Machete (2010)

Machete, Poster

Σκηνοθεσία: Robert Rodriguez, Ethan Maniquis
Σενάριο: Robert Rodriguez, Álvaro Rodríguez
Παίζουν: Danny Trejo, Jessica Alba, Robert De Niro κ.ά.


Δες/Κρύψε το trailer

Πρώην πολυπράκτορας και νυν καταζητούμενος Μεξικανός, περνάει παράνομα τα αμερικάνικα σύνορα, και μπλέκει σε πλεκτάνη ακραίου ρεπουμπλικάνου υποψήφιου γερουσιαστή, που τροφοδοτεί την ξενοφοβία των Τεξανών, ως μέρος συνωμοσίας του με μεγαλοναρκέμπορα με κοφτερό κατάνα.Χάρισμα, PhotographΕύκολα η καλύτερη ταινία του απ’ το Sin City (2005) κι έπειτα, το Machete του Robert Rodriguez έχει τις ρίζες του στην εποχή που ως κάποτε enfant terrible, πέρναγε τα σύνορα της χώρας του με το ιστορικό El Mariachi (1992) για να προσγειωθεί στην καρδιά της επανάστασης του αμερικάνικου ανεξάρτητου, και γι’ αυτό δεν είναι τυχαίο ότι ετούτο το αναπολογητικό ανεγκέφαλο μακελειό με τα mexploitation κοινωνιολογικά προσχήματα που είναι εκεί περισσότερο για να σπάνε πλάκα με τον εαυτό τους παρά για να σου σερβίρουν προβληματισμούς, σημειώνει και μια στιλιστική επιστροφή του Rodriguez στις ρίζες του, με τα ακριβή κοψίματα, την αφαιρετική μεταχείριση της στρωτής γραμμικής πλοκής του, την επικράτηση του στιλ επί της ουσίας και μιας παράλληλης νοσταλγίας για την φολκλορική παράδοση του τόπου του, σε μια μεθυστική φιέστα της εικονοπλαστικής φύσης της μεγάλης οθόνης. Κρατώντας ό,τι έμαθε απ’ τους grindhouse πειραματισμούς του με τον Tarantino, αλλά χωρίς να υποκύπτει στις φορμαλιστικές ακρότητες που επέβαλαν στο Planet Terror (2007) του, οι κανόνες του κινηματογραφικού παιχνιδιού που είχαν στήσει τότε, ο Rodriguez, χοντραίνει τις γωνίες και τονίζει τις τσαλάκες της ρετρό αισθητικής του, μόνο όσο απαιτεί η αναχρονιστικότητα της πλοκής του και ταιριάζει ακρίβεια σκηνογραφίας και κοστουμιών, σε μια πραγματική κινηματογραφική αναβίωση, που παντρεύει την αφέλεια της μεταχείρισης του θέματος, με την (πιθανότατα διαχρονική) επικαιρότητα της αφορμής της ιστορίας του. Γιατί μπορεί το Machete να είναι μια κινηματογραφική πλάκα, που ξεκίνησε από ένα ψεύτικο trailer όλο κι όλο, αλλά εκτός απ’ το ότι έχει και το ζουμί για να στηρίξει τον υφολογικό χαβαλέ του, καταφέρνει συγχρόνως να λειτουργήσει και ως δαιμονισμένα εύστοχη φάρσα στον μέσο Αμερικάνο θεατή, μασκαρεύοντας τη σάτιρα των στερεοτυποποιητικών του ένστικτων, με αξιολάτρευτα χοντροκομμένα αντιρατσιστικά κρεσέντο. Και μέσα σ’ όλα, ο Rodriguez δίνει την ευκαιρία στον Danny Trejo να υπογράψει την ερμηνεία της ζωής του, αφήνοντάς τον να δημιουργήσει έναν ποτισμένο στο αίμα, φιλμικό χαρακτήρα για τις εποχές.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
ΑΙΓΛΗ 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00

ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 4 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 17.10/ 19.30/ 21.50/ 00.10, Σάβ., Κυρ. & 14.50

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
ΑΙΘΟΥΣΑ 8 LAYS
Πέμ.-Τετ.: 20.00/ 22.15/ 00.30, Πέμ., Παρ., Δευτ.-Τετ. & 17.30

ΗΡΑΚΛΕΙΟ - Ν. ΙΩΝΙΑ
ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00

ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.15
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ., Παρ. & Δευτ.-Τετ. 17.45

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πέμ.-Τετ.: 20.20/ 22.20, Παρ., Σάβ. & 00.20
ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Πέμ.-Τετ.: 17.20/ 19.20/ 21.20/ 23.30, Σάβ., Κυρ. & 12.50/ 15.20

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 2 G ΓΕΡΜΑΝΟΣ (DOLBY SRD)
Πέμ.-Τετ.: 17.15/ 19.30/ 21.45/ 00.00

NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ 3D
ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πέμ., Παρ. & Δευτ.-Τετ. 18.15/ 23.30, Σάβ., Κυρ. 23.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέμ.-Τετ.: 21.45/ 00.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Πέμ.-Τετ.: 20.45

