Trust (2010)

Πίστεψέ με
Trust, Poster

Σκηνοθεσία: David Schwimmer
Σενάριο: Andy Bellin, Robert Festinger
Παίζουν: Clive Owen, Catherine Keener, Liana Liberato κ.ά.


Δες/Κρύψε το trailer

Δεκατετράχρονη φλερτάρει στο chat με συνομήλικό της, ο οποίος προκύπτει λίγο μεγαλύτερος, πριν της αποκαλύψει ότι είναι ακόμη λίγο μεγαλύτερος, αποδειχθεί πολύ μεγαλύτερος, κι ολοκληρώσει την κοινή συναινέσει αποπλάνησή της σε κιτς δωμάτιο ξενοδοχείου.Trust, PhotographΨυχολογικό δράμα για τους κινδύνους της ανωνυμίας ή/και της ψευδωνυμίας των ανθρώπων που συναντάς στο internet, το Trust είναι άλλη μια χαρακτηριστική περίπτωση τεχνοφοβικού αντιδιαδικτυακού λίβελου, που παρ’ ότι έχει πολύ αγαθές προθέσεις για να τον πετάξεις στη στίβα του exploitation, δεν καταφέρνει να ξεπεράσει τις αγκυλώσεις της επιλεκτικής και σχηματικής απεικόνισης του μέσου που βάζει στο στόχαστρο για να αναδείξει την κοινωνιολογική προβληματική του. Σκηνοθετημένο απ’ τον David Schwimmer στο δεύτερο πέρασμά του πίσω από κινηματογραφικές κάμερες, το Trust τουλάχιστον είναι καλά πληροφορημένο στο στήσιμο της δραματικής πορείας του κεντρικού του χαρακτήρα, και δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς, με τον ίδιο τον Schwimmer να βρίσκεται στο ΔΣ του Rape Foundation της Σάντα Μόνικα, γεγονός που δικαιολογεί και το προφανές του στόχου και του μηνύματος της ιστορίας του.

Με νηφαλιότητα και ολοκληρωμένη επίγνωση του εύθραυστου ψυχισμού της ηρωίδας του, ο Schwimmer σκιαγραφεί τις συναισθηματικές ανάγκες ενός κοριτσιού στις απαρχές της εφηβείας και στις παρυφές της ελίτ του λυκειακού της μικρόκοσμου. Αναγνωρίζει την δίψα της για ουσιαστική συναισθηματική εγγύτητα ρομαντικού τύπου με το άλλο φύλλο, δικαιολογεί την προθυμία της να κάνει εκπτώσεις εμπιστοσύνης για να διατηρήσει έναν τύπο επικοινωνίας που δεν βρίσκει στο κοντινό της κοινωνικό περιβάλλον, κι ύστερα παραθέτει με επώδυνη σαφήνεια τις επιπτώσεις της καταβαράθρωσης αυτής της εμπιστοσύνης, την συναισθηματική της αποξένωση απ’ τους αληθινά δικούς της ανθρώπους και την μετάλλαξη της οικειότητας στην οποία είχε επενδύσει, σε ένα είδος Συνδρόμου της Στοκχόλμης προς τον άνθρωπο που την εξαπάτησε και την εκμεταλλεύθηκε, ενώ γύρω της λυσσομανάει ο άνεμος των ενοχών και των αποπροσανατολισμένων κατηγοριών.

