The Cove (2009)

Ο Όρμος
The Cove, Poster

Σκηνοθεσία: Louie Psihoyos
Σενάριο: Mark Monroe
Παίζουν: Λευκοί Ακτιβιστές, Κίτρινοι Ανθρωποφάγοι


Δες/Κρύψε το trailer

Στο Taiji, μια κωμόπολη της Ιαπωνίας που θεωρείται και γενέτειρα της φαλαινοθηρίας της χώρας, κυνηγάνε δελφίνια από τον Σεπτέμβριο μέχρι τον Απρίλιο. Κάποιες δεκάδες από αυτά επιλέγονται από δελφινάρια, τα υπόλοιπα σφάζονται σε όρμο απομονωμένο και απρόσιτο για κάθε παρατηρητή. The Cove, PhotographΒασική θέση του Cove (2009) ως ξεκάθαρα ακτιβιστικού ντοκιμαντέρ, είναι πως δεν υπάρχουν πια άνθρωποι σα τον Roger Payne να γίνουν πρόσωπα σε καμπάνιες για τη σωτηρία της πανίδας του πλανήτη, να ενώσουν επιπλέον τους υπόλοιπους με δυνατούς και αναπαραγόμενους συμβολισμούς σα τα Τραγούδια της Μεγάπτερης Φάλαινας. Το πρόβλημα βέβαια στη πραγματικότητα είναι πως, όπως και για τη χλωρίδα και για τα μικρά μαύρα ανθρωπάκια της Γης, υπάρχουν κάτι άπειροι ευαισθητοποιημένοι από τους μάνατζέρ τους και τα.. reality shows, παραπάνω από πρόθυμοι να γίνουν μπροστάρηδες στη σωτηρία της γαρίδας και να πουν μόνοι τους τα Τραγούδια του Μπαρμπουνιού που δεν Κλάνει, γεγονός που αποφεύγει επιμελημένα να τονίσει ο σκηνοθέτης Louie Psihoyos, αφήνοντας κυρίως για τα extra του DVD τη Hayden Panettiere ας πούμε. Γενικότερα, το πόνημα του Psihoyos, δανείζεται μεν επιφανειακά από τις ιδιοφυείς δημιουργίες του Michael Moore, έχει ένα τόνο προσωπικής αναφοράς και οδύσσειας (με τον σκηνοθέτη να βγάζει τα μπλε ματάκια του για τη κάμερα και σα.. συνεντευξιαζόμενος συχνά πυκνά), κάνει μια προσπάθεια να συνθέσει γενικότερη εικόνα (μέσω κυρίως ατεκμηρίωτων αεροθεωριών και τύπων που διαμαρτύρονται ότι καταπαραποιήθηκαν, στο μοντάζ και στους υπότιτλους, τα όσα έλεγαν), ψάχνει το δράμα της στιγμής (βάζοντας χαρακτηριστικά τους ήρωές του να κλαίνε ατενίζοντας.. τον ορίζοντα και μοντάροντας εικόνες μικρών δελφινιών να αιμορραγούν μέχρι θανάτου), βρίσκει βέβαια απέναντι ισχυρές και έμπρακτες αντιδράσεις (και ακόμα και αυτές φροντίζει να τις υποκινεί, να τις παραπλανεί και να τις υπερτονίζει). Αλλά, όπως θα κατάλαβες από τις παρενθέσεις, ο Moore δε θα κράταγε ούτε δεκάλεπτο από το τελικό αποτέλεσμα, αν όχι τιποτάλλο ο άνθρωπος παρουσιάζει στοιχεία τόσο ακράδαντα που να γίνεται ρόμπα στο CNN όποιος τολμήσει να τα αμφισβητήσει, ενώ από την άλλη κάθε αριθμό που ακούς να αναφέρεται στη διάρκεια του Cove του βγάζεις από μόνος σου καναδυό μηδενικά για να μην αποτρελαθείς. Σημαντικότερα σε αυτό το κορδόνι φαντασιώσεων και άκρατων υπερβολών του Psihoyos, το τελικό εφέ, της αποκρουστικής σφαγής μιας ντουζίνας δελφινιών με κάλυψη από περισσότερες κάμερες κι απ' τον τελικό του Champions League, σου προκαλεί περισσότερο θυμηδία αντί να σε συγκλονίζει, τουλάχιστο αν περίμενες να τεκμηριώνει μια μαύρη τρύπα στον Ειρηνικό που καταπίνει δεκάδες χιλιάδες κητώδη κάθε χρόνο, απειλώντας τα με εξαφάνιση.

