X-Men: First Class (2011): International trailer
Όπως θα 'χεις πιθανότατα πάρει πρέφα μέχρι τώρα, η φετινή μπλοκμπαστερική σαιζόν ανάμεσα στα άλλα θα υποδεχτεί και το reboot του franchise των X-Men, που σημειώθηκαν ως μια απ’ τις καλύτερες κομικομεταφορές στη μεγάλη οθόνη όταν πρωτοεμφανίστηκαν το 2000 με την υπογραφή του Bryan Singer, επανέλαβαν τον άθλο στη δεύτερη εμφάνισή τους τρία χρόνια μετά με το X2: Χ-Men United (2003) κι έκλεισαν άδοξα την τριλογία τους μετά από άλλη μια τριετία, όταν ο Singer αποχώρησε απ’ τα σχέδια της Marvel για να επιδοθεί στο φιάσκο της DC και του Superman Returns (2006), αφήνοντας το πνευματικό του παιδί έρμαιο στην ανεπάρκεια του Brett Ratner, που μας άφησε παρακαταθήκη του X-Men: The Last Stand (2006). Το προπέρσινο πανηγύρι του Gavin Hood στο X-Men Origins: Wolverine (2009) άφησε σχεδόν ανάπηρη δημιουργικά τη μυθολογία, οπότε τι καλύτερο απ’ το να την πιάσουμε απ’ την αρχή, με το X-Men: First Class, που δίνει το property σε έναν από τους καλύτερους σκηνοθέτες δράσης που έχουν εμφανιστεί τα τελευταία χρόνια, να το πάει πίσω στην καταγωγή του, τότε που ο καθηγητής Χavier ήταν ένας νεόκοπος ρομαντικός πασιφιστής, το μίσος του Magneto δεν είχε πάρει ακόμα την πρώτη βράση του, κι η σχολή για χαρισματικούς νέους μάζευε την πρώτη της φουρνιά μαθητών, για να τους δώσει κατευθείαν το βάπτισμα του πυρός.
Με ημερομηνία εξόδου την πρώτη Παρασκευή του Ιούνη, η παραγωγή έχει ήδη προσπαθήσει να φτιάξει το buzz της, αλλά μετά από ένα κάρο TV spots, Superbowl διαφημιστικά, αμερικάνικα και γιαπωνέζικα προωθητικά, αλλά και μια σειρά character posters αμφίβολης σοβαρότητας, ετούτο το διεθνές trailer που έσκασε μύτη χθες στα ιντερνέτια, είναι το πρώτο που κάνει την αναμονή να μοιάζει σα ν' αξίζει τον κόπο. Το στόρι ψάχνει τους μεταλλαγμένους του στην πολιτικά αεικίνητη περίοδο των ‘60s, περίοδο που τους γέννησε και στα κόμιξ έτσι κι αλλιώς, και κάπου ανάμεσα στην πυραυλική κρίση της Κούβας και το κίνημα των πολιτικών δικαιωμάτων, μπορείς να μαντέψεις από μόνος σου τους επερχόμενους παραλληλισμούς των γονιδιακών διακρίσεων με την ψυχροπολεμική αναστάτωση της εποχής, που θα δώσει στους μεταλλαγμένους ήρωες με τις αλλόκοτες στολές, το υπόβαθρο να αναδείξουν τα μηνύματα περί ανοχής κι αποδοχής της διαφορετικότητας που κήρυσσε ο Professor X απ’ τις χρωματιστές σελίδες του. Αυτό βέβαια δεν θα είναι το μόνο θέμα της ταινίας, αφού το project αποτελεί πρακτικά μετάλλαξη προγραμματισμένου origin spin-off του Magneto ανάλογο με αυτό του Wolverine, και ενσωμάτωση του στο σχέδιο της Fox να ξεκινήσει μια ολοκαίνουρια τριλογία βασισμένη στους πιτσιρικάδες ήρωες της σχολής του Xavier όπως εμφανίζονταν στην αρχική τριλογία, με τον Bryan Singer να ξαναπαίρνει τα ηνία. Ο Singer αργότερα αποσύρθηκε για να κάνει το Jack the Giant Killer (2012), κράτησε όμως τη θέση του παραγωγού, και στο πόδι του η Fox έβαλε τον Matthew Vaughn, σκηνοθέτη του cult διαμαντιού, Layer Cake (2004), και φρέσκο απ’ την επιτυχία της μεταφοράς του Kick-Ass (2010). Μέσα σε όλο αυτό το μπλέξιμο σεναρίων να συγχωνεύονται και γραφιάδων να πηγαινοέρχονται, γράφοντας και ξαναγράφοντας και γυαλίζοντας χαρακτήρες και σκοτεινιάζοντας καταστάσεις, η Fox βρέθηκε μ’ ένα μπέρδεμα ως προς το ποιος θα πάρει τα credits για όλα αυτά, αλλά αφού η WGA κατάφερε να βγάλει άκρη τελικά, σταύρωσε κι εσύ τα δάχτυλά σου να επιστρέψει όπως της αξίζει στις οθόνες, η ίσως εικονικότερη ομάδα υπερηρώων στα χρωματιστά χαρτιά.