Harry Brown (2009)

Χάρι Μπράουν
Harry Brown, Poster

Σκηνοθεσία: Daniel Barber
Σενάριο: Gary Young
Παίζουν: Michael Caine, Chavs


Δες/Κρύψε το trailer

Ηλικιωμένος πεζοναύτης αποφεύγει την υπόγεια διάβαση της περιοχής ακόμα και όταν τρέχει στο νοσοκομείο όπου πεθαίνει η γυναίκα του. Σύντομα όμως δε θα ανέχεται άλλο τους hoodies.Harry Brown, PhotographΠέρα από τα αναμφισβήτητα, το ρίγος στη ραχοκοκαλιά κάθε φορά που βλέπεις πια τον Michael Caine στην οθόνη και ειδικά σε πρωταγωνιστικό ρόλο, και το ταλέντο, κάτι ανάμεσα σε Kieślowski, Loach και Pierre Morel, του πρωτοεμφανιζόμενου σε μεγάλο μήκος αλλά με ήδη μια οσκαρική υποψηφιότητα για μικρό, Daniel Barber, πέρα από όσα, λίγα και προφανή, κάνουν τον Harry Brown (2009) να βλέπεται και με το παραπάνω, δεν υπάρχει ουσιαστικά τιποτάλλο άξιο αναφοράς για τη παραγωγή. Ο Sir MichaelSir Maurice ακριβέστερα) μεγάλωσε στη τοποθεσία των κάτι-σα-πρόνοιας διαμερισμάτων (Council Estates) όπου έγιναν τα γυρίσματα, και υπηρέτησε και στη Κορέα, οπότε είχε ένα λόγο παραπάνω (εκτός από το ότι σπάνια βρίσκει πια, στα εβδομηνταφεύγα, τέτοιους ρόλους) για να προωθήσει κυριολεκτικά σε κάθε έντυπο και κανάλι τη ταινία, μαζί με τη πρότασή του για επαναφορά της υποχρεωτικής θητείας στη Βρετανία σαν μέτρο αντιμετώπισης της αυξανόμενης νεανικής αστικής βίας. Από την άλλη βέβαια υπάρχουν εκεί και όσοι βλέπουν αυτή τη βία να αυξάνεται μόνο στα πρωτοσέλιδα των λαϊκών εφημερίδων και των καναλιών, και το σίγουρο είναι ότι το σενάριο διαλέγει τον ίδιο (με τη Sun και τη Mail και τη Mirror) εύκολο δρόμο της δαιμονοποίησης σε βαθμό κολαστηρίου των πιτσιρικάδων και της απαξίωσης της ικανότητας ή του ενδιαφέροντος της αστυνομίας να δώσει καμιά λύση. Με ένα τέτοιο σενάριο, που.. κορυφώνεται σταδιακά κιόλας, η μόνη σκηνοθετική διέξοδος πραγματικής σοβαρότητας είναι το κατάμαυρο χιούμορ, όμως αυτό έρχεται πολύ σπάνια ("You failed to maintain your weapon, son") για να κάνει καμιά διαφορά. Το πολυεπίπεδο και αναπάντεχο εισαγωγικό φιλμάκι, μια εξαιρετικά στημένη αναπαράσταση και FPS οπτικής και της τάσης να βιντεοσκοπούν τα κατορθώματά τους οι συμμορίες αλλά και του σύντομου δρόμου ανάμεσα στη μύηση και στη παρέα με τα ραδίκια, μένει ειρωνικά ανέγγιχτο στη συνέχεια, όσο υποτίθεται ότι κλιμακώνεται η εμπλοκή του γέρο Harry. Πως λέμε Gran Torino (2008)? Καμία σχέση.

Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ
ODEON ΟΠΕΡΑ 2
Ακαδημίας 57, Αθήνα, 2103622683. Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Πεμ. - Τετ.: 20.00/ 22.20

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΔΑΝΑΟΣ 2
Λ. Κηφισίας 109 (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου), 2106922655.
Πεμ. - Τετ.: 18.20/ 20.30/ 22.40

ODEON KOSMOPOLIS - ΜΑΡΟΥΣΙ
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Σαβ. - Κυρ.: 12.40/ 15.10/ 17.20/ 19.40
ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ ΑΙΘΟΥΣΑ 10
Λεωφ.Κηφισίας 73, Αγ.Θωμάς, Μαρούσι (Κόμβος Αττικής Οδού), 8011160000Τηλ. Κρατ. 2106786000..
Πεμ. - Τετ.: 21.50/ 00.10. Πέμ., Παρ. & Δευτ.-Τετ. 17.20/ 19.40