Στα όρια του ρατσισμού, ο Psihoyos επικεντρώνει μεν σωστά το πρόβλημα στην Ιαπωνία, όχι όμως ποσοστιαία, αλλά σα κάποιου είδους ανώμαλη σχεδόν ανθρωποφαγική παράδοση του ντόπιου πληθυσμού, την οποία συντηρεί και από πάνω μια ακραία εθνικοφροσύνη, μια προσπάθεια διατήρησης των κομματιών μιας ξεχαρβαλωμένης αυτοκρατορίας. Η αλήθεια είναι βέβαια πως, όπως και με τις φάλαινες, η αλιεία και η.. κατανάλωση δελφινιών είναι παγκόσμιο φαινόμενο που περιορίστηκε στον Βόρειο Ατλαντικό απλά γιατί παλιότερα ήταν τόσο εκτεταμένη που τα είδη φτάσανε κοντά στην εξαφάνιση, και αν δε το αναγνωρίσεις αυτό, αν αντίθετα προσποιείσαι κάποιου είδους αγιοσύνη και πολιτισμό κατηγορώντας για όλα κάτι βάρβαρους κιτρινιάρηδες, τότε προφανώς δεν έχει ούτε καν υπόβαθρο κανένα σου (φαντασιωτικό και άκρατο έστω) επιχείρημα. Σωτήρια για το ντοκιμαντέρ, το παρελθόν του δεν αρνείται ο Ric O'Barry, κύριος εκπαιδευτής δελφινιών στο Flipper, ο οποίος στη συνέχεια, και αφού ένα από τα αξιαγάπητα ζώα της σειράς πέθανε στα χέρια του (αυτοκτονώντας όπως πιστεύει ο ίδιος), έγινε ο πιο μαχόμενος υπερασπιστής της ευημερίας τους στον πλανήτη. Με τα θλιμμένα πια μάτια του, τη τεράστια εμπειρία του, το παρελθόν του στο να θέτει τη ζωή του σε κίνδυνο χωρίς βοήθεια από κανέναν, και τη προθυμία του να γίνει ακούραστο ακούνητο εξάρτημα προβολέα για τις εικόνες, ο O'Barry αποτελεί τα θεμέλια πραγματικού ακτιβισμού για το φιλμ. Και πάνω σε αυτά ο Psihoyos χτίζει έξυπνα μια ιστορία τύπου παρέας του Ocean, κομπλέ με υψηλή τεχνολογία κρυμμένη σε ψεύτικα βραχάκια και ιλαρές προσπάθειες Αμερικάνων να περάσουν απαρατήρητοι σε γιαπωνέζικο χωριό, ενώ ακόμα εξυπνότερα (και.. παραδοσιακά υπερβολικά) ψάχνει να προστατέψει τον πληθυσμό της Ιαπωνίας από τη συνωμοσία δηλητηριασμού των παιδιών του, από τη τοξικότητα του συσσωρευμένου στο κρέας των δελφινιών υδράργυρου των μολυσμένων από τα ανθρώπινα απόβλητα ωκεανών.



Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΑΤΤΙΚΟΝ CINEMAX CLASS
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.30

10 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Τώρα δικιά μου δουλειά δεν είναι να κάνω περισσότερη έρευνα και από τους παραγωγούς του ντοκιμαντέρ, αλλά ορίστε κι ένα επίσημο έγγραφο που το πέτυχα μέσω βικιπαίδειας μετά από 2' ψαξίματος, και αναφέρει ότι στις Φαρόες ψάρεψαν για φάγωμα και εκμετάλλευση το 2002 κάπου 800 δελφίνια, περίπου τα μισά (άντε 1/3) όσων τρώνε οι κιτρινιάρηδες του Taiji:

    WHALES & WHALING IN THE FAROE ISLANDS: Update on catches, research and other activities 2002 - 2003

  2. cheaptalk said

    Και το σχετικό απόσπασμα, για να μη κουράζεται κανένας:

    A total of 774 white-sided dolphins and 18 bottle-nosed dolphins were caught in 2002. The same regulations for driving, beaching and distribution of pilot whales also apply to dolphins, and the meat and blubber is also fully used for food. In addition, two harbour porpoises were taken.

