Black Swan (2010)

Μαύρος Κύκνος
Black Swan, Poster

Σκηνοθεσία: Darren Aronofsky
Σενάριο: Andrés Heinz, Mark Heyman, John J. McLaughlin
Παίζουν: Natalie Portman, Mila Kunis, Vincent Cassel


Δες/Κρύψε το trailer

Μπαλαρίνα γίνεται Κύκνος για να χορέψει στη Λίμνη.Black Swan, PhotographΚάθε τόσο, έρχεται μια ταινία που διαλύει ό,τι προσδοκία έχεις στο κεφάλι σου, όχι μόνο γι’ αυτό που θα δεις, αλλά και για το ό,τι έχεις μάθει να βλέπεις στο σινεμά γενικότερα. Μια ταινία που ξεπερνάει το θέμα της, αποδομώντας κι ανασυνθέτοντας τις δυνατότητες του μέσου, για να σου τις σερβίρει καινούριες και συναρπαστικές, σαν να τις αντικρίζεις για πρώτη φορά. Να σε κάνει, με λίγα λόγια, να χαίρεσαι που είσαι ζωντανός και βλέπεις σινεμά. Κι όπως και πριν λίγο καιρό είχαμε την ευτυχία να έχουμε δυο τέτοιες ταινίες στην ίδια χρονιά, με το No Country for Old Men (2007) και το There Will Be Blood (2007), φέτος την έχουμε ξανά, και μάλιστα από δυο δημιουργούς που συνειδητά και τακτικά σπρώχνουν την έννοια του αμερικάνικου σινεμά για να πάνε τις φιλοδοξίες του μερικά βήματα μπροστά. Η μία, ήταν το Inception (2010) του Christopher Nolan. Η άλλη, είναι ετούτο εδώ το επίτευγμα του Aronofsky.

Παίρνοντας τις εικονοκλαστικές τεχνικές του Pi (1998) και την εικαστική εκρηκτικότητα του The Fountain (2006) για να τις ραφινάρει και να τις ταιριάξει στη θεματική του The Wrestler (2008) και την ανησυχία όλης του της φιλμογραφίας για το τι βρίσκεται πέρα απ’ τα όρια της μονομανίας, ο Aronofsky συναντά τον ψυχολογικό τρόμο του πρώιμου Polanski και τις Cronenberg-ιανές σωματικές του συνέπειες, σε μια οπερετική εξτραβαγκάντσα που θα ζήλευε κι ο Argento, όμως την ίδια ώρα, η δουλειά του δεν ταιριάζει σε κανέναν απ’ αυτούς, γιατί είναι αφοπλιστικά δικιά του. Με βάση του ένα βαρετό μελόδραμα και σεναριακά του όπλα τις ατάκες παρωδίας, τους χάρτινους περιφερειακούς χαρακτήρες και την τάση για τρίψιμο στη μούρη των συμβολισμών της ιστορίας του, ο Aronofsky καταφέρνει αυτό που ωθεί την ηρωίδα του στον πάτο της ψύχωσης: την υπέρβαση. Και τι υπέρβαση!

Επαναφέροντας τον Matthew Libatique πίσω απ’ τους φακούς του, αλλά κλέβοντάς του τους διακόπτες υπερφωτισμού για να τον αναγκάσει να συνθέσει μερικά απ’ τα πιο στοιχειωτικά σκοτεινά πλάνα της καριέρας τους μαζί, ο Aronofsky ξεκινά να φιλμάρει ένα ιλουστρασιόν δράμα απομυθοποίησης της φινέτσας του μπαλέτου, κι η προσήλωσή του στις σωματικές απαιτήσεις μιας μορφής ψυχαγωγίας τόσο επώδυνης όσο κι αυτή του Παλαιστή, πριν το καταλάβεις μετατρέπεται σε μεταφυσικό θρίλερ μυστηρίου, που μοιράζει την έντασή του ανάμεσα στα παιχνιδίσματα του μοντάζ του Andrew Weisblaum, και τα παντρέματα των ήχων του μιξάζ με τις αναποδογυριστές φούγκες του Clint Mansell. Κι όταν αρχίζει να σε ξανάβει με art-house αισθησιασμό, σου αποκαλύπτει τον ψυχολογικό τρόμο που ψυλλιαζόσουνα, αλλά σου έκρυβε με το φράγμα της παραμορφωμένης οπτικής της διαταραγμένης ηρωίδας του. Την οποία σπρώχνει μεθοδικά και σχεδόν σαδιστικά, απ’ την αδιαμαρτύρητη αφοσίωση στην τέχνη της, στο ψυχικό και σωματικό μπουρλότο που της επιφυλάσσει η μοναδική αγάπη που γνώρισε ποτέ: η δουλειά της.

