Η Κληρονόμος (2009): Set visit
Τον Παναγιώτη Φαφούτη πιθανότατα δεν τον ξέρεις, κι αν τον ξέρεις, θα ’ναι μάλλον επειδή τον θυμάσαι απ’ το Generation Next, το αφιέρωμα του περσινού Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, όπου ο Κωνσταντίνος Κοντοβράκης, μέχρι πρόσφατα υπεύθυνος του ελληνικού τμήματος του Φεστιβάλ, είχε μαζέψει τις μικρού μήκους των πιο ελπιδοφόρων ονομάτων του ελληνικού κινηματογράφου, σε μια προσπάθεια να προετοιμάσει το κοινό για τις επερχόμενες μεγάλου μήκους δουλειές τους. Ο Παναγιώτης Φαφούτης, που με τις πέντε μικρού μήκους ταινίες του, είχε μέχρι τότε ταξιδέψει σε διάφορα φεστιβάλ της Ευρώπης (έχοντας κερδίσει και το βραβείο καλύτερης ευρωπαϊκής ταινίας μικρού μήκους στο φεστιβάλ FIKE-Evora της Πορτογαλίας, για τον Γκόγκο (2001) του), με θητεία στο πλάι του Γιώργου Τσεμπερόπουλου στα γυρίσματα της Πίσω Πόρτας (2000) και του Κωνσνταντίνου Γιάνναρη στον Δεκαπενταύγουστο (2001), αφού έκανε ένα μικρό πέρασμα απ’ την τηλεόραση για σειρές όπως οι Ιστορίες Μυστηρίου (2007) και οι Αληθινοί Έρωτες (2008), ξεκίνησε την προηγούμενη άνοιξη, να δοκιμάζει τις αντοχές του στα μεγάλα κινηματογραφικά μήκη, με την Κληρονόμο (2009).
«Μια ταινία παραγωγού», όπως την είχε χαρακτηρίσει ο ίδιος στην επίσκεψη που του είχαμε κάνει στα γυρίσματα, η Κληρονόμος (2009) είναι η ιστορία της Βέρας Σκαρίμπα, συζύγου προέδρου ποδοσφαιρικής ομάδας της Α’ Εθνικής, που μέσα σε μια στιγμή, μετατρέπεται σε χήρα, προεδρίνα και δέσμια της μοίρας της ομάδας των Πανθήρων, αν θέλει να συνεχίσει να καρπώνεται την τεράστια περιουσία που άφησε πίσω ο μακαρίτης της. Όχι ποδοσφαιρική ταινία, αλλά μια ταινία ψαριού σε λάθος λίμνη και τη λίμνη να μοιάζει πολύ με ποδοσφαιρικό γήπεδο, η Κληρονόμος ξεκίνησε από μια ιστορία της Λάγιας Γιούργου (σκηνοθέτις της Λιούμπης (2005), αν θυμάσαι), την οποία αγόρασε ο Πάνος Παπαχατζής των Αργοναυτών και υπέβαλλε σε διάφορα ξαναματαγραψίματα, μέχρι να καταλήξει στη μορφή που της έδωσε στο σενάριό του ο Δημήτρης Εμμανουηλίδης. Ομαδική δουλειά καλλιτεχνών, τεχνικών, συντελεστών και ηθοποιών με ποδοσφαιρική προϋπηρεσία και μη, ο Φαφούτης θέτει ως πρωταρχικό στόχο της ταινίας του «να γελάσει ο θεατής», κι ως δεύτερο, «να παρακολουθείται μ’ ενδιαφέρον απ’ την αρχή ως το τέλος», η ιστορία που εκτός από πάθη κι έρωτες, ρίχνει και μερικές κλεφτές ματιές στις διαφθορές και τις βρωμιές που παίζονται στ’ αποδυτήρια. Με ελπίδες να σκοράρει σ’ όλες τις περιοχές, η ταινία βγαίνει στις αίθουσες την ερχόμενη Πέμπτη, 10 Δεκεμβρίου.
«Μια ταινία παραγωγού», όπως την είχε χαρακτηρίσει ο ίδιος στην επίσκεψη που του είχαμε κάνει στα γυρίσματα, η Κληρονόμος (2009) είναι η ιστορία της Βέρας Σκαρίμπα, συζύγου προέδρου ποδοσφαιρικής ομάδας της Α’ Εθνικής, που μέσα σε μια στιγμή, μετατρέπεται σε χήρα, προεδρίνα και δέσμια της μοίρας της ομάδας των Πανθήρων, αν θέλει να συνεχίσει να καρπώνεται την τεράστια περιουσία που άφησε πίσω ο μακαρίτης της. Όχι ποδοσφαιρική ταινία, αλλά μια ταινία ψαριού σε λάθος λίμνη και τη λίμνη να μοιάζει πολύ με ποδοσφαιρικό γήπεδο, η Κληρονόμος ξεκίνησε από μια ιστορία της Λάγιας Γιούργου (σκηνοθέτις της Λιούμπης (2005), αν θυμάσαι), την οποία αγόρασε ο Πάνος Παπαχατζής των Αργοναυτών και υπέβαλλε σε διάφορα ξαναματαγραψίματα, μέχρι να καταλήξει στη μορφή που της έδωσε στο σενάριό του ο Δημήτρης Εμμανουηλίδης. Ομαδική δουλειά καλλιτεχνών, τεχνικών, συντελεστών και ηθοποιών με ποδοσφαιρική προϋπηρεσία και μη, ο Φαφούτης θέτει ως πρωταρχικό στόχο της ταινίας του «να γελάσει ο θεατής», κι ως δεύτερο, «να παρακολουθείται μ’ ενδιαφέρον απ’ την αρχή ως το τέλος», η ιστορία που εκτός από πάθη κι έρωτες, ρίχνει και μερικές κλεφτές ματιές στις διαφθορές και τις βρωμιές που παίζονται στ’ αποδυτήρια. Με ελπίδες να σκοράρει σ’ όλες τις περιοχές, η ταινία βγαίνει στις αίθουσες την ερχόμενη Πέμπτη, 10 Δεκεμβρίου.
Previously on Movies for the Masses: Μαύρο Λιβάδι (2009): Set visit