Κανένας (2010)

Κανένας, Poster

Σκηνοθεσία: Χρήστος Νικολέρης
Σενάριο: Παναγιώτης Ιωσηφέλης
Παίζουν: Αντίνοος Αλμπάνης, Τζωρτζίνα Λιώση κ.ά.


Δες/Κρύψε το trailer

Ρώσος Χριστιανός ερωτεύεται κεραυνοβόλα Αλβανίδα Μουσουλμάνα στην Ελλάδα του σήμερα.Κανένας, PhotographΟ Χρήστος Νικολέρης, στην πρώτη του μεγάλου μήκους κινηματογραφική δουλειά, προσπαθεί να μεταφέρει την ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας στις ελληνικές γειτονιές των ανατολικοευρωπαίων μεταναστών και με υπόβαθρο τη γειτονιά του Κολωνού, στήνει ένα ερωτικό δράμα στις πλάτες των πιτσιρικάδων που προσπαθούν να βρουν τον προσανατολισμό τους ανάμεσα στην επιθυμία τους να ζήσουν την εποχή τους με την ελευθερία που τους παρέχει ο τόπος που πατούν, αλλά και τις επιταγές των παραδόσεων που τους έχει φορτώσει ο κοινωνικός και οικογενειακός περίγυρος να κουβαλούν. Η ιδέα έχει αξία και πατήματα κοινωνιολογικής καταγραφής και η μεταφορά του φακού απ’ την παρουσίαση της ξενοφοβίας ως ίδιον των Ελλήνων, στην μελέτη της διαιώνισης των φυλετικών διαφορών ανάμεσα στους γόνους των μεταναστών, είναι ένα θέμα με αρκετό ψαχνό. Όμως ο Νικολέρης κρατά το κομμάτι αυτό σε επίπεδο φολκλορικό, για να ασχοληθεί με το ειδύλλιο των δυο ηρώων του περισσότερο απ’ όσο μπορούν να αντέξουν κι οι ίδιοι του οι πρωταγωνιστές. Ο Αλμπάνης αποκαλύπτεται σαν κινηματογραφική φιγούρα που έχει δυνατότητες να διεκδικήσει χώρο στη μεγάλη οθόνη, η Τζωρτζίνα Λιώση όμως, με την κουραστικά μονότονη ερμηνεία της, εκτίθεται ως ηθοποιός της μίας έκφρασης, ταλαιπωρώντας έτσι τον δραματικό πυρήνα της ταινίας. Η προσπάθεια του Νικολέρη να μείνει πιστός στην πηγή της έμπνευσής του, μαζί με την αδυναμία του να εντάξει αποτελεσματικά στο γενικότερο εκσυγχρονισμένο πλαίσιο χαρακτηριστικές σκηνές του έργου του Shakespeare που δεν κολλάνε στην προσέγγιση, αδικούν τις δυνατότητες του θέματός του, ενώ γυαλιστερά κατάλοιπα της τηλεοπτικής του προϋπηρεσίας και σεναριακοί άξονες που δεν πάνε πουθενά, στερούν από την ταινία πόντους που θα δικαιούταν να κερδίσει αφηγηματικά.


Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 5 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 19.50/ 22.00/ 00.10, Σάβ.-Δευτ. & 15.20

VILLAGE 15 CINEMAS @ THE MALL
ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πέμ.-Τετ.: 17.00/ 19.15/ 22.00/ 00.30

ΑΕΛΛΩ CINEMAX 5+1
ΑΙΘΟΥΣΑ 5
Πέμ.-Τετ.: 20.00/ 22.00/ 00.00

STER CINEMAS ΑΓ. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ
ΑΙΘΟΥΣΑ 2
Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 21.00/ 23.00

VILLAGE CINEMAS ΠΑΓΚΡΑΤΙ
ΑΙΘΟΥΣΑ 2 G ΓΕΡΜΑΝΟΣ (DOLBY SRD)
Πέμ.-Τετ.: 19.00/ 21.15/ 23.30

VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL - AG.DIMITRIOS
VILLAGE CINEMAS ATHENS METRO MALL - AG.DIMITRIOS
ΑΙΘΟΥΣΑ 3
Πέμ.-Τετ.: 19.45/ 22.00

