Και τι μπορεί να έχει μέσα ένα τρέιλερ τελικά?

Trailer Trash Gals

"Ένα τρέιλερ κάνει πρεμιέρα", γράφει ο Matt Singer στο Criticwire "και όλοι στους ιστούς δεν αρκούνται απλά να το δημοσιεύσουν αλλά πρέπει και να το ζυγίσουν, να σχολιάσουν τα κουστούμια, την υπόκρουση και τις κυριότερες σκηνές του". Σύμφωνα με τον αρθρογράφο, που προκαλεί τέτοιες συζητήσεις από τη γωνιά του στο δίχτυο βέβαια, οδεύουμε κοντινότερα σε μια εποχή όπου "θα κρίνονται τα τρέιλερ αντί για τις ταινίες τις ίδιες". Για λόγους εντυπωσιασμού, ο Singer αγνοεί πως αυτή η εποχή είναι εδώ· πρέπει να πας στον πάτο του αρχείου των Μαζών για το ξεκίνημα της τάσης, αλλά πια κάθε απλή αναζήτηση στο δίχτυο βρίσκει όσες, πολλές, σελίδες ειδικεύονται τώρα ακριβώς σε "trailer reviews". Ακόμα και το Slate, από τους πρωτοπόρους της εκτεταμένης δημοσιογραφίας στο ιντερνέτ, έχει τον trailer critic που γράφει σύντομες παπάρες για τα προωθητικά των στούντιο. Και κατά βάση, αυτή η τάση είναι ζητούμενη και όχι απευκταία· οι κάθε λογής δημοσιογράφοι που διαλαλούνε στο Twitter και στο Facebook, διαπιστώνουν πως όλο και πιο δύσκολα πείθουν ακόλουθο να πάει στη δικιά τους (και μόνο) σελίδα να δει βίντεο αποκλειστικά ενσωματωμένο από το YouTube. Περάσανε οι εποχές που να ενσωματώνεις βίντεο στις σελίδες σου ήτανε πρωτοπορεία, πια τα ενσωματώνει και ο τελευταίος στα δικά του τοιχοκολλήματα σε κάθε κοινωνικό δίχτυο, απαιτείται πρόσθετη αξία.

Τι αξία μπορεί κάποιος να προσθέσει στο δημοσίευμά του για να εξασφαλίσει το πολυπόθητο κλικ λοιπόν? Η πιο εύκολη και κοινή λύση είναι αυτή του τελάλη: γράφεις έναν πηχυαίο τίτλο για το χέσιμο της φοράδας στ' αλώνι, κολλάς υποχρεωτικά ένα μεγάλο, μεγάλο θαυμαστικό στο τέλος του, και μετράς την απήχηση στο Google Analytics. Καί ο χώρος των τελάληδων είναι πια υπερ-υπερκορεσμένος όμως, ενώ ο ασυγκράτητος ενθουσιασμός με κάθε πήδημα ψύλλου δε συμβάλλει ακριβώς στην αξιοπιστία κανενός. Πάμε έτσι στη δεύτερη πιο εύκολη λύση, το ξεπατίκωμα του IMDb. Σε αυτή, αντιγράφεις όλη τη λίστα των συντελεστών, τη σύνοψη, και την ημερομηνία εξόδου, γεμίζεις ικανοποιητικά μια-δυο παραγράφους, και αποκτάς τον αέρα επίσημου εκπροσώπου της παραγωγής, αν όχι της βιομηχανίας ολόκληρης. Το πρόβλημα εδώ, είναι πως το IMDb δεν υπογράφει την ακρίβεια των πληροφοριών του. Πρέπει να τις διασταυρώσεις, γιατί αλλιώς κινδυνεύεις οι ελάχιστες πληροφορίες σου να είναι κι αυτές τρανταχτά ανακριβείς, όπως για παράδειγμα στο ρεπορτάζ του Hollywood Reporter --κάποτε δεύτερου πόλου της σοβαρής δημοσιογραφίας στη βιομηχανία-- για το τρέιλερ της Gangster Squad (2012), το οποίο ανέφερε συγκεκριμένη ημερομηνία εξόδου για τη ταινία, όταν η πιο κοινή γνώση για τη παραγωγή ήταν πως βρίσκονταν χρονολογικά στον αέρα. Παραπέρα, πριν τις πρώτες επίσημες προβολές κάθε ταινίας, το καστ που αναφέρεται στο IMDb είναι συνήθως χύμα, και έτσι πρέπει κανείς actually να κάτσει να δει το τρέιλερ για το οποίο γράφει, και να αναγνωρίζει τους πρωταγωνιστές, ώστε να σιγουρευτεί πως ο ρόλος "γκόμενα με μπικίνι στο βάθος #2" είναι αρκετά σημαντικός στη ταινία για να αναφέρεται δεύτερος στα credits.

