Solomon Kane (2009)

Solomon Kane, Poster

Σκηνοθεσία: Michael J. Bassett
Σενάριο: Michael J. Bassett
Παίζουν: James Purefoy, Αντίχριστοι


Trailer coming soon

Αρχηγός μισθοφόρων καταφέρνει να αποφύγει δαίμονα που ήρθε να του πάρει τη ψυχή για τις αμαρτίες του, και προσπαθεί να εξαγνιστεί ζώντας ασκητικά σε μια γη κατακυριευμένη από υπηρέτες μαύρου μάγου. Solomon Kane, PhotographΧωρίς να βασίζεται σε καμία από τις ιστορίες του Robert E. Howard, ο Solomon Kane (2009) προσπαθεί να αναβιώσει αυτό το είδος swords & sorcerers παραγωγών στιλ Krull (1983) που ισορροπούσαν με θανατερή σοβαρότητα πάνω στο εξωπραγματικό της ιστορίας τους και το περιορισμένο του προϋπολογισμού τους, φέρνοντας και αρκετά κέρδη στη βρετανική βιομηχανία. Δουλεύοντας κυρίως για τον παραγωγό της Αδελφότητας των Λύκων (2001) και με τον ίδιο διευθυντή φωτογραφίας, και εκμεταλλευόμενος το γεγονός πως ο ήρωάς του περπατάει σε σχετικά πραγματικό αιώνα (κάπου στον 16ο-17ο και όχι σε καμιά μυθική εποχή), ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Michael J. Bassett πήγε έτσι το είδος σε σχετικά πρωτόγνωρα χωράφια, έψαξε ρεαλισμό πέρα από τα κλισέ του φανταστικού, γύρισε το φιλμ χωρίς τις κλασικές υπερβολές σε αέρα, φως και γενικότερο περιβάλλον. Παρολαυτά, το ψηφιακό της φωτογραφίας σου προσθέτει μια κάποια αίσθηση αναχρονισμού που γίνεται.. πραγματικότερη όταν βλέπεις φωτογραφίες στα περιδέραια των περιφερόμενων μεσαιωνισμένων ή τον Kane να χρησιμοποιεί τις μπιστόλες του και μια ανεξάντλητη γκάμα από σπάθες, χωρίς βέβαια οι τριγύρω του να διαθέτουν τέτοιες πολυτέλειες. Σε κάποιου είδους αναχρονισμούς καταφεύγει και το σενάριο, ο Bassett πιάνει απλοϊκότητες από τα 80s στη προσπάθειά του να μην αποκλείσει τα παιδάκια στο κοινό όσο αφηγείται μια ιστορία καταγωγής του Kane που να πλησιάζει τον χαρακτήρα του Howard, έχει κατανού να βγάλει μια τραχύτητα και στις ατάκες, και το αποτέλεσμα είναι ένας αδιάφορος αχταρμάς από τύπους που μιλάνε και εξηγούν ατελείωτα (και συνήθως τα ανεξήγητα) τη μια στιγμή και φτύνουν ατάκες στην αντίθετη πλευρά του επικού την άλλη. Παρά τη δύσκολη αποστολή, όλοι οι πρωταγωνιστές --ακόμα και ο James Purefoy στο κεντρικό ρόλο που ακόμα και ο Bassett στην αρχή τον έβρισκε κατάλληλο μόνο για τίποτα James Bond-- κάνουν καλά τη δουλειά τους, και η σκηνοθεσία σε ζαλίζει μεν με το να σε βάζει να κάνεις track μόνος σου το κέντρο της δράσης σε κάθε σκηνή αλλά καταφέρνει έτσι να κρύψει κάπως τη φτώχεια στο budget, όμως η ταινία πιάνει πραγματικά κινηματογραφικά επίπεδα (i.e. ξεφεύγει από DVD) μόνο λίγο μετά την αρχή της, όταν.. δε συμβαίνει τίποτα και δε πολυμιλάει κανένας.



Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
ΑΙΘΟΥΣΑ 11
Πέμ.-Τετ.: 18.45/ 21.00/ 23.15, Παρ. 18.45

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
ΑΙΘΟΥΣΑ 8
Πέμ.-Τετ.: 19.15, Πέμ., Σάβ.-Τετ. & 21.30/ 23.40

VILLAGE SHOPPING AND MORE
ΑΙΘΟΥΣΑ 16 (DOLBY SRD, DTS)
Πέμ., Σάβ.-Τετ.: 20.15/ 22.30/ 00.45

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ΑΙΓΑΛΕΩ - ΧΑΪΔΑΡΙ
CINE CITY
CINE CITY 4
Πέμ.-Τετ.: 20.30/ 22.45

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Πέμ., Σάβ.-Τετ.: 21.30/ 23.40

ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 18.40/ 20.50/ 23.00

5 Responses so far.

  1. Hellboy said

    Είναι λογικό να κυκλοφορεί τώρα μια ταινία που βγήκε πέρυσι το φθινόπωρο στις αμερικάνικες αίθουσες και φέτος το καλοκαίρι σε DVD; Ποιος θα πάει να την δει;

  2. Γιάννης Πλιώτας said

    Για μένα η ταινία αξίζει λίγο παραπάνω βαθμολογία και δεν θεωρώ ότι ήταν χαμηλού προϋπολογισμού. Θα κάνω λίγο κατάχρηση του χρόνου για να εξηγήσω αναλυτικά.

    Αυτή η ταινία απευθύνεται κυρίως στους φίλους του φάνταζυ. Αν δεν σας αρέσουν τα σπαθιά, οι μαγείες, οι δαίμονες και οι κατάρες καλύτερα να το αποφύγετε. Αν όμως ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών συγκαταλέγεται στις αγαπημένες σας ταινίες, τότε εδώ θα βρείτε κάτι που θα σας ταιριάξει γάντι. Ή μάλλον... καπέλο.

    Ο Solomon Kane δεν είναι ένας απλός ήρωας, υπάρχει μια μεγάλη ιστορία πίσω του, μια ιστορία δεκαετιών. Το 1928 ο σπουδαίος Robert Howard (πατέρας και του Κόναν) δημιούργησε έναν πουριτανό ήρωα ο οποίος ζει στα τέλη του 16ου αιώνα, φοράει το χαρακτηριστικό καπέλο και έχει ως μόνο σκοπό να εξαφανίσει το κακό από τον κόσμο- όχι και το ευκολότερο πράγμα. Ο Solomon Kane είναι ένας σκοτεινός, ανεξιχνίαστος χαρακτήρας, μία Νέμεσις, μία μηχανή του πολέμου που δεν θα θέλατε να συναντήσετε στο δρόμο σας αν έχετε παραστρατήσει.

    Στην υπόθεση τώρα της ταινίας (που προορίζεται για πρώτο μέρος τριλογίας), ο Solomon Kane είναι ένας άνθρωπος που έχει διαπράξει διάφορα ανοσιουργήματα στη ζωή του και αναζητά εξιλέωση μέσω της αποχής από τη βία. Παράλληλα τον κυνηγάει ο ίδιος ο Διάβολος που ως συνήθως σπέρνει πειρασμούς στο διάβα του. Ο σκληρός πρωταγωνιστής James Purefoy είναι πολύ καλός στο ρόλο του, ενώ ξεχωρίζει και η ατμοσφαιρική μουσική επένδυση του Γερμανού Klaus Badelt (έντυσε και τους πρώτους Πειρατές της Καραϊβικής). Ειδικά το κομμάτι "Get her back" είναι προορισμένο να σας στοιχειώσει. Η σκηνοθεσία είναι του άγνωστου Michael J. Bassett, ενώ ειδική μνεία αξίζει και η βροχερή-ομιχλώδης φωτογραφία, που ταιριάζει απόλυτα με την dark fantasy αισθητική του εγχειρήματος.

    Θέλω να προσθέσω και κάτι ακόμα. Πριν λίγο καιρό είδα σε μια προβολή της κινηματογραφικής ομάδας του πανεπιστημίου Ιωαννίνων, την εμβληματική "Έβδομη Σφραγίδα" του Μπέργκμαν. Η ταινία είχε γυριστεί το 1957 και πρωταγωνιστούσε ο Μαξ φον Σίντοφ. Πενήντα τρία (!) χρόνια αργότερα, είδα και πάλι τον Μαξ φον Σίντοφ να παίζει στο Solomon Kane. Όπως τον είχα δει και στο "Shutter Island" φέτος. Όπως τον είχα δει και στο "Robin Hood" φέτος. Μερικούς ανθρώπους ο χρόνος δυσκολεύεται να τους κερδίσει. Και όσο και αν τα μεγέθη είναι μη συγκρίσιμα, από μερικές τέτοιες λεπτομέρειες αντιλαμβάνεσαι πόσο και πώς εξελίσσεται η τέχνη του κινηματογράφου. Πιο ποιοτική η Έβδομη Σφραγίδα; Σαφώς, δεν το αμφισβητώ. Αλλά ένας πιτσιρικάς δεκαέξι χρονών θα γνωρίζει τον Μαξ φον Σίντοφ μόνο ως το γηραιό ιππότη, πατέρα του Solomon. Για μένα δεν εμπεριέχεται τίποτα αρνητικό σε αυτό.