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ODEON STARCITY VODAFONE ΑΙΘΟΥΣΑ 7
Λεωφ.Συγγρου 111 & Λεοντίου, Ν.Κόσμος, 8011160000.
Πεμ. - Τετ.: 19.40/ 21.50/ 00.10


Also on Movies for the Masses: Harry Brown (2009): Ωμό trailer

6 Responses so far.

  1. verbal said

    Τριάντα χρόνια μετά την δημιουργία του, βγαίνει σήμερα για πρώτη φορά σε ελληνική αίθουσα το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ των Wim Wenders και Nicolas Ray, Lighting Over Water (1980), για τις προσπάθειες των δυο σκηνοθετών να υλοποιήσουν την τελευταία δημιουργική επιθυμία του δεύτερου, να γυρίσει λίγο πριν πεθάνει από καρκίνο, μια ταινία με θέμα ετοιμοθάνατο καλλιτέχνη που ταξιδεύει στην Κίνα να βρει γιατρικό για την αρρώστια του. Το αργόσυρτο Γαλλοαυστριακό Lourdes (2009) για προσκυνήτρια που ξεφορτώνεται το αναπηρικό καροτσάκι μετά από επίσκεψη στη θαυματουργό Παναγία της Λούρδης, θα προβάλλεται σε δύο αίθουσες, ενώ σε άλλη μία θα παίζεται το σπονδυλωτό La Buena Vida (2008) που ψάχνει την εικόνα της σύγχρονης Χιλής, μέσα από τις ιστορίες τεσσάρων προσώπων.

  2. Anonymous said

    Ευτυχως δεν γραψατε και εσεις τις ιδιες αηδιες με τον Δανικα, περι φασισμου κλπ. Η ταινιουλα ηταν μια χαρα.

  3. cheaptalk said

    Στα Αγγλικά ο όρος για τέτοιους τιμωρούς παρανόμων είναι vigilante. Οι βιτζιλάντηδες δεν έχουν καμία σχέση με φασισμό, αν και τέτοιες πρακτικές εφαρμοζόμενες από κοινωνικές ομάδες εναντίον άλλων (και συνήθως με τη παρατηρημένη παρανομία να αμφισβητείται) σαφώς πέφτουν στα όρια του φασισμού, και στα στενά μάλλον.

    Στη ταινία ούτε καν για αυτοδικία δε μπορείς να κάνεις λόγο. Του Harry δε του σκότωσαν τη γυναίκα όσο του σοδόμιζαν τη κόρη (όπως γίνεται συνήθως στο είδος), και το σενάριο (λίγο άτσαλα βέβαια) τον βάζει να μαχαιρώνει το πρώτο του θύμα τυχαία και να.. εθίζεται. Και στη συνέχεια, πάντα ξέρει ποιους καθαρίζει και γιατί.

    Και ακόμα και τα παραπάνω να μην ίσχυαν, δε κατάλαβα πότε ο αντιφασισμός άρχισε να καλύπτει και "εγκληματίες του κοινού ποινικού δικαίου"¨που λέει. Το βίντεο από το τηλέφωνο δείχνει ότι ο γέρος κούναγε το μαχαίρι για να περάσει τη διάβαση, και επιπλέον τον είχαν αφοπλίσει προτού τον καθαρίσουν (και η αυτοάμυνα σταματάει ρητά στον αφοπλισμό), οπότε μιλάμε για ενόχους για ανθρωποκτονία από πρόθεση, και από πρόθεση για πλάκα. Σαφώς ο Χάρης τους καθαρίζει παράνομα, και σαφώς δε μπορείς να επικροτήσεις ακριβώς τέτοιες πρακτικές, αλλά υπάρχουν και όρια στο τι κατηγορίες μπορείς να του κοπανήσεις.