VILLAGE 9 CINEMAS @ FALIRO
ΑΙΘΟΥΣΑ 3 CINEMA ING
Πέμ.-Τετ.: 19.15/ 21.15/ 23.15

ODEON STARCITY - Λ. ΣΥΓΓΡΟΥ
ΑΙΘΟΥΣΑ 3 (DTS)
Πέμ.-Τετ.: 17.30/ 19.50/ 22.10/ 00.20

VILLAGE SHOPPING AND MORE
ΑΙΘΟΥΣΑ 12
Πέμ.-Τετ.: 15.30/ 18.00/ 20.15/ 22.30/ 00.45, Σάβ.-Δευτ. & 11.00/ 13.15


4 Responses so far.

  1. ni pli said

    και ποια θαλασσα βλεπουν απο τον κολωνο? στη θεσσαλονικη ειναι γυρισμενηη

  2. verbal said

    Aπό το σημείωμα του σκηνοθέτη:

    Για την επιλογή της Αθήνας ως τόπου γυρισμάτων:
    Στον «Κανένα» προσπαθήσαμε να μην χαρακτηρίσουμε τον χώρο, στον οποίο διαδραματίζεται η ταινία, να μην δείξουμε χαρακτηριστικά σημεία της Αθήνας... είναι μια κατάσταση η οποία θα μπορούσε να υπάρχει σε οποιαδήποτε ευρωπαϊκή μεγαλούπολη, απρόσωπη, χαοτική, έτσι ώστε να μπορεί να ταυτιστεί με την ιστορία, όσο περισσότερος κόσμος γίνεται.

    Από το σημείωμα του σεναριογράφου:

    Για τον τόπο που εκτυλίσσετε η ταινία:
    Δεν μας ενδιέφερε η Αθήνα, ως Αθήνα, αλλά ως ένα αστικό σύστημα, στο οποίο αυτοί οι χαρακτήρες θα ζούσαν εις την περιφέρεια του, χωρίς να μπορούν να ενσωματωθούν πλήρως... άλλοι θέλοντας να ενσωματωθούν, αλλά χωρίς να τα καταφέρνουν, και άλλοι χωρίς να θέλουν καν να το προσπαθήσουν. Η Αθήνα λειτουργεί ως το πλαίσιο μιας μητρόπολης, η οποία στα σπλάχνα της φιλοξενεί αυτές τις ομάδες, αλλά δεν καταφέρνει να τις ενσωματώνει. Είναι ένα πολύ τυπικό δείγμα μιας ευρωπαϊκής μητρόπολης σε σχέση με τα θέματα των μεταναστών και των λαθρομεταναστών.

  3. Bacchus said

    Παιδιά όπως βλέπετε από την IP μου δεν έχω δει την ταινία. Θα το πάω για dvd κατευθείαν αλλά δεν μπορώ να μη σχολιάσω κάτι. Θεματολογία 90ς (μετανάστες κτλ) και αντιγραφή/ξεπατικωμένο της βερσιόν του Baz Luhrmann (και αυτή 90ς). Αν αυτό είναι το μέλλον του ελληνικού κινηματογράφου και η ελπίδα μας πέρα του Λάνθιμου, αρχίζω και ανησυχώ.
    Τον Νικολέρη τον ξέρω από τα κλιπάκια. Χαρακτηριστικά θυμάμαι το "Μήπως είμαι τρελός" του Νότη (http://www.youtube.com/watch?v=0N8f428Oenw), του οποίου του και είχε φορέσει τη snorricam όπως εκείνη την εποχή είχε κάνει (popularized) ο Αρονόφσκυ στις πρώτες 2 ταινίες του.

  4. Anonymous said

    Η Λιωση ηταν ο "δραματικοs πυρηναs τηs ταινιαs" και η ταινια ειναι απο τιs καλυτερεs των τελευταιων χρονων στην ελλαδα.Απορω μερικεs φορεs με τιs κριτικεs σε αυτο το site.Παντελής έλλειψη κινηματογραφικου ενστικτου.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.