Written by
verbal
in
no category
Κρατικά Βραβεία Ποιότητας 2007: Οι νικητές
Με τον Σταμάτη Κραουνάκη επι κεφαλής μιας τελετής που δίνει ορισμό στο αντίθετο του live, κύλησε αργά και βασανιστικά η διοργάνωση που τιμά τον ελληνικό κινηματογράφο, παίζοντας όλα τα κλιπάκια του σε λάθος διαστάσεις, και κάνοντας έτσι όλους όσοι πέρασαν απ' τη σκηνή, να φαίνονται φαρδύτεροι απ' τον παρουσιαστή της. Ενδεικτικό της διαστρεβλωμένης αντίληψης μιας αυτιστικής σέκτας που αφού πρώτα εξορίσει απ' τις τιμές της όποιον εξωτερικό παράγοντα τύχει ν' ασχοληθεί μαζί της (οι πρωταγωνιστές του El Greco φέτος και του Eduart πέρσι, για παράδειγμα), μετά δεν της φτάνει μία καλύτερη ταινία ανά χρονιά, αλλά θέλει να έχει και δεύτερη και τρίτη, και βέβαια να μοιράσει αναλόγως τα λοιπά βραβεία, για να δικαιολογήσει καταλλήλως τις τρεις πρωτιές.
Έτσι, για να σταθούν η διόρθωση (2007), η Uranya (2006), κι ο El Greco (2007) στην τρίτη, τη δεύτερη και την πρώτη θέση αντίστοιχα, των Κρατικών Βραβείων Ποιότητας για Ταινία Μυθοπλασίας Μεγάλου Μήκους (και μόνο που το λες, χασμουριέσαι), χρειάστηκε να μοιραστούν το σενάριο η Uranya (2006) με τη διόρθωση (2007), για να πάρει ο El Greco τη σκηνοθεσία, το μοντάζ, και τη φωτογραφία απ' τα πρωτεύοντα, μαζί με τα άλλα 4 πιο τεχνικά βραβεία του τελικού του συνόλου, που προδιαγραφόταν μαζικό, παρά τις απουσίες του από κατηγορίες ερμηνευτικές, και θα ήταν μαζικότερο αν βραβευόταν και μη Έλληνες συντελεστές. Αξιοσημείωτο είναι πάντως, πως η διόρθωση (2007), εκτός από "πρώτη ανεξάρτητη ελληνική παραγωγή που φτάνει τόσο ψηλά" όπως είπε ο σκηνοθέτης της, Θάνος Αναστόπουλος (λες και υπάρχουν κι εξαρτημένες, στουντιακές ελληνικές παραγωγές), είναι και η μόνη Καλύτερη Ταινία φέτος, που συνοδεύεται και με βραβείο πρώτης ερμηνείας.
Δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να αλλάξει το σκηνικό της μοιρασιάς η προτεινόμενη απ' την ΠΕΚΚ αναδιάρθρωση του τρόπου της ψηφοφορίας για τα συγκεκριμένα βραβεία, μέσω της διεύρυνσης της πενηνταμελούς επιτροπής για την αποδυνάμωση των κλικών, αφού η ετήσια φιλμογραφία πάντα κάπως έτσι κινείται, με μία ταινία ουσιαστικά να ξεχωρίζει για το μέγεθος της παραγωγής της και τις άλλες να ελπίζουν. Κι αυτό το τελευταίο σίγουρα δεν πρόκειται να αλλάξει, όσα ενάμιση τοις εκατό κι αν δώσει το κράτος, αν δεν χωθούν ακόμη περισσότεροι ιδιώτες στην παραγωγή. Κατά προτίμηση, βέβαια, όχι οι ίδιοι ιδιώτες, γιατί μετά μπορεί να μιλάμε για περισσότερους τσεπωμένους εκλέκτορες. Αυτό που έχει σημασία βέβαια, δεν είναι το πόσα Κρατικά Βραβεία θα βάλει μια ταινία στην αφίσα της, αλλά αυτά τα βραβεία να διαφημίζουν μερικές παραπάνω ταινίες της προκοπής.
