Thor (2011)

Thor, Poster

Σκηνοθεσία: Kenneth Branagh
Σενάριο: Ashley Miller, Zack Stentz, Don Payne, κ.ά.
Παίζουν: Chris Hemsworth, Natalie Portman, Tom Hiddleston


Δες/Κρύψε το trailer

Μέλλοντας αυτοκράτορας του σύμπαντος, νεαρός ξανθός μουσκουλωτός μουσάτος σφυριοφόρος, θα πρέπει να εξοικειωθεί πρώτα με τη ταπεινότητα, γνωρίζοντας κι ένα έτσι πολύ γήινο κορίτσι φυσικά. Thor, PhotographΔε χρειάζεται να έχεις και πολύ επαφή με το σύμπαν της Marvel για να καταλάβεις πως η μεταφορά του Thor από τις κομικοσελίδες στο πανί ήταν γεμάτη με παγίδες, η πιο δύσκολη που ξεκίνησε μέχρι τώρα, και μάλλον που θα ξεκινήσει ποτέ, η εταιρεία. Δανεισμένος από τη μυθολογία των Βίκινγκς και από την εποχή που οι άνθρωποι είχαν τους θεούς τους για celebrities και τους φόρτωναν με κουτσομπολιά, ο χαρακτήρας έχει κυριολεκτικά ένα πάνθεον άλλων πίσω του, που γίνανε σύγχρονοι μύθοι στα 50 χρόνια της έκδοσής του, ενώ επιπλέον ο Jack Kirby τον φόρτωσε ιδιοφυώς με μια ουράνια καταγωγή γεμάτη στοιχεία επιστημονικής φαντασίας, με τεχνολογία Asimov-ικά προχωρημένη ώστε να μοιάζει μαγεία. Έτσι η μοίρα του θεού του κεραυνού ήταν λογικά ή να καταλήξει στο τηλεκούτι ξαλαφρωμένος από όλη του τη κληρονομιά όπως πολύ κατώτερες θεότητες σα τη Wonder Woman και όπως προδιαγράφονταν κάπου εκεί στα τέλη των 90s, ή να χρειαστεί τουλάχιστο $300-400 εκατομμύρια για να μπει σε παραγωγή όπως προέβλεπε το σενάριο του Mark Protosevich, γραμμένο κάπου προς το κλείσιμο των 00s.

