Submarino (2010)

Submarino, Poster

Σκηνοθεσία: Thomas Vinterberg
Σενάριο: Thomas Vinterberg, Tobias Lindholm
Παίζουν: Jakob Cedergren, Peter Plaugborg


Δες/Κρύψε το trailer

Ακόμα δυο αδέρφια αυτοκαταστρέφονται ενήλικα, επειδή τα μεγάλωσε αλκοολική μάνα. Σε τι κόσμο θα φέρουμε τα παιδιά μας, Νίκο Φώσκολε? Submarino, PhotographΙδιαίτερα δημοφιλής στις λατινοαμερικάνικες δικτατορίες προς τα τέλη του προηγούμενου αιώνα, submarino είναι μια τεχνική βασανισμού όπου σου φοράνε κουκούλα και σου βουτάνε το κεφάλι στο νερό, λέει. Την ίδια μέθοδο ασφυξίας επέβαλλε, μεταφορικά βέβαια, στους ήρωες της ομώνυμης νουβέλας του ο Δανός Jonas T. Bengtsson το 2007, εμπνέοντας και σχετική ταινία από κανέναν άλλον αλλά τον Thomas Dogme 95 Vinterberg μερικά χρόνια αργότερα. Αξιοσημείωτα για τη παραγωγή της πατρίδας της, η ταινία δε χρηματοδοτήθηκε από το Danske Filminstitut, αλλά από το πρόγραμμα MEDIA της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το ντόπιο TV 2, πράγμα που μπορείς άνετα να το διαβάσεις και σα χαλινάρι συμβατικότητας στο δημιουργό, παρά την υποχρέωση να μαζέψει και πρωτάρηδες στο συνεργείο του. Κατά συνέπεια το Submarino (2010) παραβαίνει αλαφρά αλλά σαφώς την υποτιθέμενη μη-κρίση των χαρακτήρων του (μετατρέποντάς τους σε συμπαθητικούληδες ναρκομανείς που ταΐζουν τα παιδιά τους αέρα κοπανιστό στη καλύτερη, ας πούμε), με τον ίδιο τρόπο που παραβαίνει και τους δογμα-τισμούς, για να χει επίσημο μουσικό θέμα και η σχετική επίσημη σελίδα του φιλμ. Όπως γράφει και ο cinemad με αφορμή το Biutiful (2010) που ανοίγει την ίδια βδομάδα, διακρίνεις πια καθαρά τα τελευταία χρόνια μια τάση αναβίωσης του ασήκωτου μελοδράματος με κερασάκι στη κορφή, με μπροστάρη το φεστιβάλ των Κανών του οποίου ο διευθυντής αναποδογυρίζει τα δάχτυλο ευθύνης δείχνοντας στις δηλώσεις του τους δημιουργούς, τους οποίους έχει την υποχρέωση να σέβεται και όταν ξεμένουν από οίστρο. Στο ίδιο ρεύμα σε εισαγωγικά κόλλα λοιπόν και τον Vinterberg όπως είχε προαναγγείλει ο verbal από το Βερολίνο στις αρχές της περσινής χρονιάς, είδους "σύγχρονου νεομιζερορεαλισμού" η ταινία έχει καθαρά.. δημοσιογραφικό ενδιαφέρον, όπως θα συμπέρανες ήδη και από τη κατ' εξαίρεση μη τυπική κριτική της από τις Μάζες, προτίμησε τίποτα πραγματικά σακιά και κουβαδόνερα άμα επιμένεις να έχεις την εμπειρία.



Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΙΝΤΕΑΛ
Πέμ.-Τετ.: 18.10/ 20.20/ 22.30

Λ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ - ΑΧΑΡΝΩΝ
ΤΡΙΑΝΟΝ
Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 21.00/ 23.00

One Response so far.

  1. cheaptalk said

    Από το.. δημοσιογραφικό θέμα, λείπει ένα λινκ τεκμηρίωσης στις δηλώσεις του Thierry Frémaux, το οποίο θα πρέπει να το ξεθάψω από καμία από τις δεκάδες πια φορές που γράψαμε σχετικά.

    Όσο αφορά τη ταινία, με βάση ότι το εγκληματικότερο στη τέχνη είναι η στασιμότητα (και τα πισωγυρίσματα ακόμα χειρότερα), κάνα κουλούρι το άξιζε κι αυτή, αλλά μου θύμισε κάπως την Αμαλία των Μαζών η Kate Kjølbye στη φωτογραφία, και συγκρατήθηκα για τελευταία φορά σε ότι εξελίχθηκε σε.. βδομάδα επιείκειας για τις Μάσες. Ειδικά τα θέματα ναρκωτικών, βίας και λοιπής υποκοσμίας, τα έπιασε πολύ πιο.. ψύχραιμα, φρέσκα, ολοκληρωτικά και ανελεήτα ο Nicolas Winding Refn, στη Pusher τριλογία του, την οποία γενικά την έκανε περίφημη όχι κανένα φεστιβάλ, αλλά το Pirate Bay, σε περίπτωση που ψάχνεις τίποτα εναλλακτικό των κουβαδόνερων, πάντως.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.