Dragons et Princesses (2010): Silhouette trailer
Βραβευμένος με το Grand Prix στο Annecy για το Kirikou et la Sorcière (1998) και υποψήφιος για βραβείο Goya με το Azur et Asmar (2006), ο κάτοχος Cesar απ’ τη δεύτερη μικρού μήκους του, Michel Ocelot, ξαναφέρνει στις οθόνες το χαρακτηριστικό του στυλ από κινούμενες σιλουέτες, με το Dragons et Princesses. Κι όταν λέει οθόνες, εννοεί μεγάλες και μικρές, μ’ ένα κινηματογραφικό και τηλεοπτικό υβρίδιο, που ξεκίνησε ως project επιστροφής στις δημιουργικές του ρίζες και τη χρήση αποκλειστικά χάρτινων αποκομμάτων και υπερρεαλιστικών υποβάθρων, σύντομα όμως εξελίχθηκε στη μεγαλύτερη ως τώρα δουλειά του, τόσο σε εύρος παραγωγής, όσο και σε στόχους διανομής.
Αποτελούμενη από πέντε ιστορίες των δυο επεισοδίων, που θα ξεκινήσουν την καριέρα τους απ’ το οικογενειακό κανάλι της τηλεόρασης του Canal+, η ταινία του θα συμπληρωθεί με μια έκτη, που θα δέσει τις προηγούμενες κάτω απ’ την ίδια παραμυθένια θεματική, και θα απλωθεί στις μεγάλες οθόνες συνοδευόμενη από στερεοσκοπική τρισδιάστατη προβολή. Σα συνέχεια της επένδυσης που είχε ξεκινήσει η Canal+ στο S3D με το Sammy's Adventures: The Secret Passage (2010), το Dragons et Princesses, που ντεμπουτάρισε το πρώτο του επεισόδιο στο Annecy, θα αποτελέσει άλλη μια δοκιμή της πολυπλατφορμικής πολυεθνικής, να προωθήσει τις δυνατότητες υπερκερδών που παρέχει η καινούρια τεχνολογία με τα πλαστικά γυαλιά. Το πιο ενδιαφέρον καλλιτεχνικό στοίχημα για τον Ocelot, θα είναι φυσικά να καταφέρει να εναρμονίσει σε τέτοιου είδος προβολή, τις καλλιτεχνικές του ιδιαιτερότητες, για τις οποίες έμπνευση αντλεί, μεταξύ άλλων, και από τις διακοσμήσεις στην αρχαιοελληνική αγγειοπλαστική. Ακολουθώντας τις ευαισθησίες του πάντως, για αφρικανικές παραδόσεις και θρύλους της Μαύρης Ηπείρου που τον γαλούχησε στη νεαρή του ηλικία, ως γιο μεταναστών στη Νέα Γουινέα, η ανθολογία του 67χρονου δημιουργού, θα περιστρέφεται γύρω από πέντε παραμύθια εκτυλισσόμενα στην Αφρική, την Καραϊβική, την Κίνα και φανταστικές χώρες, αντλώντας μυθολογίες από τις βαθύτερες των ριζών των κλασσικών ιστοριών που παραδοσιακά επιλέγει να αναδομεί. Παράλληλα, η χρήση πολλαπλών επιπέδων στο πανέμορφο animation του, που πάντα δίνει έμφαση στην πρώτη λέξη του όρου «κινούμενο σχέδιο», θα αποτελέσει προφανώς και τη βάση της τρισδιαστατοποίησης της τελικής ταινίας, όπως πιθανολογεί και το Twitch, που σφύριξε την έξοδο του τηλεοπτικού trailer, στη σελίδα του καναλιού.