    An unusually large number of 6 bottlenose whales stranded together in the bay of Hvalba in late September. The meat of stranded bottlenose whale is commonly utilised locally for food when fresh, and the blubber, while not edible, is often retained to render the oil for use as a traditional ointment for skin ailments.

  3. cheaptalk said

    Δε ξέρω πόσο φαίνεται στο κείμενο, αλλά γενικά προσπάθησα να μη φορτώσω στη ταινία τον εκνευρισμό μου με την υποδοχή της. Το Cove πήρε Oscar® απλά γιατί φορτώνει σε κάτι περίεργους κίτρινους την ευθύνη για τη καταστροφή του πλανήτη, ενώ οι αβάσιμες και γελοίες υστερίες του αποθεώθηκαν από τους ίδιους που επιτίθενται αβάσιμα γελοία υστερικά στα κατά πολλές κλάσεις και δημιουργικά ανώτερα και κοινωνικοπολιτικά σημαντικότερα ντοκιμαντέρ του Michael Moore.

  4. Anonymous said

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΚΑΙ ΠΗΡΑ ΤΟ ΘΑΡΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΑΣΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΓΩ ΕΧΩ ΝΑ ΠΩ.......ΑΣ ΠΕΡΑΣΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥ ΤΟ ΓΥΘΕΙΟ(ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΣ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑ ΜΙΣΑΩΡΟ ΔΡΟΜΟ ΑΚΟΜΑ)ΚΑΙ ΑΣ ΠΑΕΙ ΝΑ ΓΥΡΙΣΕΙ ΕΝΑ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ ΓΙΑ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΟΙ ΙΑΠΩΝΕΣ ΗΤΑΝ ΚΥΡΙΟΙ ΤΑ ΚΩΡΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΠΙΣΤΟΛΙΑ ΘΑ ΤΟΝ ΠΑΡΟΥΝ ΑΥΤΟΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ OCEAN 11 TOY!!!!!!!!

  5. Anonymous said

    "κάνει μια προσπάθεια να συνθέσει γενικότερη εικόνα (μέσω κυρίως ατεκμηρίωτων αεροθεωριών και τύπων που διαμαρτύρονται ότι καταπαραποιήθηκαν, στο μοντάζ και στους υπότιτλους, τα όσα έλεγαν)"
    ΑΣΤΟΧΟ. στο ντοκιμαντέρ σου κάνει παρουσίαση των στοιχείων και όχι τεκμηρίωση, αλλιώς θα λεγόταν επιστημονική έρευνα.
    "ψάχνει το δράμα της στιγμής (βάζοντας χαρακτηριστικά τους ήρωές του να κλαίνε ατενίζοντας.. τον ορίζοντα "
    ΑΣΤΟΧΟ. δεν είναι μια ιστοριούλα και συνεπώς δεν έχει ήρωες και φανταστικούς χαρακτήρες. Αν "ήρωες" χαρακτηρίζονται οι παγκόσμιοι πρωταθλητές στην κατάδυση, τότε θεωρώ πως ακριβώς αυτή τους η ιδιότητα καθώς και το 1/3 της ζωής τους που έχουν περάσει στη θάλασσα τους κάνει τους πλέον αρμόδιους να μιλάνε, να συμπονούν, να πληγώνονται όταν βλέπουν μπροστά στα μάτια τους -και όχι από την αναπαυτική πολυθρόνα τους με Cola Light και Cheetos στα χέρια- να διαδραματίζεται αυτή η σφαγή.
    "ψάχνει να προστατέψει τον πληθυσμό της Ιαπωνίας από τη συνωμοσία δηλητηριασμού των παιδιών του"
    ΑΝΤΙΦΑΣΗ. παραπάνω ζητούνται τεκμήρια και εδώ χλευάζεται ακριβώς για τα στοιχεία που παρουσιάζονται στο ντοκιμαντέρ.