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πέμ.-Τετ.: 20.10/ 22.20/ 00.30

ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΣΠΟΡΤΙΓΚ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 21.00/ 23.00

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ΑΙΘΟΥΣΑ 8 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 18.50/ 21.20/ 23.40

VILLAGE SHOPPING AND MORE
VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS 1 (DOLBY SRD, DTS)
Πέμ.-Τετ.: 00.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 5 (DOLBY SRD, DTS)
Πέμ.-Τετ.: 14.00/ 16.15/ 18.30/ 20.45/ 23.00/ 01.15, Σάβ., Κυρ. & 11.45
ΑΙΘΟΥΣΑ 10 COSMOTE (DOLBY SRD, DTS)
Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 21.45/ 00.00

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ΑΙΓΑΛΕΩ - ΧΑΪΔΑΡΙ
ΑΝΟΙΞΗ (ΔΗΜ. ΚΙΝ/ΦΟΣ) 2+1
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 17.00/ 20.50/ 22.50

CINE CITY
CINE CITY 3
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.40/ 22.50

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πέμ.-Τετ.: 20.30/ 22.30, Παρ., Σάβ. & 00.30

ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 20.50/ 23.00

ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
ΖΕΑ
Πέμ.-Τετ.: 23.00


Previously on Movies for the Masses: Machete (2010): Non-grindhouse trailer

5 Responses so far.

  1. Anonymous said

    θέλω να μου εξηγήσετε με ποιά λογική μια εταιρία σαν την AUDIOVISUAL, μετά από την πλήρη αποτυχία στην Ελλάδα των Planet Terror και Death Proof αποφασίζει να βγάλει αυτή την ταινία αντί των υπέρ-επιτυχημένων Takers ή του Easy A.....

  2. Snake Plissken said

    Kαταρχάς το MACHETE το είδαμε εδώ με δυο μηνάκια καθυστέρηση. Και πάνω κάτω το ίδιο θα συμβεί και με τις ταινίες που λές. Τώρα για τα αλλα σου υπενθυμιζω πως τόσο το Planet Terror τοσο και το Death Proof ήταν αρκετά επιτυχημένα στις ταπεινες αιθουσες της ψαροκώσταινας η οποια σου υπενθυμιζω κανείς από έξω δεν τον νοιάζει ποσα θα κάνει η ταινία του στην Ελλάδα. Τώρα πως μπορείς να χαρακτηριζεις υπερπιτυχημενες τις ταινιες που λες με βαση το θεατρικο run τους στο εξωτερικο και για επιχειρημα να χρησιμοποιεις το τοπικο θεατρικο run για τα Planet Terror kai Death Proof για να "make a point" που λένε και οι ξένοι...αυτό θα ήθελα να δω σαν απάντηση και όχι το τι κάνει η Α/V

  3. cheaptalk said

    Καταρχή, τον Machete τον έβγαλε στην Αμερική η Fox, η Sony έχει τα δικαιώματά του για κάποια σημεία του πλανήτη. Ενώ αντίθετα, Takers και Easy A είναι παραγωγές της Screen Gems (aka Sony).

    Στη συνέχεια έχω γράψει αρκετές φορές στα μποξοφικά άρθρα ότι το marketing της Sony στην Αμερική είναι.. εξελιγμένο, και αρκετά σιχαμερά εξελιγμένο. Αυτό δε σημαίνει ότι μπορεί να κάνει απαραίτητα τα ίδια κόλπα και στα υπόλοιπα σημεία του πλανήτη, ούτε ότι πετυχαίνει πάντα στην Αμερική. Οι Takers όντως για πατάτα πήγαν εξαιρετικά, αλλά σε ποιο κοινό είναι το θέμα. Και από την άλλη, το Easy A πήγε καλά μόνο άμα το συγκρίνεις με τίποτα Jennifer's Body, γενικά στα όρια των τυπικών χαζοκωμωδιών για πιτσιρίκες κινήθηκε, καμία σχέση με επίπεδα Superbad ας πούμε, παρόλο που πήρε ίδιου επιπέδου κριτικές.

    Τελικά, η εδώ διανομή της παραγωγής του Hollywood είναι και θέμα studio είναι και θέμα διανομέα, και η κάθε περίπτωση είναι διαφορετική, δε νομίζω ότι έχουν και πολύ βάση συγκρίσεις που μένουν μόνο στα απόλυτα ποσά που έκοψε μια ταινία στην Αμερική.

  4. cheaptalk said

    Και είπα να μην αρχίσω τα ρατσιστικά, αλλά οι Takers παίξανε σε μαύρες γυναίκες κυρίως, και οι όποιοι λευκοί πρωταγωνιστές απαξίωσαν για δικούς τους λόγους να συμμετέχουν καν στη προώθηση του φιλμ.

  5. Anonymous said

    καλη ταινια,πολιτικου περιεχομενου,αλλα περιμενα περισσοτερο αιμα,μιας κ ειναι τυπου kill bill,το οποιο ειχε πολυ περισσοτερο.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.