Battle: Los Angeles (2011): Sony vs Universal teaser
Χωρίς υστερικές παρουσιάστριες έκτακτων δελτίων ειδήσεων, αλλά με την καθησυχαστική ηλεκτρονική φωνή του Jóhann Jóhannsson στην υποβλητική μελωδία του The Sun's Gone Dim and The Sky's Black, έκανε την Παρασκευή την εμφάνισή του το πρώτο teaser του Battle: Los Angeles (2011), εντελώς συμπτωματικά, για να συμπέσει με την αμερικάνικη κυκλοφορία του Skyline (2010), μιας και οι δυο ταινίες συνδέθηκαν με άσπονδη φιλία, απ’ την αρχή της παραγωγής τους κιόλας. Γυρισμένο, κατά τη Sony, με τεχνολογία που χρηματοδότησε η εταιρεία για την ανάπτυξη των εφέ του Battle: LA από τα αδέρφια Strausse (τους οποίους θα θυμάσαι απ’ το AVPR (2007)), το Skyline ξεκίνησε ως προσωπική low-budget δουλειά του διδύμου, για να αγοραστεί μετά από τη Relativity Media για να διανομή απ’ τη Universal, και να βγει στις αίθουσες άμεσα, με καλό buzz απ' το Comic Con, πυροδοτώντας την νομική επίθεση της ήδη τσατισμένης Sony κατά των αδερφών πριν μερικούς μήνες, και τη μαρκετίστικη επίθεση κατά της ταινίας τους, μόλις προχθές.
Αν κρίνεις απ’ το αμερικάνικο teaser μόνο, μπορεί να πιστέψεις ότι η Sony επέλεξε το δρόμο της ανωτερότητας βέβαια, αφήνοντας το μινιμαλισμό του μονταρίσματος και την αισθητική του φινιρίσματος, να αποδώσουν την αίσθηση υπεροχής που δείχνει να έχει το Battle: LA. Λίγες ώρες αργότερα όμως, τα ιντερνέτς εντόπισαν και την διεθνή εκδοχή του προπομπού της ταινίας τους, που, με πολύ πιο συμβατικό ξεδίπλωμα, φροντίζει περισσότερο να τονίσει τις ομοιότητες, παρά τις διαφορές των δυο projects. Τα οποία, εκτός απ’ τη συμμετοχή των αδερφών και το concept της εξωγήινης εισβολής στο Los Angeles, μοιράζονται και εξίσου ψευδαληθοφανείς βάσεις κι αναφορές σε πραγματικά γεγονότα, με το Skyline να σου τρίβει στη μούρη γνωμικά του Stephen Hawking για το πόσο εχθρικοί θα ήταν οι εξωγήινοι αν έρχονταν, και το Battle: LA να ανατρέχει σε ντοκουμέντα του παρελθόντος που στοιχειοθετούν υποτιθέμενες παλιές εισόδους αγνώστης ταυτότητας ιπτάμενων αντικειμένων στη γήινη ατμόσφαιρα, για να στήσει το δικό του άξονα, που βασίζεται στην πασίγνωστη στους ουφολόγους περίπτωση, που καταγράφηκε ως Μάχη του Los Angeles. Σ' αυτήν, στις αρχές του 1942, αμερικάνικες δυνάμεις ενεπλάκησαν σε μεγάλης κλίμακας αερομαχίες με αδιευκρίνιστης ταυτότητας ιπτάμενη απειλή, μόλις μερικούς μήνες μετά την επίθεση των ιαπωνικών δυνάμεων στο Pearl Harbor. Το συγκεκριμένο περιστατικό αρχικά καταγράφηκε ως δεύτερη σύγκρουση με μονάδες των Γιαπωνέζων, προτού δηλωθεί ως εσφαλμένος συναγερμός από Αμερικανούς αξιωματούχους, πυροδοτώντας σειρά δημοσιευμάτων για συγκάλυψη περίεργου συμβάντος, εξωγήινης προέλευσης. Φυσικά, όταν το 1983, οι υπηρεσίας της αεροπορίας απέσυραν το απόρρητο των πληροφοριών, παρουσίασαν το περιστατικό ως μπέρδεμα που προκλήθηκε, ως συνήθως, από ατίθασο μετεωρολογικό μπαλόνι. Αυτό βέβαια δεν σταμάτησε τον Christopher Bertolini απ’ το να γράψει το σενάριό του για άλλη μια εξωγήινη εισβολή, στο σύγχρονο Los Angeles, και την Sony απ’ το να την κάνει ταινία, δίνοντας την ευκαιρία στον Νοτιοαφρικανό Jonathan Liebesman του The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning (2006), να επαναλάβει την επιτυχία του συντοπίτη του, Niell Blomkamp, στήνοντας ένα genre film που, αντί για τα κοινωνιολογικά μηνύματα του District 9 (2009), θα προσπαθεί να παντρέψει με την επιστημονική φαντασία του, την action αμεσότητα του μακελειού του Black Hawk Down (2001). Το οποίο αναφέρει η προώθηση, ως σημείο αναφοράς αυτής της φιλόδοξης καταστροφολογικής παραγωγής με τα προβλήματα αυτοπεποίθησης, που θα φέρει τη διαγαλαξιακή σύγκρουση, στους δρόμους της πόλης που τόσο έχει εκμεταλλευτεί το concept.