    "ΕΓΩ ΕΧΩ ΝΑ ΠΩ.......ΑΣ ΠΕΡΑΣΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΨΥΧΟΓΙΟΣ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥ ΤΟ ΓΥΘΕΙΟ(ΣΠΑΡΤΙΑΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΑΣ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑ ΜΙΣΑΩΡΟ ΔΡΟΜΟ ΑΚΟΜΑ)ΚΑΙ ΑΣ ΠΑΕΙ ΝΑ ΓΥΡΙΣΕΙ ΕΝΑ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ ΓΙΑ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ"
    υπέρμετρος λαϊκισμός που δεν θα σχολιάσω...

    εγώ πάλι έχω να πω ότι είδα μια υπέροχη δουλεία με σχέδιο, πρόγραμμα και σοβαρότητα από τους κορυφαίους του είδους είτε αυτοί λέγονται ακτιβιστές, είτε σκηνοθέτες, είτε δύτες.
    Άρα εκτός αν εγώ είμαι από τους καλύτερους σκηνοθέτες του Ν.G. ή ο superακτιβιστής ή ο καραειδικός στην Ωκεανολογία, καλύτερα να παραλείψω τα μικροπρεπή σχόλια σκηνοθετικών ατοπημάτων και να επικεντρωθώ στην ουσία αυτού που βλέπω. Αλλιώς ας φάω τα cheetos και ας πιω την Cola Light την υγειά του Ψυχογιού για την άκαρπη προσπάθεια του να μου δείξει πέρα από τις κάλτσες μου.

  6. cheaptalk said

    Παρουσίαση στοιχείων λέγεται το να δείχνεις κάτι γιαπωνέζικες σημαίες να κυματίζουν σε καραβάκια όσο αφηγείσαι το πως οι Γιαπωνέζοι τρώνε όλα τα δελφίνια του πλανήτη γιατί νοσταλγούν την αυτοκρατορία τους? Παρουσίαση στοιχείων λέγεται το να σταματάς δυο τυχαίους απωανατολίτες στο δρόμο για να ισχυριστείς ότι κανένας δε τρώει δελφίνια, όταν όλος ο πλανήτης το κάνει και για αιώνες? Παρουσίαση στοιχείων λέγεται το να βάζεις δυο κακομοίρηδες να φαίνονται ότι εναντιώνονται στη παράδοση του χωριού τους, όταν μόνο για τα επίπεδα υδραργύρου στα παιδιά τους ανησυχούν? Παρουσίαση στοιχείων λέγεται να βγάζεις φάτσα ανθρώπου με θριαμβευτικό υπότιτλο ότι τον απολύσανε, όταν ακόμα στη θέση του είναι? Αεροθεωρίες και εσκεμμένη εξαπάτηση είναι και αυτά και αμέτρητα άλλα.

    Είτε παγκόσμια πρωταθλήτρια στην ελεύθερη κατάδυση, είτε στο κανόε καγιάκ, η κυρία έχει κατέβει σε μια παραλία και κλαίει κοιτώντας το άπειρο, για να τη μοντάρουν μετά με σκηνές δελφινιών. Και άμα ήταν παγκόσμια πρωταθλήτρια στο άρμεγμα και είχε περάσει όλη τη ζωή της στο βουνό, και έκλαιγε που σφάζουν γελάδια, θα έπρεπε να συγκλονιστούμε βαθύτατα?

    Ο όποιος χλευασμός στη φάση με τον υδράργυρο είναι για την υπερβολικά υπερβολική υπερβολή. Καμία συνωμοσία δεν υπάρχει και ούτε τεκμηριώνεται φυσικά, και ο μοναδικός τύπος που εμφανίζεται στο φιλμ να μιλάει με επιστημονικές μετρήσεις (όσο επιδεικνύονται τυχαία κρέατα από σουπερμάρκετ λες και μέτρησε αυτά), έχει κάνει μηνύσεις σε όποιον μπορούσε γιατί παραποιήθηκαν εξωφρενικά τα όσα πραγματικά ανέφερε.