Δεν χωράει αμφιβολία ότι ο Μαύρος Κύκνος είναι μια επίδειξη σκηνοθετικής και στιλιστικής βιρτουοζιτέ του δημιουργού του, ένα δείγμα αισθητικής πληρότητας κι ορμής που αφήνει χαρακιές. Όμως εξίσου αναμφίβολα, δεν θα μπορούσε να είναι τίποτε απ’ όλα αυτά, χωρίς τις ερμηνείες που εκτός από πνοή, του χαρίζουν και άγκυρες να γειωθεί. O Aronofsky έχει αποδείξει ότι είναι σκηνοθέτης σπουδαίων ερμηνευτικών στιγμών, και το αν τις κερδίζει, ή απλά τις εντοπίζει στις δυνατότητες των ηθοποιών του, είναι αδιάφορο, όταν μπορεί με τέτοιο τρόπο να τις απαθανατίζει. Η Natalie Portman επιστρέφει στη μεστότητα που δεν έχει επιδείξει απ’ την εποχή της ενήλικης έκρηξής της στο Closer (2004). Καταβυθίζεται στον τσακισμένο νου και ψυχισμό της ηρωίδας της και εντοπίζει σε έναν ρόλο σωματικά και ψυχολογικά απαιτητικό, την εύθραυστη φύση της παγωμένης της παιδικότητας, κι αφήνει την αθωότητα να θολώσει το μέγεθος της αποφασιστικότητάς της, για να ενσαρκώσει στην δραματοποιημένη τους υπερβολή, τα ψέμματα που λέμε στον εαυτό μας για να τον πείσουμε για τις κάλπικες διεξόδους. Γύρω της ο Vincent Cassel κι η Barbara Hershey παίζουν με παγωμένες εκφράσεις τους διακοσμητικούς ρόλους των αδιαπραγμάτευτων επιταγών. Απέναντί της όμως, η Mila Kunis, σε μια ερμηνεία πραγματικά υποστηρικτική, παρουσιάζει τρεις - τέσσερις διαφορετικές ενσαρκώσεις του ίδιου χαρακτήρα, που πυροδοτεί και θεριεύει τη φλόγα που θα καψαλίσει τα λευκά φτερά του κύκνου της Portman, για να αναδειχθεί η φρικαλεότητα του μοναδικού πράγματος για το οποίο αξίζει να ζει και να πεθάνει μαζί. Η τελειότητα.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΕΜΠΑΣΣΥ NOVA ODEON
Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.30

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
ΔΑΝΑΟΣ
ΔΑΝΑΟΣ 1
Πέμ.-Τετ.: 15.50/ 18.00/ 20.20/ 22.40

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX 3 Class
Πέμ.-Τετ.: 17.50/ 20.10/ 22.30, Κυρ. & 15.30

ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 4 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 18.20, Σάβ., Κυρ. & 12.10/ 16.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 11 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 20.50/ 23.10

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
ΑΙΘΟΥΣΑ 4
Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 21.45/ 00.00
ΑΙΘΟΥΣΑ 5 VILLAGE CINEMA ING
Πέμ.-Τετ.: 15.00/ 17.15/ 19.30/ 21.45/ 00.00, Σάβ., Κυρ. & 12.30

Λ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ - ΑΧΑΡΝΩΝ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ
Πέμ.-Τετ.: 17.50/ 20.20/ 22.50

ΔΑΦΝΗ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
ΑΤΛΑΝΤΙΣ CLASSIC CINEMAS
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (DOLBY DIGITAL SRD EX)
Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 20.00/ 22.30

VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL - AG.DIMITRIOS
VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL - AG.DIMITRIOS
ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πέμ.-Τετ.: 19.40/ 22.00/ 00.30

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.: 15.45/ 18.15/ 20.45/ 23.15, Παρ.-Τετ. 16.45/ 19.15/ 21.45/ 00.15
ΑΙΘΟΥΣΑ 8 GOLD GLASS
Πέμ.: 19.30, Παρ.-Τετ. 18.00/ 20.30/ 23.00

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1 (DTS/DOLBY DIGITAL)
Πέμ.-Τετ.: 20.50/ 23.10
ΑΙΘΟΥΣΑ 2 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 17.10

VILLAGE SHOPPING AND MORE
VILLAGE CINEMAS GOLD CLASS 1 (DOLBY SRD, DTS)
Πέμ.-Τετ.: 20.00/ 22.30
ΑΙΘΟΥΣΑ 9 G ΓΕΡΜΑΝΟΣ (DOLBY SRD, DTS)
Πέμ.-Τετ.: 15.00/ 17.30/ 20.00/ 22.30/ 01.00, Σάβ., Κυρ. & 12.30

STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 19.30/ 21.40/ 23.50
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 17.10

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ
ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ
ΑΙΘΟΥΣΑ 1
Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.30/ 23.00


Also on Movies for the Masses: Black Swan (2010): Venice opening trailer

25 Responses so far.

  1. Γιάννης Πλιώτας said

    Θα ήταν πολύ ευχάριστο αν έπαιρνε το όσκαρ, είναι από τις πολύ καλές ταινίες. Νομίζω και ο Παλαιστής και ειδικά το Fountain, είχαν αδικηθεί.
    Η μουσική είναι πράγματι μαγευτική και αξίζει να γίνει και αναφορά στον περιορισμένο (σχετικά) προϋπολογισμό της ταινίας. Στα trivia του imdb αναφέρει το εξής χαρακτηριστικό:

    "The budget on this film was so tight that when star Natalie Portman had a rib dislocated during a lift and she called the producer for help. She was told that the budget was so low they had no medic. She stated that if they needed to cut items from the budget they could take away her trailer, instead of the medic. The next day her trailer was gone."

