Ολιγαρχία (2012)

Oligarchy
Ολιγαρχία, Poster

Σκηνοθεσία: Στέλιος Κούλογλου
Σενάριο: Στέλιος Κούλογλου



Δες/Κρύψε το trailer

Χρονικό της καταβαράθρωσης των κοινωνιών, απ’ τις αρχές του νεοφιλελευθερισμού μέχρι την επικράτηση της τραπεζοκρατίας.Ολιγαρχία, PhotographΜε ναζάκια λαϊκισμού και τερτίπια Μαϊκλμουρισμού, ο Στέλιος Κούλογλου υπογράφει άλλο ένα τηλεοπτικών προδιαγραφών ντοκιμαντέρ για το αγαπημένο του θέμα: την παγκόσμια συνωμοσία του κεφαλαίου για την επικράτηση των τραπεζιτών ως απόλυτων ρυθμιστών των παγκόσμιων αγορών, λαών και κοινωνιών. Τραβώντας ευθείες γραμμές ανάμεσα στις κορυφαίες φιγούρες που διαμόρφωσαν το πρόσφατο πολιτικό σκηνικό, καθορίζοντας και το σύγχρονο, ο Κούλογλου φορτώνει τα δεινά του πλανήτη στον Milton Friedman και την οικονομική σχολή των Chicago Boys, περνά απ’ το θατσερισμό και τον ρηγκανισμό, στον Gorbatsov, τον Clinton και τον Blair, και χωρίς πολλά-πολλά, διατηρεί ανάλαφρο τον καταγγελτικό του τόνο, φροντίζοντας με γλωσσικές απλοποιήσεις και χαριτωμένες εικονογραφήσεις, να κρατήσει μακριά το δασκαλίστικο ύφος, πασπαλίζοντας την ιστορική του αναδρομή με ανάλαφρο κυνισμό και χιουμοριστικές αποδραματοποιήσεις, δίχως να χάνει τη σαφήνεια και την ακρίβεια του ξεδιπλώματος των όσων έχει να σου πει. Στην ουσία μπορεί άδικο να μην του βρεις, όμως οι σχηματοποιήσεις στρογγυλεύουν την διεισδυτικότητα της γραφής, ενώ η συνωμοσιολογία, μολονότι πιασάρικη και αληθοφανής, παραμένει εν πολλοίς χωρίς στοιχειοθέτηση, όχι απαραίτητα επειδή δεν υπάρχουν οι βάσεις να τη στηρίξουν, αλλά γιατί αφ’ ενός ο χρόνος, αφ’ εταίρου το ύφος του εγχειρήματος, δεν μπορούν να αποκτήσουν κινηματογραφικότητα μόνο λόγω του μεγέθους της οθόνης που θα τα προβάλει, κι απ’ την άλλη, οι ερμηνείες της Ιστορίας παραμένουν ερμηνείες, όποιος κι αν είναι αυτός που τις ερμηνεύει, κι οι συνεντεύξεις γνωστών κι αγνώστων αναλυτών και προφητών, δεν αποτελούν ντοκουμέντα, όταν δεν έχουν... ντοκουμέντα. Η ταινία, που προβλήθηκε στο περασμένο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης τιγκάροντας τις αίθουσες ως τα ταβάνια, εκπέμπει αέρα επαναστατικής εγρήγορσης που την κάνει απολαυστικό θέαμα ειδικά όταν παρακολουθείται με παρέα, ενώ οι ιαχές επιβράβευσης που θ’ ακούσεις να πετάγονται από πολιτικοποιημένης γεύσης σαραντάρες γύρω σου, αρκούν να καταλάβεις γιατί ο Κούλογλου είναι ο ροκ σταρ της ντόπιας ντοκιμαντερικής σκηνής, ακόμη κι αν δεν το δεις επί της οθόνης.



Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΓΚΑΖΙ
Ταινιοθήκη της Ελλάδος
Αίθουσα 1
Πέμ.-Τετ.: 18.30/ 20.00/ 22.00

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
Ααβόρα
Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 20.45/ 22.30

