A Dangerous Method (2011): Trailer οσκαρικής ψυχανάλυσης
Δεν πρόλαβε να κλείσει εικοσιτετράωρο απ’ την αποκάλυψη των αποκαλυπτηρίων της νέας σκηνοθετικής δουλειάς του George Clooney, Ides of March, ως ταινία έναρξης του ερχόμενου φεστιβάλ Βενετίας, πριν αποκαλυφθεί χθες βράδυ στο επίσημο site του, ένας απ’ τους σοβαρότερους διεκδικητές για τα Λιοντάρια του Λίντο, στη μορφή του trailer της νέας δουλειάς του David Cronenberg.
Διαβόητος για την αμείλικτη διεισδυτικότητά του στις σκοτεινότερες των γωνιών του ανθρώπινου ψυχισμού και την εικονογράφηση των αντανακλάσεών τους στην άκρη του δέρματός σου, ο Cronenberg φαίνεται στο A Dangerous Method να ψάχνει τον φόρο τιμής του σε δυο απ’ τους επιδραστικότερους διδάξαντες της ανάλυσης του γραναζιού που θέτει σε κίνηση όλα τα υπόλοιπα στο ανθρώπινο μυαλό. Βασισμένος στο θεατρικό του, The Talking Cure, που είχε βασίσει στο βιβλίο του John Kerr, A Most Dangerous Method, τη μεταγραφή του σεναρίου απ’ το σανίδι στην οθόνη υπογράφει ο Christopher Hampton που απ’ το Dangerous Liaisons (1988) κι εδώθε έχει δώσει στιβαρά δείγματα γραφής με δουλειές όπως το The Quiet American (2002) και το Atonement (2007), ενώ η ταινία για τη συνάντηση του ανερχόμενου Carl Jung με τον τον μέντορά του, Sigmund Freud, και τη δοκιμασία της σχέσης τους από μια προβληματισμένη αναστατωσιάρα νεαρή ασθενή, ενώνει τον Cronenberg για τρίτη φορά με τον Jeremy Thomas στην παραγωγή, μετά τη συνεργασία τους σε δυο απ’ τις νοσηρότερες δουλειές του Καναδού σκηνοθέτη, στο Naked Lunch (1991) και το Crash (1996).
Ετούτη, θα ήταν η μεγάλη ευκαιρία του Christoph Waltz να περάσει κάτω από δυνατούς arthouse προβολείς και να αποκαλύψει τις δυνατότητές του σε ρόλους με στιβαρές απαιτήσεις, αν ο Γερμανός δεν ήταν απασχολημένος να γυρίζει χολιγουντιανές μπούρδες όπως το The Green Hornet (2011) και το Water for Elephants (2011), ουδέν κακό αμιγές καλού όμως, αφού άφησε έτσι χώρο στον Michael Fassbender να σκαρφαλώσει άλλο ένα τεράστιο σκαλοπάτι σε κάτι που διαγράφεται ως σίγουρη πορεία προς την διεθνή κορυφή των σημαντικότερων ερμηνευτών της εποχής μας. Απέναντί του, ο αξιόπιστος Vigo Mortensen σημειώνει το τρίτο σερί πρωταγωνιστικό του credit σε τίτλο του Cronenberg, κι ανάμεσά τους η Keira Knightley ως το βιτσιόζικο μήλον της έριδος, εκτός απ’ το να στήνει το κολαράκι της για να δεχτεί σαδομαζό ένστικτα του Fassbender, δίνει και το πιο σίγουρο οσκαρικό δυναμικό σε μια ταινία που είχε τελειώσει τα γυρίσματά της απ’ το καλοκαίρι του ’10, έμεινε όμως μακριά απ’ τις Κάνες του ’11, και θ' αρχίσει το ακαδημαϊκής στόχευσης ξεδίπλωμά της το ερχόμενο φθινόπωρο για τη Sony, ως δυνατό χαρτί ερμηνειών και κοστουμιών τουλάχιστον.