    Την προηγούμενη εβδομάδα το TIME, δημοσίευσε και μία συνέντευξη δέκα ερωτήσεων αναγνωστών προς τον Αρανόφσκι: http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,2041112,00.html

  2. cheaptalk said

    Εγώ πάντως περιμένω να την.. επανεκτιμήσω τη ταινία. Σαφώς σα.. γκομενάκι του Παλαιστή είναι στην ίδια κλάση, και σε χτυπάει σαν πολύ ιδιαίτερη δημιουργία, αλλά δεν είμαι και τόσο σίγουρος ότι πάει και μισό μαζοαστεράκι παραπάνω (από τα 4μιση του Παλαιστή), ίσα ίσα στη σύγκριση (και μόνο) βγαίνει κάπως αρκετά επιτηδευμένη.

  3. cheaptalk said

    Σε τρεις (3) αίθουσες ανοίγει αυτή τη τη βδομάδα ο Extra Man (2010), "ιδιόμορφη ταινία με αέρα άλλης εποχής, ολίγο από εστέτ ή μποέμ" σύμφωνα με το Νέστορα Πουλάκο στο sevenart.gr. Και στο ΤΡΙΑΝΟΝ έρχεται το Αυγό (2007) να κορέσει την όρεξη που σου άνοιξε το Μέλι (2010) του Semih Kaplanoglu. Έξτρα, τέσσερις (4) μεγάλες οθόνες έχει εξασφαλίσει και το You Again (2010) για το οποίο μπορείς να κρατήσεις την ανάσα σου μέχρι να βγει μαζοκριτική ή μπορείς και να το κρίνεις μόνος σου από την αφίσα χωρίς να πολυσκάσεις.

  4. cheaptalk said

    Κρίνοντας από τη κίνηση και την υποδοχή στις Μάζες (ήδη το θέμα έχει πάνω από 70 likes), το Black Swan πάει για εισιτήρια επιπέδου.. Inception, και θα δικαιώσει τη κίνηση της διανομής του να το βγάλει μετά τις οσκαρικές υποψηφιότητες. Κρίνοντας από όσα άκουσα, το σχόλιό μου παραπάνω παρεξηγήθηκε, 4μισι θα έβαζα προσωπικά, δε τη θάβω τη ταινία, ας πούμε ότι δε μπορώ να τη κρίνω σαν αυτόνομο έργο και δεν ενθουσιάστηκα από κάποιες δημιουργικές επιλογές του Aronofsky σε σχέση με το Wrestler, γιατί δε σκοπεύω φυσικά να γράψω.. δεύτερη κριτική, σα Μάσες πέντε αστεράκια βάλαμε, τέλος :p

  5. Hellboy said

    Ελπίζω να μην κάνεις λάθος. Έχω την αίσθηση πως όσοι έκαναν like μάλλον την έχουν ήδη δει.

  6. MESSIAS said

    Η Μαλακία Το Σινεμά Του Κωλόνησού Μου Δε Σκοπεύει Να Το Φέρει Αυτή Τη Βδομάδα! Γαμώτο, Έχω Αποφύγει Με Όσες Πνευματικές Δυνάμεις Κατέχω Την Παράνομη Θέαση Της Ταινίας Αυτής, Αλλά Αν Σκοπεύουν Να Τη Βγάλουν Μία Βδομάδα Πριν Τα Όσκαρ Για Να Είναι Πιο Φρέσκια Να Μου Το Πουν Να Μην Περιμένω Ένα Μήνα Παραπάνω Από Τον Ένα Χρόνο Που Περίμενα Εώς Τώρα... Καθίκια... Ενώ Το The Green Hornet Να Τρέξουν Να Το Βγάλουν...

  7. cheaptalk said

    Η πειρατεία είναι φαινόμενο που το έχουμε υπόψη και εμείς και οι διανομείς και όλος ο πλανήτης, δε προσποιούμαστε ότι δεν υπάρχει, για κάποιο λόγο όμως βγάζουμε τις κριτικές όταν ανοίγουν οι ταινίες στις αίθουσες και όχι όταν κυκλοφορούν στο Pirate Bay. Και το σημειώνω όχι σαν απάντηση στα παραπάνω σχόλια, αλλά στα αδημοσίευτα, όσων έσπευσαν να μας μεταφέρουν την άποψη τους για τη ταινία λες και τη βλέπαμε μαζί στη δημοσιογραφική ή ακόμα χειρότερα λες και τους έχει στείλει προσωπικά κάνα screener η Fox Searchlight. Κάντε λίγο υπομονή καμιά μέρα τουλάχιστο ρε guys, το ξέρουμε ότι είστε και οι πρώτοι OK.

    Πάντως, εκτός από όσους πολλούς είναι στη λίστα παραλαβής ακαδημαϊκών screeners, υπάρχει και άλλο κοινό και στις Μάζες, και στην Ελλάδα, και στον πλανήτη. Τα 'χουμε συζητήσει ήδη αρκετές φορές εδώ και χρόνια, υπονόησα ήδη στη προηγούμενη παράγραφο ότι κάτι μπορεί να ξέρουμε γι' αυτό και εμείς και οι διανομείς, το ξαναπιάνουμε το θέμα και από Δευτέρα που θα υπάρχουν και.. hard facts.

  8. Anonymous said

    Και για να συμπληρώσω... Ο cheaplog έχει απόλυτο δίκιο... Την Πέμπτη η ταινία έσκισε εκεί που παιζότανε....

  9. Anonymous said

    Η ταινία είναι εκπληκτική, το τελευταίο δεκάλεπτο είναι απόλυτα καθηλωτικό και μόνο γι' αυτό κρίνω ότι συνολικά είναι ανώτερη από το wrestler. Αποφύγετε τα screener, αυτές οι ταινίες είναι για τη μεγάλη, και σίγουρα γεμάτη, αίθουσα.

