Biutiful (2010)

Biutiful, FYC Poster

Σκηνοθεσία: Alejandro González Iñárritu
Σενάριο: Alejandro González Iñárritu, Armando Bo, Nicolás Giacobone
Παίζουν: Javier Bardem, Maricel Álvarez, Hanaa Bouchaib κ.ά.


Δες/Κρύψε το trailer

Υπεύθυνος logistics Κινέζου με φάμπρικα μαϊμούδων, μαθαίνει πως πεθαίνει και στο άγχος του να διορθώσει ό,τι προλαβαίνει, τα κάνει όλα θάλασσα.Biutiful, PhotographΣτην πρώτη του εμφάνιση χωρίς τον Guillermo Arriaga να του υπογράφει το σενάριο, ο Iñárritu μοιάζει βαλμένος να αποδείξει ότι όχι μόνο μπορεί και μόνος του να γράψει ύμνο στην μιζέρια, αλλά να τον κάνει και όπερα, σ’ ένα υπερμελοδραματικό σύμπαν όπου φυλακίζει τον ήρωά του και του πετάει από μια γυναίκα τρελαμένη που του την πηδάει ο αδερφός του την ώρα που αυτός προσπαθεί να μεγαλώσει τα παιδιά τους με μια δουλειά που δεν φτάνει να καλύψει τα χρέη, μέχρι καρκίνο στον προστάτη, τα οστά και τα νεφρά, και μια έκτη αίσθηση που δεν τον αφήνει ούτε μάτι να κλείσει, όταν καταφέρνει να βγάλει τη μέρα και ακουμπάει το κεφάλι του να γεμίσει μπαταρίες για την επόμενη. Κι από πάνω γαρνιτούρα, μια αυστηρή, μοιρολατρική καθολική ανατροφή, που τον κάνει, στις τελευταίες μέρες του σ’ αυτήν την μάταιη, γεμάτη πόνο και πίκρα πλάση, να τρέχει να μαζέψει τα ένσημα για το καλό του κάρμα και να του κάθονται όλα στραβά, σε σημείο που να φορτώνεται στην συνείδησή του και το μακελειό μιας ομάδας εργατών, που είχε βάλει σκοπό να καταφέρει να κάνει το αφεντικό τους να τους εκμεταλλευτεί λίγο λιγότερο απ’ όσο είχε πρόγραμμα. Προσπαθώντας να βγάλει άκρη μ’ όλο αυτό το εκβιαστικό δραματικό πορνό, ο Javier Bardem με τον εξαθλιωμένο τσαλαπατημένο χαρακτήρα του, προσφέρει στην ταινία την ηρεμία, τη χάρη, και την επιβολή ενός τεράστιου ηθοποιού. Γειώνοντας τις υπαρξιακές κορώνες του σεναρίου, στην στιβαρή κι υποδειγματική στον τόνο ερμηνεία, σου δίνει ένα γάντζο να πιαστείς σ’ αυτό στο συρφετό της δυστυχίας, για να μπορέσεις να εκτιμήσεις τις τόσο λυπηρά σπαταλημένες ικανότητες του Iñárritu, το τρομακτικό σκηνοθετικό του εύρος, τις σκηνές δράσης και τις εξάρσεις θρίλερ που δίνουν ρέστα και την μαεστρία με την οποία κατακερματίζει το χρόνο και πειραματίζεται με το κάδρο, δημιουργώντας μια οπτική εμπειρία που αν δεν σου έτριβε στη μούρη την πεποίθησή του ότι κάνει το υπαρξιακότερο απ’ τα υπαρξιακά δράματα εκεί έξω, θα άξιζε να την θυμάσαι κιόλας.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΕΜΠΑΣΣΥ NOVA ODEON
Πέμ.-Τετ.: 19.20/ 22.30, Σάβ., Κυρ. & 16.15

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΔΑΝΑΟΣ
ΔΑΝΑΟΣ 2
Πέμ.-Τετ.: 16.15/ 19.15/ 22.15

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX 2
Πέμ., Παρ. & Δευτ.-Τετ. 17.00/ 20.00/ 23.00, Σάβ., Κυρ. 20.00/ 23.00

Λ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ - ΑΧΑΡΝΩΝ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Πέμ.-Τετ.: 17.05/ 19.50/ 22.50, Τετ. 17.05

ΔΑΦΝΗ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
ΑΤΛΑΝΤΙΣ CLASSIC CINEMAS
ΑΙΘΟΥΣΑ 2 (DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 16.30/ 19.20/ 22.10

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ
ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 22.20


5 Responses so far.

  1. cinemad said

    Επίσης, ο όλεθρος έρχεται μαζί μου...

    http://cinemad.blogspot.com/2011/01/biutiful-05.html

    Υ.Γ. Το μισό με τσάκισε! (LOL)

  2. cheaptalk said

    Ερρρ.. βασικά κι εγώ συμφωνώ περισσότερο με την επιείκεια του verbal, αν και του κουλούρι του cinemad είναι επικά τεκμηριωμένο. Η διπλή κριτική πρόεκυψε από ασυνεννοησία πάντως νομίζω, όχι από καμιά ουσιαστική διαφωνία, σημειώνω επειδή υπάρχει και μια πρόσφατη προϊστορία :p

    Η κριτική στο CINEMAD σε clickable link:
    http://cinemad.blogspot.com/2011/01/biutiful-05.html

  3. cinemad said

    Δεν πειράζει, μου είχε έρθει να γράψω "σεντόνι", του τα είχα φυλαγμένα από πέρσι το Μάη... :-Ρ

    Στο athinorama έχουνε γεμίσει "πεντάρια" από το πρωί! Ειλικρινά, απορώ. Τους πληρώνουν γι' αυτή την περίφημη γνώμη του "κοινού";

  4. Anonymous said

    Μόνο η λέξη "αριστούργημα" είναι ικανή να περιγράψει αυτό το απίστευτο έργο, άξονας του οποίου είναι η κοινωνική και υπαρξιακή ανησυχία και όχι η μιζέρια. Αν οι προηγούμενες 3 ταινίες του εν λόγω σκηνοθέτη κινδύνευαν να είναι εσωτερικής κατανάλωσης, η συγκεκριμένη ξεπερνά κάτι τέτοιο και φτάνει πολύ μα πάρα πολύ ψηλότερα

  5. Anonymous said

    Μόνο η λέξη "αριστούργημα" είναι ικανή να περιγράψει αυτό το απίστευτο έργο, άξονας του οποίου είναι η κοινωνική και υπαρξιακή ανησυχία και όχι η μιζέρια. Αν οι προηγούμενες 3 ταινίες του εν λόγω σκηνοθέτη κινδύνευαν να είναι εσωτερικής κατανάλωσης, η συγκεκριμένη ξεπερνά κάτι τέτοιο και φτάνει πολύ μα πάρα πολύ ψηλότερα

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.