Box Office 2010: Είδες 8% λιγότερο σινεμά
Με πτώση όχι και τόσο βαριά μπροστά στην εκρηκτική αύξηση της περσινής χρονιάς, αλλά ενδεχομένως ενδεικτική της επόμενης, έκλεισαν ταμεία οι σινεμάδες το 2010, σημειώνοντας μείωση της τάξης του 8% στα κομμένα εισιτήρια, που έφτασαν το σύνολο των 12,4 εκατομμυρίων, έναντι των 13,5 εκ. το 2009. Μην αρχίσεις να αισθάνεσαι άσχημα όμως, μιας και η υπερπροσφορά των τρισδιάστατων τίτλων τη χρονιά που πέρασε, και το χαράτσι που πληρώνεις για τα πλαστικά γυαλιά, μπορεί να τους έβγαλε και μπροστά απ’ το ’09, στο μέτρημα των εσόδων. Αν κάτι πρέπει να σε θορυβήσει, είναι ότι, παρά την άνοιξη που σου ψέλνουν δεξιά κι αριστερά, εσύ στήριξες κατά 26,5% λιγότερο του ελληνικούς τίτλους, που έριξαν το μερίδιο αγοράς τους από το 12,6% το 2009 στο 10% το 2010, φτάνοντας δηλαδή, από το 2008 μέχρι σήμερα, την πτώση στο 9,6%. Για συγκεντρώσου...
Τις περισσότερες απ’ τις μισές των συνολικών ελληνικών εισπράξεων για το 2010, τις έκαναν από μόνοι τους οι δυο επικερδέστεροι ντόπιοι τίτλοι: η Νήsos (2009) (που θα είχε σημειώσει και το καλύτερο άνοιγμα της χρονιάς με 168,5 χιλ εισιτήρια, αν η Village δεν είχε μπασταρδέψει το άνοιγμα του Clash of the Titans ξεκινώντας το τετραήμερό του... τρεις μέρες πριν), μάζεψε πάνω από 500 χιλ εισιτήρια καπαρώνοντας και την 2η θέση στο συνολικό top 10 της χρονιάς, ενώ το I Love Karditsa της Odeon, με 77 χιλ ποδαρικό στο άνοιγμα, έφτασε τα 354 χιλ σύνολο και την 6η θέση στη διεθνή δεκάδα. Για να καταλάβεις την απόσταση, σημείωσε ότι ο αμέσως επόμενος τίτλος στις επιδόσεις ήταν οι 180 Μοίρες με 77 χιλ εισιτήρια, κι από πίσω οι Επικίνδυνες Μαγειρικές με 54 χιλ και τα 4 Μαύρα Κουστούμια με 32,5 χιλ, που άφησαν τη Στρέλλα και τα 25 χιλ εισιτήριά της εκτός ελληνικής πεντάδας. Κατάταξη που υπενθυμίζει ότι για να πεισθείς να δεις ελληνική ταινία, δεν θες μόνο να σου την τρίβουν στη μούρη με επίμονη διαφήμιση παντού οι μεγαλοδιανομοπαραγωγοί της, αλλά να βλέπεις και το trailer της μπροστά απ’ όποια άλλη ταινία πας να δεις στο multiplex τους.
Στους διεθνής τίτλους η κυριαρχία του Avatar (2009) δεν είναι είδηση, αφού είχε κλείσει τη διαδρομή του στο πρώτο τετράμηνο του χρόνου, μαζεύοντας τα 940 χιλ εισιτήριά του. Νούμερο που, από μόνο του, εξηγεί πώς η Odeon, που έριξε στην αγορά πάνω από 80 ταινίες, βρέθηκε από δεύτερη πέρσι, στην κορυφή της κατάταξη των εταιρειών φέτος, με 4,1 εκατομύρια εισιτήρια (άνοδος 20%), παρ’ ότι είχε μόλις δυο ακόμη τίτλους στην κορυφαία δεκάδα (I Love Karditsa στην 6η και The Twilight Saga: Eclipse στην 8η θέση). Την ίδια ώρα, η Village έβαλε 6 από τους 38 της τίτλους στη δεκάδα (Νήsos στη 2η, Inception στην 3η, Clash of the Titans στην 4η, Harry Potter 7 στην 5η, Sex and the City 2 στην 9η και Sherlock Holmes στην 10η), κι έφτασε τα 3,4 εκ. εισιτήρια (άνοδος 63%) για να ανέβει απ’ την τρίτη στη δεύτερη θέση των εταιρειών, αφήνοντας την περσινή πρωταθλήτρια Audio Visual με 2,1 εκ. (πτώση 52%) και καμία απ’ τις 30 ταινίες της στη δεκάδα, να πέσει στην τρίτη θέση και την UIP με 1,6 εκ. (πτώση 20%) και μόνο το Shutter Island απ’ τους 18 της τίτλους στη δεκάδα, να παραμείνει τέταρτη.