Η Marvel δε φαίνεται τυχαία καλύτερη ακόμα κι από την Pixar επένδυση για τη Disney βέβαια, και έχοντας περάσει μέσα από την επιστημονική μαγεία του studio της, ο Thor (2011) ανοίγει το φετινό μπλοκμπαστερικό καλοκαίρι με αέρα Iron Man (2008), σε τρεις ψευτοδιαστάσεις, και έχοντας κοστίσει καμιά 150αριά εκατομμύρια δολάρια. Η ταινία, παρόλο που ξεκινάει (μετά από καναδυο σεκάνς πειραχτήρικες και επεξηγηματικές) με τη τελετή στέψης του Thor σε βασιλιά της Asgard και κορυφώνεται σε κοσμοαλλαχτική μονομαχία με τον Loki, αποτελεί ουσιαστικά ολόκληρη μια ιστορία καταγωγής, μετατροπή του ήρωα από θεό της Παλαιάς Διαθήκης σε θεό της Καινής, όπως ήταν το αρχικό σχέδιο του Protosevich. Προφανώς για λόγους προϋπολογισμού όμως, τα δυο από τα τρία τόξα της αφήγησής της είναι συμπιεσμένα, η εξορία του Thor στη Γη μοιάζει κάπως με ταξιδάκι αναψυχής, ο Destroyer εμφανίζεται για να τα καταστρέψει όλα τα καναδυο αυτοκινητάκια που βρίσκει μπροστά του χωρίς τελικά να συγκινηθεί ο Nick Fury να κάνει πέρασμα, και πίσω στην ασγκαρντιανή διάσταση, η απόσταση από την ουρανιοτοξογέφυρα μέχρι τον οντινομαϊκλτζακσονθάλαμο, προσαρμόζεται σε περίπου μηδενική και ακατοίκητη. Η συμπίεση δεν έχει επιπτώσεις στη συνολική σου εμπειρία τελικά, ο Kenneth Branagh βρίσκει το σημαντικότερο που έψαχνε, τον τόνο, έχοντας πολύτιμη τεράστια εμπειρία στη σκηνοθεσία έργων με πολιτισμικό βάρος αιώνων. Η Asgard του Branagh παρουσιάζεται εισαγωγικά σαν ένας κόσμος εντυπωσιακός σε κλίμακα (παρά τις.. παραισθήσεις της μετατροπής σε S3D), η δράση εκεί έχει μια επικότητα Τριλογίας των Δαχτυλιδιών με επιπλέον επιχορήγημα τη καθαρότητα στη ματιά (για την οποία μπορεί και να πρέπει να ευχαριστείς τη πρoοπτική της μετατροπής), οι θεοί της έχουν μια εξαιρετική κοσμική θεατρικότητα, όλος ο αέρας προς.. gay, camp και gay camp που φαίνονταν μέχρι τώρα να κουβαλάει η παραγωγή είναι στη πράξη ανύπαρκτος, αντίθετα όλο αυτό το δράμα της πιο γαλαζοαίματης των οικογενειών σε θανάσιμη σύγκρουση έχει τη μεγαλοπρέπεια που απαιτείται. Ο Branagh πέρασε τον Chris Hemsworth και λιγότερο τον Tom Hiddleston από boot camp διαρκείας, ο Thor του ενός στέκεται άνετα απέναντι τόσο στον Anthony Hopkins όσο και στον King Leonidas, o Loki του άλλου έχει την επιζητούμενη ντελικάτη βαρβατίλα του Peter O'Toole στον Λόρενς της Αραβίας (1962), όλο το καστ αντιμετωπίζει τις πρασινοθόνες όπου δίνει παράσταση σα την Επίδαυρο ένα πράμα, και όταν το φιλμ προσγειώνεται κυριολεκτικά, (i.e. μεταφέρεται στη Γη) ο σκηνοθέτης έχει το βρετανικό χιουμοριστικό θράσος να βάλει τον πρωταγωνιστή του να δίνει το βασίλειό του για ένα άλογο σε κατάστημα με κατοικίδια.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΘΗΝΑΙΟΝ 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 18.10/ 20.30/ 22.50

ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
ΑΙΓΛΗ 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.45/ 23.00

ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 5 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 21.00/ 23.30, Σάβ., Κυρ. & 13.30/ 16.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 6 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 22.00/ 00.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 11 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.40, Σάβ., Κυρ. & 12.30/ 15.00

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 14.15/ 16.45/ 19.15/ 21.45/ 00.15, Πέμ.-Κυρ. & 11.45
ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέμ.-Τετ.: 22.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 12
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 21.00/ 23.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 14 VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.30

ΗΡΑΚΛΕΙΟ - Ν. ΙΩΝΙΑ
ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.40/ 22.50. Οι δύο τελευταίες προβολές 3D

ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 18.50/ 21.10/ 23.30

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πέμ.-Τετ.: 16.50/ 19.10/ 21.30/ 23.50, Πέμ.-Κυρ. & 14.30, Σάβ., Κυρ. & 12.10

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 4 (DOLBY SRD)
Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 21.30/ 00.00

NANA CINEMAX - ΔΑΦΝΗ 3D
ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.30/ 23.00

VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL - AG.DIMITRIOS
VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL - AG.DIMITRIOS
ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 22.00/ 00.30

ΤΑΥΡΟΣ - ΚΑΛΛΙΘΕΑ
ΕΤΟΥΑΛ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 19.45/ 22.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 21.00