13 Responses so far.

  1. Anonymous said

    Μα γιατί τετοια υποτιμηση; Γιατι τοσο ευκολη, απαξιωτικη και αποδοκιμαστικη κριτικη; Ποιος εχει σημερα τις γνωσεις και την ικανη εκεινη ενημερωση που θα του επετρεπε τοσο αβιαστα, όπως κανετε εσεις, να αξιολογησει τις πληροφοριες που παρεχονται στο εν λογω ντοκυμαντερ;Εκτος κι αν αξιωνετε κατι τετοιο για τον εαυτο σας. Αν συμβαινει ετσι, τότε δωστε μας εσεις μια ερμηνεια των πραγματων. Ο άνθρωπος έκανε μια προσπάθεια στο μέτρο του δυνατού να αναζητησει εξηγησεις για τις ριζικες ανακαταταξεις που αναμφισβήτητα συμβαίνουν παγκοσμίως στις μερες μας. Αν μη τι αλλο, αποτελει εναυσμα για προβληματισμο, εκτος κι αν μας πεφτει πολυ βαρυ αυτο..Ας ανοιξουμε λιγο παραπανω τα ματια μας και τα αυτια μας κι ας αναρωτηθουμε, ας ψαξουμε να βρουμε ποιο στην ευχη μπορει να ειναι το περιεχομενο της περιβοητης παγκοσμιας διακυβερνησης, την οποια ευαγγελιζονται τοσο περιπαθως οι πολιτικοι μας.

  2. cheaptalk said

    Δε ξέρω ποιος μιλάει για παγκόσμια διακυβέρνηση, σε συνωμοσιολογικά και μάλλον ακροδεξιά στέκια μου ακούγεται πιο πιθανό. Εγώ, όπως και οι περισσότεροι, νεο-φεουδαρχισμό βλέπω, όποιος ξέρει απλά ιστορία καταλαβαίνει και τη διαφορά (από "παγκόσμιες" αυτοκρατορίες).

    Από κει και πέρα τη ταινία δε την είδα, η κριτική αναφέρει σαφώς πως οι πληροφορίες δε μπορούν να αξιολογηθούν αν δε αποτελούν (ή δε συνοδεύονται από) στοιχεία. Τόσες δεκαετίες τηλεπαράθυρα, αν κάτι μάθαμε είναι πως ο καθένας ισχυρίζεται ότι θέλει, να ξέρεις ποιος ισχυρίζεται βάσιμα και τι, δε μπορείς εκτός αν γνωρίζεις εκ των προτέρων και τα στοιχεία ή έχεις τυφλή εμπιστοσύνη σε συγκεκριμένα ομιλούντα κεφάλια, πράγματα που δε μπορείς να κρίνεις ότι συστήνουν ένα επιτυχημένο ντοκιμαντέρ. Ντοκιμαντέρ που βγαίνει στις αίθουσες, και κρίνεται σαν κινηματογραφικό έργο, όχι σαν εκπαιδευτική τηλεόραση ή δημοσιογραφικό φιλμάκι. Αν όχι τιποτάλλο, οι θεατές πληρώνουν εισιτήριο αν δε κάνω λάθος, η βαθμολογία αντικατοπρίζει το πόσο αξίζει το αποτέλεσμα τα λεφτά τους.

  3. cheaptalk said

    Παρεμπιπτόντως, μιας και η κριτική μιλάει για μαϊκλμουρισμό, ο Moore συνοδεύει τα έργα του με ποτάμια από στοιχεία στο site του. Και όποιος τα αμφισβήτησε μέχρι τώρα, το μόνο που κατάφερε ήταν να εκτεθεί χοντρά.

  4. Anonymous said

    Ευτυχως ή δυστυχως δεν ανηκω ουτε στην ακροδεξια, ουτε στην ακροαριστερα, ουτε και καπου αλλου, γενικα δε φερω καμια ταμπελα.Αγαπητε μου αν δεν ξερεις ποιος μιλαει για παγκοσμια διακυβερνηση, ή αλλιως για νεα ταξη πραγματων, θα σου προτεινα να το ψαξεις λιγο και θα καταλαβεις οτι χρονια τωρα φαινεται να ειναι αυτο το ζητουμενο των απανταχου κυβερνωντων. Για να μιλησω με τις πιο προσφατες αναφορες, σε παραπέμπω σε μπαμπα και γιο Μπους, σε Κλιντον, σε Ομπαμα και για να ερθω και σε δικους μας σε Σημιτη, Γιωργακη (παμπολες αναφορες), Βενιζελο, Καρατζεφερη (αυτος προτιμα τον ορο "νεα ταξη". Βλεπε επισης και στην ευρωβουλευτη του κα Τζαβελλα (you tube) η οποια μεσα στο ευρωκοινοβουλιο με υφος απολυτα υποτακτικο ειπε: "ας καει η Ελλαδα", εαν ειναι για χαρη της επιτευξης της παγκοσμιας διακυβερνησης. Γι αυτό λοιπον κατα την ταπεινη μου αποψη , επειδη ζουμε σε καιρους συγχυσης, καλο θα ηταν να εκτιμουνται και να ενθαρρυνονται τετοιου ειδους προσπαθειες κι οχι να κρινονται μονο με βαση ψυχρα επαγγελματικα κριτηρια.Αν αξιζει τα λεφτα της, ειναι ακριβως γιατι σε οδηγει να σκεφτεις τι μπορει να συμβαινει περα από τοπικιστικα και εθνικα ορια, σου ανοιγει δηλ. ενα παραθυρο προς τον υπολοιπο κοσμο και σου δινει τροφη για ερευνα, όταν η πλειοψηφια των ελληνων δημοσιογραφων αναμασουν τα ιδια και τα ιδια καιμας πληγουριαζουν.

