Kvinden der Drømte om en Mand (2010)

Η Γυναίκα που Ονειρεύτηκε Έναν Άντρα / The Woman That Dreamed About a Man
Kvinden der Drømte om en Mand, Poster

Σκηνοθεσία: Per Fly
Σενάριο: Per Fly, Dorthe Warnø Høgh
Παίζουν: Sonja Richter, Γκόμενος, Κερατάς


Δες/Κρύψε το trailer

Μια γυναίκα. Που ονειρεύτηκε έναν άντρα. Kvinden der Drømte om en Mand, PhotographΌπως λέει και το user review που πετυχαίνεις προβεβλημένο, ως πιο χρήσιμο, στη σελίδα του Kvinden der Drømte om en Mand (2010) στο IMDb, οι θεατές, και οι κριτικοί (ειδικά οι παντρεμένοι), περνάνε συνήθως αυτόματα σε θέση.. επιθετικής άμυνας όταν αντιμετωπίζουν ταινία με θέμα την απιστία, προφανώς γιατί αυτή συμβαίνει πιο συχνά και πιο αδιόρατα από ζόμπι αποκάλυψη, και είναι γι' αυτό πολύ πιο τρομαχτική. Από αυτή τη θέση κατά πάσα πιθανότητα περιμένει να δεις το φιλμ του και ο σκηνοθέτης, Per Fly, ο υπεύθυνος για τη περίφημη τριλογία της Δανίας, μια σειρά από δημιουργίες που έκλεισαν με το Drabet (2005) και ασχολούνταν με τις ταξικές διαφορές στη χώρα, επιδιώκοντας δηλωμένα κατανόηση και όχι συμπάθεια. Πέντε χρόνια μετά την κινηματογραφική ιστορία του λοιπόν, ο Fly καταπιάνεται με μια γυναίκα που κάνει κυριολεκτικά τα όνειρά της πραγματικότητα, φαντασιώνεται έναν ιδανικό εραστή για να ρίξει ένα μεγαλοπρεπές κέρατο στον άντρα της, και τον βρίσκει στο απέναντι τραπέζι στο εστιατόριο, και στο Παρίσι φυσικά. Η ιστορία κρατάει μια ολότελα υποκειμενική σκοπιά κατά συνέπεια, παρόλο που η κάμερα παρακολουθεί σα τρίτο πρόσωπο όσα συμβαίνουν, και η υποκείμενη είναι μόνιμα στην οθόνη, να τη βλέπεις για να θες να τη καρυδώσεις πιο άγρια.

Η κάμερα παρακολουθεί και τα όνειρα της υποκείμενης, φωτισμένα σαν να γύριζε ο Ed Wood εξπρεσιονιστικό προπολεμικό γερμανικό θρίλερ, για να καταλάβεις πως κάτι έχει σαλέψει σε κάποιο κεφάλι. Το τί και το πώς έχει σαλέψει βέβαια, δεν είναι θέμα σημειολογίας στην αναπαράσταση, η ανθρωπότητα στον 21ο αιώνα κατανοεί πως οι γυναίκες απατάνε συχνότερα από τους άντρες σε μια σχέση, αλλά δε βγάζει άκρη (η ανθρωπότητα) με την αλλοπροσαλλιά στον εγκέφαλο της καθεμιάς, και ο Fly, εσκεμμένα ή όχι, δε το προσπαθεί καν, εγκαταλείπει τα όνειρα όταν αρχίζει η πράξη, ακολουθεί απλά αυτή την ακατανόητη αλλά διαπιστωμένη ψυχωτική πρακτική, του να βάζει η γυναίκα τον εραστή της σε βάθρο εντελώς άκοπα εκ μέρους του, δε πα' να να 'ναι και ο χασάπης της γειτονιάς που κάνει εξυπηρετήσεις κατ' οίκον. Τώρα, αν ο εραστής ήταν όντως ο χασάπης του απέναντι τετραγώνου, τότε η ταινία θα είχε και λόγο ύπαρξης και αντικείμενο για εξέταση, αλλά ο Fly προτιμάει για εραστή έναν πολυταξιδεμένο προφέσορα γκόμενο με την εμφάνιση του Marcin Dorocinski, του είδους που έχει βαρεθεί να του τη πέφτουν όλες οι φοιτήτριες και να τις βάζει σε σειρά πηδήματος, χωρίς καμιά αχίλλειο πτέρνα, κάποια αδυναμία που να τον ωθεί να ασχολείται με τη κάθε μεσήλικη ξερακιανή τρεμουλιάρα ξανθιά που τον φαντασιώνεται. Έτσι, το φιλμ απλά περνάει από ηθελημένο ανθυπο-Lynch σε αθέλητο ανθυπο-De Palma μέχρι να τελειώσει, αναμασώντας κλισεδαρίες, πάντα στημένες τόσο σωστά όσο η αξέχαστη αφίσα του.



