Sound of My Voice (2011): Trailer κοσμικού μυστηρίου
Πιθανά το πιο καλτ με πολλές έννοιες φιλμ που παίχτηκε πέρσι το Γενάρη στο Sundance, το Sound of My Voice (2011) του Zal Batmanglij ακόμα βρίσκεται στο δρόμο για τις αίθουσες, και έτσι η Fox Searchlight το επανεισάγει στη δημοσιότητα τον τελευταίο καιρό, το παρουσίασε και το σαββατοκύριακο στη WonderCon στο San Francisco, όπου και προβλήθηκε το επίσημο τρέιλερ της παραγωγής, τρέιλερ που φύτρωσε στη συνέχεια σε γνωστό περβόλι δαγκωμένων μήλων.
Η χίψτερ θυγατέρα της Fox είχε αγοράσει τα δικαιώματα του φιλμ με σχετική καθυστέρηση, πέρσι τον Απρίλιο, μετά και τις προβολές στο SXSW που είχανε επιβεβαιώσει την απήχηση της ιστορίας στο κοινό του φανταστικού και όχι μόνο. Αλλά το κράταγε κάβα μέχρι τώρα, πιθανά γιατί είχε ήδη γεμίσει το πρόγραμμά της τόσο με το περίπου sci-fi Another Earth (2011) το οποίο μοιράζονταν την ίδια σεναριογραφοπρωταγωνίστρια, τη Brit Marling, όσο και με το Martha Marcy May Marlene (2011) που είχε μαζέψει παρόμοιες ενθουσιώδεις κριτικές για την έκθεση υπόγειων παραθρησκευτικών οργανώσεων. Αν δε το κατάλαβες από τη σύνοψη σχεδόν όλης της πλοκής στο τρέιλερ, το Sound of My Voice συνδυάζει στοιχεία από τις δυο ταινίες, ασχολείται με μια κυριολεκτικά υπόγεια σέχτα την οποία ίδρυσε χαρισματική (όπως θες το ερμηνεύεις αυτό, ανάλογα και με το τι πρόσεχες στα βίντεο) γυναίκα από το 2054 που δε γνωρίζει πώς γύρισε σαράντα χρόνια πίσω. Η Marling και ο Batmanglij (απόφοιτος του AFI και πρωτάρης στη βιομηχανία, σύμφωνα με το βιογραφικό του) γράψανε το σενάριο με ανύπαρκτο προϋπολογισμό και ασαφή στόχο στη διανομή (η διάρκεια χωρίζεται βολικά σε σύντομα επεισόδια), έτσι το φιλμ παίζει σαν.. ψυχολογικό θρίλερ φυσικά, αλλά παράδοξα δε ξεκινάει με επικείμενη συντέλεια του κόσμου, αντίθετα ο μύθος του φαίνεται να είναι και το κύριο πλεονέκτημά του: ο σκηνοθέτης προειδοποιεί να σπεύσεις στις προβολές πριν αρχίσουνε οι φίλοι σου τις spoiler-o-συζητήσεις, το στούντιο χειρίζεται τον τίτλο σα να 'χει Μεταφυσικές δυνατότητες διάδοσης από στόμα σε στόμα (κομπλέ με απανωτές viral καμπάνιες), ενώ η αναπόφευκτη τριλογία (και οι τηλεοπτικές συνέχειές της βεβαίως βεβαίως) φαίνεται να είναι ήδη στο νου όλων. Ο Batmanglij που αναγκάζονταν να "αγοράζει" και να επιστρέφει μέχρι και τον φορητό στον οποίο έκανε το πρώτο μοντάζ, χρησιμοποίησε δυο EOS 7D SLRs στα γυρίσματα, έτσι το αποτέλεσμα είναι κάπως πιο φωτογραφικό από τη συνηθισμένη DV-ίλα όσο παρακολουθεί τις ανάσες σε αυτή την αποπλανητική ατμόσφαιρα διφορούμενων και πολλαπλών ερμηνειών που γενικά έφερε το φιλμ του στη κορυφή της κριτικής βαθμολόγησης στο πρώτο μισό του 2011, για κερασάκι.