    Ολοκληρώνοντας, ο Solomon Kane είναι αμιγώς ευρωπαϊκή παραγωγή (ενδεικτικό της στροφής των παραγωγών της ηπείρου μας σε πιο εμπορικές επιλογές), κόστισε 45 εκατομμύρια δολάρια και γενικά γνώρισε θετική υποδοχή από κοινό και κριτικούς (83% στο rotten tomatoes). Παρ' όλα αυτά δεν φαίνεται να υπάρχει στον ορίζοντα το αναμενόμενο sequel. Αν είστε σε διάθεση για μια καλή, σκοτεινή περιπέτεια, πιστεύω ότι το Solomon Kane θα σας προσφέρει 104 λεπτά τίμιας, επικής ψυχαγωγίας.

  3. cheaptalk said

    Υπάρχει ένα quote που κυκλοφορεί, και λέει ότι το φιλμ είχε $40 εκατομμύρια προϋπολογισμό. Αυτό το quote προέρχεται από τη Paradox Entertainment που δεν έχει καμία σχέση με τη παραγωγή, απλά έχει τα δικαιώματα πολλών τίτλων και χαρακτήρων του Robert E. Howard.

    Τίποτα αξιόπιστο δε ξέρω να υπάρχει σχετικά με τα λεφτά που κόστισε η ταινία, υπάρχουν πάντως πολλές δηλώσεις του Bassett ότι ξεκίνησαν πολύ φτωχά και σταδιακά μεγάλωσαν. Παρολαυτά, προϋπολογισμοί 40-50 εκατομμυρίων είναι μεγάλοι για τα ευρωπαϊκά δεδομένα (επιπέδου Agora ας πούμε), δε περνάνε έτσι κάτω από το ραντάρ, δε πάνε έτσι εύκολα οι χρηματοδότες εδώ στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα (με άσημο σκηνοθέτη και καναδυο ονόματα στο καστ). Και τελικά, 40-50 εκατομμυρίων δε φαίνεται η παραγωγή, όσο και να κόστισε.

  4. cheaptalk said

    Για να έχουμε μια αίσθηση των μεγεθών, οι ταινίες του Neil Marshall (που έχει και κοινό στην Αμερική αν όχι τιποτάλλο), κοστίζουν $10-15 εκατομμύρια, όσα και το Centurion ας πούμε. Και οι παραγωγές της Constantin Film (που μαζεύει και αστέρους και γυρνάει και τηλεσειρές παράλληλα αν όχι τιποτάλλο), πάνε συνήθως $20-30 εκατομμύρια, με το Pope Joan να είναι στα χαμηλά και λόγω κρίσης.

  5. Γιάννης Πλιώτας said

    Για το ακριβές budget, δεν γνωρίζω. Απλώς χρησιμοποιώ το νούμερο που αναφέρεται στο imdb. Πάντως και με λιγότερα λεφτά μπορεί να φτιαχτεί καλή ταινία, δεν είναι θέμα απαραίτητα τα 40 ή τα 20. Νομίζω η Πτώση κόστισε 12 εκατομμύρια και είναι σαρωτική σε όλα τα επίπεδα. Και για το Sauna (ένα φινλανδικό εποχής με εξαιρετική ατμόσφαιρα) δεν χρειάστηκαν πάνω από 1,5-2.
    Να πω την αλήθεια, στο Solomon Kane μού χτύπησε πάρα πολύ άσχημα η αρχική σκηνή με την εισβολή στο λιμάνι, εκεί όντως φάνηκε φτηνιάρικη (και χωρίς σύνδεση με το κλίμα της υπόλοιπης ταινίας).
    Όσα ακολούθησαν με ικανοποίησαν από άποψη παραγωγής.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.