Written by
cheaptalk
in
Reviews
Leonera (2008)
Λεονέρα / Lion's Den
Σκηνοθεσία: Pablo Trapero
Σενάριο: Pablo Trapero, κ.ά.
Παίζουν: Martina Gusman, Φυλακισμένες, Μωρά
Δες/Κρύψε το trailer
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΑΣΤΥ
Κοραή 4 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3214775, 2103221925.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.30
Σκηνοθεσία: Pablo Trapero
Σενάριο: Pablo Trapero, κ.ά.
Παίζουν: Martina Gusman, Φυλακισμένες, Μωρά
Δες/Κρύψε το trailer
Φοιτήτρια ξυπνάει μελανιασμένη και ματωμένη. Ακολουθεί τη καθημερινή της ρουτίνα, και όταν γυρνάει σπίτι, καταλαβαίνει ότι οι δυο της γκόμενοι, που είναι και μεταξύ τους γκόμενοι, είναι και στο πάτωμα γυμνοί και σφαγμένοι. Στη φυλακή, τη βάζουν στην ειδική πτέρυγα για γυναίκες με παιδιά.Αν δε κάνω λάθος, περαστικός μόνο από τη Θεσσαλονίκη (και όχι από τις ελληνικές αίθουσες) μέχρι τώρα, ο Pablo Trapero είναι μπλεγμένος οικογενειακά στη μισή αργεντίνικη παραγωγή του 21ου αιώνα, και στη Leonera (2008) μπλέκεται σα να ήταν μέσα η γυναίκα του (δε σου κάνει καμία εντύπωση ότι όντως δυσκολεύονταν καθημερινά, στο τέλος των γυρισμάτων, να αφήσει τους κομπάρσους του έγκλειστους) και βάζοντας μέσα τη γυναίκα του. Το αποτέλεσμα, σχεδόν υποχρεωτική παρακολούθηση πλέον για κάθε κρατούμενο στη χώρα του, είναι παρολαυτά λιγότερο μπλεγμένο απ' ότι ακούγεται, χάρη στο μάτι του στενού του συνεργάτη, Guillermo Nieto, στη φωτογραφία, η οποία είναι τόσο οικεία και τόσο αποστασιοποιημένη όσο χρειάζεται όταν χρειάζεται. Στις πραγματικές τοποθεσίες όπως θα κατάλαβες, ο Trapero ντύνει τη Martina Gusman μια δεκαετία μικρότερη όπως απαιτεί ο ρόλος, τη γδύνει όταν είναι έγκυος, αφήνει κάτι χοντρές ινδιάνες να την αγκαλιάζουν με λατρεία στα λουτρά, και τη παρακολουθεί (όπως συνηθίζει) κυριολεκτικά σε κάθε σπιθαμή της διαδρομής της για τέσσερα χρόνια. Απηχώντας περισσότερο Shawshank Redemption (1994) παρά (δυστυχώς, το ξέρω) Women in Cages (1971), αυτή η βαθμιαία ανάμειξη του θεατή με το άγνωστο αλλά εξαπλούμενο είδος της κυοφορούσας φυλακισμένης, ήταν δεν ήταν και ο σκοπός, γίνεται τελικά το δυνατότερο χαρτί της ταινίας, αφήνοντας στην άκρη, μαζί με τις υπερδραματοποιήσεις, το.. σέξουαλο αστυνομικό μυστήριο της εισαγωγής. Δυστυχώς, το ξέρω, ο κατασκουριασμένος Walter Salles που μπλέχτηκε στη παραγωγή (όπως και Ασιάτες!), σύμφωνα με κάτι φήμες από δω μέχρι τις Κάνες, της φόρεσε στο τέλος αυτή τη κενή γλυκεράδα και τη δράση υπό την επίβλεψη του ίδιου θεωρητικού του κατς που ζέχνει και η ατελείωτη (και ατελείωτη) Οριακή Γραμμή (2008) του.
Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει
*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΑΣΤΥ
Κοραή 4 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3214775, 2103221925.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.30