Leonera (2008)

Λεονέρα / Lion's Den
Leonera, Poster

Σκηνοθεσία: Pablo Trapero
Σενάριο: Pablo Trapero, κ.ά.
Παίζουν: Martina Gusman, Φυλακισμένες, Μωρά


Δες/Κρύψε το trailer

Φοιτήτρια ξυπνάει μελανιασμένη και ματωμένη. Ακολουθεί τη καθημερινή της ρουτίνα, και όταν γυρνάει σπίτι, καταλαβαίνει ότι οι δυο της γκόμενοι, που είναι και μεταξύ τους γκόμενοι, είναι και στο πάτωμα γυμνοί και σφαγμένοι. Στη φυλακή, τη βάζουν στην ειδική πτέρυγα για γυναίκες με παιδιά.Leonera, PhotographΑν δε κάνω λάθος, περαστικός μόνο από τη Θεσσαλονίκη (και όχι από τις ελληνικές αίθουσες) μέχρι τώρα, ο Pablo Trapero είναι μπλεγμένος οικογενειακά στη μισή αργεντίνικη παραγωγή του 21ου αιώνα, και στη Leonera (2008) μπλέκεται σα να ήταν μέσα η γυναίκα του (δε σου κάνει καμία εντύπωση ότι όντως δυσκολεύονταν καθημερινά, στο τέλος των γυρισμάτων, να αφήσει τους κομπάρσους του έγκλειστους) και βάζοντας μέσα τη γυναίκα του. Το αποτέλεσμα, σχεδόν υποχρεωτική παρακολούθηση πλέον για κάθε κρατούμενο στη χώρα του, είναι παρολαυτά λιγότερο μπλεγμένο απ' ότι ακούγεται, χάρη στο μάτι του στενού του συνεργάτη, Guillermo Nieto, στη φωτογραφία, η οποία είναι τόσο οικεία και τόσο αποστασιοποιημένη όσο χρειάζεται όταν χρειάζεται. Στις πραγματικές τοποθεσίες όπως θα κατάλαβες, ο Trapero ντύνει τη Martina Gusman μια δεκαετία μικρότερη όπως απαιτεί ο ρόλος, τη γδύνει όταν είναι έγκυος, αφήνει κάτι χοντρές ινδιάνες να την αγκαλιάζουν με λατρεία στα λουτρά, και τη παρακολουθεί (όπως συνηθίζει) κυριολεκτικά σε κάθε σπιθαμή της διαδρομής της για τέσσερα χρόνια. Απηχώντας περισσότερο Shawshank Redemption (1994) παρά (δυστυχώς, το ξέρω) Women in Cages (1971), αυτή η βαθμιαία ανάμειξη του θεατή με το άγνωστο αλλά εξαπλούμενο είδος της κυοφορούσας φυλακισμένης, ήταν δεν ήταν και ο σκοπός, γίνεται τελικά το δυνατότερο χαρτί της ταινίας, αφήνοντας στην άκρη, μαζί με τις υπερδραματοποιήσεις, το.. σέξουαλο αστυνομικό μυστήριο της εισαγωγής. Δυστυχώς, το ξέρω, ο κατασκουριασμένος Walter Salles που μπλέχτηκε στη παραγωγή (όπως και Ασιάτες!), σύμφωνα με κάτι φήμες από δω μέχρι τις Κάνες, της φόρεσε στο τέλος αυτή τη κενή γλυκεράδα και τη δράση υπό την επίβλεψη του ίδιου θεωρητικού του κατς που ζέχνει και η ατελείωτη (και ατελείωτη) Οριακή Γραμμή (2008) του.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΑΣΤΥ
Κοραή 4 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο), 210-3214775, 2103221925.
Πεμ. - Τετ.: 18.30/ 20.30/ 22.30

3 Responses so far.

  1. cheaptalk said

    Αν εξαιρέσεις το τέλος, που είναι όπως είπαμε από άλλη ταινία, βάλε και κάνα αστεράκι παραπάνω, όπως ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος στη LIFO.

  2. cheaptalk said

    Όπως είπαμε καναδυο φορές, σήμερα, σε κυριολεκτικά θερμό κλίμα, ξεκινάει το 10ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, με τη προβολή, σε ΑΤΤΙΚΟΝ και ΑΠΟΛΛΩΝ, της μεγαλύτερης γαλλικής παραγωγής από την εποχή που οι Lumière ανακάλυψαν τον κινηματογράφο, του Είναι Τρελοί Αυτοί οι Βόρειοι (2008). Με την ευκαιρία, και συμπληρώνοντας 40 χρόνια ιστορίας, επανεκδίδεται, σε ΕΜΠΑΣΣΥ και ΔΑΝΑΟ 1, η πιο θρυλική ελληνοκεντρική γαλλική παραγωγή, το Ζ (1969).

    Σε καμιά εικοσαριά αίθουσες ανοίγει και ο αχανής Πορφυρός Λόφος (2008), τον οποίο μετρήσαμε μέχρι τη κορυφή και ψάχνουμε τώρα τρόπο να τον κατεβούμε (i.e. έχουμε δει μόνο το πρώτο μέρος και χάσαμε τη δημοσιογραφική με τη 2μισάωρη περίληψη και των δυο).

  3. cheaptalk said

    Μέχρι την Κυριακή, θα τρέχει σε ΤΡΙΑΝΟΝ κυρίως και ΙΛΙΟΝ υποστηρικτικά, και το 4ο αθηναϊκό AnimFest. Για περισσότερες πληροφορίες και όλο το πρόγραμμα, ρίξε μια ματιά στην επίσημη σελίδα του.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.