Δες/Κρύψε τις αίθουσες που ανοίγει

*Το πρόγραμμα αναδημοσιεύεται από το Αθηνόραμα και ισχύει για την πρώτη βδομάδα προβολής

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
ΔΕΞΑΜΕΝΗ Θερινός
Πέμ.-Τετ.: 20.50/ 23.00

ΘΗΣΕΙΟ - ΠΛΑΚΑ
ΘΗΣΕΙΟN Θερινός
Πέμ.-Τετ.: 20.50/ 23.05

ΨΥΧΙΚΟ - ΦΙΛΟΘΕΗ
CINE ΦΙΛΟΘΕΗ Θερινός
Πέμ.-Τετ.: 20.50/ 23.00

ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ - ΠΑΠΑΓΟΥ
ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ SUZUKI Θερινός
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00

Ν. ΚΟΣΜΟΣ - ΦΙΞ - Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
ΣΙΝΕ ΦΛΟΙΣΒΟΣ Θερινός
Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ - ΒΑΡΚΙΖΑ
ΑΚΤΗ Θερινός
Πέμ.-Τετ.: 20.50/ 23.00

One Response so far.

  1. cheaptalk said

    Τώρα αυτός ο κύκλος γυναικείου κέρατου, δυσάρεστος είναι μεν, αναπόφευκτος είναι δε. Η γκόμενα μπορεί να σε θέλει είτε γιατί πραγματικά σε γουστάρει είτε, στη πλειοψηφία των περιπτώσεων, γιατί είσαι βολικός, αλλά ανεξάρτητα από την αρχή της σχέσης, άμα κάνεις το λάθος και μπλέξεις, από κει και πέρα συνέχεια συνέχεια συνέχεια κοιτάει να σε ελέγχει να σε ελέγχει ελέγχει, σου κατατρώει την αυτοπεποίθηση ακόμα και ανοξείδωτος να είσαι, και μετά δε σε έχει σε καμία εκτίμηση. Είναι η γνωστή φάση της, σεξουαλικής και άλλης, παγωμάρας, που επιπλέον είναι και φαύλος κύκλος, όσο προσπαθείς έστω και ελάχιστα να τη ζεστάνεις, τόσο όχι μόνο δε καταφέρνεις τίποτα, αλλά και χειρότερα τα κάνεις, σε εκτιμάει η άλλη ακόμα λιγότερο, μέχρι να πέσεις και κάτω από το απόλυτο μηδέν. Ακόμα χειρότερα, σε αυτή τη φάση, η γυναίκα συνειδητά ή ασυνείδητα λυσσάει για οποιονδήποτε ωραίο γκόμενο πετυχαίνει, και για οποιονδήποτε μυριστεί τη λύσσα της και απλά δείξει ενδιαφέρον. Αυτόν (αν είναι ένας μόνο βέβαια) τον ωραίο ή ετοιμοπόλεμο εραστή, η γυναίκα τον κάνει πασά χωρίς αυτός να κουνάει το δαχτυλάκι του -- σε αντίθεση με τον καταραμένο άντρα, ο εραστής ότι και να κάνει φαίνεται θεός, που πρωταπόλα και κυριότερα, εξαφάνισε με τις υπερδυνάμεις του τη σεξουαλική ψυχρότητα.

    Αυτά βέβαια, τα τυπικά στη τυπική περίπτωση που μπλέξεις με τυπική, και όχι έξτρα, παρανοϊκιά, η ταινία απλά τα ακουμπάει, προσπαθεί υποτίθεται να σε φέρει κοντά στο τι συμβαίνει στη γυναικεία κοσμάρα, κάνει μια παραδοχή σύγχρονη, βάζει πρώτα την αιτία (την τρικυμία στο κρανίο) και μετά το αποτέλεσμα (το κέρατο), αντί να αναμασάει τα γνωστά περί κολασμένου ακαταμάχητου πειρασμού (και καημένης που δε μπορεί να αντισταθεί). Αλλά από κει και πέρα πέφτει σε μια από τα ίδια, όπως εξήγησα και στη κριτική πιο συμπυκνωμένα.

Copyright © 2012 Movies for the Masses, Challenging common sense since 2004. Your ticket is
Contact us at moviesforthemasses@gmail.com. Subscribe by RSS or E-mail.