  10. ds said

    Βρίσκω την κριτική άκρως υπερβολική. Η αλήθεια είναι ότι έχω διαβάσει κακές, μέτριες και καλές κριτικές, αλλά ποτέ τόσο καλή (ο Ebert ίοως να πλησιάζει - αλλά έτσι είναι το στυλ του). Βέβαια αν η βαθμολογία έχει target group τα "Masses" τότε ίσως να είναι αντιπροσωπευτική αυτών - μιας και στην πλειοψηφία του κόσμου που ξέρω άρεσε πολύ, σε σημείο που νόμιζαν ότι είναι αριστούργημα.

    Βρήκα επιφανειακή την σκηνοθεσία (too much style - too little substance), άκομψο και αφελές το σενάριο και κανονική την ερμηνεία της Πορτμαν (όπως γράφω και σε δική μου κριτική). Για μένα, από τις χειρότερες στιγμές του Αρονόφσκι.

    Πολύ καλό το blog (το παρακολουθώ) αν και πολλές φορές γενναιόδωρο στις κριτικές. Ωστόσο συμφωνώ με το πόσο καλό ήταν το There Will Be Blood!

  11. cheaptalk said

    Είχα γράψει από το τρέιλερ πως η ταινία μάζεψε συγκρατημένους διθυράμβους από τη πρώτη δημοσιογραφική στη Βενετία. Από τότε τη ταινία την έβγαλε αριστούργημα μέχρι και η News of the World. Ο Aronofksy έχει ένα ενοχλητικό στιλάκι, οι περισσότεροι κριτικοί δε βλέπουν και τόσο μπροστά και τόσο παραπέρα απ' όσο θέλουν να νομίζουν, κρατάνε τα πολλά επίθετα για κάνα Avatar για κάνα Social Network και για καμιά ταινία πενήντα χρόνων, το Requiem for a Dream είχε πολύ χειρότερη υποδοχή από το Black Swan ας πούμε.

  12. Anonymous said

    Περιμένω να δω πότε θα γράψει κάποιος ότι η ταινία είναι απλώς μέτρια
    να την πάρεις στο χαβαλέ. Νομίζω ο κόσμος έχει καταπιεί τη ζύμη άψητη
    γιατί είχε προγραμματίσει μπαίνοντας στην αίθουσα να βγει με διαμάντι.
    Μέσα στην αίθουσα του προέκυψε ένα πρώτο μισό που συναγωνίζεται
    τα χειρότερα high-school movies με όλα του τα εκνευριστικά κλισέ και
    το καμάρι του Ντάρεν είναι πώς έσβησε την κάμερα από τον καθρέφτη
    (βλ. New York Times multimedia). Τώρα στο δεύτερο, για να μην τη χάλά-
    σουμε σ'΄αυτούς που θα πάνε να τη δουν, όλοι οι υπόλοιποι είδαμε,
    αν αφαιρέσεις την καλή κάμερα, πώς επέλεξε ο σκηνοθέτης να κάνει
    την επανάστασή του το μεγαλοκόριτσο (όταν βγαίνει με τη Μίλα) αντί να μας
    δείξει τίποτα τις προκοπής. Και επειδή διάβασα κάτι για κριτικές βλέπε
    los angeles times, new yorker, time και slate, ωραίος και ο Μήτσης στο Αθηνόραμα.

  13. cheaptalk said

    Απόψεις που έχουν και καμιά επαφή με τη πραγματικότητα είναι γενικά ευπρόσδεκτες. Σχόλια που απαριθμούν τις πέντε αρνητικές κριτικές από τις ντομάτες σα να πήρε η ταινία μόνο αυτές, είναι προφανώς απλά αποψάρες. Η πραγματικότητα είναι ότι το φιλμ πήρε δεκαπλάσιες θετικές από αρνητικές κριτικές, και για κάθε μια που το θάβει 3-4 τουλάχιστο το αποθεώνουν, όπως ανέφερα ήδη.

  14. Anonymous said

    άλλο να διαβάζεις κριτική από time out και άλλο από new yorker, αν ξέρουμε τι λέμε.
    anyway είναι πρωί μη ξεκατινιαστούμε για τον Αρονόφσκι τώρα. Από απόψεις έχει ο καθένας πολλές.

  15. cheaptalk said

    Εκεί στις ντομάτες, σε αυτό το τμήμα των "Top Critics", εκτός από τους 4-5 που όρισες εκπροσώπους σου, αναφέρονται και οι απόψεις καμιά τριανταπενταριά άλλων. Έντυπα με κύρος, και κυρίως κριτικοί με κύρος, δεν είναι αυτόματα όσοι τυχαίνει να εκφράζουν καλύτερα την εκάστοτε αποψάρα σου. Ούτε το Αθηνόραμα αποκτάει περισσότερο κύρος από το Time Out, επειδή αγνοείς ποιοι υπογράφουν τις κριτικές στις κατά τόπους εκδόσεις του δεύτερου.

  16. Costas said

    Μπράβο παιδιά....Την ταινία ακόμη δεν την είδα αλλά το review-κριτική εξαιρετικό(όπως πάντα άλλωστε...)

