London Boulevard (2010)

London Boulevard, Poster

Σκηνοθεσία: William Monahan
Σενάριο: William Monahan
Παίζουν: Colin Farrell, Keira Knightley


Δες/Κρύψε το trailer

Πρόσφατα αποφυλακισμένος ξοδεύει το χρόνο του στο να κάνει τον άμισθο σωματοφύλακα διάσημης και να αποφεύγει να γίνει έμμισθος μεγαλοεγκληματία. London Boulevard, PhotographΠριν 60 χρόνια ο Αυστρο-Ουγγρο-Αμερικάνος Billy Wilder έγραψε και σκηνοθέτησε το περίφημο φιλμ νουάρ Sunset Boulevard (1950) τοποθετημένο φυσικά στο Hollywood, το 2001 ο Ιρλανδός Ken Bruen μετέφερε με αλαφρά ειρωνική διάθεση χαλαρά το σκηνικό στον υπόκοσμο του Λονδίνου εξ ου και η ανύπαρκτη οδός που τιτλοφόρησε τη νουβέλα του London Boulevard, και πέρσι ο Ιρλανδο-Βοστονέζος William Monahan αποφάσισε να ρίξει ακόμα μια περιδίνηση στην ιστορία, γυρίζοντας με βάση αυτή τη πρώτη του ταινία. Έτσι, πολύ φυσιολογικά, το London Boulevard (2010) εκτυλίσσεται σε ένα παράλληλο σύμπαν, σα να το χει γράψει ο σεναριογράφος ήρωας της πρωτότυπης ιστορίας, έχοντας φάει τα ενδιάμεσα χρόνια να παρακολουθεί γκαγκστερικά φιλμ στη τηλεόραση της κόλασης. Ο Monahan δεν απομακρύνεται δημιουργικά και πολύ από αυτή ακριβώς την ιδέα, της σούπας επιρροών στη limbo, ίσα ίσα μάλλον αυτό το στιλάκι κυνηγάει, αποφεύγει αποπροσανατολιστικά τα εισαγωγικά πλάνα, φορτώνει τους χαρακτήρες του με.. ασύγχρονους αναχρονισμούς (πιο χαρακτηριστικά η Keira Knightley είναι αποσυρμένη από τα φώτα της δημοσιότητας.. εικοσάχρονη σταρ), τους βάζει όλους να μιλάνε με ένα απόκοσμο στιλάκι ανάμεσα σε αυτό του Christian Bale στο Σκοτεινό Ιππότη (2008) και τον Michael Caine στο Get Carter (1971), συνδέει σκηνές δογματικά δογματικού φυσικού ήχου με ένα εξαιρετικά ιδιοσυγκρασιακό soundtrack (επιλεγμένο όπως φαίνεται από τον κιθαρίστα των Kasabian), περνάει και στη σκηνοθεσία αυτή τη γνωστή του αντιμετώπιση του σεναρίου σα δραματικό έργο.

Ακριβέστερα ο Monahan έχει γράψει ένα σενάριο ήδη σκηνοθετημένο (στο μυαλό του), και έχοντας τον έλεγχο και πίσω από τη κάμερα πια, αδιαφορεί επιδεικτικά να τονίσει ότι στο χαρτί αποτελεί ολόκληρη περιγραφή στην οποία μπορείς να ανατρέξεις ή ατάκα που δε χάνεται στο βουητό κανενός ξενυχτάδικου, επιμένει να κινηματογραφεί λογοτεχνικά, να ψάχνει μια ευρύτερη, μυθιστορηματική εικόνα, και ας του καταλογίζεις τις γκαβές τρύπες στη πλοκή που εξομάλυναν με την εμπειρία τους ο Ridley Scott, o Martin Scorsese και ο Martin Campbell στη προηγούμενη (σεναριακή μόνο) δουλειά του. Με τον ίδιο τρόπο που σε αφήνει να συνθέσεις το γενικό πλάνο από τις κρυφές λεπτομέρειες, από τη pop art του κάδρου, ο Monahan ενσωματώνει οργανικά στην αφήγηση τις αναφορές του, η οικονομία του αφήνει τους χαρακτήρες γύρω από τον Colin Farrell να έχουν τη δική τους εκτός κάμερας ζωή, κι εσύ καλείσαι κάπως να τη γεμίσεις, ακόμα και να τη προβλέψεις, σύμφωνα με ότι έχεις δει στο Carlito's Way (1993), στο Layer Cake (2004), σε όλο το βρετανικό New Wave των 60s και των 70s που τα επηρρέασε, όσο οι σκηνές που παρακολουθείς προσθέτουν την ανάλυση, τις ταξικές διαφορές, τη κοινωνική διαστρωμάτωση, τα όρια στη συμπεριφορά και τη μοίρα του καθένα. Μια τέτοια ουσιαστική διαχρονική ρετροσπεκτίβα στο britflick έχει την υπερφιλοδοξία που υποσκάπτει κάθε πρώτη δουλειά, το να κάθεσαι να ψάχνεις ας πούμε τη σημειολογία του DV σε κάποιες σκηνές (επί αμερικάνικου εδάφους κυρίως) είναι δουλειά των φεστιβαλικών προβολών που ο σκηνοθέτης απέφυγε έχοντας επαφή μόνο με τη βιομηχανική παραγωγή, και κυριότερα, ο Monahan επένδυσε χρηματικά στη ταινία, οπότε το λαβ στόρι στο κέντρο της μοιάζει πιο εκβιασμένο και από καταναγκαστικό, μοιάζει λίγο απελπισμένο.



Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ΑΤΤΙΚΟΝ CINEMAX CLASS
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.20/ 22.30

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.40/ 22.50

ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
ΑΙΓΛΗ 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 21.00/ 23.00

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX 3 Class
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30

ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 5 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.50/ 23.10

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
ΑΙΘΟΥΣΑ 9
Πέμ.-Τετ.: 20.30/ 22.45/ 01.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 10
Πέμ.-Τετ.: 14.15/ 16.45/ 19.15/ 21.45/ 00.30, Σάβ., Κυρ. & 11.45
ΑΙΘΟΥΣΑ 13 VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS
Πέμ.-Τετ.: 19.15/ 21.45, Σάβ., Κυρ. & 16.45

ΗΡΑΚΛΕΙΟ - Ν. ΙΩΝΙΑ
ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.40/ 22.50

ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πέμ.-Τετ.: 18.15
ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέμ.-Τετ.: 20.45/ 23.00

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πέμ.-Τετ.: 19.10/ 21.30/ 23.50

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 2 G ΓΕΡΜΑΝΟΣ (DOLBY SRD)
Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 21.15/ 23.30

NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ 3D
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 18.40/ 21.00/ 23.20
ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Πέμ.-Τετ.: 22.10/ 00.30

VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL - AG.DIMITRIOS
VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL - AG.DIMITRIOS
ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30

ΤΑΥΡΟΣ - ΚΑΛΛΙΘΕΑ
ΕΤΟΥΑΛ
Πέμ.-Τετ.: 18.45/ 20.45/ 22.45

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέμ.-Τετ.: 19.10/ 21.20/ 23.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 9 GOLD GLASS
Πέμ.-Τετ.: 18.45/ 21.00/ 23.15, Σάβ., Κυρ. & 16.30

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ΑΙΘΟΥΣΑ 2 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.50/ 23.10

VILLAGE SHOPPING AND MORE
VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS 1
Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 21.15/ 23.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 9 G ΓΕΡΜΑΝΟΣ
Πέμ.-Τετ.: 14.30/ 16.45/ 19.00/ 21.15/ 23.30, Σάβ., Κυρ. & 12.15
ΑΙΘΟΥΣΑ 11
Πέμ.-Τετ.: 20.15/ 22.30/ 00.45

CINE CITY ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
CINE CITY ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 18.45/ 20.45/ 22.45

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 19.10/ 21.30/ 23.50

ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.40/ 22.50

2 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Η ταινία είναι από τις πιο ξεχωριστές του 2010, έχει μια πραγματική και αυθεντική δημιουργική υπογραφή, παρολαυτά έφαγε πολύ φτυάρισμα, ακόμα και ειδικά στη Βρετανία απ' όπου ξεκίνησε προκαθορισμένα τις διανομές της. Προσωπικά πιστεύω ότι άμα ο Monahan είχε μπει στη φεστιβαλική διαδικασία αντί να προγραμματίζει λεπτομερώς τον εμπορικό του κύκλο, άμα κάθονταν και να εξηγεί και τίποτα αντί να περιμένει να είναι προφανείς οι επιρροές του από τον Antonioni ας πούμε, τότε θα είχε μαζέψει και διθυράμβους, η κριτική υποδοχή δεν είναι και τόσο ανεξάρτητη από το πακέτο παρουσίασης.

  2. cheaptalk said

    Στη νουβέλα, απ' ότι κατάλαβα, ο ήρωας έχει άλλη γκόμενα και τη (γριά φυσικά) ηθοποιό την.. καθαρίζει κι αυτή στο τέλος, και απρόβλεπτα. Ο Monahan συγχώνευσε τους δυο χαρακτήρες, έκανε μια αφηγηματική οικονομία εντελώς κόντρα στο όλο πολύπλοκο πνεύμα του, που είναι και το αχίλλειο ξώφτερνο της ταινίας, πέρα από την όποια κριτική υποδοχή, για να εξηγήσω καλύτερα και τις προτάσεις στο τέλος.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.