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 21.10/ 23.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Πέμ.-Τετ.: 17.40/ 20.00/ 22.20/ 00.40, Πέμ.-Κυρ. & 13.00/ 15.20
ΑΙΘΟΥΣΑ 9 GOLD GLASS
Πέμ.-Τετ.: 21.30/ 23.50

Ν. ΚΟΣΜΟΣ - ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΣΠΟΡΤΙΓΚ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.45/ 23.00

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.40, Κυρ. & 12.00/ 14.40
ΑΙΘΟΥΣΑ 2 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 21.00/ 23.00, Σάβ. & 16.00
VODAFONE ΑΙΘΟΥΣΑ 7 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 22.00/ 00.35

VILLAGE SHOPPING AND MORE
VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS 2
Πέμ.-Κυρ.: 20.00/ 22.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέμ.-Τετ.: 20.45/ 23.15
ΑΙΘΟΥΣΑ 6
Πέμ.-Τετ.: 15.00/ 17.30/ 20.00/ 22.30/ 01.00, Πέμ.-Κυρ. & 12.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 8
Πέμ.-Τετ.: 16.45/ 19.15/ 21.45/ 00.15

ΙΛΙΟΝ - ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ΧΑΪΔΑΡΙ
ΑΝΟΙΞΗ (ΔΗΜ. ΚΙΝ/ΦΟΣ) 2+1
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.45/ 23.00

CINE CITY ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
CINE CITY ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πέμ.-Τετ.: 18.10/ 20.30/ 22.50

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 16.30/ 18.50/ 21.10/ 23.30, Πέμ.-Κυρ. & 14.10, Σάβ., Κυρ. & 11.50
ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 19.50/ 22.10, Πέμ.-Σάβ. & 00.30

ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS 3D DIGITAL
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 18.10/ 20.30/ 22.50

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ
ΒΑΡΚΙΖΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.45/ 22.50


Also on Movies for the Masses: Thor (2011): Leaked Comic-Con trailer

4 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Στις αίθουσες αυτή τη βδομάδα μονομαχούν ο καλοκαιρινός Thor (2011) με τη χειμωνιάτικη Κοκκινοσκουφίτσα (2011), και δε νομίζω να χρειάζεται να σου πούμε ποιος κερδίζει. Στη σκιά τους, σε 5 αίθουσες θα παίζει το Μη Μ' Αφήσεις Ποτέ (2010), που θα πάρει 3-4 αστεράκια από τις Μάζες μέχρι το βράδυ, και έχει ανακηρυχτεί ήδη εδώ και καιρό (8η) ταινία της περσινής χρονιάς από τους πάντα προχωρημένους Έλληνες σινεφίλ μπλόγκερς.

    Σε περιορισμένες αίθουσες ανοίγουν επίσης η τούρκικη Πλειοψηφία της Σιωπής (2010), η ισπανική Ακόμα και η Βροχή (2010) και η ελληνική Τρίτη (2010), με 3,2,1 αστεράκια από τον >Χρήστο Μήτση στο ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ. Τέλος στη ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ προβάλλεται, άγνωστο σε τι κόπια, η κάπως ιστορική Κομμούνα (2000) του Peter Watkins, ερασιτεχνική αναπαράσταση των σύντομων επαναστατικών ανατροπών του 1871 στο Παρίσι.