  5. cheaptalk said

    Τη παγκόσμια διακυβέρνηση και τη "νέα τάξη πραγμάτων" η Wikipedia για κάποιο λόγο την έχει με διευκρίνηση "συνωμοσιοθεωρία" στο σχετικό λήμμα. Γιατί τέτοια είναι, και βρίσκει πρόσφορο έδαφος σε ακροδεξιούς και θρησκευόμενους χώρους, άσχετα με το πως αποφεύγουν τις "ταμπέλες" όσοι ανήκουν εκ των πραγμάτων σε αυτούς τους χώρους. Τώρα, όποιος πιστεύει ότι δεν ανήκει σε τέτοιους χώρους, ας μην ευαγγελίζεται και τέτοιες θεωρίες. Οι πολιτικοί όταν μιλάνε για νέα τάξη πραγμάτων, μιλάνε για αλλαγές συσχετισμού των δυνάμεων στον πλανήτη, αλλαγές που συμβαίνουνε σε διάφορες φάσεις της ιστορίας, όπως για παράδειγμα μετά τη κατάρρευση του σοβιετικού μπλοκ, και όπως αναφέρει άλλο αντίστοιχο λήμμα στη Wikipedia.

    Τα κινηματογραφικά έργα, σε κινηματογραφικές σελίδες (ή στις Μάζες τουλάχιστο), κρίνονται με βάση την κινηματογραφική τους αξία, το ξαναλέω. Χρήσιμο θεωρητικά, για ενημέρωση του κοινού, είναι κάθε ντοκιμαντέρ εξ' ορισμού. Και χρήσιμες προθέσεις μπορεί να κρίνει ο καθένας οποιεσδήποτε.

  6. κατερινα said

    Την εχει επισης και με τη διευκρινηση "πολιτικη" και μαλιστα το λημμα ειναι αρκετα ενημερωμενο. Ωστοσο, δεν αρκει για να οδηγηθει κανεις σε ασφαλες συμπερασμα για το πληρες περιεχομενο του ορου. Χρειάζεται να παρακολουθεί κανεις τις εξελιξεις και να δινει προσοχη στα λογια όσων ασκουν πολιτικη. Αν μεχρι πρώτινος ο ορος σημαινε κατα εναν τροπο γενικό και αφηρημενο τις αλλαγες συσχετισμου δυναμεων, τωρα πια φαινεται να αποκτα ενα πιο συγκεκριμενο νόημα, αφου χρησιμοποιειται παραλληλα με τον ορο "παγκοσμια /οικονομικη διακυβερνηση". Και μαλλον με παρεξηγησες. Δεν την ευαγγελιζομαι/ δηλ. δεν τη φερνω ως καλη ειδηση εγω,, αλλοι το κανουν. Βρισκεται στα χειλη ανωτατων αξιωματουχων τοσο της εγχωριας οσο και της εξωτερικης πολιτικης σκηνης, πραγμα που δειχνει οτι δεν προκειται για θεωρια συνομωσιας, αντιθετως μοιαζει να ειναι ενα σχεδιο που φανερα το παρουσιαζουν κι επιδιωκουν την υλοποιηση του[βλεπε Van Rompay http://www.youtube.com/watch?v=QEqFtVrAgSo&feature=results_main&playnext=1&list=PL9D85ABBEA8FE58C6 και Jean Claude Trichet http://www.youtube.com/watch?v=mc7p4YZWFeo συγγνωμη, δεν ειμαι εξοικειωμενη με τις λειτουργιες για να μεταβεις αμεσα στη σελιδα-πατα δεξι κλικ, μαλλον θα το ξερεις]. Απ' αυτην την αποψη λοιπον, η "νεα ταξη πραγματων", η νεα εποχη, ή οπως αλλιως ονομαζεται, ας μη παιζουμε με τις λεξεις, σημαινει οχι πια αλλαγη συσχετισμων, αλλα συγκλιση των δυναμεων που φτανει μεχρι του σημειου της ενοποιησης-ενοτητας. Το ερωτημα που προκυπτει επομενως ειναι αν αυτο ειναι για το καλο μας, οπως λεει και το παλιο καλο τραγουδι του Μηλιωκα, ή οχι.

