My Week with Marilyn (2011): Πλατινέ trailer
Για να έχεις κάτι να βλέπεις μέχρι την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας την ερχόμενη Κυριακή στο New York Film Festival, κυκλοφόρησε χθες το πρώτο trailer του My Week with Marilyn, που όχι μόνο μοστράρει την Michelle Williams με περούκα πιο ξανθιά απ’ οτιδήποτε είχες τολμήσει να φαντασιωθείς, αλλά υπόσχεται να σου αποκαλύψει και την ιστορία της Norma Jean Baker, που απ’ τις ανάδοχες οικογένειες πέρασε στις πίστες και τις πασαρέλες πριν γίνει ένα από τα μεγαλύτερα κινηματογραφικά sex symbols της συλλογικής σου μνήμης, ως Marilyn Monroe.
Σκηνοθετημένο απ’ τον πλούσιας τηλεοπτικής προϋπηρεσίας Simon Curtis, που κάνει εδώ το μεγάλου μήκους κινηματογραφικό ντεμπούτο του, το σενάριο του Adrian Hodges πιάνει την πλατιναρισμένη σεξοβόμβα στα μέσα των ‘50s, και πιο συγκεκριμένα στο καλοκαίρι που η Marilyn συνδύασε το γαμήλιο ταξίδι της με τον Arthur Miller και τα γυρίσματα του The Prince and the Showgirl (1957) με τον Sir Laurence Olivier στα περίχωρα και την πόλη του Λονδίνου. Γυρίσματα που έγιναν αφορμή η Marilyn να αναπτύξει μια κάποια οικειότητα με έναν απ’ τους βοηθούς της παραγωγής, τον Colin Clark, ο οποίος σχεδόν τέσσερις δεκαετίες αργότερα, θα εξέδιδε το πρώτο του ημερολογιακό διήγημα, το The Prince, the Showgirl and Me, για τις αναμνήσεις του απ’ τα γυρίσματα της ταινίας και τον ηλεκτρισμένο αέρα που γέμιζε τα σκηνικά που κυκλοφορούσε η Marilyn Monroe. Απ’ το πρώτο του βιβλίο έλειπαν οι διηγήσεις μιας βδομάδας, όπως σημειώνουν και τα production notes της ταινίας, βδομάδα που ο Clark κράτησε για δεύτερο βιβλίο, με τον εύγλωττο τίτλο My Week with Marilyn και περιεχόμενο το πώς, την εβδομάδα που ο Arthur Miller άφησε την καλή του για να πάει στο Παρίσι, αυτή δεν άντεξε να μην έχει κάποιον να του λέει πόσο σκληρή και δύσκολη είναι η ζωή της σούπερ σταρ, κι αναγκάστηκε να πέσει στον ώμο του Clark, ο οποίος, μη πιστεύοντας την τύχη του με τον ίδιο τρόπο που δεν τον πίστευαν κι οι γύρω του, την βοήθησε να χαλαρώσει πηγαίνοντάς την βόλτες στις εξοχές κι αποκαλύπτοντάς της την ομορφιά και την απλότητα της βρετανικής ζωής στην καταπράσινη ύπαιθρο.
Χρησιμοποιώντας αυτά τα δυο βιβλία σαν αφετηρία, η ταινία του Curtis θα προσπαθήσει να συνδυάσει behind the scenes σινεφιλικό νοσταλγικό τριπάκι και ξώφαλτσο εξομολογητικό biopic, κι αυτό το τελευταίο είναι, όπως ξέρεις, η σιγουρότερη των συνταγών για να συγκινηθούν μερικές γερασμένες οσκαρικές μυτούλες, πράγμα στο οποίο προφανώς πόνταραν κι οι Weinsteins όταν υπέγραφαν τις επιταγές μαζί με το BBC Films. Πέρα όμως απ’ την κατά τα φαινόμενα ανάλαφρη και προσεκτική διείσδυση στη ζωή μιας απ’ τις πλέον αμφιλεγόμενες περσόνες του Hollywood, με μπόλικες ιστορίες για προϋπηρεσία στη σκοτεινή πλευρά των προβολέων πριν περάσει στη φωτεινή τους, το μεγάλο στοίχημα της ταινίας θα είναι προφανώς το κατά πόσον η Michelle Williams θα μπορέσει να βρει στο χαρακτήρα της και να αποδώσει το ανθρωποφάγο βλέμμα της Monroe (αυτό που έχει από φυσικού της η Scarlett Johansson, ας πούμε, μια απ’ τις πρώτες ισχυρές υποψήφιες για το ρόλο), αλλά αν η Williams καταφέρει να φέρει στην οθόνη την Norma Jean που κρυβόταν πίσω από τη Marilyn, μια παρουσία στις υποψηφιότητες μπορείς να την περιμένεις με σιγουριά, έστω κι αν γύρω απ’ την ερμηνεία δεν υπάρχει και πολλή ταινία.