    Κατά τα άλλα, ευτυχώς ο ακτιβισμός του Psihoyos έχει και κατά φαντασία μιμητές, σώθηκε ο πλανήτης.

  7. Monty said

    Δεν έχω δει το ντοκιμαντέρ,προσπαθώ να αποφασίσω και να καταλάβω αν αξίζει τον κόπο να το δω...
    Μία καλοπροαίρετη απορία:Αφού πιστεύεις ότι ο Psihoyos κάνει μία απαράδεκτη προπαγάνδα,γιατί δεν βάζεις στην ταινία μηδέν?Και λέω μηδέν και όχι π.χ 1/5,διότι η καταγγελία για προπαγάνδα είναι πάρα πολύ σοβαρή.
    Και μη μου πεις ότι ορισμένα επιμέρους στοιχεία της ταινίας είναι άρτια (π.χ κανένα μοντάζ) γιατί τότε γίνεται ακόμα καλύτερη (η ταινία),άρα η προπαγάνδα ακόμα πιο ισχυρή και επικίνδυνη.

  8. cheaptalk said

    Το ντοκιμαντέρ είναι ακτιβιστικό, δεν είναι δημοσιογραφικό. Εκθέτει μια συγκεκριμένη πρακτική, και επιπλέον επιχειρηματολογεί εναντίον της. Από αυτή τη σκοπιά, δε βλέπω πως μπορώ να του βάλω μηδέν, εφόσον δεν είναι ολότελα κατασκευασμένο. Υπάρχει για παράδειγμα και η σκοπιά του Chomsky που λέει ότι όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης προπαγανδίζουν υπέρ του συστήματος εφόσον είναι επιχειρήσεις, ωραία, βάζω σε όλες τις εφημερίδες και τα κανάλια του πλανήτη μηδέν και τελείωσα, χωρίς καν να ασχοληθώ.

    Επιπλέον, οι Μάζες δεν ασχολούνται με τη μαζική ενημέρωση, με τον κινηματογράφο ασχολούνται. Είτε τον λες βιομηχανία, είτε ψυχαγωγία είτε τέχνη. Κινηματογραφικά θα περίμενε κανένας εδώ να κρίνουμε τις ταινίες υποθέτω, αν πιάσω για γνώμονα την "αντικειμενική πραγματικότητα", βάζω σε όλες μηδέν και τελείωσα, χωρίς να ασχοληθώ και πάλι :p

  9. Monty said

    Το σκεπτικό με το οποίο θα έβαζα,εγώ,μηδέν στην ταινία (και πάντα με την προϋπόθεση ότι ισχύουν όσα γράφεις στα σχόλια) είναι το εξής:
    Αναγνωρίζω σε όλους τους ανθρώπους το δικαίωμα να υπερασπίζονται μία θέση τους,δεν αναγνωρίζω,όμως,σε κανέναν το δικαίωμα να λέει ψέματα ή μισές αλήθειες,στην προσπάθεια του αυτή.
    Αφού “ο μοναδικός τύπος που εμφανίζεται στο φιλμ να μιλάει με επιστημονικές μετρήσεις έχει κάνει μηνύσεις σε όποιον μπορούσε γιατί παραποιήθηκαν εξωφρενικά τα όσα πραγματικά ανέφερε”,από “εμένα”,το The Cove “παίρνει” ένα ξερό μηδέν.Είτε το ντοκιμαντέρ είναι ακτιβιστικό,είτε είναι δημοσιογραφικό.Είτε ασχολούμαι με την ενημέρωση,είτε με τον κινηματογράφο,είτε με τίποτα από τα δύο.