    Γενικότερα, η Αγγλία δεν είναι Ελλάδα, είναι μεγάλο το θέμα, και μεγάλη η απόστασή μας, γι' αυτό δε το άνοιξα. Το πόσο δραματικά αυξάνεται η εγκληματικότητα εκεί, είναι υπό αμφισβήτηση. Αυτό δε σημαίνει βέβαια απαραίτητα ότι δεν αυξάνεται, και σίγουρα δε μειώνεται, και σίγουρα γίνεται πιο τυφλή. Και η "λύση" που προτείνει η ταινία είναι το ίδιο τυφλή, ο Χάρης δεν.. οργανώνεται πουθενά ούτε προτείνει πολιτικές ούτε βρίσκει καμιά στήριξη, και είναι και διακοσίων πενήντα χρόνων οπότε αν τύχει να σκεφτεί έστω ένας Βρετανός να τον μιμηθεί, θα έχει κατουρηθεί κι αυτός πριν βγει από τη πόρτα.

    Οπότε, κατά τη γνώμη μου πάντα, ο Δανίκας και ο Μήτσης φάγανε βαρύ αρνί και δε μπορούσαν να καταπιούν ούτε έναν μισοπαραλυμένο βιτζιλάντη αυτή τη βδομάδα.

  4. Anonymous said

    Μία μικρή ιστορία περί "δαιμονοποίησης":

    Πρίν 2 μήνες ήμουνα σε μια πολυκατοικία (κανονική, όχι council house) στο Elephant and castle και με τραμπούκισαν δύο 8χρονα τα οποία έλεγαν πως θα με μαχαιρώσουν και μετά θα με φάνε ζωντανό. Αυτά τα παιδάκια ήταν οι γιοί του σατανά. Απότι έμαθα μετά, μένουνε με τον γκάνγστερ θείο τους σε ένα διαμέρισμα στον όροφο που ήμουνα. Προφανώς ότι βλέπουν να κάνουν οι μεγάλοι το αντιγράφουν και θέλουν να γίνουν ίδιοι και καλύτεροι. Σε 10 χρόνια (αν ζούνε ακόμα) θα είναι όπως ακριβώς ήταν τα κολόπαιδα στην ταινία. Λογικό σε κάποιους να φαίνεται υπερβολική η δαιμονοποίηση των παιδιών στην ταινία αλλά πρέπει πρώτα να το δεις για να το πιστέψεις.

  5. cheaptalk said

    Έχω διαβάσει αρκετές σχετικές συζητήσεις, δε ξέρω αν φαίνεται να ξεπετάμε τα θέματα σε κανά δεκάλεπτο αλλά δε το κάνουμε. Οι χαρακτήρες είναι πιστευτοί, πάρα πολλοί το είπαν, δε πολυχρειάζονταν κιόλας.

    Οι καταστάσεις δεν είναι. Έτσι εύκολα δε φτάνει κανένας μέχρι ανθρωποκτονία, και να φτάσει δε το κάνει στο σημείο ακριβώς που ξημεροβραδιάζεται και μπορεί να τον τοποθετήσει (στο σημείο και την ώρα του εγκλήματος) ολόκληρη συνοικία, και να φτάσει και στο σημείο δε παρατάει κανένας αστυνομικός έτσι εύκολα δολοφονία ηλικιωμένου σε πυκνοκατοικημένη αστική περιοχή με καραμπάμ υπόπτους.

    Άσε για τις επιδρομές της αστυνομίας βραδινές ώρες (που δε γίνονται), την ευκολία με την οποία έγινε το τετράγωνο Βαγδάτη, την απάθεια και την αδυναμία των ειδικών δυνάμεων να αντιδράσουν, το ξεφύτρωμα συμμοριτών που να κοπανάνε ασφαλίτικα (i.e. μη σημασμένα) αυτοκίνητα με.. φορτηγά και ότι άλλο από κάθε γωνία, και ένα σωρό άλλα. Μένω και στα Εξάρχεια και κάτι ξέρω αλλά γενικά δε χρειάζεται και πολύ για να διακρίνεις που σταματάει ο ρεαλισμός και που ξεκινάει το ένατο επίπεδο της κόλασης στη ταινία. Υπάρχει και τρίχα υπάρχει και η τριχιά που λέει.

    Ξαναλέω ότι δεν αμφιβάλλει κανένας ότι το πρόβλημα είναι υπαρκτό. Αλλά στη προσπάθειά του να δημιουργήσει καταστάσεις που να οδηγούν γέρους σε εν ψυχρώ εκτελέσεις, το σενάριο σαφώς παίρνει τα πιο κραυγαλέα πρωτοσέλιδα και τα μεγενθύνει κι από πάνω.

  6. ni pli said

    mes sta spoiler ta sxolia k ksafnika o cheaplog arxise na grafei to "pou lene" ws "pou leei"

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.