Written by
verbal
in
no category
Νύχτες Πρεμιέρας 2008: Το Πρόγραμμα
Μέχρι το πρόγραμμα να διατεθεί επίσημα σε κοινό και Τύπο, διατίθεται από εδώ ανεπίσημα, γιατί πόσο να περιμένεις πια.
Με το καινούριο ρεκόρ των (φθηνών) διαρκείας να εξαντλούνται πριν καν... τυπωθούν (χάρη στους δαίμονες του τυπογραφείου), και τους φανατικούς να αγοράζουν μια θέση στη λίστα αναμονής για όταν οι κάρτες φτάσουν στα ταμεία, ξεκίνησε την προπώληση του την περασμένη Τρίτη, το 14ο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Αθήνας, Νύχτες Πρεμιέρας Conn-X, που με πάνω από 100 ταινίες, θα γεμίσει απ’ τις 17 ως τις 28 Σεπτέμβρη, τα καθίσματα, τα φουαγιέ και τους διαδρόμους των κινηματογράφων Αττικόν, Απόλλων και Δαναός 1 & 2.
Αν και οι διοργανωτές διατείνονται (πάλι) ότι φέτος το δυνατότερο πρόγραμμά τους είναι το διαγωνιστικό (και μπορεί κάλιστα να είναι, αλλά το ιστορικό δεν είναι και πολύ πειστικό), εκ πρώτης όψεως το Φεστιβάλ μοιάζει να έχει ρίξει το μεγάλο βάρος στο δεύτερο συνθετικό του ονόματός του, με ένα μάτσο δυνατές avant Πρεμιέρες, ταινιών που θα βγουν στις αίθουσες λίγο, ή λιγότερο, μετά την προβολή τους στις Νύχτες. Απ’ τα βαβουριάρικα Tropic Thunder, Pineapple Express, Rocknrolla, Synecdoche, New York και Vicky, Cristina, Barcelona μέχρι τα βραβευμένα στις Κάνες Il Divo, Gomorra, και Hunger, τα βαβουριασμένα απο ‘μάς κι αερισμένα στο Sundance The Wackness, Hamlet 2 και Choke, τα όχι και τόσο ακουσμένα αλλά επίσης αναμενόμενα Roman Polanski: Wanted and Desired, Gonzo: The Life and Work of Dr. Hunter S. Thomson, και Die Welle και βέβαια τα τόσο επίκαιρα Filth and Wisdom και I Am Because We Are της Madonna, διάσπαρτα σ’ όλο του το πρόγραμμα, κι ένα απ’ τα πιο ισορροπημένα ωρολόγια της πρόσφατης μνήμης, το φεστιβάλ προδιαγράφεται παραδεισένιο για τους λιγότερο τολμηρούς, που θέλουν απλά να στριμωχτούν για να δουν πρώτοι τους μεγάλους τίτλους.
Για τους υπόλοιπους, τα αφιερώματα στο φεύγα του Αμερικάνου animator Bill Plympton, στην Αργεντινή Albertina Carri, που λόγω εγκυμοσύνης θα παρευρεθεί στις προβολές της μέσω βιντεοσκοπημένων εισαγωγών, και στο συνήθως εξοργιστικό, αλλά πάντα της μοδός στην κινηματογραφική ιντελιγκέντσια της ανατροπομανίας, DIY cinema, προσφέρουν πεδίο ανακαλύψεων λαμπρό, την ώρα που η φιλμογραφία του Γάλλου μάστορα του τρόμου, Jacques Tourneur, θέτει τον πυρήνα των μεταμεσονύκτιων προβολών του φεστιβάλ, που δεν μπορεί, όλο και κάποιο διαμαντάκι θα κρύβουν και θα θέσω προσωπική αποστολή να το εντοπίσω. Κι αν δεν σου φτάνουν όλα αυτά, το μουσικό τμήμα έχει τα δικά του να δώσει στους δικούς του, με τα ντοκιμαντέρ για τους Public Enemy και τους Gorillaz να ξεχωρίζουν και τις ματιές στην ελληνική ηλεκτρονική και hip hop σκηνή να προσθέτουν ένα ενδιαφέρον τοπικότητας, ενώ οι στρογγυλές τράπεζες κι οι ανοιχτές συνεντεύξεις των προσκεκλημένων του φεστιβάλ, θα δοκιμάζουν τις αντοχές σου στα πρωινά ξυπνήματα, μετά τα ξενύχτια στα πάντα γεμάτα πάρτυ. Επιπλέον, για να μην παραπονιέσαι ότι δεν σε φτάνουν οι ώρες, οι διοργανωτές φέτος θα ανοίξουν στο κοινό και τις δημοσιογραφικές τους προβολές (που περιλαμβάνουν κυρίως ταινίες του διαγωνιστικού), με μειωμένο εισιτήριο των €4, έναντι των €6 των κανονικών προβολών.
