Unknown (2011): Αμνησιακό trailer
Μετά την αναπάντεχη ευστοχία στην επιθετικότητα του Taken (2008) και το στραβοπάτημα του The A-Team (2010), ο Liam Neeson συνεχίζει την πορεία του προς την όψιμη καθιέρωσή του ως βασιλιάς του ξυλοφορτώματος, με το Unknown, που σε αξία παραγωγής τουλάχιστον, σημειώνεται και ως το υψηλότερο σημείο της καριέρας του Jaume Collet-Serra, του Ισπανού σκηνοθέτη που είχε αφήσει κάποια δείγματα ευχέρειας στην διαχείριση του suspense πέρσι με το Orphan (2009), αλλά βουτάει τώρα σε σκοτεινότερα νερά, σ’ αυτό το ψυχολογικό θρίλερ Αμερικάνου γιατρού που έρχεται στην Ευρώπη για να πάθει αμνησία, και μαζί με τη δική του, να χαθεί κι η μνήμη όσων τον ήξεραν. Συμπεριλαμβανομένης της πορσελάνινης γυναίκας του.
Το trailer βγήκε στα δίκτυα το περασμένο σαββατοκύριακο, λίγες ώρες πριν ο Liam Neeson εμφανιστεί στο set του The Hangover II, για να κάνει το cameo του ως μυστήριος τατουατζής, αντικαθιστώντας τον Mel Gibson στο ρόλο, περίπου όπως αντικατεστημένο βρίσκει κι ο Neeson το χαρακτήρα του στην ταινία, που η Warner ετοίμαζε για έξοδο στις αρχές του ερχόμενου Γενάρη, αλλά πήρε θάρρος όταν την είδε τελειωμένη, κι αποφάσισε να την κρατήσει για το διευρυμένο σαββατοκύριακο του President’s Day στις 18 Φλεβάρη (οπότε αντίστοιχη αναπροσαρμογή μπορείς να περιμένεις και στους προγραμματισμούς της ντόπιας διανομής). Το Χιτσκοκικής σύλληψης σενάριο της ταινίας, βασίζεται σε νουβέλα χαμηλών αξιώσεων, με περισσότερη έμφαση σε μισοψημένες θριλερικές ανατροπές της πλοκής, παρά της ψυχοσύνθεσης του αποπροσανατολισμένου χαρακτήρα, ενώ ούτε η Dark Castle Entertainment ως αμερικάνικη συμμετοχή στην διηπειρωτική παραγωγή, είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική, με την εταιρεία να έχει ως ζενίθ της, τη συμμετοχή στην παραγωγή του Rocknrolla (2008) και το υπόλοιπό της παλμαρέ να αποτελείται από τίτλος τύπου Gothica (2003), The Reaping και White Noise (2004). Ετούτη εδώ, θα είναι πάντως η τρίτη φορά που η εταιρεία χρηματοδοτεί ταινία του Collet-Serra, ο οποίος ξεκίνησε την πορεία των φερέλπιδων Ευρωπαίων απ’ την ανάποδη, αρχίζοντας με το ανεκδιήγητο remake του The House of Wax (2005) (αυτό με το παλούκωμα της Paris Hilton), για να γυρίσει στην ήπειρό του και να περιορίσει το κοινό του με το Goal II (2007), πρωτού επαναδιεκδικήσει χολυγουντιανή αίγλη με την αμερικανοευρωπαϊκή συμπαραγωγή του Orphan (2009). Το trailer της ταινίας, που φαίνεται ν’ αποκαλύπτει και πρακτικά την πλοκή ολόκληρη, δεν αφήνει ιδιαίτερες υποσχέσεις βάθους στην εξερεύνηση των μηχανισμών του είδους, αλλά η ρηχότητα δεν είναι απαραίτητα κακή, αν, ας πούμε, τουλάχιστον μεταχειρίζεται με την αξιοπρέπεια που έλειπε απ’ το A-Team, το βάρος και το τσατισμένο πηγούνι του πρωταγωνιστή που φέρνει στο προσκήνιο.