  17. Anonymous said

    Ασχετο, αλλα η Barbara Hershey δεν ηταν ολοιδια με τον Mickey Rourke? :P

  18. Dimitris Dimitrakopoulos said

    Bασικά η ταινία συγκεντρώνει όλα τα χαρακτηριστικά του Αρρονόφσκι, για τα οποία είτε τον αποθεώνουν είτε τον γιουχάρουν. Είναι κάτι σαν το best of του. Μονομανία, φιλοδοξιες, έμμονες ιδέες, αυτοκαταστροφή, φαντασιώσεις, you name it.

    Αnyway, εγώ συμφωνώ με το πεντάρι και το φωνάζω κιόλας ;)

  19. Μάνος said

    Ε, παιδιά, ας κοτσάρω κι εγώ, αργοπορημένα βέβαια, για την τιμή των όπλων, ότι η ταινία με άφησε παγερά αδιάφορο.

    Τέτοιες ερμηνείες μπορεί να δώσει η κάθε-μια-νή, τέτοιες ταινίες μπορεί να τις γυρίσει ο καθένας και να τις γράψει ο καθένας. Τέτοια μηνύματα, τέτοια θέματα και ψυχογραφήματα μπορούν εύκολα να προσεγγιστούν τόσο, μα τόσο καλύτερα, πιο δημιουργικά, ζωντανά και λιγότερο αυτονόητα, αναμενόμενα και χοντροκομμένα.

    Και ένα δεύτερο σημείο το οποίο με εκπλήσσει υπερβολικά (σε σημείο που με κάνει να ..αναρωτιέμαι) είναι η κατάταξη της ταινίας σε σχέση με τις προηγούμενες του Αρονόφσκι, με πολλές κριτικές να κάνουν λόγο για *την* καλύτερη του Αρονόφσκι.

    Μα μια ματιά σε ένα τυχαίο βίντεο στο YouTube από το Requiem for a Dream να ρίξει κανείς και να συνεχίσει να τη θεωρεί κατώτερη ;!

    Μα μπροστά στο Requiem for a Dream, το π και το Fountain τί να πει το Black Swan που είναι ότι πιο generic μπορεί να γυρίσει σκηνοθέτης;

    Εν πάσει περιπτώση,
    ..η παραπάνω ένταση δεν προκύπτει από πουθενά αλλού εκτός από την τρομερή αντίθεση που συνάντησα ανάμεσα στο (έστω;) υπερβολικό (να τ'αφήσω;) hype και τη χλιαρότατη διάθεση που μου άφησε η ταινία.


    Υ.Γ.:
    Και σαφώς να δεχτώ (μέχρι ενός σημείου!) ότι είναι αρρονοφσκικά τα θέματα της ταινίας (γιατί τυγχάνει και πολύς άλλος κόσμος να είναι ευαισθητοποιημένος σε τέτοια θέματα -κάτι σαν το μισό κινηματογράφο)
    αλλά όχι και best of Dimitris Dimitrakopoulos ! Μα το π ήταν επανάσταση ...
    Eίναι αυτό ..τόσο καλό σε κάτι του; Στο τούτο του ;..

  20. verbal said

    Με αναμφίβολη υπεροχή πάνω στους άλλους τίτλους της εβδομάδας, ο Μαύρος Κύκνος του Aronofsky έκανε εκρηκτικό ξεκίνημα μαζεύοντας 41,1 χιλ θεατές σε μόλις 16 τιγκαρισμένες αίθουσες, σημειώνοντας εύκολα την καλύτερη αναλογία εισιτηρίων-οθονών σε πρώτο τετραήμερο ταινίας για φέτος. Με το νούμερο αυτό, πέτυχε και το πέμπτο καλύτερο άνοιγμα της χρονιάς, μετά τα 99,2 χιλ του Τουρίστα (σε 97 αίθουσες), τα 77,3 χιλ του Tangled (σε 90 αίθουσες) τα 54 χιλ του Hereafter (σε 42 οθόνες) και το Ρόδα Τσάντα και Κοπάνα που ειχε κινηθεί λίγο πιο πάνω απ' τον Eastwood.

    Ο Τουρίστας πάντως, παρά τη σημαντική του πτώση σε σχέση με το προηγούμενο τετραήμερο, κρατήθηκε στη δεύτερη θέση με 27,4 χιλ νέα εισιτήρια από 82 οθόνες, αφήνοντας τρίτο το Season of the Witch που έκοψε 21,6 χιλ χαρτάκια σε 33 αίθουσες, λίγο περισσότερα δηλαδή από το Tangled που στο τέταρτο τετραήμερό του, μάζεψε 18,3 χιλ από 30 οθόνες. Το The Mechanic έκανε συμπαθές άνοιγμα με 14 χιλ εισιτήρια από 16 αίθουσες, ενώ το The King's Speech που απ' τις αρχές του χρόνου ξεκίνησε τη διεύρυνση της διανομής του (φτάνοντας τις 18 οθόνες απ' τις αρχικές 2), πρόσθσε άλλα 12,2 χιλ εισιτήρια στο σύνολό του, που ξεπέρασε τις 100 χιλ πανελλαδικά.