    Καταλαβαινω απολυτα τη δουλεια σας ως κινηματογραφικη σελιδα. Απλα δεδομενων των εξελιξεων εντος κι εκτος χωρας, περιμενα οτι ενα τετοιο εργο απο Ελληνα δημοσιογραφο, εστω και με ελλιπη στοιχειοθετηση οπως πιστευετε, θα γινοταν υποδεκτο λιγο πιο ενθερμα. Αυτο μονο.

    Ευχαριστω για τη φιλοξενια των σχολιων.

  7. cheaptalk said

    Τα βίντεο που παραθέτεις είναι α) ένα του Conservative Caucus, γνωστής οργάνωσης πυροβολημένων νεοσυντηρητικών, που απομονώνει καναδυο συγκεκριμένες φράσεις για συντονισμό πολιτικών σε παγκόσμια θέματα όπως το περιβάλλον (συντονισμός που αυταπόδεικτα θα ήτανε αχρείαστος στη περίπτωση εγκαθίδρυσης παγκόσμιας κυβέρνησης) και β) του Nufffrespect, πασίγνωστου υπερσυνωμοσιολόγου παπαρολόγου, που αναγκάστηκε να του κλείσει το κανάλι το YouTube πριν χρόνια, για το όσα αποδεδειγμένα συκοφαντικά εκτός των άλλων ανέβαζε. Οπότε δε νομίζω ότι συνεισφέρουν και πολλά στο να αντικρούσουν όσα αναφέρει η Wikipedia. Παραπέρα, το τι αναφέρει η Wikipedia για τη πολιτική χρήση της φρασούλας (σα φρασούλα "μια νέα τάξη πραγμάτων" και όχι σαν συγκεκριμένο όρο "Η νέα τάξη πραγμάτων") το υπέδειξα και το ανέφερα νωρίτερα, δε καταλαβαίνω γιατί μου το επισημαίνεις.

    Τέλος ήδη ανέφερα κάτι λεξούλες όπως νεο-φεουδαρχία και ιστορία, οι συσχετισμοί δυνάμεων, τα οικονομικά συμφέροντα, οι πολιτικές εκμετάλλευσης παγκόσμια είναι πιο πολύπλοκες από μια απλή γιγαντιαία τυφλή συνωμοσιοθεωρία. Κάποια επιμέρους υποθέτω τα εξετάζει και το ντοκιμαντέρ του Κούλογλου, αλλά δε συνοψίζονται σε δυο λεξούλες ούτε σε στιχάκια, δυστυχώς.

  8. κατερινα said

    Πρωτον: δεν με ενδιαφερει ποιος κανει τις αναρτησεις. Με ενδιαφερει το ποιος μιλαει και το τι λεει. Με αλλα λογια αντιμετωπιζω αντικειμενικα αυτο που βλεπω και ακουω ως πληροφορια και τη θετω υπο εξεταση.

    Δευτερον: Ενδεικτικα σε παρεπεμψα σε δηλωσεις και αναφορες Ελληνων και ξενων πολιτικων. Υπαρχει μεγαλη βιβλιογραφια με αρτια στοιχειοθετηση για οποιον θελει να μελετησει βαθυτερα τα θεματα αυτα. Απ' την αλλη δικαιωμα του καθενος ειναι να τα θεωρησει a priori προιοντα φαντασιας, παρανοιας ή ο,τι αλλο.

    Τριτον: Η διατυπωση "νεα ταξη" απλη φρασουλα δεν ειναι. Αν δεν κανω λαθος ως ορο τη χαρακτηριζει και η wikipedia. Και πως αλλιως να κανει, αφου προερχεται απο την επισημως καθιερωμενη λατινικη διατυπωση novus ordo seclorum σε αμερικανικη σφραγιδα και μονοδολλαρο.

    Τεταρτον: Αλοιμονο εαν συνοψιζοταν η πραγματικοτητα σε 2 λεξουλες. Αντιθετως, οπως ειπα απαιτειται ψαξιμο και προσωπικη ενασχοληση για οποιον θελει να διαμορφωσει αποψη.

  9. κατερινα said

    Και κατι τελευταιο. Τα οσα αναφερει η wiki, ή οποιαδηποτε αλλη πηγη πληροφοριων δεν ειναι θεσφατα.Οφειλουμε να θετουμε τα παντα υπο αμφισβητηση και να θεωρουμε τους εαυτους μας αναζητητες κι οχι κατοχους ή παθητικους αποδεκτες της γνωσης.