Έτσι, για να σταθούν η διόρθωση (2007), η Uranya (2006), κι ο El Greco (2007) στην τρίτη, τη δεύτερη και την πρώτη θέση αντίστοιχα, των Κρατικών Βραβείων Ποιότητας για Ταινία Μυθοπλασίας Μεγάλου Μήκους (και μόνο που το λες, χασμουριέσαι), χρειάστηκε να μοιραστούν το σενάριο η Uranya (2006) με τη διόρθωση (2007), για να πάρει ο El Greco τη σκηνοθεσία, το μοντάζ, και τη φωτογραφία απ' τα πρωτεύοντα, μαζί με τα άλλα 4 πιο τεχνικά βραβεία του τελικού του συνόλου, που προδιαγραφόταν μαζικό, παρά τις απουσίες του από κατηγορίες ερμηνευτικές, και θα ήταν μαζικότερο αν βραβευόταν και μη Έλληνες συντελεστές. Αξιοσημείωτο είναι πάντως, πως η διόρθωση (2007), εκτός από "πρώτη ανεξάρτητη ελληνική παραγωγή που φτάνει τόσο ψηλά" όπως είπε ο σκηνοθέτης της, Θάνος Αναστόπουλος (λες και υπάρχουν κι εξαρτημένες, στουντιακές ελληνικές παραγωγές), είναι και η μόνη Καλύτερη Ταινία φέτος, που συνοδεύεται και με βραβείο πρώτης ερμηνείας.
Δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να αλλάξει το σκηνικό της μοιρασιάς η προτεινόμενη απ' την ΠΕΚΚ αναδιάρθρωση του τρόπου της ψηφοφορίας για τα συγκεκριμένα βραβεία, μέσω της διεύρυνσης της πενηνταμελούς επιτροπής για την αποδυνάμωση των κλικών, αφού η ετήσια φιλμογραφία πάντα κάπως έτσι κινείται, με μία ταινία ουσιαστικά να ξεχωρίζει για το μέγεθος της παραγωγής της και τις άλλες να ελπίζουν. Κι αυτό το τελευταίο σίγουρα δεν πρόκειται να αλλάξει, όσα ενάμιση τοις εκατό κι αν δώσει το κράτος, αν δεν χωθούν ακόμη περισσότεροι ιδιώτες στην παραγωγή. Κατά προτίμηση, βέβαια, όχι οι ίδιοι ιδιώτες, γιατί μετά μπορεί να μιλάμε για περισσότερους τσεπωμένους εκλέκτορες. Αυτό που έχει σημασία βέβαια, δεν είναι το πόσα Κρατικά Βραβεία θα βάλει μια ταινία στην αφίσα της, αλλά αυτά τα βραβεία να διαφημίζουν μερικές παραπάνω ταινίες της προκοπής.
Δες/Κρύψε τα Κρατικά Βραβεία Ποιότητας
1ο Βραβείο ταινίας Μυθοπλασίας Μεγάλου Μήκους ύψους 58.700 ευρώ: El Greco (2007)
2o Βραβείο ταινίας Μυθοπλασίας Μεγάλου Μήκους ύψους 44.025 ευρώ: Uranya (2006)
3o Βραβείο ταινίας Μυθοπλασίας Μεγάλου Μήκους ύψους 29.350 ευρώ: διόρθωση (2007)
1ο Βραβείο ταινίας Τεκμηρίωσης ή Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων μεγάλου μήκους ύψους 17.610 ευρώ: Μυστικά και Ψέμματα (2007)
2ο Βραβείο ταινίας Τεκμηρίωσης ή Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων μεγάλου μήκους ύψους 11.740 ευρώ: Πολύ Μιλάς... Πολύ Κλαις (2007)
Βραβείο Σκηνοθεσίας, ύψους 29.350 ευρώ: Γιάννης Σμαραγδής, El Greco (2007)
Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη, ύψους 14.675 ευρώ: Κωνταντίνα Βούλγαρη, Valse Sentimentale (2007)
