Ο Πόλεμος των Χιονατών Επ. ΙΙΙ: Η Οργή της Τζούλιας
Όπως θα 'χεις ίσως πάρει μυρωδιά, ατελείωτες ώρες χαράς και διασκέδασης στη κινηματογραφική βιομηχανία, κι ατελείωτη κοπριά στα κουτσομπολιά, προσφέρει εδώ και μήνες το μαλλιοτράβηγμα Universal και Relativity, για τα αντίπαλα project της Χιονάτης τους, προγραμματισμένα για έξοδο το 2012. Χθες, στο τρίτο μεγάλο επεισόδιο της σειράς, η Relativity κήρυξε ολοκληρωτικό πόλεμο, βάζοντας μάλλον ότι είχε και δεν είχε στο slate, απέναντι σε παραγωγές της κοντζαμότερης από την υφήλιο (στο logo τουλάχιστο) εταιρείας.
Πριν πολύ καιρό, σε ένα μακρινό, μακρινό γαλαξία, ξεκινάει η ιστορία που μετέφερε στον εκτός Hollywood πλανήτη το Entertainment Weekly, κάπου στα τέλη Μαρτίου, με πρωταπριλιάτικο cover date. Όπως ανέφερε ο απολογισμός του περιοδικού, στα πλαίσια του ανασκολοπισμού κάθε ελάχιστης σοβαρότητας των στούντιο και της Twilight-ο-ποίησης οποιουδήποτε property έχει απομείνει να θυμίζει παραμύθι με γοτθικά στοιχεία (κι αν είναι και ελεύθερο από πνευματικά δικαιώματα, ακόμη καλύτερα), τρεις παραγωγές είχαν περίπου ταυτόχρονα ξεκινήσει διασκευές της Χιονάτης που έκαναν γνωστή οι αδερφοί Grimm, με τη Relativity, πιο ευέλικτη από μεγέθη Universal και Disney, έτοιμη να παραδώσει νωρίτερα, τον Ιούνιο του 2012, σε σκηνοθεσία Tarsem Singh. Πιο πριν, τον περασμένο Δεκέμβρη, ο Mike Fleming είχε βγάλει στο Deadline τα πρώτα νέα από το μέτωπο: το casting της Julia Roberts ως καλή Κακιά Βασίλισσα από τη μια πλευρά, και της Charlize Theron ως καυτή Κακιά Βασίλισσα από την άλλη. Η αντιπαλότητα πέρασε στη συνέχεια στο... συλλογικό υποσυνείδητο, στα blogs που ασχολούνται με ειδησεογραφία αγνώστου πηγής και αιώνα επικαιρότητας, στο Twilight TV με τις αυτοκαταστρεφόμενες επιβεβαιώσεις του casting της Kristen Stewart, και στα πάγια ουρλιαχτά των (μόνων) ενδιαφερόμενων τσιριάρων. Μέχρι που το EW το ξανάφερε στο επίκεντρο όπως είπαμε, με ημερομηνία εξόδου για το The Brothers Grimm: Snow White (2012) της Relativity και κυρίως με καυχησιάρικες δηλώσεις Tarsem, "άμα δεν είσαι πρώτος σε αυτή τη περίπτωση, δεν είσαι στο παιχνίδι".
Στη γενική περίπτωση πάντως, τίποτα δεν είναι δεδομένο, αντίθετα με ότι (αντι)γράφεται στα διαδίχτυα, κι όπως υπενθυμίζει κι ο Joe Roth που με το Armageddon είχε ξαναστείλει το Deep Impact στο διάστημα το '98 κι έχει στα χέρια του την παραγωγή του ντισνεϊκού Snow and the Seven (2013). Άμα είσαι αρκετά μεγάλος για να θυμάσαι την εποχή που ο κόσμος δεν ήταν ηλεκτρονικός, θα θυμάσαι και τις μεγάλες έχθρες στις αρχές των 90s, τους αντίπαλους Ρομπέν που κατέληξαν με τον πρώτο στο βίντεο και τον δεύτερο να σου ζαλίζει και τ' αυτιά για καμιά δεκαετία από το ραδιοκασετόφωνο, τους αντίπαλους Κολόμβους που πνίγηκαν και οι δυο, τους αντίπαλους Wyatt Earp όπου το πιο γρήγορο πιστόλι έκοψε και τα περισσότερα εισιτήρια. Πιο πρόσφατα, ένας Capote σάρωνε τα Όσκαρ όταν ο άλλος καταδικαζόταν να σαρώνει ράφια στα DVDάδικα, μια Coco Chanel έσπαγε ταμεία στη Γαλλία, όταν η άλλη προσπαθούσε να το παίξει βαριά κουλτούρα λήξης στις Κάνες, και μια εξωγήινη εισβολή χρηματοδοτούσε τα εφέ της από μια άλλη, που προσπαθούσε να λιώσει την πρώτη με τη μυική υπεροχή του τμήματος marketing της. Αυτό που πιθανά εννοεί ο σκηνοθέτης του καινούριου Clash of the Titans Immortals (2011), και έχει δίκιο, είναι πως σε τέτοιες παραγωγές, και στο κοινό τους, η μνήμη είναι διάρκειας χρυσόψαρου και οι εντυπώσεις μετράνε. Ακριβώς για να κερδίσει τη μάχη των εντυπώσεων, την προηγούμενη βδομάδα (Επεισόδιο ΙΙ) η Universal μετακίνησε κι αυτή για Ιούνιο το Snow White and the Huntsman (2012), 3-4 βδομάδες νωρίτερα από την άλλη Χιονάτη, παρ’ ότι τα γυρίσματα δεν είναι προγραμματισμένα να ξεκινήσουν πριν τον ερχόμενη Δεκέμβρη. Και με κίνδυνο σ' αυτήν την παιδική χαρά να δημιουργηθεί το χωροχρονικό παράδοξο όπου μια απ’ τις δυο θα έχει ήδη προβληθεί πριν καν σταματήσουν να γράφονται αυτές οι γραμμές, η Relativity ανακοίνωσε (Επεισόδιο ΙΙΙ) ολόκληρο καλοκαιρινό πρόγραμμα, ξεκινώντας με τη Χιονάτη της σε νέα ημερομηνία στα μέσα του Μάρτη, πράγμα που τουλάχιστον βγάζει το project της απ’ τα μούτρα του Star Trek 2, της Universal.
Κι επειδή μάλλον πρέπει να πας να διαλέξεις εισιτήρια γιατί οι ταινίες μπορεί να βγαίνουν στις αίθουσες σήμερα κιόλας, στην τελική το μόνο που θα μετρήσει πιθανότατα, είναι το ένα απόλυτο όπλο της Universal: ποια ταινία έχει περισσότερους βλαμμένους να προσελκύσει; Αυτή που θα ποντάρει σε όσους βλέπουν ακόμα το χαμόγελο της Roberts και χαζεύουν, ή αυτή που θα μαζέψει όσους ξέρουν τι θα πει Kstew;