  10. cheaptalk said

    Είναι προφανές ότι θα επιμένεις εκεί να μας διαφωτίσεις για τη "νέα τάξη πραγμάτων" μέχρι να παγώσει η κόλαση. Όποιος θέλει να καταλάβει καταλαβαίνει ότι η Wikipedia χαρακτηρίζει όρο ("term") τη φράση ("phrase") "new world order" στα πλαίσια του καθορισμού της ΜΗ σημασίας της. Έχει ένα κατεβατό από κάτω που εξηγεί ότι η ΦΡΑΣΗ δεν έχει συγκεκριμένη έννοια, και άρα δε αποτελεί όρο, στη χρήση της στη πολιτική. Και έχει και ολόκληρο ΛΗΜΜΑ που εξηγεί ότι η φράση είναι όρος στη χρήση της στη συνωμοσιολογία, εκεί σηματοδοτεί κάτι συγκεκριμένο.

    Η "αντικειμενική αντιμετώπιση" για σένα, σημαίνει προφανώς "πιστεύω ότι λέει ο καθένας στο δίχτυο". Γιατί προφανώς ούτε μπαίνεις στο κόπο να εξετάζεις το τι λέει ας πούμε ο Van Rompay, ούτε τα συμφραζόμενα έστω της φρασούλας του που την απομόνωσαν οι του Caucus για να στηρίξουν πανηγυρικά (με μια φρασούλα) δεκαετίες συνωμοσιοθεωρίας τους, ούτε βέβαια καν την αξιοπιστία τους. Σε αυτά τα πλαίσια, εντάξει, από δω και πέρα, θα βάζουμε 5 αστεράκια σε ότι λέει ο καθένας στο YouTube, αξίζει τον κόπο, αν είναι να κλείσει αυτή η πολύ εντός θέματος συζήτηση.

  11. Anonymous said

    Διαβάζοντας τα παραπάνω έχω κάποιες παρατηρήσεις - ερωτήματα:
    1.Προς τι το "κόλλημα" με την Wikipedia από τη στιγμή που είναι γνωστό ότι τα λήμματά της μπορούν να τροποποιηθούν από τον οποιονδήποτε;
    2.Ωραία τα "κουτάκια" και οι κατηγοριοποιήσεις, αλλά ήταν και αυτά που έπαιξαν το ρόλο τους στη δημιουργία του πολιτικού σκηνικού στην χώρα μας. Οτιδήποτε εκφράζεται από "αντίθετη" πλευρά, δεν έχουμε πλέον την πολυτέλεια να το απορρίπτουμε εκ των προτέρων. Ας κάνουμε πράξη τα αυτονόητα, κρίνοντας τα λεγόμενα κάποιου κι όχι το ποιόν αυτού που τα λέει. Το τελευταίο είναι βοηθητικό στη διαμόρφωση της άποψής μας, αλλά δεν είναι το κρίσιμο.
    3.Αν μη τι άλλο οι θεωρίες συνομωσίας, μάλλον περισσότερα ψήγματα αλήθειας από οποιεσδήποτε άλλες mainstream πηγές ενημέρωσης προσφέρουν.
    Φιλικά

  12. cheaptalk said

    Από δω και κάτω, δε πρόκειται να δημοσιευτεί κανένα σχόλιο που προσπαθεί να μας πείσει να δίνουμε βάση στη κάθε συνωμοσιοθεωρία, ειδικά με τα επιχειρήματα της δήθεν αντικειμενικότητας και των δήθεν αποστάσεων. Η Wikipedia είναι κατά 99% ακριβής, με παραπομπές στις πηγές των λημμάτων, και κάθε παπάρα που προσθέτει κάποιος διορθώνεται συνήθως άμεσα. Οι συνωμοσιοθεωρίες είναι κατά 99% τρελές αρλούμπες, με διαστροφές όποιων υπαρκτών στοιχείων, και οι παπάρες τους διαδίδονται κυριολεκτικά αιώνια σε chain-mails, μπαζοφόρα, και δε συμμαζεύεται. Όποιος δε κατανοεί τη διαφορά, και επιμένει να δίνει περισσότερη βάση σε ότι ανεβάζει ο κάθε παλαβός στο YouTube, με τη πρόφαση ότι η Wikipedia μπορεί να έχει και κάνα λάθος, αυτός προφανώς ή προπαγανδίζει ή δεν είναι σε θέση να ξεκινήσει οποιαδήποτε σοβαρή συζήτηση, λυπάμαι.

  13. Anonymous said

    http://www.lifo.gr/now/digital-life/8999

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.