Ως εδώ όλα καλά, μέχρι που αρχίζει να ξεσκεπάζεται η ανεπάρκεια του Schwimmer (και των σεναριογράφων του) στην λεπτότητα του στησίματος της δραματουργίας τους, η οποία προκύπτει περισσότερο σαν δραματοποίηση των σταδίων της διαδρομής της αποπλάνησης ανηλίκου, απ’ την πράξη στην άρνηση κι ύστερα στην αποδοχή και την επούλωση. Ετούτη η έλλειψη διακριτικότητας, σε συνδυασμό με την σχηματική απεικόνιση των παράπλευρων χαρακτήρων (η συγκρατημένα υστερική μητέρα καταφέρνει μέχρι και την Catherine Keener να πνίγεται με τις ατάκες που πρέπει να πετάξει, και το ένστικτο της εκδίκησης που ξυπνάνε οι ενοχές στον πατέρα-διαφημιστή με ειδίκευση στην απεικόνιση της εφηβικής σάρκας, στέλνουν τον Clive Owen σε κατατονική αφασία), κορυφώνουν τον εκτροχιασμό της ταινίας προς τηλεοπτικά λημέρια στην τρίτη πράξη του δράματος. Εκεί που το μόνο συναίσθημα που μπορεί να βγάλει την ανήλικη ηρωίδα απ’ την ψυχοδιανοητική της αποχαύνωση, είναι το --απ’ ότι φαίνεται-- ενσωματωμένο στο γυναικείο γονιδίωμα ένστικτο της ζήλιας, χαρίζοντας στην φωνακλάδικη κορύφωση του δράματος του Schwimmer, αθέλητα κωμικά αρώματα, που κλείνουν ετούτη την τραγωδία γνώσης και συμμόρφωσης με τρόπο πολύ πιο άδοξο απ’ όσον άξιζε σε μια φερέλπιδα προσπάθεια σκιαγράφησης της εφηβικής ψυχής και του τρόπου που μπορεί να την παραπλανήσει το αρπακτικό που κρύβεται στις σκοτεινές γωνίες του κόσμου. Εντός κι εκτός οθόνης.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΘΗΣΕΙΟ - ΠΛΑΚΑ
CINE PARISΘερινός
Πέμ.-Τετ.: 20.50/ 23.10

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΑΝΕΣΙΣΘερινός
Πέμ.-Τετ.: 20.50/ 23.00

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΧΛΟΗΘερινός
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ - ΒΑΡΚΙΖΑ
ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ 3 (DIGITAL SOUND)Θερινός
Πέμ.-Τετ.: 20.50/ 23.10

5 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Μαζοπρόταση γι' αυτή την εβδομάδα με 3 αστεράκια είναι το Rise of the Planet of the Apes, αναπάντεχα στέρεο reboot του franchise, για το οποίο θα πρέπει να αρκεστείς στο τρέιλερ για καναδυο ώρες ακόμα, μέχρι να ανέβει και η κριτική. Στις υπόλοιπες ταινίες της εβδομάδας ξεχωρίζει κάπως το Trust [δραματικό θρίλερ, 2.5/5], και άμα έχεις καμιά συμπάθεια για τους συντελεστές τους, δε χάνεις τίποτα να δεις και το Gianni e le Donne [κοινωνική, 2/5] και το Casino Jack [σατιρική, 2/5]. Σημείωσε ότι αυτή τη βδομάδα επανεκδίδεται σε ΡΙΒΙΕΡΑ και ΖΕΦΥΡΟ ο Τρίτος Άνθρωπος (1949) και ανασύρεται στον ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟ το συνονθύλευμα από σκετσάκια του Ernest Pintoff με τίτλο Κοτόπουλο Δυναμίτης (1972).