Υποχρεωτικά λοιπόν πια στο δίχτυο, ο μέσος χρόνος που απαιτεί η δημοσίευση ενός τρέιλερ είναι πάνω από δυο δευτερόλεπτα. Και το πρόβλημα που εντοπίζει ο Singer στο άρθρο του είναι ουσιαστικά πως ο χρόνος αυτός τείνει κυρίως προς τα.. τρία δευτερόλεπτα. Με διαφορετικά λόγια, ένα σοβαρό δημοσίευμα του είδους που εξετάζουμε, χρειάζεται συμπληρωματικά και μια "άποψη", αλλά οι απόψεις είναι σα τις κωλοτρυπίδες όλοι ξέρουν. Όταν υποχρεώσεις κάποιον να αναπτύξει, και σε ελάχιστο χρόνο, ένα θέμα που δεν κατέχει, τότε το αποτέλεσμα είναι στη καλύτερη αβάσταχτες γενικότητες, σαπουνοπερετικοί συναισθηματισμοί και ανυπόφορες κοινοτοπίες. Οι ταινίες όμως παραμένουν ένα προϊόν που κοστίζει σχεδόν ανυπολόγιστα, σε "χρόνο και χρήμα" αν όχι τιποτάλλο, και ανάλογη αντιμετώπιση τους οφείλεται. Πολύ περισσότερο στο τρέιλερ όπου επιδεικνύεται κυρίως η ποιότητα της παραγωγής, με την όποια καλλιτεχνική αξία του έργου σε δεύτερο πλάνο. Για να ξοφλήσουν την υποχρέωσή τους, και να αρμέξουν περισσότερα του ενός θέματα από την είδηση βέβαια, οι μεγαλύτερες εκδόσεις --το MTV και το Empire για παράδειγμα-- προσανατολίζονται να βάζουν τους ίδιους τους συντελεστές της παραγωγής να σχολιάζουν τις σκηνές, όπως κάνουν και στα commentary tracks στα DVD. Τέτοιου είδους προσέγγιση έχει μεγάλη δημοσιογραφική αξία από την άποψη της δυσκολίας του να βάλεις ένα δημιουργό να μιλάει για τη δουλειά του, αλλά και ελάχιστη από την άποψη πως δε μπορείς να περιμένεις σοκαριστική ειλικρίνεια από ένα δημιουργό όσο προωθεί τη δουλειά του. Στη κατάληξη του άρθρου του, ο Singer προτείνει να γράφουν για τα τρέιλερ διαφημιστές, πρόταση που δε τη λες και ακριβώς μελετημένη, το ζητούμενο είναι ο σχολιασμός της αξίας της παραγωγής, όπως διακρίνεται πίσω από τη προώθησή της. Και όχι της αξίας της προώθησής της, φυσικά.




Τo artwork είναι του Christopher Lowery από το deviantART

9 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Δε ξέρω αν περίμενε κανένας να συλλαβίσω κι εγώ καμιά εύκολη απάντηση, αλλά το προφανέστερο για μένα είναι πως αυτή η εύκολη απάντηση υπάρχει όσο υπάρχει και σοβαρή δημοσιογραφία της δεκάρας. Όποιοι επιμένουν να κάνουν φτηνή δημοσιογραφία, θα επιμένουν πάντα να βρίσκουν και τις φτηνότερες δυνατές λύσεις για σοβαροφάνεια. Και φυσικά οι τρόποι να κοροϊδεύεις τους ανυποψίαστους είναι ατελείωτοι, απλά δε μπορείς, με τον ίδιο τρόπο να τους ξεγελάς όλους συνέχεια.