    Στους παλιότερους τίτλους, To Πέταγμα του Κύκνου μάζεψε στο δεκαήμερό του λίγο παραπάνω απ' τα εισιτήρια του ανοίγματός του, για να φτάσει τις 51 χιλ στο σύνολο, σε 51 απ' τις 54 οθόνες που το είχαν υποδεχτεί. Το Biutiful με σταθερότητα της τάξης του -3% έφτασε τα 23 χιλ σε 6 οθόνες πανελλαδικά, ενώ όλα τα υπόλοιπα τραβήξανε την κατηφόρα, σε μια βδομάδα που κόπηκαν 233 χιλ εισιτήρια συνολικά, με 177 χιλ απ' τα οποία, να μαζεύονται στο τετραήμερό της.

  21. MESSIAS said

    Tο Έλεγα Εγώ Ότι Το "The Green Hornet" Δε Θα Έκοβε Ούτε Τα Μισά Εισητήρια Του Black Swan... Ζώα Μετροπολίτες... Μακάρι Να Το Φέρουν Αύριο Γιατί Δεν Αντέχω xD

    (Μπορείτε Να Μην Το Ανεβάσετε)

  22. cheaptalk said

    Για τη διανομή της ταινίας είχα πει ότι θα συμπληρώσω κάποια πράγματα, αλλά ουσιαστικά το μόνο που χρειάζονταν να συμπληρωθεί ήταν τα.. hard facts. Με στοιχεία (τις επισκέψεις και το ενδιαφέρον των επισκεπτών) έγραφα και παραπάνω, με στοιχεία (τα κομμένα εισιτήρια) λέμε και κάθε χρόνο πως η διανομή του Pirate Bay δεν επηρρεάζει τη διανομή στις ελληνικές αίθουσες, τουλάχιστο για τις "οσκαρικές" ταινίες όπου φαίνεται και πιο έντονα. Παρολαυτά, κάθε χρόνο εμφανίζονται προβλέψεις ότι η μια ή η άλλη ταινία θα πατώσει, τέτοιες προβλέψεις ήταν παλιές ήδη την εποχή του No Country for Old Men (2007) που είχε βγει.. παραδοσιακά Μάρτιο στην Ελλάδα ας πούμε.

    Τέτοιου είδους προβλέψεις απλά δεν έχουν υπόψη τους όλα τα στοιχεία. Είτε ζουν μέσα στο μικρόκοσμο της πειρατείας και δε πατάνε σε αίθουσες, είτε τον ανακαλύπτουν και τους μοιάζει τεράστιος. Εμείς ξέρουμε τι γίνεται στο δίχτυο αλλά μετράμε κάθε βδομάδα και τι γίνεται στις αίθουσες, και κυριότερα ξέρουμε πόσος κόσμος πλακώνει στις Μάζες και πότε και που, καθημερινά και για χρόνια. Και οι διανομείς έχουν υπόψη τους τα υπόλοιπα στοιχεία, αλλά κυρίως ξέρουν τι γίνεται και στις αίθουσες σε κάθε προβολή, κάθε μέρα, για κάθε ταινία. Πράγματα προφανή που δε μπορώ να καταλάβω ακόμα πως μπορεί κάποιος λογικός άνθρωπος να τα αγνοεί. Οι αιθουσάρχες μπορεί και να έχουν πιο περιορισμένες λογικές, όπως λέει και ο Messias παραπάνω, αλλά οι διανομές έχουν και τρόπους να τους πείθουν στη γενική περίπτωση.

    Για να πιάσω και τίποτα καινούριο, εκτός από τα προφανή και κατακουρασμένα, η Odeon άνοιξε νωρίτερα το King's Speech σε πλατφορμική διανομή, και δικαιώθηκε και σε αυτή τη περίπτωση, η ταινία έχει φτάσει 111 χιλιάδες εισιτήρια, και θα συνεχίσει να κόβει. Τέτοιες διανομές είναι παραδοσιακές στην Αμερική, προσωπικά δε πιστεύω πως η ταινία τις χρειάζονταν (νομίζω πως η εταιρεία ίσως φοβήθηκε ότι η ταινία θα μείνει πίσω στα Όσκαρ αντί να μαζέψει καμιά ντουζίνα), αλλά μ' αρέσουν γιατί μετατρέπουν τους σινεμάδες του κέντρου σε αίθουσες κύρους, αντί να τους περιορίζουν σε οθόνες αποκλειστικά για σινεφίλ. Το King's Speech ξεκίνησε από ΟΠΕΡΑ και ΔΑΝΑΟ πριν περάσει στα multiplex και την επαρχία, ο verbal έψαχνε λέει να κάτσει στις.. VIP (i.e. τις κρατημένες για κάναν γνωστό) θέσεις του Δαναού στη πρώτη προβολή γιατί άλλες δεν υπήρχαν, καλή φάση μου φαίνεται.

  23. Dimitris Dimitrakopoulos said

    Ένα μικρό σχόλιο-απάντηση στον φίλο Μάνο αν μου επιτρέπετε: Ναι, όντως θεωρώ Το Black Swan το καλύτερο έργο του Αρρονόφσκι και δεν μπορώ να το στοιχειοθετήσω αλλιώς πέρα του ότι αυτό που εσύ δεν ένιωσες εγώ το ένιωσα στο πολλαπλάσιο βαθμό.

    Κατά τα άλλα, το π ήταν τόσο πρωτοπόρο όσο και η Αποτροπή του Πολάνσκι (40 χρόνια πριν όμως), ενώ το Requiem ήταν περισσότερο manipulative και από τον Μαύρο Κύκνο αλλά και από το Fountain. Ταινιάρες όλα, αλλά αν θέλει κάπιος να της μειώσει μπορεί εύκολα με τέτοια επιχειρήματα.