  2. verbal said

    Στο υψηλότερο σημείο του τελευταίου ενάμιση μήνα βοήθησε να ανέβουν τα ταμεία ο θεός της αστραπής με το σφυρί του Thor, που με τις 55,6 χιλ του τετραημέρου του, έκανε το μεγαλύτερο άνοιγμα απ' τις μέρες του Μια Φορά κι Ένα... Μωρό (59 χιλ στα μέσα του Μάρτη) και κρατάει την τέταρτη καλύτερη τέτοια επίδοση της χρονιάς, μετά την ταινία του Ζαπατίνα, τα 77,3 χιλ του Tangled στις αρχές του έτους και το άνοιγμα του The Tourist στα 99,2 χιλ. στα μέσα του Γενάρη. Ο Thor χρειάστηκε 69 αίθουσες για να πετύχει αυτή τη συσπείρωση, και δεδομένου ότι πιο εύκολα έβρισκες να παρκάρεις απ' έξω τους, παρά να πετύχεις προβολή χωρίς 3D, τη συγκεκριμένη μάλλον μπορείς να την καταγράψεις ως την πιο αποδοτική επίδοση της χρονιάς για τη UIP που τον διένειμε. Όπως ήταν αναμενόμενο, το Red Riding Hood που ήταν ο μόνος άλλος αντίπαλος του Thor αυτό το ΠεΠαΣαΚυ, δεν μπόρεσε να αρθεί στο ύψος του θεού των Βίκινγκς, και στις 62 οθόνες του μάζεψε μονάχα 37 χιλ θεατές, σημειώνοντας συσπείρωση χειρότερη απ' το μικρότερο άνοιγμα της εβδομάδας, που δεν ήταν άλλο απ' το Never Let Me Go. Παρ' ότι διαθέσιμη από καιρό για κατ' οίκον κατανάλωση στους δικτυακούς διαύλους (πώς αλλιώς, άλλωστε, να εξηγήσεις ότι αναδείχτηκε ως μια απ' τις καλύτερες ταινίες της περασμένης χρονιάς στα βραβεία της ελληνικής μπλογκόσφαιρας), η ταινία του Mark Romanek μάζεψε 3,9 χιλ στις 5 αίθουσες που την φιλοξενούσαν, βάζοντας το κομματάκι της στα 100 περίπου χιλ εισιτήρια που έκοψαν οι ταινίες του ΠεΠαΣαΚύ μονάχα.

  3. verbal said

    Ανακάμπτοντας απ' το ταμειακά ανύπαρκτο Σαββατοκύριακο της Λαμπρής, οι αίθουσες είδαν ταινίες που μάζεψαν μονάχα ξεχασμένους στο άνοιγμά τους την προηγούμενη βδομάδα, να συγκεντρώνουν ιδιαίτερα αυξημένο ενδιαφέρον το τετραήμερο της Πρωτομαγιάς. Έτσι, η Pina, το Source Code, το The Trip κι ακόμα και ο Winnie the Pooh και το Hall Pass, πολλαπλασίασαν τις αρχικές τους επιδόσεις, για να μαζέψουν όλες μαζί το 25% των 209 χιλ εισιτηρίων που κόπηκαν συνολικά στα ταμεία την εβδομάδα της πασχαλινής επιστροφής. Από τους παλιότερους τίτλους, μονάχα το Hop κατάφερε να συγκεντρώσει κάποιο ενδιαφέρον, ελέω εποχικότητας, και να ανεβάσει το μερίδιο αγοράς του σημαντικά. Το Scream 4 ακολούθησε πορεία ξεφουσκώματος και με 5 χιλ νεά εισιτήρια από 26 ολάκερες οθόνες, έφτασε τα 50 χιλ συνολικά στην τρίτη του εβδομάδα, το Carlos με 1000 εισιτήρια σε 5 αίθουσες μετά βίας ξεπέρασε τις 10 χιλ στο σύνολο, ενώ το Sucker Punch, με 561 εισιτήρια από 7 οθόνες, μάλλον ετοιμάζεται να μας αποχαιρετήσει, χωρίς καν να αγγίξει το κατώτατο ψυχολογικό όριο των 50 χιλ στο σύνολό του. Ωστόσο, μετά από σερί εβδομάδων ταμειακής απελπισίας, ο πρώτος μπλοκμπαστερικός τίτλος της σαιζόν φαίνεται να κατάφερε να ανεβάσει τους ρυθμούς, οπότε το βάρος τώρα πέφτει στο Fast Five, που έρχεται φορτσάτο με εισπρακτικά ρεκόρ απ' την Αμερική, να προσπαθήσει να κάνει το ίδιο και στην Ελλάδα. Θα μπορέσει η UIP να βγάλει δυο επιτυχίες στη σειρά;