    Ενδεδειγμένο είναι το δύσκολο, να φας εκατό ώρες για να ολοκληρώσεις κανένα θέμα της προκοπής. Οι φαν κάθε παραγωγής και κάθε είδους (που τους υποτιμάει ο συγκεκριμένος αρθρογράφος γιατί δε κρίνουν πγιότητα), τρώνε αμέτρητες ώρες να έχουνε τουλάχιστο δεδομένα για να βγάλουνε και συμπεράσματα. Πολλά λιγότερα, και ειδικά ατεκμηρίωτη άποψη, απλά δε μπορείς να παρουσιάσεις χωρίς ομπρέλα για τις ντομάτες :p

  2. cheaptalk said

    Το θέμα το ξεκίνησα με κάπως διαφορετική αφορμή: στις Μάσες και όχι μόνο, κάθε τρεις και λίγο κάποιος περαστικός από το Google αφήνει την υπόδειξή του, να περιμένουμε να δούμε και τη ταινία για να βγάλουμε συμπεράσματα. Είπα λοιπόν να κάτσω να εξηγήσω όλους αυτούς τους λόγους για τους οποίους μπορείς και παραμπορείς να βγάλεις συγκεκριμένα συμπεράσματα. Αλλά τέτοιου είδους εξηγήσεις ουσιαστικά δεν τις χρειάζεται όποιος έχει νοημοσύνη, δεν είχε και καμία αξία τέτοιο θέμα.

  3. cheaptalk said

    Και για να ολοκληρώσω, η Warner όρισε καινούρια ημερομηνία για τη Gangster Squad χτες/ σήμερα. Ο Hollywood Reporter ήτανε, για.. αιώνες, ένα από τα δυο trades της αμερικάνικης βιομηχανίας. Τώρα έχει κάπως πιο "χαλαρή" κατεύθυνση (και εβδομαδιαία έντυπη έκδοση), απευθύνεται και στον μέσο καταναλωτή. Βλέπεις και εκεί δημοσιεύματα όποτε βγαίνει κάποιο τρέιλερ με άλλα λόγια, και δυστυχώς με αξιοπιστία ανάλογη του μέσου καταναλωτή.

  4. Anonymous said

    Ναι καλά. Όλα τα παραπάνω ήταν απλά μια πρόφαση για να βάλεις τη φωτογραφία. Τουλάχιστον έδωσες πηγή.

    Διαβάζω mftm από το πρώτο τρίμηνο του 2005. Παραμένω συνεπής μέχρι σήμερα έχοντας χάσει ελάχιστα πράγματα. Ακόμα θυμάμαι πολύ καλά το άρθρο για το M$B. *Mεγαλοκοπέλα. (http://bit.ly/JDlnPM) Τότε ήμουν 18 και τώρα είμαι 30. Έχω σχολιάσει μερικές δεκάδες φορές (χωρίς να χω να πω τίποτα σπουδαίο) ανώνυμα ή με 2-3 nicknames. Έχω "κερδίσει" 2 φορές σε διαγωνισμό για εισιτήρια και ένα merchειδές από ταινία που έχω δει πάνω από 10 φορές και το φοράω κάθε χειμώνα. Τα reviews εδώ με επηρεάζουν πολύ περισσότερο από ότι θα φανταζόσασταν. Ήταν πρωταρχικό κριτήριο για το ποια ταινία θα έπεφτε στο CloneDVD, είναι ακόμα βαρόμετρο για το bandwidth που θα χρησιμοποιήσω και πότε θα πάω σινεμά.

    Και ναι είναι κοινότυπο και αυτό το σχόλιο γιατί κάθε φορά αναλύεις μέχρι αηδίας τα πάντα και συνήθως συμφωνώ σε όλα όσα λες οπότε δεν έχω τι να γράψω. (πόσο pathetic ακούγομαι όντως) Τουλάχιστον ελπίζω στο επόμενο redesign να λογικευτείς και να μην κάνεις γκρι και ξάσπρουλη τη sidebar. Υπάρχουν και άτομα με OCD...

    Δε χρειάζεται να κάνεις approve ή να απαντήσεις αυτό το σχόλιο, απλά κάνε review τον καινούριο Tsukamoto μόλις βγει. Και βάψε τη sidebar.

    Ορίστε, κάτι έγραψα και γω (χωρίς να πω κάτι). Καληνύχτα.