    Και “παίρνει” μηδέν,πρώτον,για ηθικούς λόγους (σαν απάντηση στην προσπάθεια διαστρεύλωσης της πραγματικότητας) και δεύτερον,για πρακτικούς.Διότι,δηλαδή,ο εντοπισμός της προπαγάνδας μπορεί να είναι πολύ δύσκολη υπόθεση.Π.χ εγώ,ως χορτοφάγος,αν είχα δει την ταινία σε κινηματογράφο (χωρίς,δηλαδή,να έχω πρόσβαση στο intetnet για παραπάνω ψάξιμο),με τη φρίκη που θα μου προκαλούσε η κόκκινη θάλασσα,αμφιβάλλω αν θα μπορούσα να είμαι αντικειμενικός.

    Επομένως όποιος πετύχει την αποκάλυψη της προπαγάνδας έχει υποχρέωση να την καταδικάσει με απόλυτο τρόπο που θα τραβήξει την προσοχή.Γι αυτό είπα για το μηδέν.Μπορεί να μην αλλάζει το 95% στο rot. tom.,έχει,όμως,νομίζω,συμβολική σημασία.Είναι σαν να λες:δεν με νοιάζει το εγχείρημα σου απο καλλιτεχνική άποψη,δίοτι είναι τόσο σάπιο ηθικά,που όλα τα υπόλοιπα μοιάζουν λεπτομέρειες....Και είναι σαν λες:προσέξτε,αυτός σας δουλεύει,πάει να σας κάνει πλύση εγκεφάλου...

    Υ.Γ.:Διαφωνώ σε πολλά με τον κ.Δανίκα,όμως γουστάρω και μόνο που θυμάμαι την κριτική του για το The Hurt Locker,στην οποία δικαιολογούσε το μηδέν με τη φράση “απ’ έξω κούκλα,από μέσα... πανούκλα”.
    Υ.Γ.2.:Δεν προσπαθώ να στη βγω από τα αριστερά,ούτε να σου κάνω υποδείξεις για το τι θα γράφεις στο δικό σου blog.Απλώς γράφω την άποψη μου.Με φιλική διάθεση...
    Υ.Γ.3.:Το κέιμενο βγήκε πολύ μεγάλο...Συγγνώμη που καταχράστηκα τη φιλοξενία...

  10. cheaptalk said

    Ο Psihoyos έμμεσα πλην σαφώς που λένε, είπε ότι αυτά με τον υδράργυρο τα έβαλε για να τρομοκρατήσει τους Γιαπωνέζους, που κατά τα άλλα θεωρούν φυσιολογικό να τρώνε δελφίνια όσο και μοσχάρια. Και ακριβώς γι' αυτό, η υπερβολή είναι αναμενόμενη, άμα πας να δεις ένα ντοκιμαντέρ κατά της σφαγής των αγελάδων, περιμένεις και "μελέτες" για το πόσο κλάνουν περισσότερο όταν πλησιάζουν τα μαχαίρια και εκλύουνε μεθάνιο που καταστρέφει το όζον. Η αλήθεια είναι ότι τα δελφίνια μαζεύουν υδράργυρο, και οι αγελάδες αμολάνε μεθάνιο, τα δεδομένα μπορεί να τα αντιμετωπίσει κανένας επιστημονικά, μπορεί και ακτιβιστικά, δικαίωμά του στη τελική.

    Δεδομένο είναι ότι ο καθηγητής είχε υπόψη του περιπτώσεις όπου ανιχνεύτηκαν κάπως επικίνδυνα δελφινοκρέατα, ο σκηνοθέτης το μόνταρε σα να πήρε τυχαίο δείγμα από το σουπερμάρκετ και βρήκε σε αυτό το δείγμα υδράργυρο, ο καθηγητής έκανε μήνυση φυσικά, η ιστορία είναι πασίγνωστη.

    Το να επιμένεις στη λογική του μηδέν, της απλούστευσης, της ισοπέδωσης, δικαιώνει τον Psihoyos. Τα θες όλα άσπρα ή μαύρα, στα κάνει μαύρα να πάρεις το μήνυμά του. Αυτή η λογική βολεύει και τους κριτικούς όπως είπα, από το να κάθομαι να συζητάω, και να κατέχω και το τι συζητάω, απορρίπτω εκεί και τελείωσε.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.