The Tourist (2010): Πεινασμένο trailer
Σκοπεύοντας να σαρώσει τα ταμεία το Δεκέμβρη, στην Ευρώπη τουλάχιστο όπου μάλλον θα αποκτήσει και πιο εκλεπτυσμένο τίτλο στιλ ΤΖΟΝΙ ΝΤΕΠ και ΑΝΤΖΕΛΙΝΑ ΤΖΟΛΙ στη ΒΕΝΕΤΙΑ (2010), η καινούρια δουλειά του Florian Henckel von Donnersmarck έχει από σήμερα trailer στην επίσημη σελίδα της παραγωγής. Τυπικά βασισμένη στον Anthony Zimmer (2005) του Jérôme Salle, η ταινία δεν έχει βέβαια φιλοδοξίες για βραβεία, και η εποχή εξόδου της φαίνεται να προήλθε από την ανυπομονησία του StudioCanal που μπλέχτηκε έχοντας τα δικαιώματα του πρωτότυπου.
Το project ήταν αρκετό καιρό σε ανάπτυξη στη Spyglass αλλά φαίνεται να πήρε τελικά μπροστά όταν το ανέλαβε ο Graham King, προφανώς μετά την αναστολή της συνεργασίας του τελευταίου με τη Warner και την υπογραφή καινούριας με τη Sony. Προτού ξεκινήσουν τα γυρίσματα, ο παραγωγός φρόντισε να σβήσει με δηλώσεις του όλα τα ονόματα που ακούγονταν με τα χρόνια να κολλάνε στο έργο, κράτησε μόνο την Angelina σαν αιώνια πιστή του ένα πράμα, προσθέτοντας και τον Johnny σαν μαγεμένο από το "really, really special" γαλλικό φιλμ και/ή το σενάριο. Λόγω WGA βέβαια, ο King δε μπορεί να διαγράψει με την ίδια ευκολία το καταχέριασμα που έφαγε το αρχικό σενάριο του Julian Fellowes, από αρκετές διορθώσεις μέχρι ο Christopher McQuarrie να το ξαναγράψει από την αρχή, και πριν ο Von Donnersmarck προσθέσει πινελιές ώστε να υπάρχει και πολύ από Σκιά των Τεσσάρων Γιγάντων (1959), Κυνήγι του Κλέφτη (1955), Υπόθεση Τόμας Κράουν (1968), Άνθρωπο Σκιά (1934) και φυσικά Ροζ Πάνθηρα (1963). Έτσι, ίσως ξεκινάς να καταλαβαίνεις γιατί οι βρόμες επιμένουν πως ο πρωταγωνιστής μπλέχτηκε μπας και φιλοτιμηθεί η Sony να διανείμει το Rum Diary (2011?), αλλά θα πρέπει να προσθέσεις πως ο Tom Cruise, ο Sam Worthington και ακόμα και ο ίδιος του ο σκηνοθέτης είχαν αποχωρήσει νωρίτερα από τον Τουρίστα, λόγω δημιουργικών διαφορών. Ανεξάρτητα από το πως μπορεί να έχει καταλήξει, η βασική δημιουργική αδυναμία του project είναι εγγενής, στηρίζεται σε μια μεγάλη απάτη που επιπλέον τη μαντεύεις περίπου.. από τον τίτλο πια, μιας και έχει χρησιμοποιηθεί σε μια σειρά όλο και χειρότερων αφηγήσεων που δε μπορεί να στις αναφέρει κανείς ενδεικτικά δίχως να σου χαλάσει την.. έκπληξη από τώρα. Ακολουθώντας τις επίσημες συνόψεις, στρουμπουλός μουσάτος τουρίστας ταξιδεύει για τη πόλη των ερωτευμένων, στο τρένο συναντάει ravenous ravishing θηλυκό και ύποπτα φιλικό για όποιον δε πιστεύει πως όλες ποθούν την ευαισθησία που κρύβει η μπυροκοιλιά του, και βέβαια γίνεται στόχος διαφόρων που τον περνάνε για τον εξαφανισμένο απατεώνα γκόμενο του θηλυκού.
Τα γυρίσματα στη Βενετία κράτησαν αρκετές βδομάδες και χρειάστηκαν κι επαναλήψεις, τάισαν τα κουτσομπολιά και τους παπαράτσους αν και (ή ακριβώς επειδή) είχαν κουβαληθεί φυσικά σύσσωμες οι οικογένειες του κυρίου και της κυρίας για να μη γίνει των Smiths, έβγαλαν τελικά κάτι προς Λονδίνο του Sherlock Holmes (2009) στο φόντο χωρίς ψηφιακά εφέ, όπως περίπου ήταν και ο στόχος του σκηνοθέτη. Η μετατροπή της πόλης σε "χαρακτήρα" και μάλιστα σε τόση έκταση που "δεν έχει ξαναγίνει" μπορεί βέβαια να ήταν και το τελευταίο χαρτί της παραγωγής· τουλάχιστο μέχρι τα επαναξαναγραμμένα drafts του Fellowes ο χαρακτήρας της Jolie φέρνει προς γλάστρα, περιορίζεται ακριβώς στο να δείχνει λυσσάρα διόρθωση πεντάμορφη κάτω από το μόνιμο μεϊκάπ δεξίωσης, ενώ οι σκηνές δράσης δε φαίνεται ούτε στη τελική εκδοχή της ιστορίας να τη περιλαμβάνουν σα τίποτα περισσότερο, αλλιώς δε θα παραλείπονταν από το trailer που προσπαθεί να δώσει έναν υπερδραστήριο τόνο και στις υπόλοιπες με υπόκρουση Map of The Problematique. Πριν η έξοδος στις αίθουσες μετακινηθεί, η Sony φαίνεται να τη σχεδίαζε για Φεβρουάριο, σε slot γοήτρου Shutter Island (2010) πιθανά, και όπως και να 'χει, σημάδια πανικού στιλ Salt (2010) δεν έχει δώσει το studio.