  4. cheaptalk said

    Με $65.7 εκατομμύρια εισπράξεων, ο Thor (2011) άνοιξε το σαββατοκύριακο, αρκετά ικανοποιητικά για τη Paramount, τη μπλοκμπαστερική περίοδο στην Αμερική. Το άνοιγμα δε συγκρίνεται βέβαια με τα ξεκινήματα των μεγαλύτερων κινηματογραφικών franchises της Marvel, του Spider-Man και του Iron Man, αλλά πλασάρισε τον θεό του κεραυνού στη τρίτη θέση, πάνω από Hulk, X-Men, Fantastic Four, Daredevil και Ghost Rider. Χάρη βέβαια στο (όσο πάει και μεγαλύτερο) τσίμπημα στα S3D εισιτήρια, άμα μετρήσεις κώλους σε θέσεις ο Thor είναι προς τον πάτο της λίστας.

    Η Paramount άνοιξε τον Thor μια βδομάδα νωρίτερα στον υπόλοιπο πλανήτη, για να πιάσει τον Μάη από τη προηγούμενη Κυριακή, και τα έσοδα της ταινίας στο διαπλανητικό box office έχουν φτάσει τα $241.7 μύρια. Αν ρωτήσεις τη Universal, η μπλοκμπαστερική περίοδος άνοιγε φέτος τέλος Απριλίου, όταν και οι Fast Five (2011) της κάνανε άνοιγμα sequel (και όχι.. fivequel) με $86,1M, αλλά κανένας άλλος στο Hollywood δεν αναγνώρισε μαγιάτικη "νομιμότητα" στις ταμειακές επιδόσεις της ταινίας, αφού εκτός από καθαρά λογιστικούς λόγους, υπάρχει και η κατάρα του 2005, όταν XXX: State of the Union (2005) και Hitchhiker's Guide to the Galaxy (2005) άνοιξαν 29 Απριλίου πατώνοντας, και συμπαρασέρνοντας όλο το καλοκαίρι σε διαβόητα κακές επιδόσεις. Σε τρεις βδομάδες διασυμπαντικών προβολών πάντως, οι διαφυλετικοί αμαξοκλέφτες της Universal έχουν φτάσει τα $324,6Μ και συνεχίζουν φουριόζοι, παρόλο που έφαγαν μια καθίζηση της τάξης του 63% στην Αμερική. Τα ανοίγματα στη χώρα που έφαγε λάχανο τον Bin Laden, συμπλήρωσαν η μαύρη ρομεντί Jumping the Broom (2011) και η άσπρη γκομεντί Something Borrowed (2011), και οι δυο πήγαν αλαφρά καλύτερα από το αναμενόμενο, αλλά κρίνοντας από τη δεύτερη που ανοίγει τη Πέμπτη και στην Ελλάδα, δανείσου κάνα σκουπόξυλο και φύγε πετώντας άμα σε πλησιάζουν από καμιά αφίσα έξω από κάνα σινεμά.

    Στα ανεξάρτητα, το Beaver (2011) της Jodie Foster πλήρωσε τις ξανά κακές σχέσεις του Mel Gibson με τη κοσμιότητα, με $107,577 σε 22 τοποθεσίες. Ακόμα πιο αβυσσαλέα ($2,100 σε 2) άνοιξε αναμενόμενα το Passion Play (2010) με τη Megan Fox και τον Mickey Rourke, κάπως όχι τόσο χάλια ($32,000 σε 10) άνοιξε η Tribeca Film το Last Night (2010) με τη Keira Knightley και τον Sam Worthington.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.