθουσες τον ερχόμενο Νοέμβρη, με χορηγία επικοινωνίας απ’ το Movies for the Masses μάλιστα.
Previously on Movies for the Masses: Το Γάλα (2011): Set visit