    Το point μου είναι πως με τον Κύκνο ο Αρρονόφσκι ισορρόπησε τις μανίες του και προσέφερε κατά τη γνώμη μου ότι καλύτερο μπορούσε να προκύψει από αυτές. Και αυτό με υπερκάλυψε. Ευχαριστώ :)

  24. MESSIAS said

    Μία Μπαλαρίνα Ονειρεύεται να Γίνει Μεγάλη Και Της Δίνεται Η Ευκαιρία Να Το Κάνει, Πρωταγωνιστώντας Στο Μπαλέτο Της Λίμνης Των Κύκνων Υποδιόμενη Και Τους Δύο Κύκνους Της Ιστορίας. Τον Αγνό Και Τον Πανουργότατο. Αυτή Όντας Γλυκιά Και Εύθραυστη Φαντάζει Τέλεια Για Τον Λευκό Κύκνο...Με Το Alter Ego Του Όμως, Ούτε Καλημέρα...

    Αυτό Το Σενάριο Σε Χέρια Οποιουδήποτε Άλλου Θα Βάλτωνε Στο Δράμα Ή, Στην Καλύτερη, Θα Γινόταν Ένα Ψυχολογικό Θρίλερ Με Μπαμπούλες..
    Ο Aronofsky Όμως Καταφέρνει Να Προσεγγίσει Την Ταινία Όπως Ακριβώς Έπρεπε.Κινηματογραφεί Με Τέτοιον Τρόπο,Ώστε Αν Άνοιγες Τα Μάτια Ξαφνικά Θα Καταλάβαινες Ότι Βλέπεις Aronofsky...Το Έργο Είναι ΔΙΚΟ ΤΟΥ...Το Τελευταίο Δεκάλεπτο Καταφέρνει Να ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΕΙ(Λέξη Που Έχει Γίνει Πιπίλα Πλέον)Ακόμα Και Τον Μέχρι Πρότινως Αδιάφορο.Αυτό Είναι Χούι Του Αronofksy Να Πατάει Γκάζια Στο Τέλος Και Να Σε Αφήνει Μαλάκα.Εδώ Όμως Γίνεται Πιο Αισθητό Από Ποτέ.

    Η Nina Αγαπάει Αυτό Που Κάνει Πιο Πολύ Από Όλα,Αλλά Λόγω Της Πίεσης Που Έχει Υποστεί Για Να Είναι ΤΕΛΕΙΑ Δεν Αγωνίζεται Για Αυτό Που Θέλει,Δεν "Ξεφεύγει" Από Το Θέλημα Της Μοίρας, Η Ζωή Της Είναι Άλλη Μία Σειρά Από Χορευτικές Κινήσεις Που Πρέπει Να Ακολουθεί Με Απόλυτη Ακρίβεια Και Χωρίς Αμφισβήτηση...Τα Πράγματα Αλλάζουν Όμως, Όταν Η Μοίρα Τάσσεται Με Το Μέρος Της.Για Να Πετύχει Εκθέτει Το Κορμί Της-Το Μέσο Της Προς Τον Κόσμο Του Θεάματος-Σε Φθορά.Αυτό Όμως Φαίνεται Πως Δεν Είναι Αρκετό.Η Ίδια Καταρρέει Χωρίς Αποτέλεσμα.Για Να Γίνει Τέλεια,Πρέπει Να Αφήσει Πίσω Της Αυτό Το Προστατευτικό Κουκούλι Που Έχτισε Και Να Νιώσει.Να Πονέσει.Να Υπάρξει.Σαν Έφηβη Που Αρχίζει Να Ανακαλύπτει Τον Εαυτό Της, Έχει Σεξουαλικές Επιθυμίες Που Αναζητούν Ικανοποίηση Είτε Στα Μάτια Του Μέντορά Της Είτε Στις Ματάρες Της(Θεωρούμενης)Ανταγωνίστριάς Της. Είχε Καταπιέσει Την Ίδια Την Ανθρώπινη Φύση Μέσα Της Και Αυτή Την Εκδικείται.Στο Τέλος Ακολουθεί Τα Λόγια Του Παραγωγού Της Παράστασης Και Εξουδετερώνει Το Μόνο Πράμγα Που Στέκεται Εμπόδιο Στη Μεταμόρφωσή Της.Τον Εαυτό Της.Τη Μικρή Και Αθώα Nina.Το Λευκό Κύκνο.

    Σε Ένα Φινάλε Που Θυμίζει Λίγο Έναν Παλαιστή Με Ένεση Καφεΐνης Μέσα Στο Μάτι,Η Εμμονή Της Nina Πεθαίνει Μαζί Της.Ωστόσο Το Έργο Της Θα Μείνει Αθάνατο.Όπως Μας Έχει Πει Ο Ίδιος Δημιουργός,"Ο Θάνατος Είναι Ο Δρόμος Προς Το Δέος".Ας Δούμε Την Κατάληξη Της Καταξιωμένης Μπαλαρίνας Beth.Ήταν Άχρηστη Πλέον.Η Nina Χάθηκε,Αφήνοντας Στον Κόσμο Να Εννοηθεί Μέσω Της ΤΕΛΕΙΑΣ Παράστασής Της,Ότι Δε Θα Έσβηνε.Δε Θα Ζήσει Αυτήν Την Ατίμωση Της Αντικατάστασης.