Βραβείο Σεναρίου, ύψους 14.675 ευρώ: Θάνος Αναστόπουλος και Βασίλης Ραΐσης, διόρθωση (2007) & Κώστας Καπάκας, Uranya (2006)
Βραβείο Ερμηνείας 1ου Ανδρικού Ρόλου, ύψους 11.740 ευρώ: Γιώργος Συμεωνίδης, διόρθωση (2007)
Βραβείο Ερμηνείας 1ου Γυναικείου Ρόλου, ύψους 11.740 ευρώ: Λουκία Μιχαλοπούλου, Valse Sentimentale (2007)
Βραβείο Ερμηνείας 2ου Ανδρικού Ρόλου, ύψους 5.870 ευρώ: Μανώλης Μαυροματάκης, Uranya (2006)
Βραβείο Ερμηνείας 2ου Γυναικείου Ρόλου, ύψους 5.870 ευρώ: Μένη Κωνσταντινίδου, Straight Story (2006)
Βραβείο Φωτογραφίας, ύψους 8.805 ευρώ: Άρης Σταύρου & Νίκος Σμαραγδής, El Greco (2007)
Βραβείο Σκηνογραφίας, ύψους 5.870 ευρώ: Δαμιανός Ζαρίφης, El Greco (2007)
Βραβείο Μουσικής, ύψους 5.870 ευρώ: Παναγιώτης Καλαντζόπουλος, Uranya (2006) & Βαγγέλης Παπαθανασίου, El Greco (2007)
Βραβείο Ήχου, ύψους 5.870 ευρώ: Μαρίνος Αθανασόπουλος, El Greco (2007)
Βραβείο Μοντάζ, ύψους 5.870 ευρώ: Γιάννης Τσιτσόπουλος, El Greco (2007)
Βραβείο Ενδυματολογίας, ύψους 5.870 ευρώ: Εύα Νάθενα, Uranya (2006)
Βραβείο Μακιγιάζ, ύψους 2.935 ευρώ: Αργυρώ Κουρουπού, El Greco (2007)
ΤΑΙΝΙΕΣ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
1ο Βραβείο ταινίας Μυθοπλασίας ή Τεκμηρίωσης ή Κινουμένων Σχεδίων Μικρού Μήκους, ύψους 8.805 ευρώ: ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΜΑ, Ιρίνα Μπόικο
2ο Βραβείο ταινίας Μυθοπλασίας ή Τεκμηρίωσης ή Κινουμένων Σχεδίων Μικρού Μήκους, ύψους 6.603,75 ευρώ: ΠΕΡΑΣΜΑ, Γιάννης Κατσάμπουλας
3ο Βραβείο ταινίας Μυθοπλασίας ή Τεκμηρίωσης ή Κινουμένων Σχεδίων Μικρού Μήκους, ύψους 4.402,50 ευρώ: Η ΕΚΤΑΣΗ ΠΟΥ ΑΝΑΛΟΓΕΙ, Παναγιώτης Χριστόπουλος
Τα δέκα (10) Ισότιμα Ειδικά βραβεία ταινιών Μικρού Μήκους Μυθοπλασίας ή Τεκμηρίωσης ή Κινουμένων Σχεδίων, ύψους 2.348 ευρώ το καθένα, απονέμονται στις ταινίες:
ΤΖΙΝΑ ΝΤΟΣΤΟΓΙΕΦΣΚΙ, σκηνοθεσία Β.Ζουγανέλη
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ;, σκηνοθεσία Κ. Πιλάβιου
TRANSIT, σκηνοθεσία Γ. Γαϊτανίδης
ΕΝ ΘΕΡΜΩ, σκηνοθεσία Α. Νταουντάκη
Μ’ ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ, σκηνοθεσία Αν. Γερακίνης
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟ ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΕΡΑ, σκηνοθεσία Β. Καζής – Επ. Τριανταφυλλίδης
ΩΜΟΣ ΠΡΟΣ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ, σκηνοθεσία Δ.Εμμανουηλίδης
ΕΙΣΒΟΛΗ (INVASION), σκηνοθεσία Μ. Δέλλου
SPINALONGA, σκηνοθεσία Κ. Αθουσάκης
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ, ΝΥΧΤΑ, σκηνοθεσία Αχ. Κυριακίδης
Previously on Movies for the Masses: Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2007: Τα βραβεία