Intouchables (2011)

Άθικτοι / The Intouchables
Intouchables, Poster

Σκηνοθεσία: Olivier Nakache, Eric Toledano
Σενάριο: Olivier Nakache, Eric Toledano
Παίζουν: François Cluzet, Omar Sy


Δες/Κρύψε το trailer

Γάλλος αριστοκράτης που έχασε τον έλεγχο του σώματός του σε αλεξιπτωτιστικό ατύχημα και τη γυναίκα του από αρρώστια, προσλαμβάνει ανειδίκευτο άνεργο και όχι ακριβώς πρόθυμο Σενεγαλέζο για να τον φροντίζει. Intouchables, PhotographΔεδομένα πλέον, οι Intouchables (2011) των Olivier Nakache και Eric Toledano πιάσανε την ανθρώπινη ευτυχία σα κεραυνό σε μπουκάλι όπως στην αφίσα τους, έκοψαν κοντά 20 εκατομμύρια εισιτήρια στη πατρίδα τους πέρσι, και οδεύουν να γίνουνε η πιο οικουμενικά αναγνωρισμένη γαλλική ταινία των εποχών μέσα στο 2012, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εισπρακτικές ενδείξεις από τη Γερμανία μέχρι τη.. Νότια Κορέα. Υπό αμφισβήτηση όμως παραμένει η πραγματική έκταση της απήχησης του φιλμ, υπάρχει η πραγματική ιστορία συναισθηματικής ανάκαμψης του Philippe Pozzo di Borgo με τη βοήθεια του Αλγερινού νοσοκόμου του, Abdel Sellou, υπάρχουνε μεταξύ των δυο αντρών ευρύτερες πολιτικοκοινωνικές διαφορές που μπορεί να αμβλύνει μόνο η γκιλοτίνα, και αναρωτιέσαι πόσο ηλίθια και/η ανήθικη μπορεί να είναι η αντιμετώπιση αυτών των διαφορών, τόσο από τη ταινία όσο και από το μεγάλο κοινό της. Σα γενικότερο δεδομένο, μόνιμα στα χρόνια του Sarkozy η γαλλική κινηματογραφία ψάχνει μια παραμυθένια υπέρβαση των τάξεων και των πολιτισμικών διαφορών, την οποία υπέρβαση εκπροσωπούσανε χαρακτηριστικότερα λίγο νωρίτερα από τους Intouchables οι Femmes du 6e Étage (2011), που έφεραν κάπως τα πάνω κάτω και στη παραδοσιακή.. αριστοκρατική αρχιτεκτονική, μπέρδεψαν την ανθρωπογεωγραφία των ορόφων. Όσο και να επιχειρηματολογήσει κανένας πως αυτό το ρεύμα επιφανειακών καλών προθέσεων αντιστέκεται στους διαχωρισμούς που επιχειρούν οι πιο φασίζουσες πολιτικές, η αλήθεια είναι πως συμβάλλει (και ο μεν και το δε) στις πολιτικοκοινωνικές ανατροπές όσο και η Σταχτομπούτα στη Γαλλική Επανάσταση, και ειδικά στη περίπτωση των Di Borgo και Sellou, αναγνώσεις τέτοιου είδους.. ομόνοιας κι αδελφοσύνης είναι το λιγότερο μπαρμπαθωμαϊκά προσβλητικές, όπως είχε σημειώσει το φθινόπωρο ο Jay Weissberg υπογράφοντας για το Variety μια διαβόητη κριτική που είχε στόχο να θάψει τους Intouchables τόσο βαθιά που να κινδυνεύουνε να ξεφυτρώσουνε από τη Κίνα. Το ερώτημα που θα επεκτείνει το σασπένς μέχρι την επόμενη παράγραφο, μετατρέπεται λοιπόν σε κατά πόσο η ταινία ενθαρρύνει τελικά μια τέτοια ανάγνωση, κατά πόσο ξεκινάει από τη βάση της απίθανης ιστορίας δια πάσαν νόσον και πάσαν μαλακίαν, χρησιμοποιώντας το ίδιο δόλωμα με κάθε φτηνή συγκαταβατική δημοσιογραφική και δημιουργική εκμετάλλευση στον πλανήτη.

Η ταινία στη πραγματικότητα ξεκινάει με τους πρωταγωνιστές, τον François Cluzet και τον Omar Sy, να κάνουνε μαζί καψόνια σε κάτι δύσμοιρους μπάτσους, να παίζουνε ακριβώς με τα στερεότυπα του μαύρου κακούργου και του τετραπληγικού καημένου, για να μπορούν και να παίζουνε (να αποφεύγουνε τη σύλληψη) γκαζώνοντας στους δρόμους του Παρισιού. Από κει και πέρα, το αφηγηματικό τόξο είναι συμβατικό, οι μελοδραματικοί κράχτες που κάνουνε ευτυχισμένους τους παραγωγούς φυσικά και υπάρχουνε, όμως οι Nakache και Toledano αποφεύγουνε σκηνοθετικά τον κόρο, ενδιαφέρονται κυρίως για την ιστορία ενός ανθρώπου που ενδιαφέρεται να μην τον αντιμετωπίζουν σα κακομοίρη, δυο ανθρώπων με κοινή ευθεία και αισιόδοξη στάση ζωής, τις βάσεις μιας απλής φιλίας.



Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
Ιντεάλ
Πέμ.-Τετ.: 17.40/ 20.00/ 22.25

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
Γαλαξίας
Αίθουσα 1
Πέμ.-Τετ.: 18.20/ 20.30/ 22.40

ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΧΟΛΑΡΓΟΣ
Αβάνα
Πέμ.-Τετ.: 18.15/ 20.30/ 22.40
Σινέ Χολαργός
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.20/ 22.40

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
Διάνα
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.15/ 22.30, Σάβ., Κυρ. & 16.00

ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ
Αίθουσα 4 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 17.40/ 20.10/ 22.30

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
Αίθουσα 12
Πέμ.-Τετ.: 17.00/ 19.45/ 22.15, Παρ., Σάβ. & 00.45, Σάβ., Κυρ. & 12.00/ 14.30
Αίθουσα 14 Village Cinemas Gold Class
Πέμ.-Τετ.: 19.45/ 22.15

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
Αίθουσα 1 (DOLBY SRD)
Τετ.: 16.50/ 19.10/ 21.30/ 23.50
Αίθουσα 3 Cosmote (DOLBY SRD)
Πέμ.-Τρ.: 16.50/ 19.10/ 21.30/ 23.50, Σάβ., Κυρ. & 11.50/ 14.20

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
Αίθουσα 3 Cinema Ing
Πέμ.-Τετ.: 18.45/ 21.00/ 23.15

Ν. ΚΟΣΜΟΣ - ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
Άτταλος
Πέμ.-Τετ.: 16.45/ 18.45/ 21.00/ 23.00

VILLAGE SHOPPING AND MORE
Αίθουσα 12
Πέμ.-Τετ.: 18.45/ 21.15/ 23.45, Σάβ., Κυρ. & 11.15/ 13.45/ 16.15

2 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Πιο σύντομα και απόλυτα, ο αισχρός πλούτος και η μεταναστευμένη φτώχεια δε γίνεται ποτέ να.. ζήσουνε αγαπημένοι και μονιασμένοι, κι εμείς καλύτερα. Όσο και να πασάρουνε τέτοιου τύπου καλοσύνες διάφοροι με διάφορους στόχους εκμετάλλευσης, μόνο στη πάλη των τάξεων γενικεύονται ιστορίες σα του Di Borgo και του Sellou, άμα επιμένεις σε γενίκευση που να συμπεριλαμβάνει και τις διαφορές τους (φυλής, εθνικότητας, τάξης, και λοιπές). Οι Intouchables αναμφισβήτητα με τέτοια ηλίθια και ανήθικη εμπορική μαγιά ζυμώθηκαν, αλλά δημιουργικά η ταινία έκανε μια υπέρβαση, κατά τη δικιά μου γνώμη τουλάχιστο.

    Έκανε μια υπέρβαση με το να αφήσει γενικά κατά μέρους τις.. υπερβάσεις δηλαδή, η σκηνοθεσία αντιμετωπίζει τις διαφορές των πρωταγωνιστών σαν αλατοπίπερο, στέκεται στη κοινή αισιόδοξη ανθρώπινη στάση ζωής των δυο αντρών και στον "οικογενειακό" δεσμό που δημιουργούνε αυτές. Πολλά credits για το αποτέλεσμα παίρνουνε ο Cluzet και ο Sy, η αυθεντική ζεστασιά των χαρακτήρων τους φαίνεται από την αφίσα άλλωστε, ο Sy δίκαια πήρε και το César μέσα από τα χέρια του Jean Dujardin. Αλλά τα βασικότερα credits για μένα ανήκουνε στο σεναριογραφικό και σκηνοθετικό δίδυμο, αυτοί φανερά είχανε στα γυρίσματα την οξυδέρκεια να αφήνουνε μικρές στιγμές να εξελιχθούν και να περιορίζουνε τη παρλαπίπα, βλέποντας πως κάτι καλό τους έβγαινε.

  2. cheaptalk said

    Η ανταπόκριση του Νέστορα Πουλάκου από το ελληνικό μέτωπο, λέει γι' αυτή την εβδομάδα πως το 100 (2012), που θα προβάλλεται στον ΔΑΝΑΟ 2, είναι ντοκιμαντέρ φτιαγμένο πέρα για πέρα για την ΕΡΤ. Εξωτικό χρώμα στην εβδομάδα, με την έννοια του εξωτικά απροσδιόριστου του λόγου των προβολών τους, δίνουνε σε καμιά δεκαριά αίθουσες το Εξωτικό Ξενοδοχείο Μάριγκολντ (2011) και σε καμιά πενταριά η Γυναίκα του Πέμπτου (2011), κομεντί και θρίλερ αντίστοιχα, που μπορεί και να σε ενδιαφέρουνε κρίνοντας από σκόρπιες και ανάκατες κριτικές τους στην Ελλάδα. Το κουαρτέτο ταινιών που ξέφυγαν από το βαριεστημένο μαζοραντάρ, συμπληρώνει το ντοκιμαντέρ No More Fear (2011), σε ΑΑΒΟΡΑ και CAPITOL ΖΕΦΥΡΟ, για τις απαρχές της Αραβικής Άνοιξης στη Τυνησία.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.