    Χαρακτήρες Κάθε Άλλο Παρά Μονοδιάστατοι,Εξαιρετική Ερμηνεία Της Natalie Portman,Πολύ Καλές Ερμηνείες Από Τους Υπόλοιπους Συντελεστές (Ειδικά Από Winnona Και Mila)Και Απολύτως Επιτυχημένη Τόσο Η Ιδέα Των Ανάποδων Νοτών Του Τσαϊκόφσκι Από Τον Clint Mansell, Μόνιμο Συνεργάτη Του Aronofsky, Όσο Και Η Υλοποίησή Της, Έξυπνη Σε Γενικές Γραμμές Τροπή Και ΑΡΙΣΤΗ Σκηνοθεσία Από Ένα Από Τα Σημαντικότερα Ονόματα Του Σύγχρονου Αμερικανικού Κινηματογράφου Συνθέτουν Αυτό Το Κομψοτέχνημα.Ναι, Υπήρχαν Πράγματα Ιδιαίτερα Προφανή Που Δεν Καθόντουσαν Καλά Στο Μάτι.Ναι,Υπήρχαν Μερικά Κλισέ.Αλλά,Όπως Λέει Και Η Ταινία,Το Τέλειο Δεν Είναι Αυτό Που Είναι Άρτια Δομημένο Σε Όλα Του,Αλλά Αυτό Που Αφήνεται Ελεύθερο Και Σε Αποπλανεί. Δε Θεωρώ Αυτήν Την Ταινία ΤΕΛΕΙΑ, Ενώ Δε Λέω Μεγάλες Κουβέντες (Ακόμα) Όπως "Είναι Η Καλύτερη Ταινία Του Aronofsky" Αλλά Θα Πω Με Σιγουριά Ότι Πρόκειται Για Την Πιο Σημαντική Ταινία Της Χρονιάς. Αν Το 2011 Με Αναγκάσει Να Το Πάρω Πίσω, Σημαίνει Ότι Θα Είναι Μια Χρονιά Που Θα Προσπαθεί Να Προσεγγίσει Το Τέλειο Με Πολλούς Τρόπους.

  25. verbal said

    Το εκρηκτικό του ξεκίνημα συνέχισε το Black Swan, που στο δεύτερο τετραήμερο και με διευρυμένη διαθεσιμότητα, παρέμεινε στην κορυφή του Box Office, επαναλαμβάνοντας την επίδοση του ανοίγματός του, για να ξεπεράσει τις 100 χιλ εισιτηρίων στο πρώτο του κιόλας δεκαήμερο. Όχι κι άσχημα για ταινία που ξεκίνησε απ' τις μόλις 16 αίθουσες, κι αποδεικνύεται δεύτερο υπερατού της Odeon και δεύτερη εξαιρετικά μεταχειρισμένη ταινία, μετά το παράδειγμα του The King's Speech.

    Το Έτερον Ήμισυ, παρά το απογοητευτικό ξεκίνημα των 37,8 χιλ εισιτηρίων από 81 ολόκληρες οθόνες πανελλαδικά, έκανε το καλύτερο άνοιγμα απ' τις καινούριες ταινίες της εβδομάδας συνολικά, δεν μπορεί όμως να συγκριθεί αναλογικά ούτε με τις 127 Hours που μάζεψαν 12 χιλ από 20 αίθουσες, ούτε βέβαια με το Blue Valentine που τίγκαρε τις 6 οθόνες του με 8,5 χιλ. θεατές. Υποτονικό ήταν το ξεκίνημα και για την Υπογραφή, που μάζεψε 1,4 χιλ εισιτήρια από 4 αίθουσες, αλλά και για το Cheri, που έμεινε ελαφρώς κάτω απ' τις 3 χιλ εισιτήρια, παρά τις 8 οθόνες που το υποδέχτηκαν.

    Στους παλιότερους τίτλους, πέρα απ' το Black Swan που καλπάζει για τις κορυφές των επιδόσεων της χρονιάς, απειλώντας ακόμη και τα 126 χιλ του The King's Speech, το The Mechanic κατάφερε να κρατηθεί καλά στο δεκαήμερό του, προσθέτοντας 17,3 χιλ στα 14 χιλ του ανοίγματός του, ενώ λιγότερο σταθερό αποδείχθηκε το Season of the Witch, που μάζεψε 21,2 χιλ νέα εισιτήρια, έχοντας ανοίξει στα 21,6. Το Tangled με 14,2 χιλ εισιτήρια βρέθηκε στην πέμπτη θέση των επιδόσεων της εβδομάδας, ενώ την πτωτική του πορεία συνέχισε το Biutiful, που ωστόσο μάζεψε σχεδόν το ίδιο ενδιαφέρον στις 6 αίθουσες του, με το The Green Hornet στις 50 του. Το Hereafter ξεπερνώντας τις 150 χιλ, το The Tourist φτάνοντας τις 253 χιλ και το The Fighter μένοντας κάτω απ' τις 30 χιλ, δείχνουν να διανύουν τις τελευταίες μέρες τους στους πίνακες, αυτήν την εβδομάδα που τα ταμεία των κινήθηκαν σε επίπεδα παρόμοια με αυτά της προηγούμενης (-6% στα εισιτήρια τετραημέρου και +2% στου επταημέρου) και μάζεψαν κάτι λιγότερο από 240 χιλ νοματαίους συνολικά.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.