Αν και οι διοργανωτές διατείνονται (πάλι) ότι φέτος το δυνατότερο πρόγραμμά τους είναι το διαγωνιστικό (και μπορεί κάλιστα να είναι, αλλά το ιστορικό δεν είναι και πολύ πειστικό), εκ πρώτης όψεως το Φεστιβάλ μοιάζει να έχει ρίξει το μεγάλο βάρος στο δεύτερο συνθετικό του ονόματός του, με ένα μάτσο δυνατές avant Πρεμιέρες, ταινιών που θα βγουν στις αίθουσες λίγο, ή λιγότερο, μετά την προβολή τους στις Νύχτες. Απ’ τα βαβουριάρικα Tropic Thunder, Pineapple Express, Rocknrolla, Synecdoche, New York και Vicky, Cristina, Barcelona μέχρι τα βραβευμένα στις Κάνες Il Divo, Gomorra, και Hunger, τα βαβουριασμένα απο ‘μάς κι αερισμένα στο Sundance The Wackness, Hamlet 2 και Choke, τα όχι και τόσο ακουσμένα αλλά επίσης αναμενόμενα Roman Polanski: Wanted and Desired, Gonzo: The Life and Work of Dr. Hunter S. Thomson, και Die Welle και βέβαια τα τόσο επίκαιρα Filth and Wisdom και I Am Because We Are της Madonna, διάσπαρτα σ’ όλο του το πρόγραμμα, κι ένα απ’ τα πιο ισορροπημένα ωρολόγια της πρόσφατης μνήμης, το φεστιβάλ προδιαγράφεται παραδεισένιο για τους λιγότερο τολμηρούς, που θέλουν απλά να στριμωχτούν για να δουν πρώτοι τους μεγάλους τίτλους.
Για τους υπόλοιπους, τα αφιερώματα στο φεύγα του Αμερικάνου animator Bill Plympton, στην Αργεντινή Albertina Carri, που λόγω εγκυμοσύνης θα παρευρεθεί στις προβολές της μέσω βιντεοσκοπημένων εισαγωγών, και στο συνήθως εξοργιστικό, αλλά πάντα της μοδός στην κινηματογραφική ιντελιγκέντσια της ανατροπομανίας, DIY cinema, προσφέρουν πεδίο ανακαλύψεων λαμπρό, την ώρα που η φιλμογραφία του Γάλλου μάστορα του τρόμου, Jacques Tourneur, θέτει τον πυρήνα των μεταμεσονύκτιων προβολών του φεστιβάλ, που δεν μπορεί, όλο και κάποιο διαμαντάκι θα κρύβουν και θα θέσω προσωπική αποστολή να το εντοπίσω. Κι αν δεν σου φτάνουν όλα αυτά, το μουσικό τμήμα έχει τα δικά του να δώσει στους δικούς του, με τα ντοκιμαντέρ για τους Public Enemy και τους Gorillaz να ξεχωρίζουν και τις ματιές στην ελληνική ηλεκτρονική και hip hop σκηνή να προσθέτουν ένα ενδιαφέρον τοπικότητας, ενώ οι στρογγυλές τράπεζες κι οι ανοιχτές συνεντεύξεις των προσκεκλημένων του φεστιβάλ, θα δοκιμάζουν τις αντοχές σου στα πρωινά ξυπνήματα, μετά τα ξενύχτια στα πάντα γεμάτα πάρτυ. Επιπλέον, για να μην παραπονιέσαι ότι δεν σε φτάνουν οι ώρες, οι διοργανωτές φέτος θα ανοίξουν στο κοινό και τις δημοσιογραφικές τους προβολές (που περιλαμβάνουν κυρίως ταινίες του διαγωνιστικού), με μειωμένο εισιτήριο των €4, έναντι των €6 των κανονικών προβολών.
Previously on Movies for the Masses: Βενετία 2008: Τα βραβεία