  2. Γιωργος said

    Βρηκα την ταινια αυτη λογω του Schwimmer και την ειδα αρκετο καιρο πριν σε torrent.Οι παρατηρησεις που εχω να κανω ειναι οι εξης:
    1)Αν ηθελα να τη βαθμολογησω θα της εβαζα τουλαχιστον 3/5 διοτι εστω και συμβολικα,ο βαθμος της ταινια αυτης πρεπει ναι ξεπερνα τη βαση για πολλους λογους:Καλοι ηθοποιοι,καλες ερμηνειες,ενας σκηνοθετης και δυο σεναριογραφοι που ενδιαφερονται πραγματικα για το θεμα της κακοποιησης ανηλικων,ειλικρινια οσον αφορα τη σταση της κοπελας που αρνειται να δει το αυτονοητο.Ακομα η ταινια αυτη αξζει σεβασμο διοτι οσοι εβαλαν χρηματα ηξεραν(η επρεπε να ξερουν)οτι δε τα παρουν πισω(συμφωνα με το imdb κοστισε 9,5 εκατομ. και εχει βγαλει 120 χιλιαδες)
    2)Ασφαλως και η ταινια εχει ελαττωματα:Πραγματι "βγαζει" μια τηλεοπτικη αισθηση,πραγματι υπαρχει "ελλειψη φυσικοτητας και διακριτικοτητας στην παρουσιαση των σταδιων της διαδρομης της αποπλανησης",πραγματι καποιες αντιδρασεις του πατερα ειναι τραβηγμενες
    3)Εξαιτιας των παραπανω αδυναμιων δε θα βαθμολογουσα την ταινια με 4/4 κατι που παντως εκανε ο Ebert
    http://rogerebert.suntimes.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110331/REVIEWS/110339996/1023
    Απο την αλλη μερια ομως δε θα δισταζα στιγμη να βαθμολογησω με αριστα την προσπαθεια διοτι στην τελικη,αν ειχα μια κορη θα προτιμουσα χιλιες φορες να δει το Trust αντι ταινιες τυπου Hannah Montana
    4)Φιλε Verbal σου μεταφερω απο το Βικιλεξικο:
    λίβελος:επιθετικό κείμενο πολεμικής με ακραίους και συχνά συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς
    Το σεναριο του Trust ειναι η καταγραφη μιας ιστοριας απο τις πολλες που εχουν συμβει στην ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.Δεν εχει τιποτα το συκοφαντικο εκτος κι αν ανακαλυψαμε το 2011 οτι δεν υπαρχουν παιδεραστες που πλησιαζουν μεσω του internet,με ψευτικους λογαριασμους,κοριτσια με σκοπο να τα βιασουν η να τα εκμεταλλευτουν με καποιο αλλο τροπο.
    Με δεδομενο λοιπον οτι ιστορια ειναι ρεαλιστικη τουλαχιστον οσον αφορα την αποπλανηση,το σεναριο δε μπορει να χαρακτηριστει "επιθετικό κείμενο πολεμικής".Τα συμπερασματα που θα βγαλει ο καθενας ειναι δικη του προσωπικη υποθεση
    4)Κατα την ταπεινη μου αποψη το Τrust δεν ειναι ενα "ψυχολογικο δραμα για τους κινδυνους της ανωνυμιας η/και της ψευδωνυμιας των ανθρωπων που συναντας στο internet",αλλα ενα οικογενειακο δραμα για τους κινδυνους της ελλειψεις ειλικρινους επικοινωνιας αναμεσα σε γονεις και παιδια.Το κοριτσι της οικογενειας εκανε λαθη ομως η ευθυνη για ο,τι συνεβη ειναι αποκλειστικα των γονιων,οχι γιατι το αφηναν να μπαινει στο internet,αλλα γιατι δεν ειχαν κερδισει την εμπιστοσυνη του σε τετοιο βαθμο ωστε να συζηταει μαζι τους ολα τα θεματα που το αποσχολουν...

  3. cheaptalk said

    Δε καταλαβαίνω για ποιο λόγο ένα σωρό σχολιαστές θεωρούν απαραίτητο να μας πουν ότι κατέβασαν τη ταινία από το δίχτυο. Έχω επισημάνει αρκετές φορές πως όλοι ξέρουμε ότι υπάρχει και πειρατεία, στις Μάζες δεν έχουμε καμιά όρεξη να τη νομιμοποιήσουμε και μάλιστα με αυτόν τον τρόπο, να ανεβάζουμε κριτική για μια ταινία που ανοίγει στις ελληνικές αίθουσες, και να συμπληρώνει ο καθένας από κάτω ότι έχει ήδη ανοίξει στα ελληνικά τορεντάδικα.

  4. Anonymous said

    η ταινια ειναι αισχος δεν πρεπει να βγαινουν ταινιες οπος αυτη απλα να καψουν τους παιδεραστες και τους ανομαλους δεν μου αρεσε γιατη η κοπελα δεν βρηκε δικιο και ο αλλος την εβγαλε καθαρη

  5. Anonymous said

    δεν μου αρεσε

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.