  5. cheaptalk said

    Για να πω την αλήθεια, η φωτογραφία μου φαίνονταν πάρα πολύ καλή για να τη χαραμίσω σε θέμα για τρέιλερ. Αλλά από την άλλη δε μπορούσα να σκεφτώ και τίποτα να της αξίζει. Το 'ψαξα καμιά ώρα μήπως ξεκινήσω κανένα θέμα για.. γυναικεία πρότυπα φέτος, το μετάνιωσα κι αυτό για να μη δίνω κι άλλες αφορμές να με λένε φαλλοκράτη :p

  6. cheaptalk said

    Παρεμπιπτόντως, αυτή τη μπάρα στα πλάγια την έχω βάλει στόχο (να την εξαφανίσω εντελώς) εδώ και πολλά χρόνια. Για μένα, και για τους περισσότερους που ενδιαφέρονται για τα σημαντικά (είτε αισθητικά, είτε λειτουργικά, είτε δημοσιογραφικά), όλα τα υπόλοιπα είναι distractions, περισπασμοί, εξυπηρετούν τον.. σελιδάρχη και όχι τον αναγνώστη. Υπάρχει μια κόκκινη κουκκίδα κάτω δεξιά στο πάνω μεγάλο μαζολόγκο, άμα τη πατήσεις εξαφανίζει εντελώς τη sidebar να μη σε αποσπάει. Για να γίνει αυτό και φανερό (και σοβαρό) feature θέλει πολλή δουλειά όμως, δε το βλέπω να ολοκληρώνεται.

    Ευχαριστώ και για τον συγκινητικό απολογισμό τόσων χρόνων, είπα μια φορά να τον περάσω έτσι για να μη πάρουν κανέναν τα ζουμιά, θα ήμουνα και αχάριστος έτσι όμως.

  7. Ody said

    Μου έχει κάνει εντύπωση ο καθημερινός βομβαρδισμός με trailers,previews,virals,tv spots του Prometheus,με το καθένα να να είναι πιο spoilerάδικο από το προηγούμενο.Ναι μεν,τα βιντεάκια αναπαράγονται και αναλύονται καρέ-καρέ παντού (και φαντάζομαι,από στουντιακή οπτική είναι τσάμπα διαφήμιση) αλλά δε πρέπει να έχουν μείνει και πολλά στοιχεία της πλοκής του κρυφά (όχι ότι θα 'ταν και πολύ δύσκολο να τα μαντέψει κανείς).

    *[ Στα του layout του blog,δε ξέρω κατά πόσο είναι εύκολο ένα mobile template,με το αντίστοιχο user agent σκριπτάκι αλλά θα βοηθούσε πολύ (ή μήπως υπάρχει ήδη και κάνω εγώ κάτι λαθος;). ]

  8. cheaptalk said

    Για να πω την αλήθεια, όλα τα προωθητικά της Fox τα 'χω προσπεράσει μέχρι τώρα. Δε μου φάνηκε καλή ιδέα το project από την αρχή, και δεν έχω και μεγάλη εμπιστοσύνη στο στούντιο όπως πιστεύω να έχουν καταλάβει όλοι τόσα χρόνια :p Ήταν έκπληξη πάντως το ότι αποφάσισαν να το βγάλουν R τελικά, πιστεύω πως το ξεσκίζουν στο μάρκετινγκ για να ισοφαρίσουν τη χασούρα, να πιάσουν πουθενά το μεγαλύτερο κοινό που δε κάνει κλικ σε ότι βιντεάκι βρει μπροστά του.

    Mobile templates έχει o Blogger. Αν δεν αναγνωρίζει το κινητό σου βάλε παράμετρο m=1 στο τέλος. Κάνω μια προσπάθεια να.. διαβάζονται κιόλας τα θέματα από κινητό, αλλά να περάσω όλο το μαζο-template σε light μορφή θέλει πολλή δουλειά, και γενικά ακόμα όσοι μας επισκέπτονται από κινητό είναι περίπου όσοι μας επισκέπτονται και με IE6 :p

  9. Ody said

    Stupid me: Μάλλον είχα καιρό να δοκιμάσω,γιατί με το mftm.gr κάνει επιτέλους redirect στο mobile template...Στο mftm.blogspot.com δεν το'χα καταφέρει ποτέ!Πράγματι,μια χαρά διαβάζεται (καίει και λιγότερα Mb στα 100 χιλόμετρα)...

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.